3
Wymagania systemowe
1. Obsługa interfejsu USB 3.1 drugiej generacji (10 Gb/s) lub USB 3.1 pierwszej generacji (5 Gb/s)
USB (ang. Universal Serial Bus, uniwersalna magistrala szeregowa) to standard szeregowego
interfejsu wejścia-wyjścia do łączenia różnych urządzeń. Dysk T5 osiąga optymalną szybkość
przesyłania danych przy korzystaniu ze standardu USB 3 (USB 3.1 drugiej generacji i USB 3.1
pierwszej generacji, zwane zbiorczo „USB 3”), natomiast użycie starszych wersji, np. USB 2.0 i 1.1,
może pogorszyć wydajność ze względu na wewnętrzne ograniczenia tych odmian interfejsu.
* Wydajność pracy dysku T5 może się zmieniać w zależności od konfiguracji systemu, do którego
jest podłączony. Nawet w przypadku korzystania z połączeń USB 3.1 dysk T5 może działać z
nieoptymalną wydajnością, jeśli dany system nie obsługuje protokołu UASP (ang. USB Attached
SCSI Protocol, protokół SCSI do obsługi podłączonych urządzeń USB). Należy upewnić się, że
system obsługuje protokół UASP.
2. Systemy operacyjne zalecane w przypadku oprogramowania zabezpieczającego
Do korzystania z oprogramowania zabezpieczającego dysku T5 zalecany jest system operacyjny
spełniający następujące wymagania:
• System Windows: Windows 7 lub nowszy
• System Mac OS: Mac OS X w wersji 10.9 lub nowszej
• System Android: Android w wersji 4.4 (KitKat) lub nowszej
3. Systemy plików
Dysk T5 jest fabrycznie sformatowany z użyciem systemu plików exFAT, który jest rozpoznawany
przez systemy operacyjne Windows, Mac OS i Android. To, czy dane sformatowane zgodnie z
konkretnym systemem plików mogą być odczytywane i zapisywane na Twoim komputerze, zależy
od systemu operacyjnego, jak podano w poniższej tabeli. Jeśli dysk T5 ma być używany tylko z
jednym systemem operacyjnym, zalecamy sformatowanie go przy użyciu systemu plików
właściwego dla tego środowiska. Przykład: ograniczenia odczytu/zapisu systemów plików w
poszczególnych systemach operacyjnych
Systemy plików Windows Mac OS
exFAT Odczyt i zapis Odczyt i zapis
NTFS Odczyt i zapis Tylko odczyt
HFS Nierozpoznawany Odczyt i zapis
* Jeśli dysk z systemem plików exFAT jest podłączany do urządzeń z wieloma systemami
operacyjnymi, może dojść do zablokowania funkcji zapisu i możliwy będzie tylko odczyt danych. W
razie wystąpienia takiego problemu można przywrócić funkcjonalność zapisu przy użyciu opisanych
poniżej procedur.
• Mac OS: ponownie podłącz dysk T5 do komputera Mac i użyj opcji Wysuń.
• Windows: w wyświetlonym oknie powiadomienia z informacją o wyłączonej możliwości zapisu
kliknij przycisk „Skanuj i napraw”, aby użyć narzędzia Sprawdzanie dysku (CHKDSK). Jeśli okno
powiadomienia zostało zamknięte bez sprawdzenia dysku, można później wykonać tę czynność,
klikając odpowiedni napęd prawym przyciskiem myszy → wybierając opcję Właściwości →
Narzędzia → i klikając przycisk Sprawdź.