ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
4
ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
OSTRZEŻENIE
•
Podczas montażu produktu należy przestrzegać procedur zawartych w podręcznikach.
Używać wyłącznie oryginalnych części SHIMANO. W przypadku niewłaściwej regulacji albo nieprawidłowego montażu elementu lub części zapasowej,
może dojść do usterki elementu bądź utraty panowania nad rowerem i wypadku.
•
Podczas przeprowadzania czynności konserwacyjnych takich jak wymiana elementów należy mieć na sobie zatwierdzone okulary ochronne.
Należy również przekazać użytkownikom następujące informacje:
•
Przed rozpoczęciem jazdy na rowerze należy sprawdzić, czy koła są prawidłowo zamocowane.
Jeżeli koła są w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą odpaść od roweru, co może doprowadzić do poważnych obrażeń.
•
Przed rozpoczęciem jazdy na rowerze należy dokładnie sprawdzić piasty, aby upewnić się, że nie wystąpiły pęknięcia w osiach, a w przypadku
znalezienia jakichkolwiek nietypowych oznak, NIE WOLNO korzystać z roweru. Te piasty nie są przeznaczone do downhillu i jazdy dowolnej. W
zależności od warunków jazdy, w osi piasty może dojść do pęknięć. Może to prowadzić do nieprawidłowego działania osi koła, którego wynikiem
mogą być poważne obrażenia lub śmierć.
•
Nawet jeśli dźwignia zwalniająca osi zostanie dokręcona ręką przy użyciu całej siły, należy się upewnić, że nie
koliduje ona z tarczą hamulcową.
Jeśli dźwignia zwalniająca osi znajduje się po tej samej stronie, co tarcza hamulcowa, istnieje ryzyko, że mogą ze
sobą kolidować. Jeżeli dźwignia koliduje z tarczą hamulcową, należy przerwać użytkowanie koła i skontaktować się
ze sprzedawcą lub punktem sprzedaży.
Dźwignia
zwalniająca
osi
Tarcza
hamulca
•
Model HB-M7010/M7010-B/M6010/M6010-B/M618/M618-B/MT400/MT400-B można stosować wyłącznie w połączeniu ze specjalnym przednim widelcem
i osią przelotową.
Jeżeli będzie on używany wraz z jakimkolwiek innym widelcem przednim lub osią przelotową, może to spowodować odłączenie się koła od roweru
podczas jazdy i w konsekwencji poważne obrażenia ciała.
•
Model FH-M7010/M7010-B/M6010/M6010-B/M618/M618-B/MT400/MT400-B można stosować wyłącznie w połączeniu ze specjalną ramą i osią
przelotową.
W przypadku użycia tego modelu z jakimkolwiek innym rodzajem ramy może dojść do odłączenia koła podczas jazdy i wskutek tego do poważnych
obrażeń.
•
Nawet jeżeli dźwignia zacisku QR zostanie dokręcona ręką przy użyciu całej siły, należy się upewnić, że nie koliduje
ona z tarczą hamulcową.
Jeśli dźwignia zacisku QR znajduje się po tej samej stronie co tarcza hamulcowa, istnieje ryzyko, że będzie ona
kolidować z tarczą hamulcową. Jeżeli dźwignia koliduje z tarczą hamulcową, należy przerwać użytkowanie koła i
skontaktować się ze sprzedawcą lub punktem sprzedaży.
Dźwignia
zacisku
Tarcza
hamulca
•
Jeżeli zamontowanie koła jest utrudnione, należy zamontować dźwignię zacisku piasty po tej samej stronie co tarcza.
Należy przy tym upewnić się, że dźwignia zacisku nie będzie przeszkadzać w pracy tarczy i powodować przypaleń.
•
Upewnić się, że piasta z zaciskiem QR jest prawidłowo zamontowana w rowerze. W przeciwnym razie koło może się odłączyć od roweru podczas
jazdy, co grozi poważnymi obrażeniami ciała.
•
Po dokładnym przeczytaniu niniejszego podręcznika użytkownika dźwigni zacisku QR należy zachować go na przyszłość.