4
GYSFLASH 100.12 HF / 102.12 HF
OPIS PRODUKTU
GyYSFLASH 100-12 HF / 102.12 HF jest stabilizowanym zasilaczem o dużej mocy, opartym na technologii SMPS (Switch Mode Power
Supply). Zaprojektowany został do obsługi akumulatorów (ciekłych/ AGM/ żelowych) w 12V w pojazdach w fazie diagnostycznej.
Ale również zapewnia dobrą jakość ładowania, idealną do konserwacji najbardziej zaawansowanych modeli. Urządzenie posiada
możliwość podłączenia kabli wyjściowych do 2x8m - 16 mm2. Wymiana kabli akumulatora wymaga kalibracji (patrz str. 8). Jest to
urządzenie stacjonarne i nie jest uznawane za urządzenie mobilne.
Urządzenie posiada 5 trybów pracy, w tym 2 tryby ukryte:
• • Tryb Ładowanie: do ładowania akumulatorów rozruchowych ciekłych na elektrolity ciekłe lub żelowe (ołowiowe, ołowiowo-
wapniowe, ołowiowe srebrowo-wapniowe, AGM) od 20 Ah do 1200 Ah w 12V.
• Tryb zasilania «Diag +»: Zaspokaja zapotrzebowania na energię do 100Ah w celu zapewnienia bieżącej kompensacji baterii
używanych do testowania dużych odbiorników takich jak wentylatory silników, silniki opuszczania, zawieszenie elektryczne, itp.) W
tym trybie możliwe jest precyzyjne określenie napięcia elektrycznego wedle zapotrzebowania.
• Tryb zasilania «Showroom»: zapewnia kompensację prądu baterii akumulatora w przypadku korzystania z akcesoriów elektryc-
znych w pojazdach demonstracyjnych (opuszczanie szyb, ogrzewanie, lusterka). W tym trybie możliwe jest precyzyjne określenie
napięcia elektrycznego wedle zapotrzebowania.
• Tryb «Wymień akumulator»: Kompensuje zapotrzebowania mocy, aby zapobiec utracie pamięci pojazdu podczas wymiany
akumulatora. Domyślnie tryb ten jest nieaktywny i nie wyświetla się na liście.
Tryb Power Supply: Tryb przeznaczony dla osób z doświadczeniem. Domyślnie tryb ten jest nieaktywny i nie wyświetla się na
liście. Tryb ten pozwala na użycie ładowarki jako stabilizowanego zasilania o dużej mocy z napięciem regulowanym oraz maksy-
malnym przepływem prądu z możliwością jego regulacji.
Urządzenie wyposażone jest w funkcję automatycznego restartu, która pozwala w trybie: Ładowanie, Showroom i Power Supply na
automatyczne uruchomienie ładowarki w przypadku braku zasilania.
Kiedy funkcja «Lock Showroom» jest włączona, ogranicza ona ładowarkę wyłącznie do trybu Showroom, aby ułatwić ich wykorzys-
tanie w pojazdach demonstracyjnych.
WSKAZÓWKI UŻYTKOWANIA.
1
Podłącz kabel do gniazda zasilania. Zasilanie jednofazowe 230V ± 15% (50/60Hz).
2
Ustaw przełącznik na «ON»
Wyświetlany przez 3 sekundy komunikat «GYSFLASH 100.12 HF Vx.x» / «GYSFLASH 102.12 HF Vx.x»
3
Następnie wybierz żądany tryb Urządzenie zostanie uruchomione domyślnie na ostatniej używanej konguracji.
•
Przycisk «MODE» umożliwi Państwu wybór menu:
MODE
Ładowanie > Diag+ > Showroom (>Wymiana Bate-
rii*) (> Power Supply*) ukryte domyślnie.
• Aby dostać się do menu ustawień przytrzymaj przez 3 sekundy
przycisk mode:
MODE
3 sekundy - Ustawienia
TRYB ŁADOWANIE
Produkt pozwala na ładowanie samego akumulatora, bądź akumulatora podłaczonego w pojeździe. Należy przestrzegać kolejności
uruchamiania urządzenia.
Ustawienia Ładowania:
Przed rozpoczęciem ładowania należy upewnić się, że ustawienia ładowania są odpowiednio skongurowane ( moc akumulatora,
krzywa obciążenia, pojemność akumulatora)
Na tym prostowniku, dostępnych jest kilka krzywych obciążenia:
• Easy: Uproszczona krzywa dostosowana do wszystkich akumulatorów kwasowo-ołowiowych i która nie wymaga znajomości
pojemności baterii akumulatora. Jednak dla maksymalnej optymalizacji obciążenia, zaleca się, o ile to możliwe, używać krzywej
obciążenia ładowania płynnego lub żelowego / AGM.
• płynny: krzywa obciążenia dla akumulatorów otwartych z korkiem (ołowiowych, ołowiowo-wapniowych, srebrowo-wapniowych)
Dla tej krzywej obciążenia, należy znać pojemność Ah akumulatora.
• Żelowy / AGM: Krzywa obciążenia dla akumulatorów zamkniętych (akumulator żelowy, bezobsługowy, AGM, ...) Dla tej krzywej
obciążenia, należy znać pojemność Ah akumulatora.
• Expert: Krzywa obciążenia typu IU0I0U z możliwością personalizacji w «Menu Zaawansowane» i zarezerwowane dla osób z doświadczeniem
(patrz str.9) Domyślnie ta krzywa obciążenia jest nieaktywna i nie pojawia się na liście krzywych obciążenia w trybie ŁADOWANIA.
UWAGA: W zależności od ustawienia krzywej Expert (patrz str.9), może być konieczne odłączenie akumulatora z
pojazdu przed rozpoczęciem ładowania, aby chronić elektronikę pojazdu.
PL