ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
ABY ZAPEWNIĆ
BEZPIECZEŃSTWO
OSTRZEŻENIE
Podczas montażu produktu należy przestrzegać
procedur zawartych w instrukcji.
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części
Shimano. Poluzowanie lub uszkodzenie takich części,
jak śruby i nakrętki może spowodować spadnięcie z
roweru i poważne obrażenia.
Ponadto, jeśli regulacje nie zostaną wykonane
prawidłowo, może to spowodować spadnięcie z
roweru i poważne obrażenia.
Przed wykonaniem czynności konserwacyjnych,
np. wymiany części, należy założyć okulary ochronne
lub gogle.
Po uważnym przeczytaniu niniejszego podręcznika
sprzedawcy należy zachować go na przyszłość.
Należy również przekazać użytkownikom
następujące informacje:
Okresy między przeglądami zależą od intensywności i
środowiska użytkowania. Łańcuch należy czyścić
regularnie, używając odpowiedniego środka do
czyszczenia łańcucha. Nigdy nie stosować
rozpuszczalników na bazie kwasów ani zasad, takich
jak odrdzewiacze. Użycie takiego rozpuszczalnika
może spowodować zerwanie łańcucha i w
konsekwencji poważne obrażenia.
Przed jazdą na rowerze należy sprawdzić, czy ramiona
mechanizmu korbowego nie są popękane. Jeżeli
pojawią się jakiekolwiek pęknięcia, może dojść do
złamania ramienia mechanizmu korbowego i upadku
z roweru.
Uważać, aby nie doszło w czasie jazdy do zahaczenia
odzieży o łańcuch, ponieważ może to spowodować
wywrócenie roweru.
Sprawdzić, czy łańcuch nie jest uszkodzony
(deformacje lub pęknięcia), czy przeskakuje lub czy
występują inne nieprawidłowości, np. samoistna
zmiana przełożeń. W przypadku występowania
jakichkolwiek problemów należy skontaktować się ze
sprzedawcą lub punktem sprzedaży. Łańcuch może
pęknąć, powodując upadek rowerzysty.
Montaż na rowerze i konserwacja:
Jeśli wewnętrzna tuleja nie jest zainstalowana
prawidłowo, oś może zardzewieć oraz zostać
uszkodzona. Może to doprowadzić do wywrócenia
roweru, co grozi poważnymi obrażeniami.
Dwie śruby mocujące lewego ramienia mechanizmu
korbowego należy dokręcać jednocześnie, a nie
osobno. Aby sprawdzić, czy momenty dokręcenia
mieszczą się w zakresie 12 - 14 Nm, należy użyć klucza
dynamometrycznego. Następnie, po przejechaniu
około 100km (60 miles) , za pomocą klucza
dynamometrycznego sprawdzić momenty dokręcenia.
Ważne jest również okresowe sprawdzanie
momentów dokręcania. Jeżeli momenty dokręcania są
zbyt małe lub jeżeli śruby montażowe nie były
dokręcane stopniowo i na przemian, lewe ramię
mechanizmu korbowego może spaść i może dojść do
wywrócenia roweru, co może spowodować poważne
obrażenia.
PRZESTROGA
Należy również przekazać użytkownikom
następujące informacje:
Uważać, aby nie przyciąć części ciała ostrymi zębami
tarcz.
UWAGA
Należy również przekazać użytkownikom
następujące informacje:
Podczas używania dźwigni przerzutki należy kręcić
ramionami mechanizmu korbowego.
Kiedy łańcuch jest w dowolnym położeniu pokazanym
na rysunku, może stykać się z tarczą lub przerzutką
przednią i hałasować. Jeżeli problemem jest hałas,
należy zmienić przełożenie na następną większą
zębatkę lub kolejną.
Dwurzędowa
Trzyrzędowa
Tarcza
mechanizmu
korbowego
Tylna
zębatka
Przed rozpoczęciem jazdy na rowerze należy
sprawdzić, czy nie ma luzu między elementami
połączeniowymi. Pamiętać również o okresowym
dokręcaniu ramion korby i pedałów.
Do czyszczenia mechanizmu korbowego i osi suportu
używać neutralnego środka czyszczącego. Używanie
środków zasadowych lub kwasowych może
spowodować odbarwienia.
4