PL
- 82 -
8.3 Zawór bezpieczeństwa (10)
Zawór bezpieczeństwa ustawiony jest na
najwyższe dopuszczalne ciśnienie zbiornika
ciśnieniowego. Niedopuszczalne jest przestawi-
anie zaworu bezpieczeństwa lub usunięcie jego
plomby. Aby zawór bezpieczeństwa właściwie
funkcjonował, gdy zajdzie taka konieczność,
powinien zostać od czasu do czasu uruchomiony.
Pociągnąć tak mocno pierścień, aż sprężone
powietrze zostanie wydmuchane w słyszalny
sposób. Następnie puścić pierścień.
8.4 Regularnie sprawdzać poziom oleju
Postawić kompresor na równej, poziomej po-
wierzchni. Poziom oleju musi się znajdować
między MAX i MIN na korku poziomu oleju (rys.
11).
Wymiana oleju: Zalecany olej: SAE 15W/40 lub
porównywalnej jakości.
Pierwszy olej musi zostać wymieniony po 10
godzinach pracy. Następnie co 100 godzin pracy
należy spuszczać olej i wymieniać na nowy.
8.5 Wymiana oleju
Wyłączyć silnik i wyjąć wtyczkę z gniazdka.
Po tym jak spuszczone zostało ewentualnie
istniejące sprężone powietrze, mogą Państwo
odkręcić śrubę spustu oleju (17) na pompie kom-
presora. Aby olej nie wypływał w sposób niekon-
trolowany, trzymać pod spodem małą blaszaną
rynnę i zebrać olej do zbiornika. Gdyby olej nie
wylał się całkowicie, zalecamy lekko pochylić
kompresor.
Zużyty olej dostarczyć do odpowiedniego
punktu zbierającego zużyty olej.
Jeśli olej został wylany, ponownie zakręcić śrubę
spustu oleju (15). Wlać nowy olej do otworu do
uzupełniania oleju (13), aż poziom oleju osiągnie
zadany stan. Następnie ponownie umieścić
zatyczkę zamykającą wlew oleju (14).
8.6 Czyszczenie fi ltra zasysanego powietrza
(1)
Filtr zasysanego powietrza zapobiega zasysaniu
kurzu i brudu. Konieczne jest czyszczenie fi ltra
przynajmniej co 300 godzin pracy.
Zapchany fi ltr znacznie obniża wydajność
kompresora. Odkręcić śrubę na fi ltrze powie-
trza i otworzyć obie połówki fi ltra powietrza.
Przedmuchać wszystkie części fi ltra sprężonym
powietrzem pod niskim ciśnieniem (ok. 3 bar) i
złożyć fi ltr wykonując te same czynności w od-
wrotnej kolejności. Podczas czyszczenia należy
użyć odpowiednich środków zabezpieczających
przed pyłem (np. odpowiedniej maski
przeciwpyłowej).
8.7 Czyszczenie fi ltra ssącego (1)
Filtr ssący zapobiega zasysaniu kurzu i brudu.
Koniecznie czyścić fi ltr przynajmniej co 300 robo-
czogodzin. Zapchany fi ltr ssący znacznie obniża
wydajność kompresora.
Poluźnić obydwie śruby imbusowe (B). Teraz
mogą Państwo wyjąć fi ltr z obydwóch połówek
obudowy z tworzywa sztucznego, wytrzepać i
wydmuchać sprężonym powietrzem przy niskim
ciśnieniu (ok. 3 bar), a następnie założyć ponow-
nie. (rys. 18)
8.8 Przechowywanie
Ostrzeżenie!
Wyjąć wtyczkę z gniazdka, odpowietrzyć
urządzenie i wszystkie załączone narzędzia
pneumatyczne. Odstawić kompresor w taki
sposób, żeby nie mógł być użytkowany przez
osoby nieupoważnione.
Uwaga!
Kompresor przechowywać w suchym miej-
scu. Nie przechylać urządzenia, urządzenie
przechowywać w pozycji stojącej!
8.9 Zamawianie części zamiennych
Podczas zamawiania części zamiennych należy
podać następujące dane:
•
Typ urządzenia
•
Numer artykułu urządzenia
•
Numer identyfikacyjny urządzenia
•
Numer części zamiennej
Aktualne ceny artykułów i informacje znajdują się
na stronie: www.isc-gmbh.info
9. Utylizacja i recykling
Sprzęt umieszczony jest w opakowaniu
zapobiegającym uszkodzeniom w czasie trans-
portu. Opakowanie jest surowcem i nadaje się do
powtórnego użytku lub do recyklingu. Urządzenie
oraz jego osprzęt składają się z rożnych rodzajów
materiałów, jak np. metal i tworzywa sztuczne. Nie
wyrzucać uszkodzonych urządzeń do śmietnika!
W celu odpowiedniej utylizacji należy oddać
urządzenie do specjalistycznego punktu zbiórki
odpadów. Informacji o specjalistycznych punktach
zbiórki odpadów udziela administracja
komunalna.
Anl_BAC_190_24_SPK7.indb 82Anl_BAC_190_24_SPK7.indb 82 27.02.14 10:2727.02.14 10:27