Sony FiT-28 Annex

Kategoria
Zegarki sportowe
Typ
Annex
3
PL
Znajdowanie informacji na komputerze ...................................7
Wprowadzenie do podręcznika................................................8
Rozwiązywanie problemów
Rozwiązywanie problemów ...................................................10
Co należy zrobić, jeśli komputer się nie uruchamia? .......................... 10
Co należy zrobić, jeśli po włączeniu komputera pojawia się
komunikat o błędzie BIOS-u?...................................................... 11
Co należy zrobić, jeśli wskaźnik zasilania świeci się na zielono,
ale ekran jest pusty? ................................................................... 11
Co należy zrobić, jeśli komputer lub oprogramowanie przestają
reagować?................................................................................... 12
Co należy zrobić, jeśli wskaźnik ładowania szybko miga,
a komputer nie uruchamia się?................................................... 12
Co należy zrobić, jeśli pojawi się komunikat z informacją
o niezgodności lub nieprawidłowej instalacji akumulatora,
a komputer przejdzie w tryb hibernacji?...................................... 13
Co należy zrobić, jeśli system Windows nie uruchamia się
przy włączeniu komputera i wyświetlany jest komunikat
o błędzie?.................................................................................... 13
Co należy zrobić, jeśli nie można przypomnieć sobie hasła
startowego?................................................................................. 13
Spis treści
4
Odzyskiwanie systemu
komputera VAIO po awarii
Przed użyciem komputera VAIO ........................................... 16
Co zrobić najpierw ......................................................................................18
Tworzenie dysków odzyskiwania po awarii ................................................19
Jak utworzyć dyski odzyskiwania po awarii .........................................20
Tworzenie kopii zapasowych i odzyskiwanie danych przy użyciu
aplikacji Backup and Restore Center (Centrum kopii
zapasowych i przywracania)...............................................................21
Jak utworzyć kopię zapasową danych.................................................21
Jak utworzyć punkt przywracania ........................................................25
Tworzenie kopii zapasowych i odzyskiwanie danych przy użyciu
oprogramowania VAIO .......................................................................27
Jak utworzyć kopię zapasową przy użyciu aplikacji Rescue Data
(Ratowanie danych).....................................................................27
Jak odzyskać dane przy użyciu aplikacji VAIO Data Restore Tool
(Przywracanie danych VAIO).......................................................29
Przywracanie wstępnie zainstalowanego oprogramowania
lub sterowników ..................................................................................30
Jak użyć aplikacji Reinstall Programs or Drivers
(Ponowna instalacja programów i sterowników)..........................30
Co zrobić w razie awarii komputera ...................................... 31
Jeśli komputer nie działa prawidłowo .........................................................31
Jeśli można uruchomić system Windows ............................................32
Jeśli nie można uruchomić systemu Windows.....................................33
Odzyskiwanie systemu komputera VAIO po awarii............... 34
Przed rozpoczęciem procesu odzyskiwania...............................................34
Odzyskiwanie systemu VAIO, jeśli można uruchomić system Windows .....36
Jak odzyskać dysk C ...........................................................................36
Jak odzyskać cały system komputera .................................................37
Odzyskiwanie systemu VAIO, jeśli nie można uruchomić
systemu Windows...............................................................................38
Jak odzyskać system komputera z wykorzystaniem
dysków odzyskiwania po awarii ...................................................38
Jak odzyskać system komputera z partycji odzyskiwania po awarii....38
Zmiana rozmiaru partycji....................................................... 39
Informacje o partycjonowaniu dysku twardego...........................................39
Tworzenie partycji dysku twardego.............................................................39
Jak utworzyć partycję przy użyciu funkcji systemu Windows ..............40
Jak utworzyć partycję w trakcie procesu odzyskiwania po awarii........41
Usuwanie wszystkich danych na dysku twardym.................. 42
Usuwanie wszystkich danych na dysku twardym przy użyciu programu
Wipe and Erase Data (Ścieranie i wymazywanie danych) .................42
7
PL
Ważne
Należy koniecznie utworzyć dyski odzyskiwania po awarii od razu po tym,
jak komputer jest gotów do użycia. Wynika to z faktu, że wraz z komputerem
nie są dostarczane żadne dyski odzyskiwania po awarii. Aby dowiedzieć
się, jak utworzyć dyski odzyskiwania po awarii, zobacz sekcję „Tworzenie
dysków odzyskiwania po awarii” na str. 19.
Znajdowanie informacji na komputerze
Do komputera Sony VAIO
®
dołączono następujące dokumenty:
Dokumentacja w formie drukowanej
Szybkie wprowadzenie
Opisuje czynności, jakie trzeba wykonać od chwili rozpakowania do
momentu uruchomienia komputera VAIO.
Rozwiązywanie problemów (niniejsza broszura)
Zawiera rozwiązania problemów innych niż te, które występują
podczas zwykłej obsługi, opis tworzenia kopii zapasowej danych
i odtwarzania systemu po awarii, a także źródła pomocy technicznej.
Informacje prawne, gwarancja, EULA i pomoc techniczna
Zawiera warunki gwarancji Sony, informacje o bezpieczeństwie
i aktach prawnych, przepisy dotyczące modemu, bezprzewodowej
sieci LAN, bezprzewodowej sieci WAN, komunikacji Bluetooth
®
,
umowę licencyjną użytkownika oprogramowania oraz informacje
dotyczące usług pomocy technicznej firmy Sony.
Dokumentacja ekranowa
Podręcznik użytkownika
Opisuje cechy i funkcje komputera. Zawiera również informacje
dotyczące rozwiązywania typowych problemów. Podręcznik
użytkownika jest dostępny w formacie PDF, więc można go łatwo
przeglądać i drukować.
Aby wyświetlić niniejszy podręcznik ekranowy:
1 Kliknij dwukrotnie ikonę Me&My VAIO umieszczoną na pulpicie.
2 Kliknij kolejno pozycje Menu, Me&My VAIO, I Need Help i VAIO
User Guide.
3 Otwórz folder odpowiadający wybranemu językowi.
4 Wybierz podręcznik, który chcesz przeczytać.
Specyfikacje
W specyfikacjach dostępnych online została opisana konfiguracja
sprzętu i oprogramowania komputera VAIO.
Aby przejrzeć specyfikacje online:
1 Połącz się z Internetem.
2 Przejdź do strony pomocy technicznej firmy Sony pod adresem
http://www.vaio-link.com.
8
Wprowadzenie do podręcznika
W niniejszym podręczniku opisano następujące ważne
tematy:
Rozwiązywanie problemów
Ta część zawiera rozwiązania problemów innych niż te, które można
napotkać podczas codziennej obsługi komputera. Patrz „Rozwiązywanie
problemów” na str. 10. W przypadku problemów, które nie zostały opisane
w tej części, należy zajrzeć do sekcji Rozwiązywanie problemów
w ekranowej wersji Podręcznika użytkownika.
Więcej tematów dotyczących rozwiązywania problemów można znaleźć
na stronie pomocy technicznej firmy Sony pod adresem
http://www.vaio-link.com.
Zanim skontaktujesz się z bezpośrednio z VAIO-Link lub lokalnym
sprzedawcą produktów Sony, przeczytaj niniejsze informacje.
Aby znaleźć więcej informacji, możesz także skorzystać z opcji Pomoc
i obsługa techniczna systemu Windows. Pomoc i obsługa
techniczna systemu Windows to kompletne źródło praktycznych
porad, samouczków i prezentacji pomagających w nauce obsługi
komputera. Użyj funkcji Szukaj, Indeks lub spisu treści, aby przejrzeć
wszystkie zasoby pomocy systemu Windows, również te znajdujące się
w Internecie.
Aby przejść do Pomocy i obsługi technicznej systemu Windows,
kliknij przycisk Start , a następnie wybierz polecenie Pomoc
i obsługa techniczna. Możesz też otworzyć Pomoc i obsługę
techniczną systemu Windows, naciskając i przytrzymując klawisz
Microsoft Windows, a następnie naciskając klawisz F1.
Odzyskiwanie systemu komputera VAIO po awarii
Istotnym aspektem używania komputera jest umiejętność odzyskiwania
systemu i aplikacji po awarii. W tej części opisano wszystkie istotne
kwestie dotyczące odzyskiwania systemu po awarii. Tę sekcję należy
koniecznie przeczytać przed rozpoczęciem pracy z komputerem i za
każdym razem przed próbą odzyskania po awarii. Zobacz sekcję „Przed
użyciem komputera VAIO” na str. 16.
Zależnie od zakupionego modelu komputer może być wyposażony zamiast dysków twardych
w urządzenia pamięci masowej flash. Jednak w niniejszym podręczniku wszystkie wbudowane
urządzenia pamięci masowej są nazywane dyskami twardymi.
Rozwiązywanie problemów
PL
10
Rozwiązywanie problemów
Co należy zrobić, jeśli komputer się nie uruchamia?
Upewnij się, że komputer został prawidłowo podłączony do źródła
zasilania, jest włączony i świeci się wskaźnik zasilania.
Upewnij się, że akumulator (jeśli ma zastosowanie) jest poprawnie
zainstalowany i naładowany.
Odłącz wszystkie podłączone urządzenia USB.
Jeśli komputer jest podłączony do listwy zasilania lub zasilacza
awaryjnego (UPS), upewnij się, że listwa lub zasilacz są podłączone do
źródła zasilania i są włączone.
Jeśli korzystasz z monitora zewnętrznego, upewnij się, że jest podłączony
do źródła zasilania i jest włączony. Upewnij się, że kontrast i jasność są
prawidłowo ustawione. Więcej informacji na ten temat można uzyskać
z podręczników dostarczonych wraz z monitorem.
Odłącz kabel zasilania lub zasilacz sieciowy i wyjmij akumulator (jeśli ma
zastosowanie). Odczekaj trzy do pięciu minut. Zainstaluj ponownie
akumulator (jeśli ma zastosowanie), podłącz kabel zasilania lub zasilacz
sieciowy, a następnie naciśnij przycisk zasilania lub przesuń włącznik
zasilania, aby włączyć komputer.
Kondensacja pary wodnej może spowodować awarię komputera. Jeśli
istnieje ryzyko wystąpienia kondensacji, nie używaj komputera przez
przynajmniej godzinę.
Usuń wszelkie dodatkowe moduły pamięci zainstalowane od czasu
zakupu komputera.
Sprawdź, czy używasz dostarczonego w komplecie kabla zasilania lub
zasilacza sieciowego firmy Sony. Ze względów bezpieczeństwa używaj
tylko oryginalnego akumulatora (jeśli ma zastosowanie) i kabla zasilania
lub zasilacza sieciowego firmy Sony, dołączonych do modelu komputera
VAIO.
Rozwiązywanie problemów
11
PL
Co należy zrobić, jeśli po włączeniu komputera
pojawia się komunikat o błędzie BIOS-u?
To pytanie dotyczy tylko modeli serii VGX-TP.
Jeśli w dolnej części ekranu pojawi się komunikat „Press <F1> to resume,
<F2> to setup”, wykonaj następujące kroki:
1 Naciśnij klawisz F2.
Wyświetlony zostanie ekran konfiguracji BIOS-u. Jeśli nie zostanie
wyświetlony, uruchom ponownie komputer i naciśnij klawisz F2
kilkakrotnie po wyświetleniu logo VAIO.
2 Ustaw datę (miesiąc/dzień/rok). Naciśnij klawisz Enter.
3 Naciśnij klawisz
m, aby wybrać opcję System Time i ustaw godzinę
(godziny: minuty: sekundy). Naciśnij klawisz Enter.
4 Naciśnij klawisz
,, aby przejść do karty Exit, a następnie naciśnij
klawisz F9.
Po wyświetleniu okna z prośbą o potwierdzenie, naciśnij klawisz Enter.
5 Wybierz opcję Exit Setup i naciśnij klawisz Enter.
Po wyświetleniu okna z prośbą o potwierdzenie, naciśnij klawisz Enter.
Komputer zostanie uruchomiony ponownie.
Jeśli sytuacja taka będzie miała miejsce często, skontaktuj się z VAIO-Link.
Co należy zrobić, jeśli wskaźnik zasilania świeci się
na zielono, ale ekran jest pusty?
Kilkakrotnie naciśnij kombinację klawiszy Alt+F4, aby zamknąć okno
aplikacji. Mógł wystąpić błąd aplikacji.
Naciśnij kombinację klawiszy Ctrl+Alt+Delete, kliknij strzałkę obok
przycisku Zamknij i uruchom ponownie.
Naciśnij i przytrzymaj przycisk zasilania (lub przesuń i przytrzymaj
włącznik zasilania) przez ponad cztery sekundy, aby wyłączyć komputer.
Odłącz kabel zasilania lub zasilacz i odczekaj około pięciu minut, nie
podłączając go ponownie. Następnie podłącz kabel zasilania lub
zasilacz i ponownie włącz komputer.
Wyłączenie komputera przy użyciu kombinacji klawiszy
Ctrl+Alt+Delete
lub przycisku/włącznika
zasilania może spowodować utratę niezapisanych danych.
12
Co należy zrobić, jeśli komputer lub
oprogramowanie przestają reagować?
Jeśli komputer przestaje reagować podczas działania aplikacji, naciśnij
kombinację klawiszy Alt+F4, aby zamknąć okno aplikacji.
Jeśli kombinacja klawiszy Alt+F4 nie zadziała, kliknij menu Start,
następnie strzałkę obok przycisku Zablokuj i opcję Zamknij, aby
wyłączyć komputer.
Jeśli komputer się nie wyłączy, naciśnij kombinację klawiszy
Ctrl+Alt+Delete i kliknij strzałkę obok przycisku Zamknij, a następnie
wybierz opcję Zamknij.
Jeśli wyświetlone zostanie okno Zabezpieczenia systemu Windows,
kliknij opcję Zamknij.
Wyłączenie komputera przy użyciu kombinacji klawiszy
Ctrl
+
Alt
+
Delete
lub przycisku/włącznika
zasilania może spowodować utratę niezapisanych danych.
Jeśli komputera nadal nie można wyłączyć, naciśnij i przytrzymaj
przycisk zasilania lub przesuń i przytrzymaj włącznik zasilania, aż
komputer się wyłączy.
Odłącz kabel zasilania lub zasilacz sieciowy i wyjmij akumulator (jeśli ma
zastosowanie). Odczekaj trzy do pięciu minut. Zainstaluj ponownie
akumulator (jeśli ma zastosowanie), podłącz kabel zasilania lub zasilacz
sieciowy, a następnie naciśnij przycisk zasilania lub przesuń włącznik
zasilania, aby włączyć komputer.
Spróbuj zainstalować oprogramowanie ponownie.
Skontaktuj się z wydawcą oprogramowania lub wyznaczonym
usługodawcą w celu uzyskania pomocy technicznej.
Co należy zrobić, jeśli wskaźnik ładowania szybko
miga, a komputer nie uruchamia się?
Może to wynikać z nieprawidłowej instalacji akumulatora. Aby rozwiązać
ten problem, wyłącz komputer i wyjmij akumulator. Następnie ponownie
zainstaluj akumulator w komputerze. Szczegółowe informacje na ten
temat można znaleźć w ekranowym Podręczniku użytkownika.
Jeśli po wykonaniu tej procedury problem nadal występuje, oznacza to,
że zainstalowany akumulator nie jest zgodny z komputerem. Wyjmij
akumulator i skontaktuj się z VAIO-Link.
Rozwiązywanie problemów
13
PL
Co należy zrobić, jeśli pojawi się komunikat
z informacją o niezgodności lub nieprawidłowej
instalacji akumulatora, a komputer przejdzie w tryb
hibernacji?
Może to wynikać z nieprawidłowej instalacji akumulatora. Aby rozwiązać
ten problem, wyłącz komputer i wyjmij akumulator. Następnie ponownie
zainstaluj akumulator w komputerze. Szczegółowe informacje na ten
temat można znaleźć w ekranowym Podręczniku użytkownika.
Jeśli po wykonaniu tej procedury problem nadal występuje, oznacza to,
że zainstalowany akumulator nie jest zgodny z komputerem. Wyjmij
akumulator i skontaktuj się z VAIO-Link.
Co należy zrobić, jeśli system Windows nie
uruchamia się przy włączeniu komputera
i wyświetlany jest komunikat o błędzie?
Jeśli wprowadzisz nieprawidłowe hasło startowe trzy razy pod rząd, zostanie
wyświetlony komunikat Enter Onetime Password, a system Windows nie
zostanie uruchomiony. Naciśnij i przytrzymaj przycisk zasilania (lub przesuń
i przytrzymaj włącznik zasilania) przez ponad cztery sekundy, aby sprawdzić,
czy zgaśnie wskaźnik zasilania. Odczekaj około 10 do 15 sekund, a następnie
ponownie włącz komputer i wprowadź prawidłowe hasło. Przy wprowadzaniu
hasła upewnij się, że nie świecą się wskaźniki Num lock i Caps lock. Jeśli
świeci się jeden lub świecą się oba wskaźniki, przed wprowadzeniem hasła
naciśnij klawisz Num Lk (Num Lock) lub Caps Lock, aby wyłączyć wskaźnik.
Co należy zrobić, jeśli nie można przypomnieć sobie
hasła startowego?
Jeśli zapomniałeś hasła startowego, skontaktuj się z VAIO-Link, aby je
zresetować.
Za tę usługę pobrana zostanie opłata.
Odzyskiwanie systemu
komputera VAIO po awarii
PL
16
Przed użyciem komputera VAIO
Ta część wyjaśnia, jak rozwiązywać problemy, tworzyć kopię zapasową
danych oraz odzyskiwać system komputera Sony VAIO
®
po awarii, używając
następującego oprogramowania VAIO oraz funkcji systemu Windows.
VAIO Recovery Center (Centrum odzyskiwania VAIO)
Obejmuje następujące oprogramowanie VAIO, narzędzia oraz funkcje
systemu Windows:
Rescue Data (Ratowanie danych)
Umożliwia utworzenie kopii zapasowej danych zapisanych na dysku
twardym.
Wipe and Erase Data (Ścieranie i wymazywanie danych)
Umożliwia wymazanie wszystkich danych na dysku twardym.
VAIO Hardware Diagnostics (Diagnostyka sprzętu VAIO)
Umożliwia sprawdzenie sprzętu stosowanego w komputerze
(procesora, modułu pamięci, dysku twardego itp.).
Reinstall Programs or Drivers (Ponowna instalacja programów
i sterowników)
Umożliwia przywrócenie wstępnie zainstalowanego oprogramowania
lub sterowników do stanu fabrycznego.
Restore C: Drive (Przywracanie dysku C)
Umożliwia przywrócenie dysku C w komputerze do stanu fabrycznego.
Restore Complete System (Przywracanie całego systemu)
Umożliwia przywrócenie całego systemu komputera do stanu
fabrycznego.
Create Recovery Discs (Tworzenie dysków odzyskiwania po awarii)
Umożliwia utworzenie własnych dysków odzyskiwania po awarii,
służących do odzyskiwania systemu komputera po awarii.
Backup and Restore Center (Centrum kopii zapasowych
i przywracania)
Funkcja tworzenia kopii zapasowych systemu Windows, która
umożliwia korzystanie z mechanizmów tworzenia kopii zapasowych.
Przed użyciem komputera VAIO
17
PL
VAIO Data Restore Tool (Przywracanie danych VAIO)
Umożliwia odzyskiwanie danych po awarii na podstawie kopii
zapasowych utworzonych przy użyciu oprogramowania Rescue Data
(Ratowanie danych).
Aby wyświetlić okno aplikacji VAIO Recovery Center
(Centrum odzyskiwania VAIO) przy uruchamianiu
systemu Windows
1 Kliknij kolejno opcje Start, Wszystkie programy, VAIO Recovery
Center (Centrum odzyskiwania VAIO) i VAIO Recovery Center
(Centrum odzyskiwania VAIO).
2 Kliknij przycisk Kontynuuj w oknie Kontrola konta użytkownika.
Jeśli korzystasz z konta zwykłego użytkownika, wpisz nazwę konta
administratora oraz jego hasło, a następnie kliknij przycisk Kontynuuj.
18
Co zrobić najpierw
Aby przygotować się do sytuacji, takiej jak atak wirusa, awaria komputera lub
przypadkowe skasowanie plików, wykonaj następujące czynności:
1 Utwórz dyski odzyskiwania po awarii
Dyski odzyskiwania po awarii należy koniecznie utworzyć bezpośrednio
po przygotowaniu komputera do użycia. Wynika to z faktu, że wraz
z komputerem nie są dostarczane żadne dyski odzyskiwania po awarii.
Aby dowiedzieć się, jak utworzyć dyski odzyskiwania po awarii, zobacz
sekcję „Tworzenie dysków odzyskiwania po awarii” na str. 19.
2 Utwórz kopię zapasową danych
Odzyskanie systemu po awarii spowoduje skasowanie wszystkich danych
przechowywanych na dysku twardym. Koniecznie utwórz kopię zapasową
danych przed odzyskaniem systemu.
Aby dowiedzieć się, jak utworzyć kopię zapasową danych, zobacz sekcję
„Tworzenie kopii zapasowych i odzyskiwanie danych przy użyciu aplikacji
Backup and Restore Center (Centrum kopii zapasowych i przywracania)”
na str. 21.
Przed użyciem komputera VAIO
19
PL
Tworzenie dysków odzyskiwania po awarii
Dyski odzyskiwania po awarii pozwalają odzyskać pierwotny stan systemu
komputera po awarii. Dyski odzyskiwania po awarii można utworzyć za
pomocą aplikacji VAIO Recovery Center (Centrum odzyskiwania VAIO).
Odzyskanie systemu komputera jest konieczne w następujących
przypadkach:
Komputer został zainfekowany wirusem komputerowym.
Komputer działa niestabilnie.
Występują problemy z działaniem komputera, których nie można
rozwiązać.
Dysk C komputera został przez pomyłkę sformatowany.
W zależności od stanu komputera, do odzyskania systemu po awarii mogą
być konieczne dyski odzyskiwania po awarii.
W opisanych poniżej przypadkach może nie być możliwe odzyskanie systemu komputera z partycji
odzyskiwania po awarii. Wynika to z modyfikacji partycji odzyskiwania po awarii.
Użyte zostało oprogramowanie, które spowodowało modyfikację partycji odzyskiwania po awarii.
Zainstalowano system operacyjny inny, niż wstępnie zainstalowany na komputerze.
Sformatowano twardy dysk przy użyciu oprogramowania innego niż
VAIO Recovery Center
(Centrum odzyskiwania VAIO).
W tych przypadkach do odzyskania systemu komputera konieczne są dyski odzyskiwania po awarii.
Jeśli nie zostały one utworzone, należy je zakupić lub naprawić komputer na własny koszt.
20
Jak utworzyć dyski odzyskiwania po awarii
1 Należy pamiętać, aby zawczasu dysponować czystymi dyskami.
W oknie
Choose your media
(Wybierz nośniki) można sprawdzić, jaka liczba nośników jakiego typu
będzie konieczna do utworzenia dysków odzyskiwania po awarii.
Przed utworzeniem dysku odzyskiwania po awarii zaleca się pobranie i zainstalowanie na komputerze
najnowszych aktualizacji za pomocą opcji
VAIO Update
.
Aby było możliwe pobranie i zainstalowanie aktualizacji na komputerze, musi on być podłączony do
Internetu. Aby dowiedzieć się, jak podłączyć komputer do Internetu, zobacz ekranowy
Podręcznik
użytkownika
.
Jako dysków odzyskiwania po awarii nie można użyć nośników Blu-ray Disc™, DVD-RAM, CD-R ani
CD-RW. Aby sprawdzić, jakiego rodzaju nośniki są obsługiwane przez napęd optyczny, przejrzyj
ekranowy
Podręcznik użytkownika
.
Nie dotykaj ani nie zabrudź powierzchni dysku. Odciski palców i kurz na powierzchni dysku mogą
powodować błędy odczytu/zapisu.
2 Jeśli komputer nie jest wyposażony we wbudowany napęd optyczny,
podłącz zewnętrzny napęd optyczny (nie wchodzi w skład zestawu).
3 Uruchom aplikację VAIO Recovery Center (Centrum odzyskiwania VAIO)
(patrz str. 17).
4 Kliknij kolejno opcje Create Recovery Discs (Utwórz dyski odzyskiwania
po awarii) i Start.
5 Przeczytaj uważnie instrukcje wyświetlone na ekranie, a następnie kliknij
przycisk Dalej.
6 Wybierz dysk, który ma zostać użyty.
Zaznaczając pole wyboru na dole okna, można sprawdzić w końcowym etapie procedury, czy dysk
odzyskiwania został utworzony prawidłowo. Jest to zalecane, mimo że wydłuża czas wykonywania
procedury.
7 Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.
Wyświetlenie bieżącego stanu wykonania procedury może trochę potrwać.
Dysków odzyskiwania po awarii nie można utworzyć, jeśli na dysku twardym jest za mało miejsca.
Nie naciskaj przycisku wysuwania dysku na napędzie optycznym podczas tworzenia dysku
odzyskiwania, ponieważ proces ten może zakończyć się niepowodzeniem.
Po utworzeniu dysków odzyskiwania systemu postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na
ekranie, aby zapisać nazwy dysków na ich etykietach. W tym celu należy używać tylko miękkich
pisaków z tuszem olejnym, np. flamastra. Twarde pisaki mogą powodować uszkodzenia powierzchni
dysku.
Przed użyciem komputera VAIO
21
PL
Tworzenie kopii zapasowych i odzyskiwanie
danych przy użyciu aplikacji Backup and
Restore Center (Centrum kopii zapasowych
i przywracania)
Aplikacji Backup and Restore Center (Centrum kopii zapasowych
i przywracania) umożliwia utworzenie kopii zapasowych danych,
odzyskanie danych z tych kopii oraz utworzenie punktu przywracania.
Jak utworzyć kopię zapasową danych
Tworzenie kopii zapasowej danych jest bardzo ważne. Jeśli nie utworzysz
kopii zapasowej, w wyniku niespodziewanych wydarzeń lub ataku wirusa
utracisz dane zapisane na dysku twardym, na przykład dokumenty lub
obrazy. Zaleca się tworzyć kopię zapasową codziennie.
Kopię zapasową danych można utworzyć na trzy sposoby.
Przy użyciu kreatora Back Up Files (Tworzenie kopii zapasowych plików).
Kopię zapasową danych można zapisać na dysku CD, DVD lub na
nośniku wymiennym, np. na zewnętrznym dysku twardym.
Aby dowiedzieć się, jak korzystać z tego kreatora, zobacz sekcję
„Jak utworzyć kopię zapasową pliku przy użyciu kreatora Back Up Files
(Tworzenie kopii zapasowych plików)” na str. 22.
Przy użyciu funkcji Windows Complete PC Backup and Restore
(Tworzenie pełnej kopii zapasowej i przywracanie komputera z systemem
Windows) (dostępnej tylko w modelach z systemem operacyjnym
Windows Vista Ultimate lub Windows Vista Business).
Funkcja ta pozwala utworzyć kopię zapasową wszystkich danych
w komputerze, w tym programów, ustawień systemu i plików. System
można przywrócić do stanu sprzed utworzenia takiej kopii zapasowej.
Aby dowiedzieć się, jak korzystać z tej funkcji, zobacz sekcję
„Jak utworzyć kopię zapasową pliku przy użyciu funkcji Windows
Complete PC Backup and Restore (Tworzenie pełnej kopii zapasowej
i przywracanie komputera z systemem Windows)” na str. 23.
Tworząc punkt przywracania.
Komputer może zacząć działać niestabilnie lub powoli po zainstalowaniu
nowego oprogramowania lub zmianie ustawień systemu operacyjnego
Windows. W takich wypadkach można użyć punktu przywracania, aby
przywrócić komputer do poprzedniego stanu.
Aby dowiedzieć się, jak utworzyć punkt przywracania, zobacz sekcję
„Jak utworzyć punkt przywracania” na str. 25.
22
Jeśli w komputerze nie ma zainstalowanego napędu optycznego, do utworzenia kopii zapasowej
danych konieczny jest zewnętrzny dysk twardy lub zewnętrzny napęd optyczny. Inną opcją jest
utworzenie nowej partycji przez zmianę wielkości dysku C.
Aby dowiedzieć się, jak utworzyć partycję dysku twardego, zobacz sekcję „Tworzenie partycji dysku
twardego” na str. 39.
Utwórz dyski odzyskiwania systemu po awarii od razu po przygotowaniu komputera do użycia.
Jeśli ze względu na awarię komputera nie da się utworzyć kopii zapasowej danych, można do tego
celu użyć dysków odzyskiwania po awarii.
Aby dowiedzieć się, jak utworzyć dyski odzyskiwania po awarii, zobacz sekcję „Jak utworzyć dyski
odzyskiwania po awarii” na str. 20.
W modelach komputerów z analogowym tunerem telewizyjnym nie można przy użyciu aplikacji
Backup and Restore Center
(Centrum kopii zapasowych i przywracania) utworzyć kopii zapasowej
folderu
Recorded TV
, w którym zapisane są nagrania wideo zrealizowane za pomocą aplikacji
Windows Media Center
. Kopię zapasową folderu
Recorded TV
należy utworzyć oddzielnie.
Jeśli zmieniony został dysk docelowy, należy utworzyć kopię zapasową folderu
Recorded TV
bezpośrednio na wybranym dysku.
Zajrzyj do specyfikacji dostępnych online, aby sprawdzić, czy dany model komputera jest wyposażony
w analogowy tuner telewizyjny.
Kopię zapasową danych można także utworzyć przy użyciu oprogramowania
Rescue Data
(Ratowanie danych).
Aby dowiedzieć się, jak utworzyć kopię zapasową danych, zobacz sekcję „Jak utworzyć kopię
zapasową przy użyciu aplikacji Rescue Data (Ratowanie danych)” na str. 27.
Jak utworzyć kopię zapasopliku przy użyciu kreatora
Back Up Files (Tworzenie kopii zapasowych plików)
1 Uruchom aplikację VAIO Recovery Center (Centrum odzyskiwania VAIO)
(patrz str. 17).
2 Wybierz opcję Windows Backup and Restore (Tworzenie kopii
zapasowej i przywracanie systemu Windows) i kliknij przycisk Start.
3 Kliknij opcję Back up files (Wykonaj kopię zapasową plików).
4 Kliknij przycisk Kontynuuj w oknie Kontrola konta użytkownika.
Jeśli korzystasz z konta zwykłego użytkownika, wpisz nazwę konta
administratora oraz jego hasło, a następnie kliknij przycisk Kontynuuj.
5 Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.
Przed użyciem komputera VAIO
23
PL
Jak odzyskać dane z kopii zapasowej utworzonej przy użyciu
kreatora Back Up Files (Tworzenie kopii zapasowych plików)
1 Uruchom aplikację VAIO Recovery Center (Centrum odzyskiwania VAIO)
(patrz str. 17).
2 Wybierz opcję Windows Backup and Restore (Tworzenie kopii
zapasowej i przywracanie systemu Windows) i kliknij przycisk Start.
3 Kliknij opcję Restore files (Przywróć pliki).
4 Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.
W przypadku modeli wyposażonych w analogowy tuner telewizyjny należy przywrócić dane z kopii
zapasowej folderu
Recorded TV
, w którym zapisywane są nagrania wideo zrealizowane za pomocą
aplikacji
Windows Media Center
, przenosząc je ręcznie do folderu
C:\Użytkownicy\Publiczny
.
Zajrzyj do specyfikacji dostępnych online, aby sprawdzić, czy dany model komputera jest wyposażony
w analogowy tuner telewizyjny.
Jak utworzyć kopię zapasową pliku przy użyciu
funkcji Windows Complete PC Backup and Restore
(Tworzenie pełnej kopii zapasowej i przywracanie komputera
z systemem Windows)
1 Uruchom aplikację VAIO Recovery Center (Centrum odzyskiwania VAIO)
(patrz str. 17).
2 Wybierz opcję Windows Backup and Restore (Tworzenie kopii
zapasowej i przywracanie systemu Windows) i kliknij przycisk Start.
3 Kliknij opcję Back up computer (Wykonaj kopię zapasową systemu
komputera).
4 Kliknij przycisk Kontynuuj w oknie Kontrola konta użytkownika.
Jeśli korzystasz z konta zwykłego użytkownika, wpisz nazwę konta
administratora oraz jego hasło, a następnie kliknij przycisk Kontynuuj.
5 Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.
Aby odtworzyć dane przy użyciu funkcji
Windows Complete PC Backup and Restore
(Tworzenie
pełnej kopii zapasowej i przywracanie komputera z systemem Windows), musisz mieć własne dyski
do odzyskiwania po awarii.
Aby dowiedzieć się, jak utworzyć dyski odzyskiwania po awarii, zobacz sekcję „Jak utworzyć dyski
odzyskiwania po awarii” na str. 20.
Przy odzyskiwaniu plików z kopii zapasowej utworzonej przy użyciu funkcji
Windows Complete PC
Backup and Restore
(Tworzenie pnej kopii zapasowej i przywracanie komputera z systemem
Windows) nie można wybrać, jakie pliki mają zostać odzyskane.
Pliki zmienione lub utworzone po wykonaniu kopii zapasowej nie zostaną odzyskane.
24
Jak odzyskać dane z kopii zapasowej utworzonej przy użyciu
funkcji Windows Complete PC Backup and Restore
(Tworzenie pełnej kopii zapasowej i przywracanie komputera
z systemem Windows)
Komputer może nie działać prawidłowo po zakończeniu procesu odzyskiwania, ponieważ odzyskanie
danych powoduje zmianę plików systemowych. Koniecznie utwórz kopię zapasową danych przed
odzyskiwaniem danych.
1 Przy włączonym komputerze włóż do napędu dysk odzyskiwania po
awarii, wyłącz komputer, a następnie włącz go ponownie.
Zostanie wyświetlone okno Windows Boot Manager (Menedżer
rozruchu systemu Windows).
2 Naciśnij klawisz
M lub m, aby wybrać opcję Napraw system Windows
Vista, a następnie naciśnij klawisz Enter.
3 Wybierz układ klawiatury i kliknij przycisk Dalej.
4 Wybierz system operacyjny i kliknij przycisk Dalej.
5 Jeśli kopia zapasowa danych została zapisana na zewnętrznym dysku
twardym lub przy użyciu zewnętrznego napędu optycznego, podłącz
urządzenie zewnętrzne do komputera.
6 Wybierz opcję Windows Complete PC Restore (Przywracanie całego
komputera z systemem Windows).
Jeśli kopia zapasowa została zapisana na dyskach CD lub DVD, umieść
dysk w napędzie optycznym (lub zewnętrznym napędzie optycznym).
7 Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.
W przypadku modeli wyposażonych w analogowy tuner telewizyjny należy przywrócić dane z kopii
zapasowej folderu
Recorded TV
, w którym zapisywane są nagrania wideo zrealizowane za pomocą
aplikacji
Windows Media Center
, przenosząc je ręcznie do folderu
C:\Użytkownicy\Publiczny
.
Zajrzyj do specyfikacji dostępnych online, aby sprawdzić, czy dany model komputera jest wyposażony
w analogowy tuner telewizyjny.
Przed użyciem komputera VAIO
25
PL
Jak utworzyć punkt przywracania
Co to jest punkt przywracania?
Punkt przywracania jest tworzony automatycznie na przykład przy
instalowaniu sterownika. Jest on wykorzystywany do przywrócenia plików
systemowych do poprzedniego stanu. Mimo iż punkt przywracania jest
tworzony automatycznie, zaleca się ręczne utworzenie punktu przywracania
przed instalacją oprogramowania lub sterownika. Po zainstalowaniu nowego
oprogramowania lub zmianie ustawień systemu Windows komputer może
zacząć działać niestabilnie lub powoli. Jeśli punkt przywracania zostanie
utworzony podczas normalnego działania komputera, można go użyć,
aby przywrócić pliki systemowe do poprzedniego stanu.
Jak ręcznie utworzyć punkt przywracania
1 Uruchom aplikację VAIO Recovery Center (Centrum odzyskiwania VAIO)
(patrz str. 17).
2 Wybierz opcję Windows Backup and Restore (Tworzenie kopii
zapasowej i przywracanie systemu Windows) i kliknij przycisk Start.
3 Kliknij opcję Create a restore point or change settings (Utwórz punkt
przywracania lub zmień ustawienia) w lewym okienku.
4 Kliknij przycisk Kontynuuj w oknie Kontrola konta użytkownika.
Jeśli korzystasz z konta zwykłego użytkownika, wpisz nazwę konta
administratora oraz jego hasło, a następnie kliknij przycisk Kontynuuj.
5 Kliknij karSystem Protection (Ochrona systemu) w oknie System
Properties (Właściwości systemu).
6 W sekcji Automatic restore points (Automatyczne punkty przywracania)
zaznacz pole wyboru obok dysku, dla którego chcesz utworzyć punkt
przywracania.
7 Kliknij przycisk Create (Utwórz).
8 Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi na ekranie.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80

Sony FiT-28 Annex

Kategoria
Zegarki sportowe
Typ
Annex

w innych językach