4
ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
OSTRZEŻENIE
•
Podczas montażu komponentów należy zawsze postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w instrukcji obsługi.
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części SHIMANO. Poluzowanie lub uszkodzenie takich części, jak śruby i nakrętki może spowodować
spadnięcie z roweru oraz poważne obrażenia.
Ponadto jeśli regulacje nie zostaną wykonane prawidłowo, mogą wystąpić problemy i może dojść do upadku z roweru, co może spowodować
poważne obrażenia.
•
Przed wykonaniem czynności konserwacyjnych, np. wymiany części, należy założyć okulary ochronne lub gogle.
Należy również przekazać użytkownikom następujące informacje:
•
Przed użyciem sprawdzić koła, aby upewnić się, że nie ma wygiętych lub luźnych szprych oraz wgnieceń, rys czy pęknięć na powierzchni obręczy.
Wprzypadku wystąpienia któregoś z wymienionych problemów nie wolno używać koła. Koło może odpaść, powodując upadek rowerzysty.
Wprzypadku kół z włókna węglowego należy również upewnić się, że nie ma śladów rozwarstwienia włókien węglowych ani pęknięć.
•
Przed użyciem należy napompować opony do ciśnienia wskazanego na oponie lub obręczy. Jeżeli ciśnienia maksymalne wskazane na oponach lub
obręczach różnią się, nie należy przekraczać ciśnienia maksymalnego jego dolnej wartości. Wyższe ciśnienie niż wskazane może spowodować nagłe
przebicie i/lub wypięcie opony, co może doprowadzić do poważnych obrażeń.
WH-RS700-TL: ciśnienie maksymalne = 8 bar / 116 psi / 800 kPa
•
Jeżeli mechanizm zaciskowy QR nie będzie używany prawidłowo, koło może odpaść od roweru, prowadząc do poważnych obrażeń. Przed użyciem
dokładnie przeczytać instrukcję obsługi mechanizmu zaciskowego QR.
•
Dla zestawów kół SZOSOWYCH; te koła są przeznaczone do jazdy po drogach o twardej nawierzchni. Jeśli koła będą używane na nieutwardzonych
nawierzchniach, mogą ulec skrzywieniom lub uszkodzeniom, co może spowodować wypadek.
•
Przed rozpoczęciem jazdy na rowerze należy sprawdzić, czy koła są prawidłowo zamocowane. Jeżeli koła są w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą
odpaść od roweru, co może doprowadzić do poważnych obrażeń.
< Koło pod oponę dętkową / koło pod oponę bezdętkową >
•
Zagłębienie po przeciwnej stronie otworu na zawór jest wskaźnikiem zużycia obręczy. Jeśli zagłębienie jest niewidoczne, należy wymienić obręcz.
Kontynuowanie używania zużytej obręczy może spowodować przewrócenie roweru i wypadek.
< Koło pod oponę bezdętkową >
•
Opony należy zakładać i zdejmować ręcznie.
W razie trudności można użyć łyżki z tworzywa sztucznego do kół pod oponę bezdętkową. W takich przypadkach należy sprawdzić, czy na
powierzchni obręczy nie ma wgięć, zarysowań lub pęknięć, ponieważ mogą one spowodować uszkodzenie uszczelnienia powietrznego między oponą
a obręczą i uchodzenie powietrza z opony. W przypadku obręczy z włókna węglowego należy sprawdzić, czy nie występują pęknięcia, rozwarstwienie
włókien węglowych itp. Na końcu sprawdzić, czy z opony nie uchodzi powietrze.
< Koło pod szytkę >
•
Przed jazdą należy sprawdzić, czy opony są prawidłowo przyklejone do obręczy. Zsunięcie się obręczy podczas jazdy może doprowadzić do upadku i
poważnych obrażeń rowerzysty.
•
Jeśli powierzchnie hamujące obręczy z włókna węglowego ulegną nadmiernemu zużyciu oraz jeśli obręcze ulegną odkształceniu, należy zaprzestać
jazdy na rowerze. Dalsza jazda na rowerze w takim stanie może spowodować upadek, a w konsekwencji poważne obrażenia ciała.
Montaż na rowerze i konserwacja:
•
Nie stosować w połączeniu z widelcami amortyzowanymi z dolnym łącznikiem. W przypadku widelców tego typu w momencie użycia hamulców
odstęp między osią piasty a okładzinami hamulcowymi może ulegać zmianom wskutek działania amortyzatorów i okładziny hamulcowe mogą
dotknąć szprych.