Przed włączeniem ekspresu naleźy:
!
koniecznie dokładnie zapoznać się z instrukcją obsługi i wskazówkami
bezpieczeństwa;
!
sprawdzić napięcie prądu (por. dane napięcia na dnie obudowy) oraz
!
przeczyścić ekspres, dwa razy „zaparzając“ w nim czystą, zimną wodę (bez
kawy).
Zaparzanie kawy
1. Ekspres podłączyć do sieci. Przewód wyciągnąć z ekspresu do potrzebnej
długości .
2. Otworzyć wieko pojemnika na wodę.
3. Do pojemnika na wodę nalać potrzebną ilość — por. skalę na pojemniku
— zimnej wody .
4. Wysunąć zaparzacz obrotowy . Zuźyty filtr papierowy wyjąć wraz z
wyjmowalnym zaparzaczem.
5. Zagiąć brzegi papierowego filtra 1x4
®
, filtr papierowy włoźyć do
zaparzacza .
6. Do papierowego filtra wsypać zmieloną kawę. Na 1 filiżankę zaleca się 1
miarkę = 6 g kawy .
7. Zamknąć wieko, a zaparzacz wsunąć z powrotem w obudowę;
CaféFun de lux
e:
ustawić stężenie kawy według własnego smaku — od
słabej do mocnej — na selektorze aromatu .
8. Wstawić szklany dzbanek do ekspresu: nastąpi uaktywnienie zaworu
zaparzacza .
9. Włączyć ekspres: w przełączniku zapali się lampka kontrolna .
10 .
Po zakończeniu zaparzania płytka grzejna będzie podtrzymywać temperaturę
kawy, dopóki ekspres nie zostanie wyłączony.
11 .
Przed powtórnym zaparzaniem kawy ekspres należy wyłączyć i odczekać 5
min., aż się ochłodzi.
Czyszczenie i konserwacja
!
Przed czyszczeniem wyjąć wtyczkę przewodu z gniazdka sieci.
!
Ekspresu i przewodu elektrycznego nie wolno zanurzać w wodzie.
!
Obudowę przecierać miekką wilgotną ściereczką z niewielką ilością środka
do zmywanie naczyń.
!
Szklany dzbanek oraz zaparzacz można zmywać w zmywarce mechanicznej.
!
Odwapnianie: Regularne odwapnianie (odkamienianie) ekspresu zapewni
jego bezawaryjne funkcjonowanie.W zależności od twardości wody (stopień
twardości może podać jej dostawca) zaleca się odkamienić ekspres po 40-
krotnym zaparzeniu kawy. Do odkamieniania ekspresu należy używać
odwapniacza biologicznego SWIRL
®
lub odkamieniacza ekspresowego
SWIRL
®
zgodnie z instrukcją na opakowaniu.
Wskazówki bezpiecze_stwa
!
Podczas zaparzania kawy niektóre segmenty ekspresu (np. płytka grzejna)
silnie się nagrzewają, dlatego nie należy ich dotykać.
!
Ekspres powinien podczas zaparzania kawy znajdować się poza zasięgiem
dzieci.
!
Przewód elektryczny nie powinien dotykać płytki grzejnej.
!
Przed czyszczeniem lub na czas dłuższej nieobecności należy wyjąć wtyczkę
przewodu z gniazdka sieci.
!
Ekspresu nie wolno zanurzać w wodzie.
!
Szklany dzbanek nie nadaje się do używania w kuchenkach mikrofalowych.
!
Do pojemnika nie wlewać gorącej wody, tylko świeżo pobraną, czystą wodę.
!
Podczas zaparzania kawy nie wolno wysuwać zaparzacza z obudowy.
!
Aby uniknąć wypadków, wymiany przewodu elektrycznego oraz jakichkolwiek
reperacji należy dokonywać w autoryzowanym serwisie firmy Melitta lub
zlecać osobie mającej podobne kwalifikacje.
Deponowanie zu_ytych przyborów
!
Informacje o możliwości deponowanie zużytych przyborów może podać ich
dostawca lub też urząd gminy.
!
Opakowanie jest surowcem wtórnym i nadaje się do ponownego użytku. Prosimy o
powtórne wprowadzenie go do obiegu surowców.
Gwarancja firmy Melitta
Na dane urządzenie udzielamy gwarancji na następujących zasadach:
1.Termin gwarancyjny wynosi w 24 miesiące licząc od dnia zakupu. Gwarancja
nabiera mocy prawnej, jeśli data zakupu urządzenia została potwierdzona
podpisem i pieczęcią sprzedawcy lub rachunkiem wystawionym przez punkt
sprzedaży.
2. W terminie gwarancyjnym usuwamy bezpłatnie wady fabryczne urządzenia
wymieniamy wadliwe części lub też samo urządzenie.
3. Gwarancją nie są objęte usterki, powstałe nie z winy wytwórcy. Dotyczy to
przede wszystkim wad powstałych w wyniku niewłaściwej obsługi urządzenia
(np. podłączenia do innego rodzaju prądu lub do prądu o innym napięciu),
braku konserwacji lub też dopuszczalnego zużycia w wyniku normalnej
eksploatacji. Gwarancją nie są objęte usterki wynikające z osadzania się
wapnia (regularne odkamienianie ekspresu zapewnia jego bezawaryjne
funkcjonowanie – por. wskazówki dot. odwapniania w „Instrukcji obsługi“).
Gwarancją nie jest objęte stłuczenie szklanych elementów czy też wady,
nieznacznie zmniejszające wartość urządzenia lub możliwości jego
eksploatacji.
4. Gwarancja wygasa z chwilą oddania urządzenia do naprawy osobom trzecim,
nie posiadającym autoryzacji wytwórcy lub z powodu użycia części
zamiennych pochodzących od innego wytwórcy.
5. Gwarancja zachowuje ważność jedynie w kraju, w którym dokonano zakupu
urządzenia.W przypadku wystąpienia wad w terminie gwarancyjnym
urządzenie należy przesłać
• możliwie w oryginalnym opakowaniu
• załączając wypełnioną kartę gwarancyjną wraz z dowodem kupna
• z opisem wad do serwisu sprzedawcy.
6. Wyklucza się wszelkie dalej idące roszczenia,
w szczególności naprawy szkód bezpośrednich jak
i skutkowych, o ile odnośne ustawy nie nakładają na wytwórcę obowiązku
przejęcia odpowiedzialności.
7. Niniejsza gwarancja nie narusza praw kupującego – wynikających z umowy
sprzedaży jako aktu prawnego – do roszczeń wobec sprzedawcy.
Melitta Haushaltsprodukte GmbH & Co. KG
Ringstraße 99
D-32427 Minden
Germany
Dysrybutor:
Metrox-Service Sp. z o.o.
ul. Jahiellońska 55
83-110 Tczew
Tel: (058) 532 78 95
PL
Instrukcja obsługi