Volvo S60 Skrócona instrukcja obsługi

Typ
Skrócona instrukcja obsługi

Ten podręcznik jest również odpowiedni dla

ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ Z PAŃ-
STWA NOWYM SAMOCHODEM VOLVO!
;BQP[OBXBOJFTJÿ[OPXZNTBNPDIPEFNUPCBSE[PQS[ZKFNOFEPļXJBED[FOJF
1SPTJNZPQS[FKS[FOJFOJOJFKT[FKTLSwDPOFKJOTUSVLDKJXDFMVT[ZCLJFHPJÔBUXFHP
[BQP[OBOJBTJÿ[OBKD[ÿļDJFKVŚZXBOZNJGVOLDKBNJ
8T[ZTULJFPTUS[FŚFOJBBUBLŚFJOOFXBŚOFJT[D[FHwÔPXFJOGPSNBDKFTë
EPTUÿQOFXZÔëD[OJFXJOTUSVLDKJPCTÔVHJ£OJOJFKT[BCSPT[VSB[BXJFSBKFEZOJF
JDIOJFXJFMLJXZCwS
1POBEUPJOTUSVLDKBPCTÔVHJ[BXJFSBOBKOPXT[FJOBKCBSE[JFKBLUVBMOF
JOGPSNBDKF
8ZQPTBŚFOJFPQDKPOBMOF[PTUBÔPP[OBD[POFHXJB[ELë
8JÿDFKJOGPSNBDKJOBUFNBU1BħTUXBTBNPDIPEV[BNJFT[D[POPOBTUSPOJF
JOUFSOFUPXFKXXXWPMWPDBSTDPN
70-704
15)#+'5)$%
WEB EDITION
– Nacisnąć krótko przycisk,
aby uruchomić silnik.
URUCHOMIENIE SILNIKA
– Włożyć pilot do wyłącznika zapłonu i wcisnąć
do końca.
– Wcisnąć pedał sprzęgła lub hamulca.
URUCHAMIANIE ZIMNEGO SILNIKA
UWAGA
Po uruchomieniu zimnego silnika prędkość
obrotowa biegu jałowego jest wysoka nieza-
leżnie od temperatury zewnętrznej. Zwięk-
szenie na pewien czas prędkości obrotowej
biegu jałowego stanowi element stosowanego
w samochodach Volvo skutecznego układu
ograniczania szkodliwych emisji.
Przy uruchamianiu zimnego silnika wyso-
koprężnego występuje pewne opóźnienie
rozruchu, ponieważ konieczne jest podgrzanie
komór spalania.
Blokuje drzwi samochodu i pokrywę
bagażnika oraz uzbraja alarm*.
Odblokowuje drzwi samochodu
A
i drzwi
bagażnika oraz rozbraja alarm.
Odblokowuje pokrywę bagażnikadwu-
krotne naciśnięcie powoduje otwarcie
pokrywy bagażnika na kilka centyme-
trów.
Oświetlenie asekuracyjne. Włącza lampki
w lusterkach bocznych*, kierunkowskazy
oraz światła postojowe, podświetlenie
tablicy rejestracyjnej, oświetlenie w kabi-
nie i przy podłodze.
Funkcja alarmu antynapadowego. Naci-
snąć i przytrzymać przez ok. 3 sekundy
w sytuacji zagrożenia w celu włączenia
sygnalizacji alarmowej.
Informacje o samochodzie można odbie-
rać w promieniu 100 metrów.
– Nacisnąć przycisk i poczekać 7 sekund.
Naciśnięcie przycisku poza zasięgiem
nadajnika powoduje wyświetlenie ostat-
niej informacji zapisanej w pamięci.
A
Jeśli drzwi/drzwi bagażnika nie zostaną otwarte
w ciągu 2 minut po odblokowaniu, nastąpi ich
ponowne automatyczne zablokowanie.
PILOT Z PCC* – KOMUNIKATOREM OSOBISTYM
PCC*
1
Zielone światło: Samochód zamknięty.
2
Żółte światło: Samochód otwarty.
3
Czerwone światło: Nastąpiło uruchomienie
alarmu.
4
Migające czerwone światło: Uruchomienie
alarmu miało miejsce mniej niż 5 minut
temu.
1. Nacisnąć krótko przy-
cisk – silnik zostanie
wyłączony.
2. Wyciągć pilot z
wyłącznika zapłonu.
MONITOROWANIE MARTWYCH PÓL
WIDOCZNOŚCI – BLIS*
Zapalenie się lampki kontrolnej systemu BLIS,
gdy w martwym polu nie ma żadnego pojazdu,
może być spowodowane na przykład odbiciem
się światła od połyskującej mokrej nawierzchni
jezdni, własnym cieniem samochodu na jasnej
nawierzchni lub padaniem promieni znajdu-
jącego się nisko nad horyzontem słońca na
obiektyw kamery.
W razie wystąpienia usterki samego systemu
na wyświetlaczu pojawi się komunikat
Syst. martw. pkt Wymagany serwis.
Pilot może przez cały czas pozostać na przykład
w kieszeni.
ZABLOKOWANIE ZAMKÓW I UZBROJENIE
AUTOALARMU
– Dotknąć tylnej części jednej z zewnętrznych
klamek drzwi (patrz ilustracja) lub nacisnąć lekko
mniejszy z dwóch pokrytych gumą przycisków
pokrywy bagażnika.
ODBLOKOWANIE ZAMKÓW I ROZBROJE-
NIE ALARMU
– Chwycić za klamkę drzwi i otworzyć je w
zwykły sposób (rękawiczka może uniemożli-
wić prawidłowe działanie) lub nacisnąć lekko
większy z dwóch pokrytych gumą przycisków
pokrywy bagażnika.
URUCHOMIENIE SILNIKA
– Wcisnąć pedał hamulca/sprzęgła i nacisnąć
krótko przycisk START/STOP.
WYŁĄCZENIE SILNIKA
– Nacisnąć krótko przycisk START/STOP.
Więcej informacji zamieszczono w instrukcji
obsługi w rozdziale „Zamki i autoalarm”.
Aby uzyskać poniższe położenia pilota bez uru-
chamiania silnika: Nie wciskać pedału hamulca/
sprzęgła.
Położenie Aktywne funkcje
Pilot niewciągnięty – Zestaw audio i
oświetlenie kabiny samochodu.
Pilot wciągnięty – Podświetlenie przyrzą-
dów/zegara, zwolnienie blokady kierow-
nicy.
Pilot wciągnięty i krótkie naciśnięcie
przycisku START – Okno dachowe*,
elektryczne sterowanie szyb, dmuchawa,
ECC, wycieraczki przedniej szyby,
gniazdo 12 V, RTI*.
Aby wyjść z położenia 0/I pilota i wyłączyć
wszystkie odbiorniki prądu: Wyciągnąć pilot z
wyłącznika zapłonu.
WYŁĄCZANIE SILNIKA I WYJMOWANIE
PILOTA
POŁOŻENIA PILOTA
SYSTEM DOSTĘPU BEZKLUCZYKOWEGO*
1
Obracać, aby wyregulować głośność.
2
Nacisnąć, aby włączyć/wyłączyć.
3
Nacisnąć, aby wybrać AM, FM1, FM2,
DAB1*, DAB2*.
4
Nacisnąć, aby wybrać DISC, USB*, iPod
®
*,
AUX
A
, Media BT*, TV*.
RADIO
6
Obracać, aby wybrać stację.
Dla zakresów FM1/FM2 zostaje wyświetlona
automatycznie utworzona lista stacji o najsil-
niejszym sygnale.
7
Wyszukiwanie stacji za pomocą strzałki w
lewo/w prawo.
Aby zapisać wybraną stację w pamięci,
nacisnąć jeden z przycisków numerycznych
09, aż wyświetlacz potwierdzi jej zapamię-
tanie.
8
Nacisnąć, aby wybrać ustawienia dźwięku,
np. Tony niskie, Tony wysokie lub Dźwięk
przestrzenny* – Obracać pokrętło TUNE
(6), aby wyregulować.
Odtwarzacz CD/DVD*
5
Nacisnąć, aby wysunąć płytę.
6
Obracać, aby zmienić ścieżkę na płycie CD.
7
Zmiana ścieżek CD za pomocą strzałki w
lewo/w prawo.
Za pośrednictwem gniazda AUX lub portu USB
na konsoli środkowej do zestawu audio można
podłączyć odtwarzacz iPod
®B
lub MP3. Odtwa-
rzacz iPod
®
podłączony do portu USB będzie
również ładowany.
SYSTEM RADIOWY DAB*
Cyfrowy system nadawczy, Digital Audio
Broadcasting, oferuje odbiór stacji radiowych w
standardzie High Quality i jeszcze większą liczbę
kanałów.
ZESTAW AUDIO
A
Wejście AUX do podłączenia na przykład odtwarzacza
MP3 (aby uzyskać optymalne parametry odtwarzania
dźwięku, nastawić głośność na średnią wartość).
Głośność źródła AUX reguluje się za pomocą pokrętła
TUNE (6).
B
Znak towarowy iPod
®
jest własnością firmy Apple
Computer Inc.
WYCIERACZKI SZYBY PRZEDNIEJ I CZUJNIK DESZCZU*
1
Włączanie/wyłączanie czujnika deszczu,
gdy dźwignia znajduje się w położeniu 0.
2
Regulacja czułości czujnika lub prędkości
przerywanej pracy wycieraczek.
A
Pojedyncze przetarcie
0
Wyłączenie
B
Przerywana praca wycieraczek, patrz
też (2)
C
Normalna prędkość przecierania
D
Duża prędkość przecierania
E
Spryskiwacze szyby przedniej i reflek-
torów
Świeci, gdy czujnik deszczu jest włą-
czony
ELEKTRONICZNY UKŁAD KLIMATYZACJI – ECC*
STEROWANIE AUTOMATYCZNE
W trybie AUTO układ ECC steruje wszystkimi
funkcjami automatycznie, co ułatwia prowadze-
nie samochodu i zapewnia optymalną jakość
powietrza w kabinie.
1
Obracać, aby nastawić indywidualną
temperaturę po lewej/prawej stronie kabiny
samochodu. Wyświetlacz pokazuje wybraną
temperaturę.
8
Nacisnąć w celu włączenia automatycznego
utrzymywania wybranej temperatury i stero-
wania pozostałymi funkcjami.
SCHOWKI, GNIAZDA 12 V ORAZ GNIAZDO AUX/USB*
STEROWANIE RĘCZNE
2
Podgrzewanie lewego/prawego fotela.
3
Maksymalna skuteczność odparowywania i
odszraniania szyb. Kieruje całe powietrze na
szybę przednią i szyby boczne z maksy-
malną wydajnością dmuchawy.
4
Obracać, aby zmienić prędkość dmuchawy.
5
Rozprowadzenie powietrza w kabinie.
6
Włączanie/wyłączanie usuwania szronu z
tylnej szyby i lusterek bocznych.
7
Recyrkulacja.
9
AC – Włączanie/wyłączanie klimatyzacji.
Chłodzi kabinę samochodu i usuwa zaparo-
wanie z szyb.
Gniazda 12 V w kabinie samochodu działają w
pozycji
0
lub I wyłącznika zapłonu. Gniazdo 12 V*
w przestrzeni bagażowej działa zawsze.
Gniazdo AUX/USB* umożliwia słuchanie muzyki
z odtwarzacza MP3 itp. przez zestaw audio
samochodu.
WAŻNE
Korzystanie z gniazda 12 V w przestrzeni
bagażowej
przy wyłączonym silniku może
spowodować rozładowanie akumulatora.
8 9
7
1
Niski poziom paliwa. Kiedy zaświeci się ten
symbol, należy jak najszybciej zatankować.
2
T1 i T2 niezależne liczniki przebiegu
dziennego, zawsze włączone.
3
Wskaźnik poziomu paliwa. Strzałka przy
symbolu wskazuje, po której stronie znajdu-
je się wlew paliwa.
4
Wyświetlacz, komputer pokładowy. Wybrać
funkcję za pomocą (8).
5
Zegar. Nastawić za pomocą (6).
6
Obrócić w skrajne położenie i przytrzymać
w celu nastawienia zegara.
Krótkie naciśnięcie przełącza między
wskazaniami liczników T1 i T2. Długie naci-
śnięcie powoduje wyzerowanie wskazania
aktualnie wyświetlanego licznika.
7
Nacisnąć, aby wyświetlić/usunąć komuni-
kat.
8
Obracać, aby wyświetlić opcje komputera
pokładowego.
KOMPUTER POKŁADOWY I LICZNIKI PRZEBIEGU DZIENNEGO
9
Krótkie naciśnięcie powoduje wyzerowanie
aktualnie wyświetlanej funkcji komputera
pokładowego.
Długie naciśnięcie powoduje wyzerowanie
wszystkich funkcji komputera pokładowego.
UWAGA
Komunikat ---- km do pust. zbiorn. podaje
szacunkową możliwą odległość obliczoną w
oparciu o wcześniejsze warunki jazdy.
REGULACJA POŁOŻENIA KIEROWNICY BLUETOOTH
OSTRZEŻENIE
Regulacji położenia kierownicy należy doko-
nywać podczas postoju – nigdy w czasie
jazdy.
1. Zwolnić blokadę.
2. Wyregulować.
1. Udostępnić telefon komórkowy do wyszuki-
wania/ustawić jako widoczny.
2. Nacisnąć i przytrzymać przycisk TEL
zestawu audio.
3. Wybrać opcję
Dodaj telefon na wyświetla-
czu zestawu audio.
4. Wybrać telefon, który ma zostać podłą-
czony.
5. Wprowadzić za pomocą klawiatury telefonu
cyfry widoczne na wyświetlaczu zestawu
audio.
WSPOMAGANIE HAMOWANIA AWARYJ-
NEGO – EBA
Wspomaganie hamowania awaryjnego
pomaga zwiększyć siłę hamowania i skrócić
w ten sposób drogę hamowania. Funkcja
EBA zostaje uruchomiona w momencie, gdy
kierowca zacznie gwałtownie hamować. Kiedy
uaktywni się układ EBA, pedał hamulca można
wcisnąć nieco dalej niż zwykle.
– Pedał hamulca należy przytrzymać w
położeniu wciśniętym tak długo, jak to będzie
konieczne – zwolnienie pedału powoduje
całkowite zwolnienie hamulców.
PIELĘGNACJA SAMOCHODU
Mycie ręczne jest mniej niebezpieczne dla
lakieru niż mycie w myjni automatycznej. Nowa
powłoka lakiernicza jest bardziej podatna na
uszkodzenia. Dlatego w okresie pierwszych
kilku miesięcy od nabycia, samochód należy
myć ręcznie.
Używać czystej wody i gąbki. Należy pamiętać,
że cząsteczki brudu i pyłu mogą spowodować
zarysowanie lakieru.
SYSTEMY POMOCNICZE KIEROWCY
CITY SAFETY™ I OSTRZEGANIE O RYZYKU
KOLIZJI Z AUTOMATYCZNYM HAMOWANIEM*
City Safety™ to funkcja pomagająca kierowcy
uniknąć kolizji na przykład podczas jazdy w kor-
kach ulicznych, gdy zmiany sytuacji drogowej
przed samochodem w połączeniu z rozprosze-
niem uwagi mogłyby doprowadzić do zderzenia.
Funkcja ta jest aktywna przy prędkości do 30
km/h i monitoruje ruch przed samochodem za
pomocą czujnika laserowego zamontowanego
w górnej części szyby przedniej.
City Safety™ może pomóc w uniknięciu kolizji,
jeżeli różnica prędkości między własnym pojaz-
dem a pojazdem poprzedzającym nie przekra-
cza 15 km/h.
Jeśli różnica prędkości jest większa, uniknięcie
kolizji nie jest możliwe, ale prędkość w momen-
cie zderzenia zostaje zredukowana. Funkcję City
Safety™ zaprojektowano w taki sposób, by jej
aktywacja następowała możliwie jak najpóźniej,
co pozwala uniknąć niepotrzebnych interwencji
układu.
OSTRZEŻENIE
Odpowiedzialność za prawidłowe prowadze-
nie samochodu i zachowanie bezpiecznej
odległości od innych pojazdów dostosowanej
do prędkości jazdy zawsze spoczywa na
kierowcy.
Funkcja City Safety™ jest narzędziem
pomocniczym kierowcy i nie może w żadnym
wypadku zwolnić go z obowiązku zwracania
uwagi na innych uczestników ruchu lub pro-
wadzenia pojazdu w bezpieczny sposób.
Funkcji City Safety oraz funkcji ostrzegania o
ryzyku kolizji z automatycznym hamowaniem
nie wolno nigdy traktować i używać jako
układów zastępujących hamulec zasad-
niczy. Funkcje te nie działają we wszyst-
kich sytuacjach i warunkach drogowych,
oświetleniowych oraz pogodowych i są w
stanie zidentyfikować wyłącznie pieszych o
wyraźnym zarysie ciała i wzroście powyżej
80cm. Ostrzeżenia i uruchamianie hamulców
w związku z wykryciem pieszych zostają
wyłączone przy prędkości powyżej 80 km/h.
AKTYWNA KONTROLA PRĘDKOŚCI JAZDY*.
Nie używać funkcji aktywnej kontroli pręd-
kości jazdy na przykład w ruchu miejskim, w
gęstym ruchu, na skrzyżowaniach, na śliskiej
nawierzchni z dużą ilością wody lub błota
pośniegowego, podczas intensywnych opadów
deszczu/śniegu, w warunkach słabej widoczno-
ści, na krętych lub śliskich drogach.
Więcej informacji na temat tych funkcji zamiesz-
czono w instrukcji obsługi w rozdziale „Komfort
jazdy i przyjemność prowadzenia”.
TP 12079 (Polish). AT 1020. Printed in Sweden, Göteborg 2010. Copyright © 2000-2010 Volvo Car Corporation.
USTAWIANIE PRZEDNIEGO FOTELA
HAMULEC POSTOJOWY
1
Wyprofilowanie podparcia lędźwiowego
2
Pochylanie oparcia.
3
Podnoszenie/opuszczanie fotela.
4
Podnoszenie/opuszczanie przedniej czę-
ści siedziska.
5
Przesuwanie do przodu/do tyłu.
6
Składanie oparcia fotela pasażera.
Szczegółowe informacje zamieszczono w
instrukcji obsługi w rozdziale „Za kierownicą”.
Włączanie
Wcisnąć przycisk. Lampka ostrzegawcza
miga do momentu pełnego włączenia
hamulca postojowego – po czym pozostaje
zapalona.
Wyłączanie
1. Położenie wyłącznika zapłonu 0 lub I.
2. Wcisnąć pedał hamulca i lekko pociągnąć
przycisk.
Wyłączanie automatyczne
Ruszyć z miejsca. (W samochodach z auto-
matyczną skrzynią biegów pas bezpieczeń-
stwa musi być zapięty.)
A
Sygnał światłami drogowymi.
B
Przełączanie między światłami drogo-
wymi/mijania i opóźnione wyłączenie
świateł
Podświetlenie wyświetlacza i wskaź-
ników
Tylne światło przeciwmgielne, światło
zapala się tylko po stronie kierowcy.
Automatyczne światła mijania.
Dostępny jest sygnał światłami drogo-
wymi, ale nie normalne światła drogowe
Światła postojowe.
Światła mijania. Zostają wyłączone po
wyłączeniu silnika. Możliwe jest włącze-
nie świateł drogowych
Otwieranie pokrywy wlewu paliwa
Ręczna regulacja zasięgu świateł
przednich (regulacja automatyczna w
przypadku świateł ksenonowych*)
Odblokowanie drzwi bagażnika
WYŁĄCZNIKI ŚWIATEŁ
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8

Volvo S60 Skrócona instrukcja obsługi

Typ
Skrócona instrukcja obsługi
Ten podręcznik jest również odpowiedni dla