ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
5
•
W przypadku nieprzerwanej pracy hamulców może wystąpić zapowietrzenie. Aby rozwiązać ten problem, należy na chwilę puścić dźwignię.
Zablokowanie oparami to zjawisko polegające na nagrzewaniu się oleju w układzie hamulcowym powodującym zwiększenie objętości
wody lub pęcherzyków powietrza wewnątrz układu hamulcowego. W rezultacie może dojść do nagłego wydłużenia skoku dźwigni
hamulca.
•
Ten hamulec tarczowy nie jest przystosowany do pracy w sytuacjach, gdy rower jest odwrócony kołami do góry. Jeśli rower zostanie
odwrócony kołami do góry lub położony na bok, hamulec może działać nieprawidłowo, prowadząc do poważnego wypadku. Przed jazdą na
rowerze należy pamiętać okilkukrotnym naciśnięciu dźwigni hamulca w celu sprawdzenia, czy hamulce działają prawidłowo. Jeśli hamulce nie
działają prawidłowo, należy przerwać użytkowanie hamulców i skontaktować się ze sprzedawcą lub punktem sprzedaży.
•
Jeśli opór po naciśnięciu dźwigni hamulca nie jest wyczuwalny, należy natychmiast przerwać użytkowanie hamulców i skontaktować się ze
sprzedawcą lub punktem sprzedaży.
•
W przypadku wystąpienia wycieków płynu należy natychmiast przerwać użytkowanie hamulców i skontaktować się ze sprzedawcą lub
punktem sprzedaży.
•
Zbyt silne naciśnięcie dźwigni przedniego hamulca może spowodować zablokowanie koła, a w rezultacie przewrócenie się roweru do przodu
ipoważne obrażenia.
•
Przed jazdą na rowerze należy zawsze sprawdzać, czy przednie i tylne hamulce działają prawidłowo.
•
W deszczowej pogodzie droga hamowania wydłuża się. Należy zwolnić i hamować wcześniej oraz delikatniej.
•
Jeśli powierzchnia drogi jest mokra, opony mogą się łatwiej ślizgać. W przypadku poślizgu opon istnieje ryzyko upadku z roweru. Należy
zwolnić i hamować wcześniej oraz delikatniej.
•
Dźwigni nigdy nie należy modyfikować. W przeciwnym razie może dojść do pęknięcia dźwigni, co może całkowicie uniemożliwić hamowanie.
•
Przed jazdą należy sprawdzić, czy nie ma uszkodzeń, np. pęknięcia. W przypadku wystąpienia uszkodzeń należy natychmiast przerwać
użytkowanie roweru i skontaktować się ze sprzedawcą lub punktem sprzedaży. Wprzeciwnym razie dźwignia może ulec uszkodzeniu,
uniemożliwiając hamowanie.
Montaż na rowerze i konserwacja:
•
W czasie montażu lub serwisowania koła należy uważać, aby palce nie znalazły się w pobliżu obracającej się
tarczy hamulcowej. Tarcza hamulcowa jest na tyle ostra, że może doprowadzić do poważnego zranienia,
jeżeli palce zostaną uwięzione w otworach obracającej się tarczy.
•
Jeśli tarcze hamulców są zużyte, pęknięte lub wypaczone, należy je wymienić.
•
Jeśli grubość zużytej tarczy hamulcowej spadnie do 1,5 mm lub w taki sposób, że widoczna będzie powierzchnia aluminiowa, tarczę
hamulcową należy wymienić na nową.
•
Przed podjęciem próby regulacji hamulca, sprawdzić czy jego elementy dostatecznie ostygły.
•
Używać wyłącznie oryginalnego oleju mineralnego SHIMANO. Użycie innych typów olejów może spowodować problemy w działaniu
hamulców inieefektywność układu.
•
Używać wyłącznie oleju z nowo otwartego pojemnika. Nie używać ponownie oleju spuszczonego z układu.
Stary lub zużyty olej może zawierać wodę, która może spowodować zapowietrzenie układu hamulcowego.
•
Uważać, aby do układu hamulcowego nie przedostały się woda lub pęcherzyki powietrza. W przeciwnym wypadku może wystąpić
zapowietrzenie. Należy zachować szczególną ostrożność podczas zdejmowania pokrywy zbiornika.
•
W razie konieczności ucięcia przewodu hamulcowego w celu dostosowania jego długości albo podczas zmiany przewodu hamulcowego z
lewego na prawy i na odwrót należy pamiętać, aby odpowietrzyć przewód, wykonując czynności opisane w części „Dodawanie oryginalnego
oleju mineralnego SHIMANO i odpowietrzanie”.