Velleman PROMIX22U Instrukcja obsługi

Kategoria
Miksery audio
Typ
Instrukcja obsługi
PROMIX22U_v3 HQPOWER
29
USB
A/D & D/A 16-bit Σ
Abspielen Klirrfaktor < 0.05%
S/N 80dB
Aufnahme Klirrfaktor < 0.1%
Schnittstelle USB1.1 oder USB2.0 mit Fullduplex-Bedienung
(Abspielen und aufnehmen)
VU-METER
4-stufige LED x 2
STROMVERSORGUNG
18VAC/300mA
VERBRUIK
11W
ABMESSUNGEN UND GEWICHT
212 x 179 x 52mm, 1.6kg
Verwenden Sie dieses Gerät nur mit originellen Zubehörteilen. Velleman NV übernimmt keine Haftung für
Schaden oder Verletzungen bei (falscher) Anwendung dieses Gerätes.
Für mehr Informationen zu diesem Produkt, siehe www.hqpower.com.
Alle Änderungen ohne vorherige Ankündigung vorbehalten.
PROFESJONALNY 5 KANAŁOWY MIKSER AUDIO Z WEJŚCIEM I WYJŚCIEM USB
1. Wprowadzenie.
Przeznaczona dla mieszkańców Unii Europejskiej.
Ważne informacje dotyczące środowiska.
Ten symbol umieszczony na urządzeniu bądź opakowaniu wskazuje, że wyrzucenie produktu może być
szkodliwe dla środowiska i nie należy go traktować jako odpad komunalny. Nie wyrzucaj urządzenia lub
baterii do zbiorczego śmietnika, tylko do specjalnie przeznaczonych do tego pojemników na urządzenia
elektroniczne lub skontaktuj się z firmą zajmującą się recyklingiem. Urządzenie możesz oddać
dystrybutorowi lub firmie zajmującej się recyklingiem. Postępuj zgodnie z zasadami bezpieczeństwa dotyczącymi
środowiska. Jeśli masz wątpliwości skontaktuj się z firmą zajmującą się utylizacją odpadów
Dziękujemy za wybór produktu HQPOWER. Prosimy o dokładne zapoznanie się z instrukcją obsługi przed użyciem.
Jeśli urządzenie zostało uszkodzone podczas transportu prosimy o nie korzystanie z niego i skontaktowanie się ze
sprzedawcą.
2. Instrukcje bezpieczeństwa, środki ostrożności
Wszelkie szkody spowodowane użytkowaniem niezgodnym z niniejszą instrukcją nie są objęte gwarancją, a
sprzedawca nie ponosi za nie odpowiedzialności.
Montaż oraz naprawy powinny być przeprowadzone przez wykwalifikowany personel techniczny.
Proszę zachować wszelką ostrożność podczas instalacji urządzenia. Bezpośrednie dotknięcie elementów
będących pod napięciem grozi porażeniem wysokim napięciem.
Chronić przed deszczem, wilgocią, oblaniem oraz innym kontaktem z cieczami.
Przed otworzeniem obudowy odłączyć urządzenie z sieci energetycznej.
PROMIX22U_v3 HQPOWER
30
Nie włączać urządzenia, gdy było ono narażone na duże zmiany temperatury. Przed włączeniem należy
odczekać, aż urządzenie osiągnie temperaturę otoczenia
Nie narażać urządzenia na działanie cieczy. Należy zadbać, aby powyżej urządzenia nie znajdowały się żadne
naczynia z płynami mogącymi zalać urządzenie.
Wszelkie szkody powstałe na skutek samodzielnej modyfikacji przez użytkownika nie są objęte gwarancją.
Chronić przed dziećmi oraz użytkownikami nieautoryzowanymi.
3. Opis produktu.
a. Kanał mono
1. MIC Input – wejście mikrofonowe.
Każdy wejście monofoniczne symetryczne (zrównoważone) wejście
mikrofonowe przez gniazdo XLR. Rozkład pinów gniazda XLR:
Pin 1 (masa), Pin 2 (dodatni (+)),Pin 3 (ujemne (-)).
2. LINE Input – wejście liniowe.
Każde wejście linowe monofoniczne jest tak zaprojektowane, że akceptuje
sygnał symetryczny jak również asymetryczny takie jak np. instrumenty
klawiszowe, automaty perkusyjne czy samplery. Do wejścia liniowego możesz
podłączyć nawet sygnały o bardzo niskim poziomie jak mikrofon czy gitara
(mogą być sygnały asymetryczne). Wejście LINE wykonane w formie gniazda
6,3 mm typu „jack“. Do wejścia LINE można podłączyć sygnał symetryczny. W
tym celu należy użyć trójpolowy wtyk Jack 6,3mm. Rozkład pinów wtyku Jack
,3mm: końcówka - dodatni (+), pierścień - ujemne (-), tuleja (masa ).
UWAGA:
W danej chwili można używać jedynie albo wejścia mikrofonowego MIC albo
wejścia LINE, ale nigdy obu jednocześnie.
3. TRIM – regulacja czułości wejść MIC / LINE
Regulator TRIM reguluje czułość wejść MIC / LINE dla każdego kanału
monofonicznego. Dzięki funkcji TRIM z łatwością można dopasować
każde źródło sygnału od tych z wysokim poziomem np. instrumenty
klawiszowe, automaty perkusyjne czy samplery po źródła dostarczające niski
poziom sygnału jak mikrofony. Szeroki zakres regulacji eliminuje potrzebę
przełączania wejść MIC / LINE.
Najlepszy odstęp sygnału od szumu S/N oraz wysoki poziom dynamiki
zostanie osiągnięty wtedy, gdy regulacja TRIM będzie przeprowadzona dla
każdego kanału osobno, zwracając uwagę, aby dioda LED (6) zapalała się
sporadycznie.
UWAGA: Zawsze, gdy podłączasz lub odłącz źródło sygnału od wejść MIC /
LINE regulator TRIM musi byś skręcony do oporu w lewo
4. EQUALIZER – regulacja barwy dźwięku.
Wszystkie monofoniczne wejścia wyposażone są w trzypasmową regulacje
barwy dźwięku, która pozwala na podbicie lub stłumienie sygnału +/- 15dB. W
pozycji środkowej korektor jest neutralny 0 dB. Częstotliwość graniczna
korektora górnego pasma (HIGH ) wynosi 12kHz, 0antomiast dolnego 80Hz.
5. PAN Control – regulacja położenia sygnału.
Regulacja PAN określa położenie sygnału wejścia MIC/LINE w panoramie
przestrzeni stereo. Regulacja ta charakteryzuje się tym, iż sygnał posiada stałą
moc i poziom w panoramie przestrzeni stereo niezależnie od jego przesunięcia.
6. PEAK LED – wskaźnik poziomu sygnału.
Dioda LED sygnalizuje zbyt wysoki poziom sygnału po wyjściu z equalisera. Dioda zapala się,
gdy poziom jest przekroczony o 3 dB. Dioda może się zapalać okazjonalnie, jednak, gdy świeci
cały czas lub niemal cały czas nale
ży zmniejszyć poziom sygnału regulatorem TRIM (3).
PROMIX22U_v3 HQPOWER
31
7. Channel LEVEL Controls – regulator poziomu sygnału.
Regulator kontroluje poziom sygnału kanału MIC/LINE wchodzącego na MASTER
MIX. Mikser nie posiada funkcji PFL, a zatem aby odsłuchać dźwięk z kanału
MIC/LINE należy pozostałe regulatory LEVEL innych kanałów skręcić maksymalnie w
lewo. Regulator LEVEL oraz MASTER MIX należy ustawić w pozycji środkowej 0dB.
Diodowy miernik poziomu sygnału (15) powinien wskazywać poziom 0dB LEVEL
b. Kanały stereo.
7. Controls – regulator poziomu sygnału.
Regulator kontroluje poziom sygnału kanału MIC/LINE wchodzącego na MASTER
MIX. Mikser nie posiada funkcji PFL, a zatem aby odsłuchać dźwięk z kanału
MIC/LINE należy pozostałe regulatory LEVEL innych kanałów skręcić maksymalnie
w lewo. Regulator LEVEL oraz MASTER MIX należy ustawić w pozycji środkowej
0dB. Diodowy miernik poziomu sygnału (15) powinien wskazywać poziom 0dB
LEVEL
8. LINE Input – wejście liniowe.
Każde stereofoniczne wejście linowe monofoniczne ma dwa symetryczne wejścia
wykonane w formie gniazda 6,3 mm typu „jack“. Dla każdego kanału lewego i
prawego oddzielnie. Jeżeli używane jest tylko gniazdo oznaczone jako "L", kanał
pracuje jako monofoniczny. Kanały stereofoniczne przystosowane są do pracy z
sygnałami o poziomie LINE. Oba gniazda mogą pracować symetrycznie lub
asymetrycznie. Sygnał symetryczny doprowadza się według schematu: Rozkład
pinów wtyku Jack 6,3mm: końcówka - dodatni (+),pierścień - ujemne (-), tuleja
(masa).
9. .BAL control – regulacja balansu.
W przypadku, gdy sygnał doprowadzony jest tylko do lewego kanału regulator BAL
(9) przyjmuje funkcję PAN (5). Jednak gdy kanał pracuje w trybie stereofonicznym
wtedy regulator BAL (9) ustala względny udział pomiędzy lewym, a prawym
sygnałem wejścia liniowego przed doprowadzeniem sygnałów na szyny
sygnałowe MASTER MIX. Jeżeli regulator BAL (9) zostanie maksymalnie
skręcony w prawo to tylko sygnał z kanału prawego zostanie skierowany na
szynę sygnału MASTER MIX.
c. Master
10. STEREO Output – wyjście stereofoniczne.
Wyjście to wyprowadza sygnał główny do zewnętrznego wzmacniacza mocy.
Wyjście stereofoniczne STREO OUTPUT wykonane jest jako para gniazd
monofonicznych (asymetrycznych) typu Jack 6,3mm. Wyprowadzenia sygnału w
gniazdach: końcówka - dodatni (+), tuleja (masa ).
11. PHONES Output – wyjście słuchawkowe.
Wyjście słuchawkowe służy do podsłuchu za MASTER MIX. Wykonane jest jako
gniazdo typu Jack 6,3mm. Wyprowadzenia sygnału w gnieździe: końcówka
kanał lewy, pierścień kanał prawy, tuleja (masa )
12. TAPE Input – wejście magnetofonowe.
Wejście magnetofonowe TAPE INPUT służy do przyłączenia zewnętrznego
źródła w postaci magnetofonu. Wyście wykonane jest jako para gniazd RCA.
13. REC Output – wyjście magnetofonowe.
Wyjście magnetofonowe REC OUTPUT wyprowadza stereofoniczny sygnał
MASTER MIX. Wyjścia te służy do podłączenia urządzeń rejestrujących dźwięk.
Wyście wykonane jest jako para gniazd RCA
14. POWER ON LED kontrolka zasilania LED.
Świecenie dioda LED POWER ON LED sygnalizuje, że mikser włączony
PROMIX22U_v3 HQPOWER
32
15. VU METER – wskaźnik poziomu sygnału.
Diodowy LED czteropoziomowy wskaźnik poziomu sygnału MASTER MIX.
16. MASTER MIX GAIN Control – główny regulator poziomu sygnału wyjściowego z
miksera.
Regulator MASTER MIX GAIN Control reguluje poziom sygnału na wyjściach:
STEREO OUTPUTS oraz REC OUTPUT.
17. TAPE/REC to PHONES – przełącznik sygnału TAPE INPUT.
Przełącznik TAPE/REC TO PHONE kieruje sygnał z wejścia TAPE INPUT (12) na
regulator PHONES CONTROL (19)
18. TAPE/REC to MASTER - przełącznik sygnału TAPE INPUT
Przełącznik TAPE/REC TO MASTER kieruje sygnał z wejścia TAPE INPUT (12) na główny
regulator poziomu sygnału wyjściowego z miksera (16) MASTER MIX GAIN Control.
19. PHONES CONTROL- podsłuch sygnału na słuchawki.
Regulator ten umożliwia monitorowanie sygnału MASTER MIX. Regulowany sygnał jest
doprowadzony do gniazda słuchawkowego PHONES (11).
d. PANEL TYLNY MIKSERA
20. MAIN POWER – włącznik zasilania miksera.
Przy pomocy tego włącznika włącza się i wyłącza mikser. Włącznik w pozycji ON załącza
zasilanie miksera.
UWAGA: Pamiętaj aby przed włączeniem zasilania miksera był on połączony całkowicie z
systemem nagłaśniającym. (Zaleca się przekręcenie regulatora MASTER MIX
maksymalnie w lewą stronę).
21. AC POWER Input – gniazdo zasilania miksera
Podłącz 3-pinowy wtyk zasilacza do gniazda zasilania miksera, a następnie zasilacz do
sieci energetycznej.
e. USB
22. USB CONNECTION – port USB.
Port USB przeznaczony jest do odtwarzania muzyki MP3 lub innych plików audio z
komputera. Sygnał podawany jest na kanał stereo 4/5/USB. Przez port USB możesz
również rejestrować sygnał z miksera.
UWAGA: Zawsze przed przyłączeniem bądź rozłączeniem przewodu USB wycisz kanał
4/5/USB przez skręcenie regulatorów LEVER L oraz LEVEL R maksymalnie w lewą stronę.
4. Złącza.
Do miksera można podłączać urządzenia z sygnałem niesymetrycznym. W tym celu należy stosować
monofoniczne wtyki typu Jack 6,3mm lub w przypadku stosowania wtyków stereofonicznych połączyć
pierścień z tuleją masową wtyczki. Nigdy nie używać połączeń asymetrycznych przy wejściu MIC w
przypadku gdy ma być stosowany mikrofon z zasilaniem phantom.
Gniazdo Wtyk
PROMIX22U_v3 HQPOWER
33
Słuchawki
1. Końcówka = sygnał kanału lewego.
2. Pierścień. = sygnał kanału prawego.
3. Tulejka = masa.
4. Końcówka
5. Pierścień.
6. Tulejka
7. Uchwyt przewodu.
Podłączenie sygnału asymetrycznego Jack 6,3mm mono
1. Końcówka = sygnał
2. Tulejka = masa.
3. Końcówka
4. Tulejka
5. Uchwyt przewodu.
Podłączenie sygnału symetrycznego Jack 6,3mm stereo
1. Końcówka = gorący (+)
2. Pierścień. = zimny (-)
3. Tulejka = masa.
4. Końcówka
5. Pierścień.
6. Tulejka
7. Uchwyt przewodu.
5. Specyfikacja techniczna
INPUT - wejścia
Wejście Złącze Impedancja
wejściowa
Poziom nominalny Poziom
maksymalny
MIC MONO XLR > 1.3k + 2dBm + 14dBm
LINE MONO ¼” TRS > 10k + 4dBm + 22dBm
LINE STEREO ¼” TRS > 10k + 4dBm + 22dBm
TAPE IN RCA > 10k + 2dBm + 22dBm
OUTPUT – wyjścia
Wyjście Złącze Impedancja
wejściowa
Poziom nominalny Poziom
maksymalny
STEREO OUT L/R ¼” TRS 120 + 4~6dBm + 22dBm
REC OUT RCA 1k + 4~6dBm + 22dBm
PHONES ¼” TRS 100 - 40mW * 2
PASMO PRZENOSZENIA
Pomiędzy dowolnymi wejściami, 20Hz~20kHz
a wyjściami
CAŁKOWITE ZNIEKSZTAŁCENIA HARMONICZNE
Pomiędzy dowolnymi wejściami, 0.02%, 20Hz~20kHz @ 1kHz, 0dBm
a wyjściami
PROMIX22U_v3 HQPOWER
34
KOREKCJA BARWY DŹWIĘKU
Górne pasmo 10kHz, +/- 15dB, Q fixed at 2 oct.
Dolne pasmo 100kHz, +/- 15dB, Q fixed at 2 oct.
ZAKRES REGULACJI WZMOCNIENIA SYGNAŁU
Regulatory Trim Control stop to stop, MIC + 10dB~+60dB, LINE +10dB~+40dB
Regulator główny/Master Faders - to +15dB
PRZESŁUCHY POMIEDZY KANAŁAMI @ 1kHz
Pomiędzy wejściami -78dB~-68dB
Pomiędzy wejściem, a wyjściem -78dB~-68dB
SZUMY
20Hz~20kHz, Rs = 150, wejście ustawienie TRIM @ 0dB, czułość wejścia @ -60dB
Poziom szumów na wejściu EIN -129dBm
Residual Output Noise < 90dBm
USB
A/D & D/A 16-bit Σ
Odtwarzane Zniekształcenia < 0.05%
Dynamika S/N 80dB
Zapis Zniekształcenia < 0.1%
Interface USB1.1 lub USB1.0 pełna dwukierunkowa komunikacja
(zapis i odczyt)
VU METERS – WSKAŹNIK WYSTEROWANIA
4-segmentowy LED x 2
ZASILANIE
18VAC/300mA
POBÓR MOCY
11W
WYMIARY I WAGA PRODUKTU
212 x 179 x 52mm, 1.6kg
Używaj tylko oryginalnych akcesoriów. Velleman N.V. nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenie
urządzenia lub zranienie spowodowane złym korzystaniem z urządzenia. Właścicielem niniejszej instrukcji
jest firma:
Velleman N.V.
Wszelkie prawa autorskie zastrzeżone.
Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji o tym produkcie lub o marce Velleman, wejdź na stronę:
www.velleman.eu. Informacje zawarte w niniejszej instrukcji obsługi mogą ulec zmianie bez wcześniejszego
powiadomienia. Aktualna wersja instrukcji znajduje się na www.velleman.eu.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36

Velleman PROMIX22U Instrukcja obsługi

Kategoria
Miksery audio
Typ
Instrukcja obsługi