Piasta tylna
(do osi E-THRU)
WAŻNA INFORMACJA
•
Aby uzyskać informacje dotyczące montażu, regulacji i wymiany
produktów, które nie zostały opisane w tym podręczniku
użytkownika, należy skontaktować się z punktem sprzedaży lub
dystrybutorem. Podręcznik sprzedawcy dla doświadczonych i
zawodowych mechaników rowerowych jest dostępny na naszej stronie
internetowej (https://si.shimano.com).
Ze względów bezpieczeństwa należy dokładnie
zapoznać się z niniejszym „podręcznikiem
użytkownika” przed użyciem produktu, przestrzegać
go podczas jego użytkowania i przechowywać w
dostępnym miejscu.
Poniższe instrukcje muszą być zawsze przestrzegane w celu
zapobieżenia obrażeniom oraz uszkodzeniom wyposażenia i otoczenia.
Instrukcje zostały sklasyfikowane zgodnie ze stopniem
niebezpieczeństwa lub wielkością możliwych uszkodzeń, które mogą
wynikać z nieprawidłowego użytkowania produktu.
NIEBEZPIECZEŃSTWO
Niezastosowanie się do podanych
instrukcji skutkuje śmiercią albo
poważnymi obrażeniami.
OSTRZEŻENIE
Niezastosowanie się do podanych
instrukcji może skutkować śmiercią
albo poważnymi obrażeniami.
PRZESTROGA
Niezastosowanie się do podanych
instrukcji może skutkować
obrażeniami albo uszkodzeniami
wyposażenia i otoczenia.
Istotne informacje dotyczące
bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
•
Nie demontować ani nie modyfikować produktu. W przeciwnym razie
może to spowodować nieprawidłowe działanie produktu, co może
doprowadzić do nagłego upadku, a w konsekwencji poważnych
obrażeń.
•
Przed rozpoczęciem jazdy na rowerze należy sprawdzić, czy
koła są prawidłowo zamocowane. W przeciwnym razie może
dojść do upadku z roweru i poważnych obrażeń.
•
Dokładnie przeczytać podręcznik użytkownika dźwigni E-THRU.
Nieprawidłowe używanie dźwigni E-THRU może spowodować
wypadek, ponieważ koło może odpaść, co może skutkować
poważnymi obrażeniami.
•
Przed rozpoczęciem jazdy na rowerze należy dokładnie sprawdzić
piasty, aby upewnić się, że nie wystąpiły pęknięcia w osiach, a w
przypadku znalezienia jakichkolwiek nietypowych oznak, NIE WOLNO
korzystać z roweru. Ta piasta tylna nie jest przeznaczona do downhillu
i jazdy dowolnej (freeride). W zależności od warunków jazdy, w osi
piasty może dojść do pęknięć. Może to prowadzić do
nieprawidłowego działania osi koła, którego wynikiem mogą być
poważne obrażenia lub śmierć.
•
Należy upewnić się, że dźwignia zwalniająca osi nie zakłóca działania
tarczy hamulcowej nawet w jej krańcowym ustawieniu. Dźwignia
zwalniająca osi może zakłócać działanie tarczy hamulcowej, jeśli
znajduje się po jej stronie, co stanowi zagrożenie. Jeżeli dźwignia
zwalniająca osi / dźwignia zacisku QR zakłóca działanie tarczy
hamulcowej, należy natychmiast przestać jej używać i skontaktować
się z punktem sprzedaży lub dystrybutorem.
Tarcza hamulcowa
Dźwignia
zwalniająca osi
Uwaga
•
Nie należy smarować wewnętrznych części piasty. Spowoduje to
wyciek smaru.
•
Gwarancja nie obejmuje naturalnego zużycia ani pogorszenia
działania wynikających z normalnego użytkowania i starzenia się.
Regularne kontrole przed rozpoczęciem
jazdy na rowerze
Przed rozpoczęciem jazdy na rowerze należy sprawdzić poniższe
elementy. W przypadku występowania problemów należy skontaktować
się z punktem sprzedaży lub dystrybutorem.
•
Czy koła są prawidłowo zamocowane?
•
Czy podczas obracania się kół jest wyczuwalny opór?
•
Czy słychać jakieś nieprawidłowe dźwięki?
Nazwy części
Piasta tylna
Dźwignia E-THRU
Tarcza
hamulcowa
UM-3TL0A-003
Podręcznik użytkownika
Uwaga: w przypadku wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez
powiadomienia. (Polish)