Chicco 00.065408.200.000 Instrukcja obsługi

Kategoria
Siłownie dla dzieci
Typ
Instrukcja obsługi

Ten podręcznik jest również odpowiedni dla

48
49
Instrukcja WIELOFUNKCYJNA ZABAWKA GIMNASTYCZNA
PL
Wiek: 3 m+
INSTRUKCJA
Prosimy dokładnie zapoznać się z instrukcją i zachować ją na przyszłość.
Zabawka ta działa na 3 baterie typu AA o napięciu 1,5 V (nie załączone w opakowaniu).
PRZESTROGI
Dla bezpieczeństwa Twojego dziecka: Uwaga!
•  Przed przystąpieniem do ytkowania, należy usunąć i wyeliminować ewentualne plastikowe toreb-
ki oraz wszelkie elementy nie będące częścią zabawki (na przykład sznurki, elementy mocujące, itp.) 
i przechowywać je w miejscu niedostępnym dla dzieci.
•  Zabawka powinna być montowana tylko przez dorosłą osobę.
•  Należy sprawdzać okresowo, czy zabawka jest prawidłowo zmontowana. Sprawdzać również stan 
jej zużycia oraz kontrolować czy nie jest zepsuta. W razie uszkodzenia zabawki, nie powinna być ona 
ywana i należy przechowywać ją w miejscu niedostępnym dla dzieci.
•  Nie uderzać w zabawkę ani nie powodować jej upadku; nie należy też przechowywać jej w pobliżu 
źródeł ciepła i/lub w wilgotnych miejscach; nie powinna być ona naprawiana ani modykowana 
przez kupującego lub przez niewykwalikowany personel.
•  Zaleca się użycie tej zabawki pod nadzorem osoby dorosłej.
•  Przed  każdym  yciem  zabawki  gimnastycznej  i  stolika  należy  sprawdzić,  czy  centralny  panel 
elektroniczny jest prawidłowo włożony do stojaka (Patrz “Montaż zabawki gimnastycznej”).
•  Nie pozwalać, aby dziecko wchodziło na zabawkę ani siadało na niej, ponieważ nie jest ona w stanie 
utrzymać jego ciężaru.
OPIS ZABAWKI
Ta  wesoła  zabawka  gimnastyczna  stanowi  ważne  centrum  zabaw  pozwalające  dziecku  ćwiczyć 
koordynację pierwszych ruchów. Przykuwa uwagę malca grą świateł, dźwięków i kolorów. 
Zabawka  gimnastyczna  przekształca się  w  wielofunkcyjny  stolik,  który  pozwala  bawić się w  trzech 
pozycjach: leżąc, siedząc i stojąc. 
Pozycja leżąca jest szczególnie wskazana dla malców od trzeciego miesiąca życia, ponieważ właśnie w 
tym okresie dziecko wykonuje pierwsze ruchy, próbując dosięgnąć i chwycić przedmioty oraz zaczyna 
unosić główkę i klatkę piersiową.
Pozycja siedząca jest idealna dla dzieci od dziewiątego miesiąca życia, ponieważ w tym okresie maluch 
zaczyna samodzielnie siedzieć.
Pozycja stojąca przewidziana została dla dzieci od dwunastego miesiąca życia, kiedy malec zaczyna 
stawiać pierwsze kroki.
Montaż zabawki gimnastycznej
Wielofunkcyjna  Zabawka  Gimnastyczna  może  być  montowana  w  trzech  różnych  pozycjach, 
umożliwiających dziecku zabawę:
1. leżąc (3M +)
2. siedząc (9M +)
3. stojąc (12M +).
Montaż zabawki w pozycji nr 1
1.  Umieścić panel elektroniczny na podłodze, jak pokazano na rys. A. (rys. A). 
2.  Uchwycić  nóżkę  od  strony  pojedynczego  przycisku  blokującego,  jak  pokazano  na  rysunku  B. 
48
49
Wcisnąć przycisk blokujący i wsunąć nóżkę w panel elektroniczny. Odgłos zapadki potwierdzi pra-
widłowe zaczepienie. 
3.  Powtórzyć wyżej opisaną czynność dla pozostałych trzech nóżek (rys. C).
4.  Ująć  podstawę  nośną,  jak  pokazano  na  rys.  D  (jej  wypukła  strona  powinna  być  zwrócona  do 
zewnątrz). Wciskając  boczne  przyciski  znajdujące  się  w  dolnej  części  nóżki,  wsunąć  podstawę 
nośną w otwór A. Odgłos zapadki potwierdzi prawidłowe zaczepienie. 
5.  Powtórzyć wyżej opisaną czynność dla drugiej nóżki. Ująć drugą podstawę nośną i powtórzyć 
wyżej opisaną czynność dla pozostałych dwóch nóżek (rys. E).
6.  Umieścić zabawkę gimnastyczną na podłodze opierając ją na podstawach nośnych (rys. F). Obrócić 
zmontowany  panel  elektroniczny  tak,  aby  strzałka  znajdująca  się  na  elemencie  podporowym 
panelu dopasowana była z symbolem 1 widniejącym na panelu (F-1).
7.  Po osiągnięciu prawidłowej pozycji panelu, należy go umocować obracając boczne pokrętło w 
kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara, aż osiągnięty zostanie symbol  (rys. G). Odgłos 
zapadki potwierdzi prawidłowe zaczepienie.  
8.  Opuścić zaczepy znajdujące w dolnej części panelu (rys. H).
9.  Zawiesić wiszący element, przekładając tasiemkę przez zaczep (rys. I).
10.  Zablokować tasiemkę, przekładając ją przez sprzączkę, jak pokazano na rysunku I, wyregulować 
wysokość jej zawieszenia w stosunku do dziecka.
11.  Powtórzyć  czynność  dla  pozostałych  dwóch  wiszących  elementów.  Zabawka  gimnastyczna 
będzie wyglądać jak na rysunku L.
Zmiana pozycji zabawki z pozycji nr 1 na pozycję nr 2
1.  Zdjąć 3 wiszące elementy, wysuwając tasiemkę ze sprzączki.
2.  Wcisnąć przycisk zabezpieczający znajdujący się u podstawy pokrętła i jednocześnie obrócić po-
krętło w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, ustawiając je w pozycji pionowej w 
pobliżu symbolu   (rys. M).
3.  Powtórzyć tę czynność z drugiej strony. 
4. Obrócić zmontowany panel elektroniczny, ustawiając go w pozycji początkowej, jak pokazano na rys. M;
5.  Umieścić zabawkę  gimnastyczną na  podłodze, jak pokazano  na rys. N. Wyjąć podstawy nośne, 
wciskając boczne przyciski znajdujące się w dolnej części nóżek. 
6.  Wcisnąć przycisk znajdujący się na elemencie podporowym panelu elektronicznego i wysunąć 
nóżkę, jak pokazano na rysunku O.
7.  Powtórzyć wyżej opisaną czynność dla pozostałych trzech nóżek. 
8.  Wsunąć podpory tablicy elektronicznej w otwory B podstawy nośnej. Odgłos zapadki potwierdzi 
prawidłowe zaczepienie (rys. P).
9.  Powtórzyć wyżej opisaną czynność dla drugiej podstawy nośnej (rys. Q).
10.  Umieścić zabawkę gimnastyczną na podłodze, opierając ją na podstawach nośnych (rys. R). Obrócić 
z osobna dwa panele do zewnątrz tak, aby strzałka znajdująca się na elemencie podporowym 
dopasowana była z symbolem 2 widniejącym na panelu.
11.  Po osiągnięciu prawidłowej pozycji panelu, należy go umocować obracając boczne pokrętło w 
kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara, aż osiągnięty zostanie symbol  (rys. S). Odgłos 
zapadki potwierdzi prawidłowe zaczepienie.  
12.  Po zakończeniu czynności montażowych, stolik w pozycji 2 będzie wyglądać jak na rys. T.
Zmiana pozycji zabawki z pozycji nr 2 na pozycję nr 3
1.  Wcisnąć przycisk zabezpieczający znajdujący się u podstawy pokrętła i jednocześnie obrócić po-
50
51
krętło w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, ustawiając je w pozycji pionowej w 
pobliżu symbolu    (rys. M).
2.  Powtórzyć tę czynność z drugiej strony. 
3.  Obrócić centralny panel, ustawiając go w pozycji początkowej, jak pokazano na rys. M;
4.  Ująć panel i położyć go, jak pokazano na rysunku U. Wyjąć podstawę nośną z panelu. 
5.  Obrócić zmontowany panel elektroniczny, ustawiając go w pozycji początkowej, jak pokazano na 
rys. M. 
6.  Uchwycić  nóżkę  od  strony  pojedynczego  przycisku  blokującego,  jak  pokazano  na  rysunku  B. 
Wcisnąć przycisk  blokujący  i  wsunąć  nóżkę  w  panel  elektroniczny.  Odgłos  zapadki  potwierdzi 
prawidłowe zaczepienie.
7.  Powtórzyć wyżej opisaną czynność dla pozostałych trzech nóżek (rys. C).
8.  Ująć  podstawę  nośną,  jak  pokazano  na  rys.  D  (jej  wypukła  strona  powinna  być  zwrócona  do 
zewnątrz). Wciskając  boczne  przyciski  znajdujące  się  w  dolnej  części  nóżki,  wsunąć  podstawę 
nośną w otwór A. Odgłos zapadki potwierdzi prawidłowe zaczepienie. 
9.  Powtórzyć wyżej opisaną czynność dla drugiej nóżki. Ująć drugą podstawę nośną i powtórzyć 
wyżej opisaną czynność dla pozostałych dwóch nóżek (rys. E).
10.  Umieścić zabawkę gimnastyczną na podłodze, opierając ją na podstawach nośnych (rys. R). Obrócić 
z osobna dwa panele do zewnątrz tak, aby strzałka znajdująca się na elemencie podporowym 
dopasowana była z symbolem 2 widniejącym na panelu.
11.  Po osiągnięciu prawidłowej pozycji panelu, należy go umocować obracając boczne pokrętło w 
kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara, aż osiągnięty zostanie symbol  (rys. G). Odgłos 
zapadki potwierdzi prawidłowe zaczepienie.  
12.  Po zakończeniu czynności montażowych, stolik w pozycji 3 będzie wyglądać jak na rys. V.
SPOSÓB FUNKCJONOWANIA ZABAWKI W KONFIGURACJI ZABAWKA GIMNASTYCZNA
•  Aby włączyć panel, wystarczy przestawić przełącznik znajdujący się w pobliżu klawiatury pianina z 
pozycji OFF w pozycję <)) / <))) , w zależności od wybranego natężenia więku (rys. 1). Zabawny 
efekt świetlny oraz melodia potwierdzą, iż zabawka została włączona. 
•  Żeby uniknąć  niepotrzebnego zużywania się baterii, zaleca się po zakończeniu zabawy wyłączyć 
zawsze zabawkę, ustawiając przełącznik w pozycji OFF (rys. 1).
•  3 muzyczne huśtawki, na których bujają się 2 sympatyczne misie oraz piesek, zachęcają dziecko do 
unoszenia się i ich dotknięcia, włączając jednocześnie wesołe melodie, którym towarzyszy zabawna gra 
świateł. Zabawa ta pomaga rozwinąć koordynację wzrokowo-ruchową oraz stymuluje słuch i wzrok.
SPOSÓB FUNKCJONOWANIA ZABAWKI W KONFIGURACJI STOLIK
•  Po wysunięciu tasiemki, trzy zwierzątka mogą być używane z osobna jako elementy, które
należy dopasować do stosownych otworów przewidzianych na stoliku.
•  Panel  centralny  posiada  wiele  zabawek,  które  stymulują  koordynację  manualną,  wrażliwość  na 
muzykę oraz zdolności logicznego kojarzenia:
- pierwsze pianino odtwarzające różne melodie
- książeczkę do oglądania
- spiralę, która obraca się za sprawą ruchu żabki 
- obracający się walec wprawiany w ruch korbką
-  pierwszy  sorter kształtów -  zabawkę  polegającą  na  wkładaniu  elementów  w  stosowne  otwory, 
dzięki której dziecko uczy się rozpoznawać podstawowe formy geometryczne 
- kolorowe, obracające się kulki, wprowadzane w ruch przez żółtą tarczę.
50
51
WYMIANA BATERII
•  Baterie powinny być zawsze wymieniane przez osobę dorosłą. 
•  Aby  wymienić  baterie  należy:  odkręcić  śrubokrętem  wkręt  pokrywki;  wyjąć  pokrywkę;  wyjąć 
wyczerpane baterie; włożyć nowe baterie zwracając uwagę na to, aby zachowana została prawidłowa 
biegunowość (tak jak pokazano na produkcie); włożyć pokrywkę i dokręcić mocno wkręt.
•  Nie pozostawiać baterii ani ewentualnych narzędzi w zasięgu ręki dzieci.
•  Usuwać zawsze wyczerpane baterie z produktu, aby uniknąć ewentualnych wycieków, które mogłyby 
uszkodzić produkt.
•  Wyjmować zawsze baterie, jeśli produkt nie jest używany przez długi okres czasu.
•  Należy  stosować  baterie  alkaliczne  jednakowe  lub  podobne  do  baterii  zalecanych  dla  tego 
produktu.
•  Nie mieszać różnych rodzajów baterii, ani baterii wyczerpanych z nowymi.
•  Nie wrzucać wyczerpanych baterii do ognia, ani nie wyrzucać ich do otoczenia. Należy je wyrzucać 
do specjalnych pojemników selektywnej zbiórki odpadów.
•  Nie powodować zwarcia na zaciskach prądowych.
•  Nie próbować ładować baterii, których nie można ponownie ładować: mogłyby one wybuchnąć.
•  Zaleca się nie stosować baterii dających się ponownie ładować; mogłyby one spowodować gorsze 
funkcjonowanie zabawki.
•  W razie użycia baterii, które można wielokrotnie ładować, przed przystąpieniem do ich ładowania, 
należy je wyjąć z zabawki i przeprowadzić ładowanie tylko pod nadzorem osoby dorosłej.
Produkt ten jest zgodny z dyrektywą EU 2002/96/EC.
Symbol przekreślonego kosza widoczny na zabawce oznacza, że zabawka nie powinna być 
wyrzucana do śmieci domowych. Należy ją dostarczyć do centrum selektywnej zbiórki dla 
urządzeń elektrycznych i elektronicznych lub zwrócić sprzedawcy w chwili zakupu nowej, 
podobnej aparatury. Użytkownik odpowiedzialny jest za dostarczenie zużytej zabawki do stosownego 
ośrodka zbiorczego. Odpowiednia selektywna zbiórka odpadów umożliwiająca kolejne wtórne ycie 
aparatury,  jej  obróbkę  i  zezłomowanie  w  poszanowaniu  otoczenia,  pozwala  uniknąć  możliwych 
negatywnych skutków na środowisko oraz na zdrowie i umożliwia wtórny obieg materiałów, z których 
wykonana  jest  zabawka.  Aby  uzyskać  szczegółowe  informacje  dotyczące  istniejących  systemów 
selektywnej zbiórki odpadów, należy zwrócić się do lokalnego punktu odprowadzania odpadów lub 
do sklepu, w którym dokonano zakupu.
CZYSZCZENIE ORAZ KONSERWACJA ZABAWKI
•  Czyścić tablicę elektroniczną przy pomocy miękkiej i suchej szmatki. Nie zanurzać zabawki w wodzie, 
aby nie uszkodzić obwodu elektronicznego.
•  Czyścić strukturę przy pomocy miękkiej szmatki lekko zwilżonej w wodzie.
•  Aby zapewnić  większą  higienę, trzy  zwierzątka  powinny  być  czyszczone przy  pomocy zwilżonej 
szmatki.
•  Chronić starannie zabawkę przed źródłami ciepła oraz przed kurzem, piaskiem i wodą. 
Artsana S.p.A. zastrzega sobie prawo do zmiany w każdej chwili kolorów oraz zdobień produktu.
Wyprodukowano w Chinach.
EU 2002/96/EC
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64

Chicco 00.065408.200.000 Instrukcja obsługi

Kategoria
Siłownie dla dzieci
Typ
Instrukcja obsługi
Ten podręcznik jest również odpowiedni dla