lub
CIŚNIENIE OLEJU WYŁACZ SILNIK
Zatrzymać pojazd, wyłączyć silnik i sprawdzić poziom oleju silnikowego » stro-
na 177, Sprawdzanie poziomu oleju silnikowego.
Gdy lampka kontrolna miga, nie wolno jechać dalej, nawet jeśli poziom oleju
jest prawidłowy! Silnik nie może pracować nawet na biegu jałowym.
Skorzystać z pomocy fachowej stacji obsługi ŠKODA.
Lampka kontrolna świeci (za mało oleju)
Na wyświetlaczu w zestawie wskaźników pojawia się następujący komunikat:
Sprawdź poziom oleju!
lub
SPRAWDŹ POZIOM OLEJU
Zatrzymać pojazd, wyłączyć silnik i sprawdzić poziom oleju silnikowego » Stro-
na 177.
Gdy pokrywa komory silnika zostanie otwarta na dłużej niż 30 sekund, lampka
kontrolna wyłącza się. Jeżeli nie został dolany olej, lampka kontrolna włączy się
ponownie po przejechaniu około 100 km.
Lampka kontrolna
miga (uszkodzony czujnik poziomu oleju)
Na wyświetlaczu w zestawie wskaźników pojawia się następujący komunikat:
Czujnik oleju: Serwis!
lub
CZUJNIK OLEJU SERWIS
Przy uszkodzonym czujniku poziomu oleju lampka kontrolna
miga kilka razy po
włączeniu zapłonu i rozlega się sygnał akustyczny.
Skorzystać z pomocy fachowej stacji obsługi ŠKODA.
UWAGA
■
Jeśli konieczne jest zatrzymanie się z powodów technicznych, wówczas sa-
mochód należy ustawić w bezpiecznej odległości od ruchu ulicznego, wyłączyć
silnik i włączyć światła awaryjne » Strona 53.
■
Jeżeli z jakichś przyczyn nie można dolać oleju, nie wolno jechać dalej! Wy-
łączyć silnik i zwrócić się o pomoc do specjalistycznej stacji obsługi ŠKODA.
Wspomaganie kierownicy
Gdy świeci żółta lampka kontrolna , oznacza to, że doszło do częściowej usterki
układu wspomagania – siła potrzebna do kierowania może być większa. Skorzys-
tać z pomocy fachowej stacji obsługi ŠKODA.
Gdy świeci czerwona lampka kontrolna , oznacza to, że doszło do całkowitego
uszkodzenia układu – brak wspomagania, siła potrzebna do kierowania jest
znacznie większa. Skorzystać z pomocy fachowej stacji obsługi ŠKODA.
Dalsze informacje » Strona 97.
UWAGA
Jeśli konieczne jest zatrzymanie się z powodów technicznych, wówczas samo-
chód należy ustawić w bezpiecznej odległości od ruchu ulicznego, wyłączyć
silnik i włączyć światła awaryjne » Strona 53.
Informacja
Jeżeli akumulator był odłączany i ponownie podłączany, po włączeniu zapłonu
włącza się lampka kontrolna . Po przejechaniu krótkiego odcinka lampka kon-
trolna musi się wyłączyć. Jeśli po ponownym uruchomieniu silnika i krótkiej jeździe
żółta lampka kontrolna nie wyłączy się, należy pojechać do stacji obsługi
ŠKODA.
Układ kontroli trakcji (ASR)
Jeżeli pojazd jest wyposażony w układ ESC, układ ASR jest zintegrowany z ukła-
dem ESC » Strona 116.
Jeżeli miga lampka kontrolna
, oznacza to, że trwa ingerencja układu ASR.
Jeżeli świeci lampka kontrolna
, oznacza to usterkę w układzie ASR.
Jeżeli lampka kontrolna
świeci od razu po uruchomieniu silnika, układ ASR mo-
że być wyłączony z przyczyn technicznych. Włączyć i wyłączyć zapłon. Jeżeli lamp-
ka nie świeci po ponownym uruchomieniu silnika, układ ASR jest znowu w pełni
gotowy do pracy.
Na wyświetlaczu w zestawie wskaźników pojawia się następujący komunikat:
Usterka: Kontrola trakcji
lub
16
Obsługa