Elementy sterowania głośnością:
Klawisze Internetu/zadań
Klawisze te umożliwiają szybkie wykonywanie zadań podczas przeglądania stron internetowych w
oknie przeglądarki lub podczas korzystania z programu poczty e-mail. Wykonują one także podstawowe
zadania, takie jak otwieranie folderu Mój komputer lub korzystanie z kalkulatora komputera.
Sieć Web/
strona główna
Uruchamianie domyślnej przeglądarki internetowej i wyświetlenie strony
głównej.
Odświeżanie Odświeżanie bieżącej strony internetowej lub dokumentu.
Wstecz
Dalej
Poczta Uruchamianie programu poczty e-mail.
Wyszukaj Wyszukiwanie plików komputera na podstawie wprowadzonego
kryterium wyszukiwania.
Kalkulator Uruchomienie kalkulatora
Ostrzeżenie dotyczące zdrowia
Używanie klawiatury, myszy lub urządzenia trackball można powiązać z poważnymi urazami lub
zaburzeniami. W najnowszych badaniach medycznych chorób zawodowych ustalono, że normalne, na
pozór nieszkodliwe czynności mogą być przyczyną chorób wywoływanych przeciążeniem (RSI). Wiele
czynników jest związanych z występowaniem chorób RSI, włącznie ze stanem medycznym i fizycznym
osoby, ogólnym stanem zdrowia oraz pozycją przyjmowaną w trakcie pracy i innych czynności (włącznie z
używaniem klawiatury lub myszki). Niektóre badania sugerują, że ilość czasu spędzana na używaniu
klawiatury, myszy lub urządzenia trackball również może stanowić jeden z czynników. W razie jakichkolwiek
pytań lub obaw związanych z tymi czynnikami ryzyka skontaktuj się z wykwalifikowanym pracownikiem
służby zdrowia.
Klawisze Internetu/zadań
Naciśnij, aby zwiększyć głośność.
Naciśnij, aby zmniejszyć głośność.
Przy używaniu klawiatury, myszy lub urządzenia trackball może występować okazjonalne uczucie
dyskomfortu dłoni, rąk, ramion, szyi lub innych części ciała. Jednakże w razie doświadczenia takich
objawów, jak trwały lub nawracający dyskomfort, ból, pulsowanie, bolesność, mrowienie, drętwienie,
uczucie gorąca lub sztywność, nawet, jeżeli te objawy występują, kiedy nie pracujesz przy komputerze,
NIE WOLNO IGNOROWAĆ TAKICH OBJAWÓW OSTRZEGAWCZYCH. NALEŻY BEZZWŁOCZNIE ZWRÓCIĆ
SIĘ O POMOC LEKARSKĄ. Te objawy mogą być oznakami powodujących niepełnosprawność zespół RSI
nerwów, mięśni, ścięgien lub innych części ciała, np. zespół cieśni kanału nadgarstka, zapalenie ścięgna,
zapalenie pochewki ścięgna i inne.
Rozwiązywanie najczęściej występujących problemów
Jeśli klawiatura i/lub mysz nie działają poprawnie, należy kolejno wykonać poniższe czynności, a następnie
ponowić próbę pracy urządzenia. Procedurę tę można ukończyć, gdy urządzenie ponownie zacznie działać w
prawidłowy sposób.
UWAGA: W przypadku nieprawidłowego działania myszy należy pamiętać, że powierzchnie szklane lub jasne
w kolorze białym mogą źle wpływać na działanie czujnika optycznego myszy. O ile to możliwe, z myszy należy
zacząć korzystać na powierzchni innego typu.
1. Odłącz odbiornik od komputera, a następnie podłącz go ponownie.
2. Podłącz odbiornik do innego portu USB komputera, o ile jest on dostępny.
3. Zresetuj urządzenie: w przypadku klawiatury wyjmij i włóż ponownie baterie; w przypadku myszy przesuń
włącznik do pozycji wyłączenia, a następnie przesuń go ponownie do pozycji włączenia.
4. Wyłącz i uruchom ponownie komputer.
5. Włóż nowe baterie do klawiatury lub myszy.
6. O ile to możliwe, sprawdź działanie klawiatury lub myszy z innym komputerem.
7. Przy włączonym odbiorniku USB oraz włączonej myszy naciśnij przycisk połączenia na odbiorniku
i w ciągu 30 sekund naciśnij również przycisk połączenia znajdujący się u spodu myszy lub przycisk
połączenia u dołu klawiatury. Zostanie nawiązane nowe połączenie z myszą lub klawiaturą.
Jeśli metoda ta nie zadziała, spróbuj ponownie wykonać te czynności, trzymając mysz lub klawiaturę bliżej
odbiornika. Może być konieczne 2- lub 3-krotne wykonanie tej czynności w celu zsynchronizowania myszy
lub klawiatury.
Jeśli jest to wymagane, powtórz tę procedurę po wymianie rozładowanych baterii.
Pomoc techniczna
Z pomocy technicznej mogą korzystać wszyscy zarejestrowani użytkownicy produktów firmy
Kensington. Pomoc techniczna jest bezpłatna, poza kosztami połączeń telefonicznych, w tym połączeń
międzystrefowych lub międzynarodowych. Dane kontaktowe działu pomocy technicznej znajdują się na
tylnej okładce tej instrukcji.
Witryna WWW
Rozwiązanie problemu można znaleźć w części z odpowiedziami na często zadawane pytania
(Frequently Asked Questions (FAQ)) w obszarze pomocy technicznej w witrynie internetowej firmy
Kensington: www.support.kensington.com.
Obsługa telefoniczna
Nie ma opłaty za wsparcie techniczne za wyjątkiem opłat za połączenie telefoniczne wg stawek
operatora. Godziny pracy telefonicznej pomocy technicznej dostępne są pod adresem www.kensington.
com. W Europie telefoniczna pomoc techniczne jest dostępna od poniedziałku do piątku w godzinach
od 09:00 do 21:00.
Należy pamiętać o następujących szczegółach:
• Podczasrozmowytelefonicznejurządzeniemusibyćpodręką.
• Użytkownikmusipodaćnastępująceinformacje: