Shimano TL-S703 Service Instructions

Typ
Service Instructions
SI-7080A-002-03
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie:
http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez
powiadomienia. (Polish)
Informacje ogólne dotyczące bezpieczeństwa
Podczas zmiany oleju należy uważać, aby olej nie dostał się na dysk hamulca,
klocki hamulcowe, na obręcz (przy używaniu hamulców obręczowych) itd.
Dostanie się oleju na którąkolwiek z tych części grozi spadkiem wydajności
hamowania. Zwróć uwagę na ten problem i postępuj zgodnie z procedurami
opisanymi w instrukcji obsługi hamulca.
Ponieważ istnieje ryzyko wybuchu lub pożaru, w trakcie pracy z olejem nie wolno
palić, jeść ani pić. Ponadto olej należy przechowywać z dala od źródeł zapłonu,
takich jak wysoka temperatura, iskry lub otwarty płomień. Należy też zapobiec
możliwości powstawania pożaru przez wyładowania elektryczności statycznej.
Praca z olejem jest dozwolona tylko poza budynkami, w dobrze wentylowanych
obszarach. Wdychanie oparów oleju może powodować nudności. Należy
pamiętać o zapewnieniu odpowiedniej wentylacji oraz używaniu maski do
oddychania. W przypadku dostania się oparów do dróg oddechowych należy
jak najszybciej wyjść na świeże powietrze. Należy ogrzać się, nie wykonywać
męczących czynności, i zwrócić się o pomoc medyczną. W razie zatrzymania
oddychania należy wykonać sztuczne oddychanie. Jeśli oddychanie jest
utrudnione, należy poszkodowanej osobie podać tlen.
Ostrzeżenia dotyczące pracy z olejem SG-S700
Na czas pracy zakładać okulary ochronne. Unikać kontaktu oleju z oczami.
Kontakt oleju z oczami może spowodować podrażnienie.
W razie potrzeby przepłukać oczy wodą i niezwłocznie skorzystać z pomocy lekarza.
Przed użyciem oleju założyć rękawice. Kontakt oleju ze skórą może
spowodować wysypkę i podrażnienie. W razie potrzeby dokładnie przemyć
skórę mydłem i wodą. Jeśli skóra zacznie wyglądać nieprawidłowo, należy
natychmiast poszukać pomocy medycznej.
Nie wolno pić oleju. W razie pomyłkowego wypicia go nie należy wywoływać
wymiotów. Należy nakłonić poszkodowaną osobę do wypicia 1-2 filiżanek wody
i natychmiast zwrócić się o pomoc do lekarza.
Jeśli poszkodowana osoba utraci przytomność, nie należy podawać jej niczego
przez usta. W razie wystąpienia wymiotów należy obrócić poszkodowanego na
bok i zapewnić możliwość oddychania.
Po użyciu oleju należy dokładnie wymyć ręce.
Podczas przechowywania oleju należy dokładnie zamknąć pojemnik, co
pozwoli zapobiec przedostawaniu się wody lub obcych substancji. Olej należy
przechowywać z dala od dzieci. Nie wolno go przechowywać w miejscach
narażonych na działanie słońca, temperatury powyżej 40ºC, wody albo wysokiej
wilgotności (co zwiększa ryzyko korozji) lub mrozu.
Zużyty olej, stary olej lub olej wykorzystany do czyszczenia należy zutylizować
zgodnie z lokalnymi przepisami.
Aby zachować wysoką wydajność produktu należy wymienić olej po 1000km
od rozpoczęcia używania produktu, a następnie co dwa lata (w przypadku
częstego korzystania z roweru co 5000km).
W trakcie wykonywania czynności konserwacyjnych należy używać wyłącznie
oleju Shimano SG-S700. Użycie innych olejów może spowodować różne
problemy, takie jak wyciekanie, nieprawidłowa praca przerzutek itd.
Jeśli używany jest jednolitrowy pojemnik z olejem, pobranie końcówki
zawartości przy użyciu strzykawki może się okazać niewykonalne. Należy
najpierw przelać cały olej do innego pojemnika.
Należy dokładnie przeczytać niniejszą instrukcję i zachować ją na przyszłość.
Narzędzia w zestawie
Strzykawka, rurka, śruba odpowietrzająca, pierścień
typu O-ring, pojemnik
SI-7080A-002
TL-S703
Piasta wewnętrzna: wymiana oleju
Należy użyć podstawy lub
podobnego elementu, który
umożliwi obracanie się tylnego
koła w trakcie pracy.
A: Odsącz stary olej.
1.
Obracaj koło powoli, aby wlot
oleju był skierowany do góry.
2.
Wyjmij czop wlotu oleju i o-ring.
3.
Zamocuj śrubę odpowietrzającą z przymocowaną rurką do
korpusu piasty.
4.
Wciśnij do końca tłoczek strzykawki i dokładnie włóż
strzykawkę do rurki.
Wlew oleju
Klucz imbusowy 3 mm
6.
Podczas zmiany biegów należy poobracać koło, naciskając
pedały przez ok. 1 minutę.
7.
Przez minutę przytrzymaj koło, aby się nie obracało.
8.
Usuń olej z wnętrza, postępując zgodnie z przedstawioną
powyżej procedurą A.
C: Wstrzykiwanie nowego oleju
1.
Wstrzyknij 25 ml nowego oleju do piasty, wykonując
przedstawione powyżej kroki od B - 1 do B - 5.
2.
Usuń cały olej, który dostał się na piastę lub inne elementy.
5.
Zamocuj czop wlotu oleju i o-ring.
4.
Po cofnięciu tłoczka w celu zmniejszenia ciśnienia
wewnętrznego zdejmij śrubę odpowietrzającą.
3.
Wciśnij tłoczek, aby wstrzyknąć nowy olej do wnętrza piasty.
2.
Zassij do strzykawki 25 ml nowego oleju i podłącz ją do rurki.
6.
Poczekaj około 5 minut bez ruszania lub obracania piasty.
Pozwoli to na dokładne osadzenie oleju.
7.
Powoli pociągnij za strzykawkę i pobierz olej z wnętrza
korpusu piasty.
5.
Włóż strzykawkę między szprychy i powoli obracaj koło do
przodu, tak aby wlot oleju pozostał skierowany do dołu.
8.
Obróć koło powoli, tak aby wlot oleju był skierowany do góry.
10.
Usuń stary olej ze strzykawki.
9.
Zdejmij śrubę odpowietrzającą, uważając na to, aby rurka nie
zsunęła się ze strzykawki.
1.
Zamocuj śrubę odpowietrzającą do korpusu piasty.
B: Czyszczenie wnętrza
Kierunek
obracania
do przodu
Uwaga:
jeśli tłoczek zostanie pociągnięty
za szybko, razem z olejem może
zostać wyciągnięte powietrze.
Uwaga:
należy zwrócić uwagę
na to, aby wlot oleju był
skierowany do góry. Jeśli
czop wlotu oleju zostanie
poluzowany, gdy wlot nie
jest skierowany do góry,
może dojść do wycieku
oleju.
OSTRZEŻENIE
* Aby nie zablokować strzykawki
w łańcuchu itp., wtrakcie
obracania koła należy trzymać
ją między szprychami.
Czop wlotu oleju
O-ring
Moment dokręcania:
1 - 3 Nm
Klucz płaski 10 mm Korpus piasty
Rurka
Śruba odpowietrzająca
* Sprawdzić, czy pierścień typu O-ring jest prawidłowo
zamocowany na śrubie odpowietrzającej.
Rurka
Strzykawka
Śruba odpowietrzająca
Tłoczek
Tłoczek
* Jeśli śruba odpowietrzająca zostanie zdjęta bez cofnięcia
tłoczka, może dojść do cofnięcia powietrza z rurki oraz oleju
do tłoczka i wylania się oleju.
Moment dokręcania: 2 - 3 Nm
Czop wlotu oleju
O-ring
Klucz imbusowy 3 mm
* Jeśli strzykawka lub rurka zabrudzi się w trakcie usuwania
starego oleju lub czyszczenia wnętrza piasty, wyczyść
strzykawkę i rurkę przy użyciu elementu czyszczącego do rurek.
Moment dokręcania: 1 - 3 Nm
* W trakcie wstrzykiwania oleju ciśnienie wewnętrzne rośnie
itłoczek może się cofnąć. Wycofywanie tłoczka cojakiś
czas w celu zmniejszenia ciśnienia w piaście ułatwi
wstrzyknięcie oleju do wnętrza piasty.
  • Page 1 1

Shimano TL-S703 Service Instructions

Typ
Service Instructions