Beta 1438K/DSG Instrukcja obsługi

  • Cześć! Jestem chatbotem AI, który pomoże Ci z Beta 1438K/DSG Instrukcja obsługi. Zapoznałem się już z dokumentem i mogę pomóc w prosty i zrozumiały sposób.
31
INSTRUKCJA OBSŁUGI
PL
WSTĘP
Przed rozpoczęciem jakiejkolwiek operacji należy przeczytać niniejszą instrukcję. Gwarancja
prawidłowego funkcjonowania i pełnej wydajności produktu jest ściśle uzależniona od zastosowania
wszystkich zaleceń zawartych w niniejszej instrukcji obsługi. Gwarantuje się, że produkt jest zgodny
ze specykacjami technicznymi opisanymi w niniejszej instrukcji. Producent nie jest odpowiedzialny za
niewłaściwe, inne od tych opisanych, użycie. Stosować rękawice ochronne, obuwie ochronne, kask i
okulary ochronne.
Użycie niewłaściwe:
- Produkt musi być stosowany wyłącznie do użytku opisanego w niniejszej dokumentacji,
każde inne użycie uznawane jest za niewłaściwe.
- Producent nie ponosi żadnej odpowiedzialności za szkody spowodowane nieprawidłowym
lub nierozsądnym użytkowaniem sprzętu.
- Niewłaściwe użycie unieważnia również gwarancję.
Dbać o przechowywane narzędzia:
- Przechowywać zawsze narzędzia czyste.
- Odkłać narzędzia do oryginalnego opakowania.
PROCEDURA
Zestaw do demontażu i montażu sprzęgła DSG (Direct-Shift Gearbox) został zaprojektowany, aby
wyjąć obudowę sprzęgła, w tym tarczy, skrzynię biegów VAG na 6 (kod 08D) i 7 biegów (kod 0AM),
podwójnego sprzęgła (K1 i K2) i różnorodnych wałów stosowanych w samochodach (K1 e K2) Grupy
VAG a od 2003 r.
K1 = Sprzęgło nr 1
K2 = Sprzęgło nr 2
DEMONTAŻ PODWÓJNEGO SPRZĘGŁA
Uwaga: Wymontować skrzynię biegów zgodnie z instrukcjami konstruktora
pojazdu/producenta.
- Zmontować skrzynię biegów na odpowiednim stole warsztatowym i ustawić ją tak, aby dzwon
sprzęgła był skierowany do góry.
- Usunąć górny pierścień zabezpieczający piasty tarczy sprzęgła (K1) za pomocą śrubokręta lub haka.
- Wyjąć pierścień zabezpieczający i piastę tarczy sprzęgła (K1).
- Za pomocą szczypiec E kontynuować, usuwając pierścień zabezpieczający zewnętrznego wału
głównego.
Jeśli pierścień zabezpieczający jest zablokowany, nacisnąć na środku sprzęgła, używając
komponentów A i D, zamontowanych bezpośrednio na dzwonie obudowy sprzęgła.
Upewnić się, że poprzeczka jest prawidłowo zamocowana i że tuleja oporowa działa prostopadle
w stosunku do dzwonu obudowy sprzęgła.
Uwaga: Nasmarować śrubę napędową i nacisnąć o tyle, o ile jest to niezbędne,
aby uniknąć uszkodzenia wspornika zewnętrznego wału głównego i skrzyni biegów.
- Wprowadzić ściągacz B do zespołu sprzęgła i zablokować go w prawidłowej pozycji, przekręcając nim w
kierunku ruchu wskazówek zegara.
- Działając na śrubę ściągacza przystąpić do demontażu zespołu sprzęgła zewnętrznego wału głównego.
1438K_DSG.indd 31 19/04/18 09:38
32
INSTRUKCJA OBSŁUGI
PL
DEMONTAŻ SYSTEMU ŁĄCZENIA SPRZĘGIEŁ
- Wyjąć małe łożysko oporowe (dla K2).
- Wyjąć duże łożysko oporowe (dla K1).
Uwaga: instrukcje orientacyjne – należy zawsze odnosić się do instrukcji rmy
macierzystej/producenta.
MONTAŻ I REGULACJA SYSTEMU ŁĄCZENIA SPRZĘGIEŁ
- Postępować z instalacją nowych komponentów, zawsze zgodnie z instrukcją producenta/rmy
macierzystej. Następnie przystąpić do pomiaru i regulacji systemu łączenia sprzęgła za pomocą
szablonu nastawczego C.
Uwaga: w odniesieniu do całej procedury instalacji, pomiaru i regulacji zespołu sprzęgła,
należy zawsze korzystać z instrukcji rmy macierzystej/producenta.
MONTAŻ PODWÓJNEGO SPRZĘGŁA
- Wprowadzić nowy zespół sprzęgła na zewnętrzny wał główny.
Upewnić się, że sprzężenie zewnętrznego wału głównego z zębami tarczy sprzęgła (K2) jest poprawne.
Uwaga: należy zawsze odnosić się do instrukcji producenta/rmy macierzystej.
- Umieścić tuleję oporową D na wewnętrznym pierścieniu środkowym łożyska zespołu sprzęgła.
- Zamontować poprzeczkę A i zamocować ją prawidłowo na obudowie sprzęgła.
Upewnić się, że poprzeczka i tuleja oporowa działają prostopadle w stosunku do dzwonu obudowy
sprzęgła.
- Uruchomić śrubę napędową poprzeczki i nacisnąć tuleję oporową, aż stanie się widoczne gniazdo
pierścienia zabezpieczającego.
Uwaga: Nasmarować śrubę napędową i nacisnąć o tyle, o ile jest to niezbędne, aby uniknąć
uszkodzenia wspornika zewnętrznego wału głównego i skrzyni biegów.
- Wymontować poprzeczkę i tuleję oporową.
- Kontynuować wprowadzając nowy pierścień zabezpieczający.
Dla prawidłowej procedury montażu nowego pierścienia zabezpieczającego należy zapoznać się z
instrukcjami rmy macierzystej/producenta.
1438K_DSG.indd 32 19/04/18 09:38
1/36