Volvo XC90 Twin Engine Skrócona instrukcja obsługi

Typ
Skrócona instrukcja obsługi

Ten podręcznik jest również odpowiedni dla

XC90
T W I N E N G I N E
QUICK GUIDE
VÄLKOMMEN!
Instrukcja Quick Guide zawiera opis wybranych funkcji Państwa samochodu Volvo. Bardziej szczegółowe informacje dla właściciela są
dostępne w samochodzie, aplikacji i Internecie.
WYŚWIETLACZ CENTRALNY SAMOCHODU
Instrukcja obsługi jest dostępna na wyświetlaczu centralnym samochodu z
poziomu widoku górnego.
APLIKACJA MOBILNA
Instrukcja obsługi jest dostępna jako aplikacja (Volvo Manual) na smart-
fony i tablety. Aplikacja zawiera dodatkowo filmy instruktażowe dotyczące
wybranych funkcji.
STRONA WSPARCIA TECHNICZNEGO VOLVO
Na stronie wsparcia technicznego Volvo Cars (support.volvocars.com)
znajdują się instrukcje i filmy instruktażowe, a także dodatkowe informacje
i wskazówki dotyczące Państwa samochodu Volvo oraz związane z jego
posiadaniem.
INFORMACJE DRUKOWANE
W schowku podręcznym znajduje się dodatek do instrukcji obsługi, który
zawiera informacje o bezpiecznikach oraz dane techniczne, a także podsu-
mowanie ważnych i przydatnych informacji. Istnieje możliwość zamówienia
drukowanej instrukcji obsługi i powiązanego z nią dodatku.
SPIS TREŚCI
01. POZNAJ SWOJE VOLVO
Ten rozdział zawiera informacje na temat niektórych systemów i usług Volvo, a także pozwala zapoznać się z wnę-
trzem, nadwoziem i wyświetlaczem centralnym samochodu.
02. ŁADOWANIE
W tym rozdziale opisano stan ładowania samochodu, sposób obsługi modułu ładowania oraz poszczególne symbole
na wyświetlaczu kierowcy.
03. WNĘTRZE I POŁĄCZENIA
Tutaj można przeczytać o różnych funkcjach w kabinie pasażerskiej np. ustawieniach siedzeń i połączeniu interneto-
wym.
04. WIDOKI WYŚWIETLACZA CENTRALNEGO
Tutaj można znaleźć informacje na temat głównych widoków na wyświetlaczu centralnym, które umożliwiają sterowa-
nia szeregiem funkcji samochodu.
05. ROZSĄDNA JAZDA
Ten rozdział opisuje szereg dostępnych w samochodzie funkcji wspomagających kierowcę i zawiera porady dotyczące
bardziej ekonomicznej jazdy.
06. ROZPOZNAWANIE POLECEŃ GŁOSOWYCH
Tutaj można znaleźć różne polecenia/frazy do obsługi systemu rozpoznawania poleceń głosowych w samochodzie.
07. TEKSTY O CHARAKTERZE SPECJALNYM
Teksty opatrzone nagłówkami „Ostrzeżenie”, „Ważne” i „Uwaga”, które trzeba przeczytać.
Wszystkie rodzaje opcji/akcesoriów znane w momencie publikacji są oznaczone gwiazdką: *.
01
PIERWSZE KROKI
Aby szybko rozpocząć użytkowanie samochodu Volvo w jak najlepszy
sposób, dobrze jest zapoznać się z szeregiem przydatnych funkcji, ter-
minów i wskazówek.
Volvo ID
Volvo ID to osobisty identyfikator, który umożliwia dostęp do szeregu
funkcji za pomocą jednej nazwy użytkownika i hasła. Jako przykłady
można wymienić Volvo On Call*, usługi map*, osobisty identyfikator do
logowania się na stronie internetowej volvocars.com oraz możliwość
rezerwacji przeglądów i napraw. Konto Volvo ID można utworzyć na
stronie volvocars.com, za pośrednictwem aplikacji Volvo On Call lub bez-
pośrednio w samochodzie.
Sensus
Sensus to inteligentny interfejs samochodu, który obejmuje wszystkie
zastosowane w samochodzie rozwiązania związane z rozrywką, połącze-
niem internetowym, nawigacją* i serwisami informacyjnymi. To właśnie
Sensus umożliwia komunikację między użytkownikiem, samochodem i
światem zewnętrznym.
Volvo On Call*
Volvo On Call zapewnia bezpośredni kontakt z samochodem, a także
dodatkowy komfort i pomoc przez 24 godziny na dobę. Aplikacja Volvo
On Call umożliwia np. sprawdzenie, czy żarówki nie wymagają wymiany
albo czy nie trzeba uzupełnić płynu do spryskiwaczy. Można zablokować
i odblokować zamki samochodu, sprawdzić poziom paliwa i wyświetlić
najbliższą stację benzynową. Można także nastawiać i włączać funkcję
przygotowania do jazdy za pomocą funkcji klimatyzacji postojowej albo
zdalnego uruchomienia pojazdu
1
. Aby zacząć korzystać z tych funkcji,
należy pobrać aplikację Volvo On Call.
Usługi Volvo On Call obejmują także pomoc drogową, inne usługi zwią-
zane z bezpieczeństwem i pomoc w nagłych wypadkach, z których
można skorzystać przy użyciu przycisków ON CALL i SOS umieszczo-
nych w konsoli sufitowej samochodu.
Profile kierowcy
Wiele ustawień dokonywanych w samochodzie można dostosować do
osobistych preferencji kierowcy, a następnie zapisać w jednym lub kilku
profilach kierowcy. Każdy kluczyk można powiązać z konkretnym profi-
lem kierowcy. Patrz rozdział „Widok górny” w niniejszym przewodniku
Quick Guide, gdzie zamieszczono więcej informacji o profilach kierowcy.
Przygotowanie do jazdy przed podróżą
Dobrym nawykiem jest przygotowanie kabiny samochodu do jazdy przed
rozpoczęciem podróży. Może to zwiększyć zasięg i zmniejszyć zużycie
samochodu, a jednocześnie pozwala uzyskać komfortową temperaturę
w kabinie pasażerskiej. W widoku klimatyzacji na wyświetlaczu central-
nym wybrać kartę
Regulacja postojowa lub włączyć funkcję za pomocą
aplikacji Volvo On Call. Pełne przygotowanie do jazdy jest dostępne
tylko wtedy, gdy samochód jest podłączony do gniazda elektrycznego
2
.
1
Dostępna na niektórych rynkach i w niektórych modelach.
2
Dotyczy nagrzewnicy elektrycznej.
01
01
PREZENTACJA – NA ZEWNĄTRZ POJAZDU
Do sprawdzania i kalibracji ciśnienia w oponach (ITPMS)* służy
funkcja TPMS w aplikacji Status pojazdu w widoku aplikacji na
wyświetlaczu centralnym. W przypadku niskiego ciśnienia w opo-
nach symbol
na wyświetlaczu kierowcy świeci ciągłym światłem.
W przypadku niskiego ciśnienia w oponach sprawdzić i skorygować
ciśnienie we wszystkich czterech oponach i nacisnąć przycisk kali-
bracji, aby uruchomić kalibrację ITPMS.
Do sprawdzania poziomu oleju silnikowego służy aplikacja
Status pojazdu. Można tu też sprawdzić komunikaty dotyczące sta-
tusu oraz zarezerwować przegląd lub naprawę*.
Akumulator układu hybrydowego ładuje się za pośrednictwem
gniazda do ładowania. Otworzyć pokrywę, lekko ją naciskając. By
zapewnić samochodowi optymalny zasięg, należy rozpoczynać pod-
róż z całkowicie naładowanym akumulatorem.
Lusterka zewnętrzne mogą pochylać się automatycznie* do dołu
po włączeniu biegu wstecznego. Gdy zamki samochodu zostają
zablokowane/odblokowane za pomocą kluczyka z pilotem zdalnego
sterowania, lusterka zewnętrzne mogą składać/rozkładać się auto-
matycznie*. Funkcje te można włączyć w pozycji
Ustawienia My
Car
Lusterka i udogodnienia w widoku górnym na wyświetla-
czu centralnym.
Bezkluczykowe blokowanie/odblokowywanie* oznacza, że aby
odblokować lub zablokować zamki w samochodzie wystarczy mieć
kluczyk z pilotem zdalnego sterowania przy sobie, na przykład w kie-
szeni. Kluczyk z pilotem zdalnego sterowania musi znajdować się w
odległości nie większej niż około 1 metr (3 stopy) od samochodu.
Chwycić za klamkę drzwi bocznych lub nacisnąć pokryty gumą przy-
cisk na drzwiach bagażnika, aby odblokować zamki samochodu. Aby
zablokować zamki samochodu, nacisnąć lekko wgłębienie na jednej
z klamek w drzwiach. Unikać dotykania obu powierzchni czułych na
nacisk jednocześnie.
Panoramiczne okno dachowe* składa się z otwieranej szyby i
rolety przeciwsłonecznej, a do jego obsługi służy przełącznik nad
lusterkiem wstecznym, który jest aktywny, gdy wybrana jest co naj-
mniej pozycja I wyłącznika zapłonu. Aby otworzyć okno do pozycji
wentylacji, nacisnąć przełącznik do góry, a aby zamknąć okno,
pociągnąć przełącznik w dół. Aby całkowicie otworzyć panoramiczne
okno dachowe, pociągnąć przełącznik dwa razy do tyłu. Aby
zamknąć okno, pociągnąć przełącznik dwa razy w dół.
Elektrycznie sterowane drzwi bagażnika* można otworzyć za
pomocą funkcji obsługiwania drzwi bagażnika ruchem stopy*, wyko-
nując powolny ruch stopą do przodu pod lewą częścią tylnego zde-
rzaka. Zamknąć drzwi bagażnika i zablokować za pomocą przycisku
na ich dolnej krawędzi. Albo zamknąć drzwi bagażnika powol-
nym ruchem stopy. Aby można było odblokować drzwi bagażnika
ruchem stopy, samochód musi być wyposażony w funkcję bezklu-
czykowego blokowania/odblokowywania*. Podczas korzystania z
funkcji otwierania i zamykania ruchem stopy, kluczyk z pilotem zdal-
nego sterowania musi znajdować się w odległości nie większej niż
około 1 metr (3 stopy) za samochodem.
Aby drzwi bagażnika nie uderzyły np. w sufit garażu, można zapro-
gramować ich maksymalne otwarcie. Nastawić maksymalne otwar-
cie, otwierając drzwi bagażnika i zatrzymując je w żądanym położe-
niu otwarcia. Następnie nacisnąć przycisk
na co najmniej
3 sekundy, aby zapisać to położenie.
01
01
BLOKOWANIE/ODBLOKOWYWANIE ZAMKÓW
Kluczyk z pilotem zdalnego sterowania
Jedno krótkie naciśnięcie blokuje drzwi samochodu, drzwi bagaż-
nika i klapkę wlewu paliwa oraz uzbraja alarm*.
Długie naciśnięcie zamyka jednocześnie panoramiczne okno
dachowe* i wszystkie szyby boczne.
Jedno krótkie naciśnięcie odblokowuje drzwi samochodu i drzwi
bagażnika oraz rozbraja alarm*.
Długie naciśnięcie otwiera jednocześnie wszystkie szyby boczne.
Jedno krótkie naciśnięcie odblokowuje zamek i rozbraja alarm tylko
w drzwiach bagażnika.
Długie naciśnięcie otwiera lub zamyka sterowane elektrycznie*
drzwi bagażnika.
Funkcja alarmu antynapadowego włącza kierunkowskazy i sygnał
dźwiękowy w celu zwrócenia uwagi otoczenia w razie potrzeby.
Nacisnąć przycisk i przytrzymać przez co najmniej 3 sekundy albo
nacisnąć przycisk dwa razy w ciągu 3 sekund, aby włączyć. Funkcję
można wyłączyć za pomocą tego samego przycisku po upływie co
najmniej 5 sekund od jej włączenia. W przeciwnym razie zostanie
wyłączona automatycznie po 3 minutach.
Pokrywa gniazda do ładowania
Przed podłączeniem lub odłączeniem przewodu ładującego trzeba
odblokować zamki samochodu i wyłączyć samochód.
1. Nacisnąć tylną część pokrywy i zwolnić.
2. Otworzyć pokrywę.
3. Zdjąć osłonę gniazda do ładowania i zamocować ją w uchwycie wew-
nątrz pokrywy.
Przewód zostaje zablokowany w gnieździe po rozpoczęciu ładowania.
Ładowanie zostaje przerwane po odblokowaniu zamków samochodu,
ale zostaje wznowione po chwili, jeśli przewód nie zostanie odłączony.
Blokada dostępu
Funkcja blokady dostępu blokuje drzwi bagażnika i schowek
podręczny, co może być przydatne, na przykład gdy samochód
zostaje oddany do serwisu lub parkingowemu w hotelu.
- Nacisnąć
Prywatna blokada w widoku funkcji na wyświetla-
czu centralnym, aby aktywować/dezaktywować funkcję.
Przy aktywacji lub dezaktywacji pojawia się wyskakujące okienko. Przy
każdym użyciu funkcji blokady należy wybrać czterocyfrowy kod. Przy
pierwszym użyciu funkcji blokady trzeba wybrać dodatkowy kod zabez-
pieczający.
01
01
PREZENTACJA – WEWNĄTRZ POJAZDU
Wyświetlacz centralny służy do sterowania licznymi funkcjami
samochodu, np. multimediami, nawigacją*, klimatyzacją, układami
wspomagającymi kierowcę i aplikacjami samochodowymi.
Wyświetlacz kierowcy pokazuje informacje dotyczące jazdy, np.
prędkość samochodu, prędkość obrotową silnika, dane nawigacji* i
aktywne układy wspomagające kierowcę. Informacje, które mają być
pokazywane na wyświetlaczu kierowcy, można wybrać za pomocą
menu aplikacji, które można otworzyć za pomocą prawego zestawu
przycisków na kierownicy. Ustawień można także dokonać w pozycji
Ustawienia My Car Wyświetlacz kierowcy w widoku górnym
na wyświetlaczu centralnym.
Wyświetlacz przezierny* stanowi uzupełnienie wyświetlacza kie-
rowcy i wyświetla informacje na szybie przedniej. Włącza się go w
widoku funkcji na wyświetlaczu centralnym.
Pokrętło rozruchu służy do uruchamiania samochodu. Obrócić
zgodnie z ruchem wskazówek zegara i puścić, aby włączyć pozycję I
wyłącznika zapłonu. Wybrać położenie P lub N dźwigni zmiany bie-
gów, wcisnąć i przytrzymać pedał hamulca i obrócić pokrętło rozru-
chu zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aby uruchomić samo-
chód. Aby wyłączyć samochód, obrócić pokrętło rozruchu zgodnie z
ruchem wskazówek zegara.
Tryby jazdy* wybiera się za pomocą przełącznika na konsoli między
fotelami. Wcisnąć przełącznik i obrócić go, aby wybrać tryb Hybrid,
Pure, Off Road, AWD, Power lub Individual na wyświetlaczu cen-
tralnym. Potwierdzić, naciskając przełącznik. W trybie Individual
można wybrać własne ustawienia charakterystyki jazdy. Indywidualny
tryb jazdy włącza się w pozycji
Ustawienia My Car
Indywidualny tryb jazdy w widoku górnym na wyświetlaczu cen-
tralnym.
Hamulec postojowy włącza się poprzez pociągnięcie przełącznika
do góry – na wyświetlaczu kierowcy zapala się wtedy symbol.
Aby wyłączyć hamulec postojowy ręcznie, należy nacisnąć przełącz-
nik w dół, wciskając jednocześnie pedał hamulca. Dzięki funkcji
automatycznego hamowania podczas postoju (
) kierowca może
puścić pedał hamulca, zachowując działanie hamulców, gdy samo-
chód zostanie zatrzymany np. na światłach ulicznych.
Należy pamiętać, że funkcje automatycznego hamowania podczas
postoju i automatycznego włączania hamulca postojowego muszą
być wyłączone w automatycznej myjni samochodowej. Automa-
tyczne włączanie hamulca postojowego można wyłączyć w widoku
górnym wyświetlacza centralnego w pozycji
Ustawienia My Car
Hamulec postojowy i zawieszenie.
Wyłącznik poduszki powietrznej pasażera* znajduje się na bocz-
nej ścianie deski rozdzielczej po stronie pasażera i jest dostępny po
otwarciu drzwi. Wyciągnąć wyłącznik na zewnątrz i przekręcić w
położenie ON/OFF, aby włączyć lub wyłączyć poduszkę powietrzną.
Schowek podręczny otwiera się za pomocą przycisku .
01
01
WYŚWIETLACZ CENTRALNY
Na wyświetlaczu centralnym można dokonać ustawień i sterować
większością funkcji. Wyświetlacz centralny ma trzy widoki główne: widok
strony głównej, widok funkcji i widok aplikacji. Widok funkcji i widok apli-
kacji są dostępne po przeciągnięciu widoku strony głównej w prawo lub
w lewo. Dostępny jest też widok górny, który można wyświetlić, pociąga-
jąc w dół górną część ekranu.
Aby zmienić wygląd wyświetlacza centralnego i wyświetlacza kie-
rowcy, należy wybrać kompozycję w pozycji
Ustawienia My Car
Wyświetlacz kierowcy w widoku górnym. Można tu też wybrać ciemne
albo jasne tło dla wyświetlacza centralnego.
Aby wrócić do widoku strony głównej z innego widoku, należy
nacisnąć krótko fizyczny przycisk strony głównej pod wyświetlaczem.
Zostanie wtedy wyświetlony ostatni tryb, z którego korzystano na ekra-
nie strony głównej. Kolejne krótkie naciśnięcie przycisku strony głównej
przywraca standardowy tryb wszystkich okienek na ekranie strony głów-
nej.
Aby wyczyścić wyświetlacz centralny, zablokować funkcję dotykową
długim naciśnięciem fizycznego przycisku strony głównej pod wyświetla-
czem. Aby ponownie włączyć wyświetlacz, należy nacisnąć krótko przy-
cisk strony głównej.
Pasek stanu u góry wyświetlacza pokazuje działania wykonywane w
samochodzie. Po lewej stronie znajduje się informacja o sieci i połącze-
niu, a po prawej stronie widoczne są informacje związane z multime-
diami, godzina i sygnalizacja działań wykonywanych w tle.
W wierszu klimatyzacji u dołu można nastawić temperaturę i funkcje
komfortowe foteli, naciskając odpowiednią ikonę. Aby otworzyć widok
klimatyzacji, należy nacisnąć środkowy przycisk w wierszu klimatyzacji.
01
02
ŁADOWANIE
Państwa Volvo jest wyposażone w silnik elektryczny, który napędza
samochód głównie podczas jazdy z niską prędkością, oraz w silnik spali-
nowy, który napędza samochód przy wyższych prędkościach i podczas
bardziej aktywnej jazdy. Czas ładowania akumulatora układu hybrydo-
wego zależy od prądu ładowania, jaki może zapewnić gniazdo. Akumula-
tor układu hybrydowego jest także ładowany podczas płynnego hamo-
wania lub hamowania silnikiem, np podczas zjazdu ze wzniesienia.
Wszystkie rodzaje ładowania są pokazywane na wyświetlaczu kierowcy.
Przechowywanie przewodu ładującego
Przewód ładujący znajduje się pod pokrywą w podłodze przestrzeni
bagażowej.
Skrzynka sterownicza na przewodzie ładującym
Dołączony przewód ładujący jest wyposażony w skrzynkę sterowniczą,
która pokazuje stan ładowania. Umożliwia ona monitorowanie tempera-
tury i ma wbudowany wyłącznik ziemnozwarciowy.
Rozpoczęcie ładowania
Akumulator rozruchowy jest ładowany podczas ładowania akumulatora
układu hybrydowego, a gdy akumulator układu hybrydowego zostanie
całkowicie naładowany, ładowanie zostaje przerwane.
1. Podłączyć przewód ładujący do gniazda. Nigdy nie wolno używać
przedłużaczy.
2. Otworzyć pokrywę gniazda do ładowania, lekko ją naciskając i zdjąć
osłonę gniazda.
3. Zdjąć osłonę uchwytu ładowania, a następnie wcisnąć uchwyt do
końca do gniazda w samochodzie. Przewód ładujący zostanie auto-
matycznie zablokowany w gnieździe do ładowania i ładowanie roz-
pocznie się w przeciągu 5 sekund.
4. Ustawić osłonę uchwytu ładowania w taki sposób, by nie dotykał
samochodu i nie uszkodził lakieru.
Zakończenie ładowania
1. Odblokować samochód za pomocą przycisku
3
na pilocie zdalnego
sterowania. Ładowanie zostanie zakończone, a przewód ładujący
zwolniony i odblokowany.
2. Odłączyć przewód ładujący od samochodu.
3. Założyć z powrotem osłonę gniazda do ładowania i zamknąć pokrywę
gniazda do ładowania.
4. Odłączyć przewód ładujący od gniazda sieciowego.
5. Umieścić przewód ładujący z powrotem na jego miejscu pod pokrywą
w podłodze przestrzeni bagażowej.
Jeśli przewód ładujący nie zostanie odłączony od gniazda do ładowania
zostanie ponownie automatycznie zablokowany krótko po odblokowaniu
w celu osiągnięcia maksymalnego poziomu naładowania i zasięgu a
także dla ułatwienia przygotowania samochodu do jazdy. Przewód ładu-
jący można ponownie odłączyć, gdy samochód zostanie odblokowany za
pomocą kluczyka z pilotem zdalnego sterowania. W samochodach z
systemem Passive Entry* możliwe jest zablokowanie i odblokowanie za
pomocą uchwytu.
3
Trzeba to także zrobić, jeśli drzwi samochodu są już odblokowane. Jeśli samochód nie zostanie
odblokowany za pomocą przycisku odblokowania, może dojść do uszkodzenia przewodu ładują-
cego lub układu.
02
STAN ŁADOWANIA
Stan ładowania samochodu można sprawdzić przy gnieździe do ładowa-
nia, na skrzynce sterowniczej, na wyświetlaczu kierowcy i w aplikacji
Volvo On Call*.
Lampki gniazda do ładowania
Biała – światło LED.
Żółta – tryb gotowości, oczekiwanie na rozpoczęcie ładowania.
Miga na zielono – trwa ładowanie.
Świeci się na zielono – ładowanie zakończone. Gaśnie po chwili.
Świeci się na czerwono – wystąpił błąd.
Skrzynka sterownicza
Obie diody LED migają na niebiesko, żółto i czerwono: Samodiagnos-
tyka – poczekać, aż samodiagnostyka dobiegnie końca.
Jedna dioda LED świeci się lub miga na niebiesko, a druga dioda
LED jest zgaszona: Tryb gotowości.
Obie diody LED migają na niebiesko: Trwa ładowanie.
Jedna dioda LED świeci się lub miga na żółto, a druga dioda LED jest
zgaszona: Ładowanie jest w toku lub jest niemożliwe – błąd monito-
rowania temperatury. Ponownie uruchomić ładowanie.
Jedna dioda LED świeci się lub miga na czerwono, a druga dioda
LED jest zgaszona: Ładowanie jest niemożliwe – zadziałał wyłącznik
ziemnozwarciowy. Ponownie uruchomić ładowanie.
Jedna dioda LED miga na czerwono, a druga świeci się na czerwono:
Ładowanie jest niemożliwe – przewód ładujący jest podłączony do
nieuziemionego gniazda. Podłączyć do uziemionego gniazda.
Obie diody LED migają na czerwono: Ładowanie jest niemożliwe –
błąd wewnętrzny.
Wyświetlacz kierowcy
Różne kolory symbolu informują o stanie ładowania.
Niebieskie światło – trwa ładowanie.
Zielone światło – akumulator jest całkowicie naładowany.
Czerwone światło – błąd ładowania, sprawdzić połączenie prze-
wodu ładującego z samochodem i gniazdem 230 V.
02
30
4.5
INFORMACJE O UKŁADZIE HYBRYDOWYM NA
WYŚWIETLACZU KIEROWCY
Zależnie od wybranego trybu jazdy na wyświetlaczu kierowcy pojawiają
się różne symbole i animacje.
Zużycie energii elektrycznej i paliwa jest pokazywane na wskaźniku po
prawej stronie. Zużycie zmienia się w zależności od stylu jazdy. Gdy
cienka biała wskazówka minie białą strzałkę znajdującą się u góry,
następuje przełączenie samochodu na silnik spalinowy. Gdy wskazówka
znajduje się w strefie koloru pomarańczowego, akumulator jest łado-
wany, np. podczas hamowania.
Dystans do opróżnienia akumulatora
Wskaźnik pokazuje przybliżony dystans do wyczerpania akumula-
tora. Na dystans ten wpływa szereg czynników, np. styl jazdy, pręd-
kość oraz temperatura zewnętrzna i może się on zmieniać w trak-
cie podróży. Normalnie można spodziewać się zasięgu 20-40 km
(12-25 mil). Wartość początkowa pokazywana, gdy samochód jest
całkowicie naładowany jest wartością maksymalną podawaną
zamiast przewidywanego zasięgu na napędzie elektrycznym i
zmienia się podczas podróży. Gdy na wyświetlaczu kierowcy
widoczny jest komunikat „---”, żaden zasięg na napędzie elektrycz-
nym nie jest gwarantowany.
Symbole na wyświetlaczu kierowcy
Całkowicie biały symbol pokazuje, czy używany jest silnik elek-
tryczny czy spalinowy. Błyskawica oznacza silnik elektryczny, a
kropla – silnik spalinowy.
Wskazuje, że akumulator jest ładowany, np. w trakcie hamowania
silnikiem.
Wskaźnik pokazuje ilość energii dostępnej w akumulatorze dla sil-
nika elektrycznego. Energia jest także zużywana przez klimatyza-
cję.
Wskazuje, że aktywna jest funkcja Charge lub Hold. Funkcje te
włącza się w widoku funkcji na wyświetlaczu centralnym. Funkcja
Charge oznacza, że akumulator układu hybrydowego jest łado-
wany, gdy poziom naładowania jest niski. Funkcja Hold oznacza,
że energia akumulatora jest zachowywana do późniejszego wyko-
rzystania.
Uruchamianie i wyłączanie silnika spalinowego
Samochód oblicza zakres, w jakim będzie potrzebny silnik spalinowy, sil-
nik elektryczny lub oba równocześnie. Podczas jazdy na napędzie elek-
trycznym może czasami zachodzić potrzeba automatycznego urucho-
mienia silnika spalinowego samochodu ze względu na czynniki zew-
nętrzne, np. niską temperaturę zewnętrzną. Silnik spalinowy zostaje uru-
chomiony zawsze wtedy, gdy akumulator układu hybrydowego osiągnie
swój najniższy stan naładowania.
02
REGULOWANE ELEKTRYCZNIE FOTELE
PRZEDNIE*
Elementy sterowania znajdujące się po zewnętrznej stronie foteli służą
do regulacji np. pozycji fotela i wyprofilowania podparcia lędźwiowego*.
Dwa przełączniki w kształcie fotela służą do regulacji pozycji fotela.
Trzeci przełącznik będący regulatorem wielofunkcyjnym* służy do regu-
lacji ustawień różnych funkcji zwiększających komfort, np. funkcji
masażu*.
Przełączniki w kształcie fotela
Do regulacji siedziska i przesuwania całego fotela służy dolny przełącz-
nik. Do regulacji kąta nachylenia oparcia służy tylny przełącznik.
Regulator wielofunkcyjny
4
Ustawienia masażu*, podparcia bocznego*, wyprofilowania podparcia
lędźwiowego* i wysunięcia siedziska* są przypisane do regulatora wielo-
funkcyjnego.
1. Włączyć regulację fotela na wyświetlaczu centralnym, obracając prze-
łącznik w górę/w dół.
2. Przełączać poszczególne funkcje na wyświetlaczu centralnym, obra-
cając przełącznik w górę/w dół.
3. Zmienić ustawienie wybranej funkcji, naciskając górną/dolną/przed-
nią/tylną część regulatora.
Zapisywanie pozycji
1.
Ustawić fotel, lusterka zewnętrzne i wyświetlacz przezierny* w żądanej
pozycji i nacisnąć przycisk M na panelu drzwi. Zapala się lampka kon-
trolna w przycisku.
2.
W przeciągu 3 sekund nacisnąć przycisk pamięci 1, 2 lub 3. Rozlega
się sygnał akustyczny i gaśnie lampka kontrolna w przycisku M.
Aby skorzystać z zapisanej pozycji:
Przy otwartych drzwiach – nacisnąć i puścić jeden z przycisków pamięci.
Przy zamkniętych drzwiach – wcisnąć i przytrzymać jeden z przycisków
pamięci, aż do osiągnięcia zapamiętanego położenia.
4
W samochodach z czterokierunkową regulacją wyprofilowania podparcia lędźwiowego*
03
SKŁADANIE OPARĆ TYLNYCH SIEDZEŃ
Aby można było złożyć oparcia, może być konieczna zmiana położenia
przedniego i tylnego siedzenia.
Środkowe siedzenie drugiego rzędu
1. Złożyć ręcznie zagłówek poprzez naciśnięcie przycisku między opar-
ciem a zagłówkiem. Jednocześnie nacisnąć zagłówek w dół.
2. Pociągnąć taśmę przy środkowym siedzeniu
do góry/do przodu i
złożyć oparcie.
Skrajne siedzenia drugiego rzędu
Pociągnąć uchwyt z boku skrajnego siedzenia do góry, jednocześ-
nie składając siedzenie. Zagłówek zostaje opuszczony automatycznie.
Przy podnoszeniu oparcia środkowego siedzenia lub skrajnych siedzeń,
pociągnąć taśmę lub uchwyt do góry. Podnieść oparcia aż do zabloko-
wania blokady. Podnieść zagłówek ręcznie.
Siedzenia 3. rzędu*
Pociągnąć w górę/do przodu uchwyt na górze oparcia. Złożyć oparcie
do przodu. Zagłówki są opuszczane automatycznie.
Aby dostać się do trzeciego rzędu siedzeń, pociągnąć uchwyt na górze
siedzenia środkowego rzędu
do góry/do przodu. Złożyć oparcie i
popchnąć całe siedzenie do przodu.
03
KIEROWNICA
Regulacja kierownicy
Można zarówno regulować ustawienie kierownicy w kierunku pionowym,
jak i zmieniać jej wysunięcie.
1. Popchnąć do przodu dźwignię pod kierownicą i ustawić kierownicę w
żądanym położeniu.
2. Następnie pociągnąć dźwignię to tyłu w pozycję zablokowaną.
Lewy zestaw przycisków
Układy wspomagające kierowcę wybiera się na wyświetlaczu kierowcy
za pomocą strzałek w lewym zestawie przycisków na kierownicy (
i
). Gdy symbol funkcji wspomagania kierowcy jest biały, funkcja jest
aktywna. Szary kolor oznacza, że funkcja została zatrzymana lub znajduje
się trybie gotowości.
Symbole na wyświetlaczu kierowcy:
Ogranicznik prędkości pomaga uniknąć przekroczenia określonej
prędkości maksymalnej.
Układ automatycznej kontroli prędkości jazdy pomaga w utrzy-
maniu stałej prędkości.
Układ aktywnej kontroli prędkości jazdy* pomaga utrzymać stałą
prędkość z zachowaniem wybranego odstępu czasowego od
poprzedzającego pojazdu.
Pilot Assist pomaga kierowcy utrzymać samochód między liniami
wyznaczającymi pas ruchu za pomocą funkcji wspomagania kiero-
wania, a także utrzymać stałą prędkość z zachowaniem wybranego
odstępu czasowego od poprzedzającego pojazdu.
Nacisnąć , aby uruchomić lub zatrzymać wybraną funkcję.
03
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47

Volvo XC90 Twin Engine Skrócona instrukcja obsługi

Typ
Skrócona instrukcja obsługi
Ten podręcznik jest również odpowiedni dla