116
TR10K009 RE / 02.2016
UWAGA
Uszkodzenia przez linę mechanicznego odryglowania
W przypadku zaczepienia się liny mechanicznego
odryglowania np.
ō o system dźwigarów dachowych,
ō o wystające elementy pojazdu,
ō o wystające elementy bramy,
może dojść do uszkodzeń.
▶
Należy uważać, aby lina nie zahaczała o żadne
elementy.
UWAGA:
Kontrole działania, programowanie, zmianę lub rozszerzenie
systemu sterowania radiowego należy przeprowadzać
wewnątrz garażu.
8.1 Przeszkolenie użytkowników
▶
Należy poinstruować wszystkich użytkowników bramy
onależytym i bezpiecznym sposobie obsługi napędu
bramy garażowej.
▶
Prosimy zademonstrować i przetestować działanie
odryglowania mechanicznego oraz cofanie bramy
zprzyczyn bezpieczeństwa.
8.2 Kontrole działania
8.2.1 Mechaniczne odryglowanie przy użyciu uchwytu
liny
OSTRZEŻENIE
Niebezpieczeństwo doznania obrażeń wskutek
zaszybko zamykającej się bramy
Pociągnięcie za uchwyt liny przy otwartej bramie może
spowodować poważne obrażenia. Grozi to zbyt szybkim
zamknięciem się bramy np. w przypadku słabych,
pękniętych lub uszkodzonych sprężyn lub z powodu
nieprawidłowo zrównoważonego ciężaru.
▶
Uchwyt liny można uruchamiać wyłącznie wtedy,
gdybrama jest zamknięta!
▶
Pociągnąć uchwyt liny przy zamkniętej bramie.
Brama jest odryglowana. Brama musi się lekko otwierać
izamykać ręcznie.
8.2.2 Mechaniczne odryglowanie przy użyciu zamka
odryglowania awaryjnego
Tylko w garażach bez oddzielnego wejścia.
▶
Uruchomić zamek odryglowania awaryjnego przy
zamkniętej bramie.
Brama jest odryglowana. Brama musi się lekko otwierać
izamykać ręcznie.
8.2.3 Cofanie z przyczyn bezpieczeństwa
Aby skontrolować bieg powrotny bezpieczeństwa, należy:
1. Przytrzymać zamykającą się
bramę obiema rękoma.
Zgodnie z zasadami
bezpieczeństwa brama powinna
się zatrzymać i zacząć cofać.
2. Przytrzymać otwierającą się
bramę obiema rękoma.
Brama powinna się wyłączyć.
Brama zatrzyma się.
▶
W razie niesprawnej funkcji biegu powrotnego z przyczyn
bezpieczeństwa należy zlecić kontrolę lub naprawę
bezpośrednio osobie posiadającej odpowiednie
kwalifikacje.
8.3 Tryb normalny
Napęd do bram garażowych pracuje w trybie normalnym
wyłącznie na zasadzie impulsowego sterowania
programowego.
Impulsowe sterowanie programowe może zostać uruchomione
przez zewnętrzny sterownik, przycisk nadajnika lub przyciskT
w obudowie napędu:
1. impuls: brama porusza się w kierunku położenia
krańcowego.
2. impuls: brama się zatrzymuje.
3. impuls: brama porusza się w kierunku przeciwnym.
4. impuls: brama się zatrzymuje.
5. impuls: brama porusza się w kierunku położenia
krańcowego wybranego przy 1-szym
impulsie.
itd.
Podczas pracy bramy oświetlenie napędu świeci się i gaśnie
po upływie ok. 2 minut.
8.4 Eksploatacja w razie braku napięcia
W celu ręcznego otwarcia lub zamknięcia bramy garażowej:
▶
Uruchomić mechaniczne odryglowanie
(patrzrozdział8.2.1 lub8.2.2).
W ten sposób nastąpi wysunięcie sprzęgła suwaka
iwyprzęgnięcie suwaka ze sprzęgła.
8.5 Eksploatacja po przerwie w zasilaniu
Po przywróceniu zasilania należy ponownie wprzęgnąć
sprzęgło suwaka.
1. Sprzęgło suwaka przysunąć w kierunku suwaka.
2. Wcisnąć zielony przełącznik.
3. Przesunąć ręcznie bramę aż do momentu, w którym
suwak zatrzaśnie się w sprzęgle.
4. Nacisnąć przycisk nadajnika lub sterownika impulsowego.
Po awarii zasilania, która nastąpiła podczas biegu bramy,
wysłanie pierwszego impulsu spowoduje przeprowadzenie
przez napęd biegu odniesienia.
5. Poprzez wykonanie kilku nieprzerwanych biegów bramy
skontrolować, czy brama całkowicie osiąga położenia
krańcowe Brama otwarta i Brama zamknięta.
Jeśli po przeprowadzeniu kilku nieprzerwanych biegów
zachowanie bramy nie jest zgodne z opisem w punkcie 5,
należy wykonać ponowne biegi programujące. Przedtem
należy skasować zapisane dane bramy
(patrzrozdział11.2i5.1).
POLSKI