Xerox Remote Services instrukcja

Typ
instrukcja
WERSJA 6.
3
PA
ŹDZIERNIK 2020
Xerox
®
Device Agent
Podręcznik użytkownika
Xerox
®
Device Agent Przewodnik użytkownika i
©2020 Xerox Corporation. Xerox
®
i Phaser
®
są znakami towarowymi firmy Xerox Corporation w Stanach
Zjednoczonych i/lub innych krajach. BR17444
Microsoft
®
, Windows
®
, Windows Vista
®
, SQL Server
®
, Microsoft
®
.NET, Windows Server
®
, Internet Explorer
®
,
Windows Media
®
Center i Windows NT
®
znakami towarowymi lub zastrzeżonymi znakami towarowymi
firmy Microsoft Corporation w Stanach Zjednoczonych i/lub innych krajach.
Linux
®
jest zastrzeżonym znakiem towarowym należącym do Linusa Torvaldsa.
Apple
®
, Macintosh
®
i Mac OS
®
zastrzeżonymi znakami towarowymi firmy Apple Inc.
VMware
®
jest zastrzeżonym znakiem towarowym firmy VMware, Inc. w Stanach Zjednoczonych i/lub w
innych jurysdykcjach.
Cisco
®
jest zastrzeżonym znakiem towarowym firmy Cisco Systems, Inc. i/lub firm stowarzyszonych.
Parallels Desktop jest zastrzeżonym znakiem towarowym firmy Parallels IP Holdings GmbH.
Ten dokument podlega okresowym zmianom. Zmiany, niedokładności techniczne i ędy typograficzne
korygowane w kolejnych wydaniach.
Wersja dokumentu: 6.3 (Październik 2020)
Historia zmian
Wersja
Data
Opis
6.3 Październik 2020
Dodano obsługę programu SQL Server 2019. Dodano obsługę wielu czytników kart.
6.2 Maj 2020 r.
Zaktualizowano sekcję dotyczącą obsługi oprogramowania. Zmieniono nazwę
rozwiązania CloudDM na CloudFM.
6.1 Listopad 2019
Dodano ustawienie CloudDM.
6.0 Maj 2019 r.
Usunięto odwołania do programu Xerox Print Agent; ten program nie jest już
obsługiwany.
Dodano obsługę systemu Windows Server 2019.
Odnotowano możliwość ponownego rejestrowania konta w programie Xerox
®
Services Manager.
Wysyłanie danych czytnika kart do programu Xerox
®
Services Manager
5.6 Październik 2018 Pomoc techniczna SQL Server 2017, wiadomość e-mail ze statusem odmowy dostępu
do SNMP i ostrzeżenie o błędzie instalacji dla nieobsługiwanych wersji platformy .NET
5.5 Maj 2018 r. Zaktualizowano oznaczenie marką, naprawiono zakładki, zaktualizowano obsługiwany
sprzęt, dodano funkcję usług odzyskiwania, dodano zdalne wykrywanie SNMP v3,
uwzględniono dodatek dotyczący wdrażania urządzenia
5.4 Październik 2016 Dodano opcję rejestracji aktualizacji PE odpowiadających oprogramowaniu Xerox
®
Device Agent
5.3 Luty 2016 r. Uaktualniono wymagania dotyczące obsługiwanego sprzętu i oprogramowania,
dodano wsparcie dla środowisk Macintosh
5.2 Czerwiec 2015 r. Funkcje dodane w porównaniu z wersjami 5.1 i 5.2. Aktualizacja wymagań
dotyczących sprzętu i oprogramowania.
5.0 lipiec 2014 r. Dokument napisany bardziej przejrzyście od nowa; aktualizacje dotyczące konsolidacji
serwerów proxy
1.1 kwiecień 2013 r.
System operacyjny: Dodano wersję Home Edition Windows
®
7
Usunięto wsparcie dla kontrolera domeny Windows
®
7 2008 r2
Pamięć: Usunięto wsparcie dla kontrolera domeny Windows
®
2012
Spis treści
Xerox
®
Device Agent Przewodnik użytkownika ii
Spis treści
1. Wprowadzenie ........................................................................................................................................................................................... 1
Opis produktu ............................................................................................................................................................................................. 1
Bezpieczeństwo danych .................................................................................................................................................................... 1
Korzystanie z przewodnika .................................................................................................................................................................... 2
2. Rozpoczęcie pracy .................................................................................................................................................................................... 3
Sprawdzanie wymagań .......................................................................................................................................................................... 3
Wymagania sprzętowe i programowe........................................................................................................................................ 3
Wymagania dotyczące uruchamiania w systemie operacyjnym Macintosh ............................................................. 4
Nieobsługiwane konfiguracje ......................................................................................................................................................... 5
Konfiguracje bazy danych ............................................................................................................................................................... 5
Instalacja oprogramowania ................................................................................................................................................................. 5
Odinstalowywanie aplikacji .......................................................................................................................................................... 12
Automatyczne aktualizacje .......................................................................................................................................................... 12
3. Konfigurowanie systemu .................................................................................................................................................................... 13
Opis .............................................................................................................................................................................................................. 13
Korzystanie z Kreatora konfiguracji ................................................................................................................................................ 13
Rejestrowanie konta ........................................................................................................................................................................ 13
Uruchamianie kreatora .................................................................................................................................................................. 13
Wyszukiwanie drukarek .................................................................................................................................................................. 24
Uruchamianie aplikacji ........................................................................................................................................................................ 26
4. Korzystanie z interfejsu........................................................................................................................................................................ 27
Opis .............................................................................................................................................................................................................. 27
Zawartość ekranów ............................................................................................................................................................................... 28
Wyświetlanie ekranu Printers (Drukarki) ................................................................................................................................. 28
Wyświetlanie ekranu Synchronize (Synchronizuj) ............................................................................................................... 36
Wyświetlanie ekranu Settings (Ustawienia) .......................................................................................................................... 37
Korzystanie z zasobnika systemowego ......................................................................................................................................... 38
Zmiana rozmiaru aplikacji .................................................................................................................................................................. 39
5. Praca z drukarkami ................................................................................................................................................................................ 40
Opis .............................................................................................................................................................................................................. 40
Dodawanie drukarki .............................................................................................................................................................................. 40
Spis treści
Xerox
®
Device Agent Przewodnik użytkownika iii
Dodawanie drukarki według adresu IP lub nazwy DNS .................................................................................................... 40
Dodawanie wielu drukarek ........................................................................................................................................................... 41
Dodawanie drukarki podłączonej bezpośrednio ....................................................................................................................... 42
Usuwanie drukarki ................................................................................................................................................................................. 43
Eksport listy drukarek ............................................................................................................................................................................ 44
Wyświetlanie właściwości drukarki ................................................................................................................................................. 44
Sprawdzanie statusu drukarki ..................................................................................................................................................... 45
Sprawdzanie materiałów eksploatacyjnych .......................................................................................................................... 48
Wyświetlanie informacji o drukarce ......................................................................................................................................... 49
Znajomość właściwości drukarki ................................................................................................................................................. 52
Wyświetlanie przesyłanych liczników ....................................................................................................................................... 55
Sprawdzanie podsumowania wykorzystania ........................................................................................................................ 55
Wyświetlanie szczegółów licznika wykorzystania ................................................................................................................ 57
6. Synchronizowanie danych ................................................................................................................................................................. 58
Opis .............................................................................................................................................................................................................. 58
Korzystanie z widoku Details (Szczegóły) ..................................................................................................................................... 59
Korzystanie z widoku Data (Dane).................................................................................................................................................. 59
7. Konfigurowanie ustawień ................................................................................................................................................................... 61
Opis .............................................................................................................................................................................................................. 61
Praca z widokami ................................................................................................................................................................................... 61
Korzystanie z widoku Search (Wyszukaj) ................................................................................................................................ 62
Wyświetlanie odczytów statusu ................................................................................................................................................. 67
Wyświetlanie powiadomień lokalnych .................................................................................................................................... 69
Wyświetlanie powiadomień zdalnych ..................................................................................................................................... 71
Praca z ustawieniami administratora ...................................................................................................................................... 71
Zmiana języka .................................................................................................................................................................................... 73
Praca z automatycznymi aktualizacjami ................................................................................................................................ 75
Wyświetlanie dziennika.................................................................................................................................................................. 77
Korzystanie z funkcji diagnostyki ............................................................................................................................................... 77
Korzystanie z rozwiązania CloudFM .......................................................................................................................................... 78
8. Rozwiązywanie problemów ............................................................................................................................................................... 79
Usługi odzyskiwania ............................................................................................................................................................................. 79
Monitorowanie usług odzyskiwania ......................................................................................................................................... 79
Uruchamianie usług odzyskiwania ............................................................................................................................................ 79
Wyłączanie automatycznego przekazywania usług odzyskiwania .............................................................................. 80
Spis treści
Xerox
®
Device Agent Przewodnik użytkownika iv
Problemy i odpowiedzi ......................................................................................................................................................................... 81
9. Dodatek dotyczący wdrażania urządzenia .................................................................................................................................. 83
Sprzęt .......................................................................................................................................................................................................... 83
Modyfikacje systemu Windows zwiększające wygodę........................................................................................................... 83
Xerox
®
Device Agent Przewodnik użytkownika 1
1. Wprowadzenie
Opis produktu
Oprogramowanie Xerox
®
Device Agent pozwala dostawcy usług monitorować i oceniać urządzenia
produkcyjne w sieci, a także stale udostępnia informacje związane z zarządzaniem zasobami. Aplikacja
Xerox
®
Device Agent to klient zarządzający dla systemu Microsoft Windows
®
, który wykorzystuje serwer
Microsoft
®
SQL Server
®
do automatycznego pobierania stanu liczników, materiałów eksploatacyjnych i
statusu urządzenia oraz przesyłania ich do programu Xerox
®
Services Manager, a także profilaktycznego
monitorowania za pomocą powiadomień w celu automatycznego tworzenia incydentów i rozwiązywania
problemów. Program Xerox
®
Services Manager to aplikacja internetowa zapewniająca zarządzanie
urządzeniami wyjściowymi w przedsiębiorstwie, ich materiałami eksploatacyjnymi i incydentami
serwisowymi z jednego miejsca, co pomaga kontrolować koszty i zwiększać wydajność urządzeń i
użytkowników. Aplikacja Xerox
®
Device Agent posiada wbudowany system wykrywania określonych sytuacji
w monitorowanych urządzeniach, z możliwością ostrzegania użytkownika. Możliwości aplikacji:
wykrywanie drukarek podłączonych do sieci,
Monitorowanie statusu urządzenia i stanu powiadomień oraz informowanie użytkownika pocztą
elektroniczną o ich wystąpieniu.
BEZPIECZEŃSTWO DANYCH
Aplikacja Xerox
®
Device Agent okresowo komunikuje się z programem Xerox
®
Services Manager. Aby
zapewnić maksymalne bezpieczeństwo danych, program Xerox
®
Services Manager uruchamiany jest w
instalacji spełniającej normę ISO 27001. Dane przesyłane do partnera to głównie stany licznika i materiałów
eksploatacyjnych oraz powiadomienia dla poszczególnych drukarek. Dane kompresowane, szyfrowane i
chronione na kilka sposobów:
aplikacja Xerox
®
Device Agent inicjuje wszystkie kontakty z programem Xerox
®
Services Manager, a
komunikacja między programami jest możliwa, tylko gdy w lokalizacji włączono standardową
konfigurację zapory sieciowej.
Aplikacja Xerox
®
Device Agent wymaga prawidłowego adresu serwera proxy, jeśli jest on wykorzystywany
do połączenia z Internetem.
Serwer danych programu Xerox
®
Services Manager umiejscowiony jest za bezpieczną zaporą sieciową i
nie jest widoczny z zewnątrz.
Interfejs użytkownika programu Xerox
®
Services Manager wymaga uwierzytelniania użytkowników. Dane
aplikacji Xerox
®
Device Agent przechowywane na koncie przypisanym do lokalizacji klienta, a dostęp
do danych w programie Xerox
®
Services Manager ograniczony jest do osób zarządzających kontami
programu Xerox
®
Services Manager.
Całość komunikacji w programie Xerox
®
Services Manager jest rejestrowana i może być przeglądana.
Dane wysyłane do urządzeń sieciowych składają się głównie z poleceń zdalnych, które pozwalają
administratorowi obsługi konta zażądać wykonania polecenia programu Xerox
®
Device Agent.
Żądania te to głównie aktualizacje oprogramowania wbudowanego, ponowne uruchamianie drukarek,
drukowanie stron testowych i odświeżanie aktualnego stanu urządzenia.
Aplikacja Xerox
®
Device Agent okresowo sprawdza konto programu Xerox
®
Services Manager w
poszukiwaniu żądań wykonania poleceń.
Wyniki działania żądanych poleceń przesyłane do serwera programu Xerox
®
Services Manager i tam
sprawdzane.
Wprowadzenie
Xerox
®
Device AgentPrzewodnik użytkownika 2
Korzystanie z przewodnika
Niniejszy przewodnik przeznaczony jest dla użytkowników instalujących aplikację Xerox
®
Device Agent.
Xerox
®
Device Agent Przewodnik użytkownika 3
2. Rozpoczęcie pracy
Sprawdzanie wymagań
Przed rozpoczęciem korzystania z oprogramowania klienckiego należy upewnić się, czy spełnione wymogi
wymienione poniżej.
WYMAGANIA SPRZĘTOWE I PROGRAMOWE
W niniejszym punkcie opisane zostały wymagania sprzętowe i programowe niezbędne do uruchomienia
oprogramowania klienckiego.
Element
Wymagania
System operacyjny: (32-bitowy
i 64-bitowy)
Windows Server
®
2008 R2 z dodatkiem Service Pack 1
Windows Server
®
2012 i 2012 R2
Windows Server
®
2016
Windows Server
®
2019
Windows
®
7 Professional, Enterprise, Home Edition i Ultimate
Windows
®
8.1
Windows
®
10 Professional, Enterprise
Apple
®
OS w wersji 10.9.4 lub nowszy z oprogramowaniem
emulującym sprzęt Parallels
®
Desktop. Przejdź do części
Wymagania dotyczące uruchamiania w systemie operacyjnym
Macintosh, aby uzyskać szczegółowe informacje na temat
wymagań.
Platforma Microsoft
®
.NET 4.5.2 z zainstalowanym rozszerzeniem
(pełna wersja)
Serwer bazy danych
Uwaga:
Program Xerox
®
Device Agent może używać wstępnie
istniejącej pełnej wersji programu SQL Server klienta. Podczas
instalacji można wybrać bazę danych uruchomioną na serwerze
autonomicznym.
SQL Server
®
Compact Edition
SQL Server
®
2012 z dodatkiem SP4
SQL Server
®
2014 z dodatkiem SP3
SQL Server
®
2016 z dodatkiem SP2
SQL Server
®
2017
SQL Server
®
2019
Oprogramowanie obejmuje wersję Microsoft SQL Server
®
Compact Edition.
Pamięć Windows Server
®
2008 R2 z dodatkiem SP1, Windows
®
7: 1 GB
pamięci RAM (zalecane 1,5 GB lub więcej)
Windows
®
8.1, Windows
®
10, Windows Server
®
2012 i nowsze:
2 GB pamięci RAM (zalecane 2,5 GB lub więcej)
Rozpoczęcie pracy
Xerox
®
Device Agent Przewodnik użytkownika 4
Element
Wymagania
Procesor Procesor 1,7 GHz lub szybszy
Dysk twardy Minimum wolnej przestrzeni to 450 MB
Minimalna rozdzielczość 1024x768
Uprawnienia Aplikację należy zainstalować w komputerze klienta przy użyciu
konta administratora lub konta z uprawnieniami administratora.
Połączenie internetowe Wymagane
Uwagi
Zdecydowanie zalecamy zaktualizowanie komputerów typu host przy użyciu najnowszych krytycznych
poprawek i wersji usług wydanych przez firmę Microsoft Corporation.
W komputerze musi być zainstalowany i uruchomiony protokół TCP/IP (Transmission Control
Protocol/Internet Protocol).
Wymagane urządzenia obsługujące protokół SNMP i konieczna jest możliwość jego trasowania w sieci.
Nie trzeba włączać usługi SNMP na komputerze, na którym będzie instalowane oprogramowanie Xerox
®
Device Agent, ani na pozostałych komputerach w sieci.
Przed zainstalowaniem aplikacji należy zainstalować platformę Microsoft
®
.NET Framework 4.5.2
Extended (pełna wersja).
Aplikacji nie należy instalować na komputerze PC, na którym zainstalowane inne aplikacje SNMP lub inne
narzędzia do zarządzania drukarkami Xerox, ponieważ mogą one wzajemnie zakłóc swoją pracę.
WYMAGANIA DOTYCZĄCE URUCHAMIANIA W SYSTEMIE OPERACYJNYM MACINTOSH
W tej tabeli podano wymagania systemowe, które muszą być spełnione w celu uruchomienia programu
Xerox
®
Device Agent w środowisku Macintosh. Program Xerox
®
Device Agent można uruchomić w
środowisku Macintosh wyłączenie za pomocą oprogramowania do emulacji sprzętu. Programu Xerox
®
Device Agent nie można uruchom w rodzimym środowisku Macintosh.
Wymaganie
Sprzęt Apple Mac Procesor Intel Core 2 Duo, Core i3, Core i5, Core i7 lub Xeon
System operacyjny hosta dla
platform Apple Mac
Apple OS w wersji 10.9.4 lub nowszej
Oprogramowanie do emulacji
sprzętu
Parallels Desktop w wersji 10.2.1 lub nowszej wymagane w przypadku
systemów operacyjnych hosta Apple OS X 10.9 „Mavericks” – 10.10.x
„Yosemite”
Parallels Desktop w wersji 11.0.1 lub nowszej wymagane w przypadku
systemu operacyjnego hosta Apple OS X 10.11 „El Capitan”
Obsługiwane systemy
operacyjne klienta Windows z
uruchomionym
oprogramowaniem Parallels
Desktop (32- lub 64-bitowe)
Windows
®
8.1 i 8.1 aktualizacja 1 (tylko 64-bitowy w przypadku
aktualizacji 1)
Windows
®
10
Dodatkowe oprogramowanie Zainstalowany pakiet Microsoft
®
.NET Framework 4.5.2
Pamięć 2 GB w przypadku wszystkich aplikacji systemu Windows
Rozpoczęcie pracy
Xerox
®
Device Agent Przewodnik użytkownika 5
Wymaganie
Twardy dysk Minimalna ilość wolnego miejsca 600 MB (100 MB na Xerox
®
Device
Agent i do 500 MB na pakiet Microsoft
®
.NET Framework, jeśli nie był
uprzednio zainstalowany).
Dodatkowe 850 MB miejsca na dysku w woluminie rozruchowym
(Macintosh HD) na instalację oprogramowania Parallels Desktop
NIEOBSŁUGIWANE KONFIGURACJE
W niniejszym punkcie wymienione zostały nieobsługiwane konfiguracje.
Instalacja aplikacji w komputerze z inną aplikacją zarządzania urządzeniami Xerox, taką jak program
Xerox
®
Device Manager.
Rodzime oprogramowanie systemu operacyjnego Mac OS
®
(program Xerox
®
Device Agent można
uruchomić na platformie Apple Mac tylko wtedy, gdy zainstalowano oprogramowanie Parallels
Emulation).
Dowolna wersja systemów operacyjnych UNIX
®
, systemy operacyjne Linux
®
, systemy operacyjne
Windows
®
z klientem Novell, Windows
®
7, Windows
®
XP, Windows
®
Vista, Windows NT
®
4.0, Windows
Media
®
Center, Windows
®
2000, Windows
®
Server 2008 oraz 2008 R2, Windows
®
Server 2003,
Windows
®
8 RT, systemy operacyjne z usługami terminalowymi do aplikacji oraz instalacji w
systemach Windows z kontrolerami domen.
Aplikacja została przetestowana tylko w środowisku VMware
®
Lab Manager/Workstation, dlatego inne
środowiska wirtualne nie obsługiwane.
K ONFIGURACJE BAZY DANYCH
Aplikacja instaluje mechanizm i pliki bazy danych SQL Server Compact Edition 4.0 (SQL CE) zawierające
dane drukarek oraz ustawienia aplikacji w katalogu instalacyjnym. Do użytkowania aplikacji nie jest
wymagana licencja bazy danych. Program Xerox
®
Device Agent obsługuje również istniejące wystąpienia
programu SQL Server w sposób opisany powyżej.
Instalacja oprogramowania
W tej części można uzyskać następujące informacje:
instalacja oprogramowania,
zmiana lokalizacji folderu docelowego aplikacji.
Uwaga
Przed instalacją należy wyłączyć tryby uśpienia i hibernacji, aby umożliwić aplikacji zbieranie i przesyłanie
informacji o stanie licznika.
Aby zainstalować oprogramowanie:
1. zaloguj się jako administrator.
2. Kliknij dwukrotnie plik instalacyjny. Zostanie wyświetlony ekran Select Language (Wybierz język).
Rozpoczęcie pracy
Xerox
®
Device Agent Przewodnik użytkownika 6
Uwaga
Jeśli w systemie nie została zainstalowana platforma Microsoft
®
.NET Framework 4.5.2 Extended (pełna
wersja), przed właściwą instalacją program instalacyjny wyświetli komunikat o błędzie przypominający o
instalacji platformy.NET Framework 4.5.2 Extended (pełna wersja). Platformę .NET Framework Extended
(pełna wersja)można pobrać ze strony internetowej firmy Microsoft.
3. Sprawdź, czy wskazano właściwy język.
4. Kliknij przycisk Install (Instaluj). Zostanie wyświetlone okno License Agreement (Umowa licencyjna).
5. Kliknij przycisk View ReadMe (Wyświetl plik ReadMe). Zostanie wyświetlony plik ReadMe.
6. Wybierz przycisk radiowy Akceptuję warunki określone w umowie licencyjnej.
Uwaga
W przypadku wykonywania ręcznej aktualizacji aplikacji, gdy bieżąca wersja aplikacji jest otwarta,
użytkownik zostanie poproszony o zaakceptowanie umowy licencyjnej użytkownika końcowego (EULA).
Monit zostanie wyświetlony tylko wtedy, gdy postanowienia umowy EULA zmieniły się od ostatniego
wydania oprogramowania.
Rozpoczęcie pracy
Xerox
®
Device Agent Przewodnik użytkownika 7
7. Kliknij przycisk Next (Dalej).
8. Na ekranie Wybór serwera SQL wybierz jedną z następujących opcji:
- Użyj wbudowanego serwera bazy danych (SQL CE): Wybierz tę opcję, aby uruchomić aplikację na
serwerze bazy danych SQL CE. Serwer SQL CE jest automatycznie instalowany na komputerze
klienckim. Przejdź do kroku 12.
- Użyj istniejącego serwera bazy danych MS SQL: Wybierz tę opcję, aby używać już dostępnego
serwera SQL. Przejdź do następnego kroku.
- Przejdź do następnego kroku.
9.
Kliknij przycisk Dalej. Zostanie wyświetlony ekran Serwer bazy danych. Określ typ uwierzytelniania.
Kliknij przycisk
Dalej.
Rozpoczęcie pracy
Xerox
®
Device Agent Przewodnik użytkownika 8
10. Kliknij przycisk Dalej. Na ekranie Tworzenie bazy danych SQL wybierz jedną z następujących opcji:
- Utwórz nową bazę danych: jeśli chcesz utworzyć nową bazę danych. Po wybraniu tej opcji aplikacja
tworzy kopię zapasową bieżącej bazy danych, ale nadal musisz skonfigurować aplikację i ponownie
wyszukać drukarki w celu wypełnienia nowej bazy danych. Użyj tego ustawienia, jeśli konto użyte w
poprzedniej instalacji jest nieznane lub inne niż nowe konto lub konfiguracja albo jeśli chcesz
rozpocząć nową instalację z ustawieniami domyślnymi
- Opcja Użyj istniejącej bazy danych umożliwia uaktualnianie przy użyciu informacji z bieżącej bazy
danych. Zastosuj ją również, jeśli ostatnia instalacja dotyczyła tego samego konta i zostało ono
prawidłowo skonfigurowane pod kątem nowej instalacji.
11.
Kliknij przycisk Dalej. Zostanie wyświetlony komunikat ostrzegawczy z monitem dla użytkownika o
utworzenie kopii zapasowej bazy danych przez uaktualnieniem.
Kliknij przycisk Tak.
12. Zostanie wyświetlony ekran Folder docelowy. Wykonaj jedną z następujących czynności:
Aby zaakceptować lokalizację domyślną folderu docelowego, kliknij przycisk Dalej (zalecane).
Aby zmienić lokalizację domyślną, kliknij przycisk Zmień. Zostanie wyświetlone okno dialogowe
wyszukiwania folderu.
Uwaga: Jeśli instalujesz aplikację w systemie operacyjnym w języku innym niż angielski, a nazwa
katalogu „Program Files” została zlokalizowana, domyślna ścieżka instalacji jest wyświetlana w języku
angielskim. Aplikacja jest jednak instalowana w prawidłowo zlokalizowanym katalogu w wybranym
języku.
Rozpoczęcie pracy
Xerox
®
Device Agent Przewodnik użytkownika 9
- Przejdź do żądanego folderu i wybierz go lub utwórz nowy.
- Kliknij przycisk OK. Okno dialogowe zostanie zamknięte
Uwaga
Aplikacji nie można zainstalować w katalogu głównym.
13. W przypadku wykrycia poprzedniej wersji bazy danych jest otwierany ekran Opcje bazy danych.
Wybierz
opcję i kliknij przycisk
Dalej.
- Utwórz nową bazę danych: jeśli chcesz utworzyć nową bazę danych. Po wybraniu tej opcji
aplikacja tworzy kopię zapasową bieżącej bazy danych, ale nadal musisz skonfigurować aplikację i
ponownie wyszukać drukarki w celu wypełnienia nowej bazy danych. Użyj tego ustawienia, jeśli
konto użyte w poprzedniej instalacji jest nieznane lub inne niż nowe konto lub konfiguracja albo
jeśli chcesz rozpocząć nową instalację z ustawieniami domyślnymi
Rozpoczęcie pracy
Xerox
®
Device Agent Przewodnik użytkownika 10
Użyj istniejącej bazy danych: jeśli chcesz przeprowadzić uaktualnianie przy użyciu informacji z
bieżącej bazy danych oraz jeśli ostatnia instalacja dotyczyła tego samego konta i zostało ono
prawidłowo skonfigurowane pod kątem nowej instalacji.
14. Kliknij przycisk Zainstaluj. Zostanie wyświetlony ekran Installing (Instalacja) aplikacji Xerox
®
Device
Agent, na którym widoczny jest postęp instalacji, a następnie ekran Install Completed (Instalacja
ukończona).
Rozpoczęcie pracy
Xerox
®
Device Agent Przewodnik użytkownika 11
15. Aby uruchomić aplikację natychmiast, pozostaw zaznaczone pole wyboru „Launch Xerox
®
Device
Agent now” (Uruchom program), a następnie kliknij przycisk
Finish (Zakończ) (zalecane). Zostanie
wyświetlone okno Configuration Wizard (Kreator konfiguracji).
Uwaga
Inne aplikacje uruchomione w komputerze mogą spowodować opóźnienia w zakończeniu instalacji i
rozpoczęciu pracy Kreatora konfiguracji. Zobacz sekcję Rejestrowanie konta, aby uzyskać więcej
informacji.
Aby uruchomić aplikację w późniejszym czasie, odznacz pole wyboru, a następnie kliknij przycisk Finish
(Zakończ). Zobacz sekcję
Rejestrowanie konta, aby uzyskać więcej informacji.
Uwagi:
Po dokonaniu instalacji należy wykonać kroki w oknie Configuration Wizard (Kreator konfiguracji).
Zobacz sekcję Konfigurowanie systemu, aby uzyskać dalsze informacje.
Podczas instalacji można w dowolnej chwili kliknąć przycisk Cancel (Anuluj). Zostanie wyświetlone okno
dialogowe z prośbą o potwierdzenie anulowania. Po kliknięciu przycisku
Yes (Tak) zostanie wyświetlony
ekran Install Failed! (Instalacja nie powiodła się) informujący, że aplikacja nadal nie jest zainstalowana.
Kliknij przycisk
Finish (Zakończ). Aby zainstalować aplikację, należy ponownie uruchomić program
instalacyjny.
W przypadku błędu instalacji automatycznej lub ręcznej (np. z powodu zainstalowania nieprawidłowej
wersji platformy .NET) zostanie wyświetlone wyskakujące okienko, aby powiadomić o tym użytkownika.
Ponadto do dziennika aplikacji zostanie dodane zdarzenie błędu, a do skonfigurowanego konta
administratora zostanie wysłana wiadomość e-mail. Wyskakujące okienko informujące o błędzie będzie
wyświetlane do momentu zignorowania alertu przez użytkownika lub naprawienia błędu.
Rozpoczęcie pracy
Xerox
®
Device Agent Przewodnik użytkownika 12
ODINSTALOWYWANIE APLIKACJI
Uwaga:
Jest to opcjonalna funkcja umożliwiająca odinstalowanie bazy danych podczas odinstalowywania aplikacji.
Po wywołaniu procesu odinstalowywania aplikacji zostanie wyświetlony ekran Uninstall options (Opcje
dezinstalacji).
1. Wybierz jedną z następujących opcji:
- do not remove the database (Nie usuwaj bazy danych), jeśli chcesz zachować aktualną ba
danych.
- Remove the database (Usuń bazę danych), jeśli nie chcesz zachować bieżących ustawień na
przyszłość. Czynność ta spowoduje usunięcie aktywnej bazy danych. Podczas ponownej instalacji
zostanie utworzona nowa baza danych. Kopie zapasowe baz danych, które zostały utworzone
podczas instalacji w oknie Database Options (Opcje bazy danych), nie zostaną usunięte.
2. Kliknij przycisk Continue (Kontynuuj).
AUTOMATYCZNE AKTUALIZACJE
Aplikacja obsługuje funkcję automatycznej aktualizacji. Po udostępnieniu nowszej wersji aplikacji jest ona
umieszczana w serwerze automatycznych aktualizacji, z którym aplikacja może się połączyć.
Aplikacja kontaktuje się z serwerem automatycznych aktualizacji:
w zaplanowanych odstępach czasowych skonfigurowanych w części Updates (Aktualizacje) obszaru
Settings (Ustawienia),
w chwili uruchomienia aplikacji, jeśli minął zaplanowany moment aktualizacji,
na żądanie, w części Updates (Aktualizacje) obszaru Settings (Ustawienia).
Serwer określi, czy dostępna jest do pobrania nowa wersja.
Jeśli ustawisz aplikację tak, aby monitowała Cię po każdym udostępnieniu aktualizacji, albo klikniesz opcję
sprawdzania aplikacji, aplikacja będzie wyświetlać prośbę o potwierdzenie zamiaru jej aktualizacji.
Jeśli wybierzesz opcję No (Nie), na ekranie otworzy się okno dialogowe Next scheduled upgrade
(Następna zaplanowana aktualizacja). Wybierz dzi tygodnia oraz godzinę, kiedy chcesz, aby system
przypomniał o aktualizacji.
Po kliknięciu przycisku Yes (Tak) aplikacja wykona automatycznie następujące operacje:
pobranie nowego programu instalacyjnego,
uruchomienie nowego programu instalacyjnego (który spowoduje zamknięcie aplikacji, jeśli jest
uruchomiona),
odinstalowanie starszej wersji i zainstalowanie nowszej wersji,
uruchomienie zainstalowanej, nowej wersji aplikacji.
Uwagi:
jeśli podczas aktualizowania aplikacji instalacja zostanie anulowana, trzeba ponownie uruchomić plik
instalacyjny, aby ukończyć instalację.
W zależności od momentu, w którym ytkownik anulował aktualizację w procesie instalacji, aplikacja
może nie nadawać się do użytku.
Xerox
®
Device Agent Przewodnik użytkownika 13
3. Konfigurowanie systemu
Opis
Aby korzystać z aplikacji, po instalacji należy wykonać minimalny zestaw czynności w oknie Configuration
Wizard (Kreator konfiguracji), zgodnie z wymaganiami danej lokalizacji.
Kreator konfiguracji składa się z dwóch części:
zarejestruj konto: umożliwia komunikację pomiędzy aplikacją a programem Xerox
®
Services Manager.
Wyszukaj drukarki: umożliwia odnalezienie drukarki(-ek) zarządzanej(-ych) i monitorowanej(-ych) przez
aplikację.
Korzystanie z Kreatora konfiguracji
W tej sekcji opisano funkcje, które można skonfigurować za pomocą Kreatora konfiguracji.
REJESTROWANIE KONTA
W części Register the Account (Zarejestruj konto) można wykonać następujące czynności:
Wprowadzenie imienia, nazwiska, numeru telefonu i adresu e-mail administratora.
Wprowadzenie danych rejestracyjnych aplikacji.
Modyfikacja nazwy systemu, jeśli jest stosowna.
W razie włączenia instalacji i aktualizacji wersji dla partnerów, należy wybrać naśladowanie instalacji
oprogramowania Xerox
®
Device Agent, co oznacza, że nie trzeba wprowadzać kodów obciążenia
zwrotnego. Nie dotyczy to instalacji i aktualizacji oprogramowania Xerox
®
Device Agent Lite.
Konfiguracja serwera proxy i ustawień bezpieczeństwa łączności internetowej.
Modyfikacja ustawień synchronizacji, jeśli jest stosowna.
Administrator centrum operacji może zdalnie zmienić rejestrację programu Xerox
®
Device Agent na inne
konto i/lub kod obciążenia zwrotnego w programie Xerox
®
Services Manager. Rejestracje programu Xerox
®
Device Agent można przenosić między partnerami w obrębie tego samego centrum operacji, a nawet do
innego konta/CBC partnera w innym centrum operacji. Ta funkcja została opisana w przewodniku
dotyczącym administracji Xerox
®
Services Manager Administration Guide.
URUCHAMIANIE KREATORA
Jeśli aplikacja zostanie uruchomiona natychmiast po instalacji, ekran Install Completed (Instalacja
zakończona) zostanie zamknięty, a Kreator konfiguracji uruchomiony automatycznie. Jeśli aplikacja nie
została uruchomiona natychmiast po instalacji, dostęp do Kreatora konfiguracji można uzyskać w
następujący sposób:
kliknij dwukrotnie ikonę aplikacji na pulpicie:
Przejdź do programu z menu Start.
Kliknij prawym przyciskiem myszy ikonę w zasobniku systemowym i wybierz opcję Open (Otwórz).
Konfigurowanie systemu
Xerox
®
Device Agent Przewodnik użytkownika 14
Aby skonfigurować system:
1. uruchom aplikację. Aktualna dostępność zasobów komputera może powodować opóźnienie, dlatego
też należy poczekać na pomyślne uruchomienie aplikacji. Po uruchomieniu Kreatora konfiguracji
zostanie wyświetlony ekran Welcome (Witamy).
2. Kliknij przycisk Next (Dalej). Jeśli aplikacja nie może połączyć się z Internetem lub nawiązać kontaktu z
serwerem rejestracyjnym, wyświetlony zostanie ekran Proxy Server (Serwer proxy).
Uwaga
Ekranu tego można użyć do sprawdzenia łączności sieciowej i ustawień serwera proxy, klikając przycisk
Test. Zostanie wyświetlone okno dialogowe Communications Test (Test komunikacji) z zielonym
znakiem wyboru oznaczającym pomyślną weryfikację komunikacji z Internetem, serwerem rejestracji i
serwerem aktualizacji.
3. W części Proxy Server (Serwer proxy) wybierz jedną z opcji, aby sprawdzić czy ustawienia serwera proxy
umożliwiają połączenie z Internetem:
- use Browser Settings (Internet Explorer) (Użyj ustawień przeglądarki): domyślnie opcja ta jest
zaznaczona, co umożliwia skorzystanie z ustawień przeglądarki komputera,
na którym
zainstalowano aplikację, w celu dostępu do Internetu.
- No proxy server (Brak serwera proxy): zaznacz opcję w przypadku bezpośredniego połączenia z
Internetem.
- Specified (Konkretny serwer): zaznacz opcję, aby skonfigurować ustawienia serwera proxy
ręcznie w celu połączenia z Internetem. Zostanie włączony przycisk Security (Bezpieczeństwo) i pole
Exceptions (Wyjątki).
Uwaga
Jeśli wymagane adresy obejściowe, należy zaznaczyć opcję Specified (Konkretny serwer).
4. Jeśli wybrano opcję Specified (Konkretny serwer):
a. wprowadź adres serwera proxy HTTP lub HTTPS (z zabezpieczeniami) lub nazwę i porty serwera
DNS. Ewentualnie wprowadź odpowiednie informacje w polach HTTP i upewnij się, że zostało
zaznaczone pole wyboru Use the same proxy server for both HTTP and HTTPS (Użyj tego samego
serwera proxy dla HTTP i HTTPS), aby pole HTTPS zostało wypełnione tymi samymi informacjami.
Konfigurowanie systemu
Xerox
®
Device Agent Przewodnik użytkownika 15
Uwaga
Jeśli adresy, nazwy DNS lub porty nieprawidłowe, aplikacja wyświetli w odpowiednim polu ikonę
z czerwonym wykrzyknikiem. Aby przejść do kolejnego etapu, należy poprawić te informacje.
b. Aby wskazać adresy, które serwer proxy powinien pomijać lub mieć pewność, że aplikacja pominie
serwer rejestracji programu Xerox
®
Services Manager, gdy znajdzie się za zaporą sieciową,
wprowadź adresy w sekcji Exceptions (Wyjątki), rozdzielając poszczególne wpisy średnikami.
5. Jeśli w sieci włączony został uwierzytelniony serwer proxy:
a. Kliknij przycisk Security (Bezpieczeństwo). Zostanie wyświetlone okno dialogowe Advanced
Communication Properties (Zaawansowane właściwości komunikacji).
b. Wybierz jedną z poniższych opcji z rozwijanego menu Authentication Type (Typ uwierzytelniania):
- Auto Detect (Autowykrywanie)
- NTLM
- Digest (Skrót)
- Kerberos
- Negotiate (Negocjuj)
- Basic (Podstawowy)
c. Wprowadź informacje w polach User Name (Nazwa użytkownika), Domain (Domena), Password
(Hasło) i Verify password (Potwierdź hasło), a następnie kliknij przycisk
OK. Okno dialogowe
Advanced Communications Properties (Zaawansowane właściwości komunikacji) zostanie
zamknięte, a następnie ponownie pojawi się
trzeci ekran w części Register the Account (Zarejestruj
konto).
6. Kliknij przycisk Test. Zostanie wyświetlone okno dialogowe ze statusem komunikacji, zawierające
następujące elementy:
- Internet Connection (Połączenie internetowe): weryfikuje prawidłowość ustawień serwera proxy
dla podstawowej łączności z Internetem.
- Registration Server (Serwer rejestracji): weryfikuje możliwość komunikacji między aplikacją a
serwerem, co jest niezbędne do zarejestrowania aplikacji. Aby można było przejść do następnego
kroku, ten test aplikacji musi zakończyć się wynikiem pozytywnym.
- Update Server (Serwer aktualizacji): weryfikuje możliwość komunikowania się aplikacji z serwerem
dostarczającym aktualizacje oprogramowania, co umożliwia automatyczne uaktualnienie aplikacji
do najnowszej wersji. Jeśli test nie zostanie zaliczony, można kontynuować proces rejestracji,
jednak będzie wymagane rozwiązanie tego problemu w przyszłości.
7. Kliknij przycisk OK. Okno dialogowe zostanie zamknięte.
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88

Xerox Remote Services instrukcja

Typ
instrukcja