5
ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
• Zaciski hamulca tarczowego i tarcza hamulcowa rozgrzewają się w czasie używania
hamulców, dlatego należy ich dotykać w czasie jazdy ani bezpośrednio po
wymontowaniu z roweru. W przeciwnym razie może dojść do oparzenia. Przed
rozpoczęciem konserwacji układu hamulcowego, należy sprawdzić, czy układ hamulcowy
wystarczająco ostygł.
• Należy również pamiętać o dokładnym przeczytaniu sekcji dotyczącej hamulców
tarczowych w podręczniku właściciela.
• Opony powinny być pompowane do ciśnienia wskazanego na nich lub na obręczach.
Jeżeli ciśnienie maksymalne jest wskazane na oponach lub obręczach, nie należy
przekraczać jego dolnej wartości.
• Jeżeli dźwignia zwalniająca osi jest używana niepoprawnie, koło może odpaść od
roweru, co może spowodować poważne obrażenia.
• Aby zdobyć informacje na temat osi E-THRU, należy zapoznać się z podręcznikiem
użytkownika osi E-THRU.
Koło F12 (oś przednia 12mm), koło R12 (oś tylna 12mm,
przelotowa)
• To koło może być używane wyłącznie wraz ze specjalnym przednim widelcem / specjalną
przednią ramą i osią przelotową. Jeżeli będzie używane z innym przednim widelcem /
inną przednią ramą lub osią przelotową, może to spowodować odłączenie się koła od
roweru podczas jazdy i w konsekwencji poważne obrażenia ciała.
TL: Koło pod oponę bezdętkową
• Opony powinny być montowane i demontowane ręcznie.
Jeżeli to trudne, w przypadku opon bezdętkowych można użyć plastikowej łyżki do
opon. W takich przypadkach należy sprawdzić, czy powierzchnia obręczy nie jest
przebita, zarysowana lub pęknięta, ponieważ istnieje ryzyko uszkodzenia uszczelnienia
pomiędzy oponą i obręczą, co spowoduje nieszczelność. W przypadku obręczy z włókna
węglowego, sprawdzić czy występuje rozwarstwienie włókien węglowych lub czy nie ma
pęknięć, itp. Na koniec należy sprawdzić, czy nie występuje nieszczelność.
• WH-RX570-TL: Ciśnienie maksymalne = 5 barów /72 psi / 500 kPa
Wyższe ciśnienie niż wskazane może spowodować nagłe przebicie i/lub wypięcie opony,
co może doprowadzić do poważnych obrażeń.
PRZESTROGA
Należy również przekazać użytkownikom następujące informacje:
• Wyższa obręcz jest bardziej podatna na działanie wiatru i powoduje niestabilną jazdę.
• W przypadku używania środka naprawczego do opon, należy skontaktować się z
punktem sprzedaży lub dystrybutorem.