Garmin GRF™ 10 - Rudder Feedback Sensor Instrukcja instalacji

Typ
Instrukcja instalacji
Przygotowanie do instalacji
PRZESTROGA
Podczas wiercenia, cięcia lub szlifowania należy zawsze nosić
okulary ochronne, ochronniki słuchu i maskę przeciwpyłową.
UWAGA
Podczas wiercenia i wycinania należy zawsze sprawdzić, co
znajduje się po drugiej stronie obrabianej powierzchni.
Zawartość opakowania
Pozycja Opis
À
GRF 10
Á
Wkręt M4 (×5)
Â
Nakrętka samozaciskowa M6 (×2)
Ã
Nakrętka M6 (×2)
Ä
Podkładka
Å
Uchwyt drążka kierowniczego
Æ
Zespół przegubu kulowego (×2)
Ç
Pręt gwintowany
Niezbędne narzędzia
Wiertarka i wiertło o średnicy 3,2 mm (
1
/
8
cala)
Klucze 8 i 10 mm
Gniazdo 10 mm
Piła do metalu przeznaczona do cięcia pręta gwintowanego
Wkrętak krzyżowy nr 2
Taśma miernicza
Ołówek lub marker
Przedłużacze, w razie konieczności (strona 24)
Uwagi dotyczące montażu
À
Czujnik musi być zainstalowany równolegle do uchwytu drążka
sterowniczego przy sterze ustawionym na śródokręciu.
Á
Odległość od osi obrotu drążka sterowniczego do zespołu
przegubu kulowego musi być taka sama, jak odległość od osi
obrotu czujnika do zespołu przegubu kulowego.
Â
Osie obrotu czujnika i steru muszą być wyrównane.
Ã
Maksymalny zakres ruchu pomiędzy blokadami wynosi 140° (70º
od pozycji centralnej do każdej blokady). Przekroczenie tego
zakresu może spowodować uszkodzenie czujnika.
Ä
Drążek łączący czujnik z drążkiem sterowniczym ma 300 mm (11,8
cala) długości. W razie potrzeby można go skrócić.
Drążek powinien być ustawiony poziomo podczas podłączania
czujnika i steru. Jeżeli idealnie pozioma instalacja jest niemożliwa,
aby zapewnić prawidłowe działanie należy zainstalować drążek
pod kątem maksymalnie +/- 5º od poziomu.
Å
Drążek powinien być zainstalowany prostopadle do drążka
sterowniczego i czujnika. Do montażu złącza kulowego należy
wykorzystać drugi otwór, licząc od końcówki czujnika.
O ile zalecane jest użycie drugiego otworu, można skorzystać
z innych otworów, jeżeli wymaga tego miejsce montażu.
Uwagi dotyczące podłączania
Czujnik można podłączyć do kompatybilnego systemu
autopilota Garmin za pośrednictwem 12-stykowego złącza
sprzężenia zwrotnego steru.
Przewód podłączony do czujnika ma długość 2 m (78 cali).
W razie konieczności można zamówić przedłużacze
u dealera firmy Garmin.
Nie wolno przecinać przewodu czujnika w celu
wydłużenia lub skrócenia go.
Procedury instalacji
Instalowanie czujnika
Aby uzyskać najlepsze wyniki, podczas instalacji czujnika
należy utrzymywać ster na śródokręciu.
1
Przed oznaczeniem otworów montażowych obróć czujnik
przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, aby wyrównać
strzałki z tyłu
À
w pozycji środkowej
Á
.
2
Umieść czujnik w wybranym miejscu montażu i oznacz punkt
środkowy trzech otworów montażowych.
3
Umieść uchwyt drążka sterowniczego na drążku
sterowniczym w wybranym położeniu i oznacz punkt
środkowy dwóch otworów montażowych.
24
4
Używając wiertła o średnicy 3,2 mm (
1
/
8
cala), wywierć na
powierzchni montażowej trzy otwory pilotowe do montażu
czujnika oraz dwa otwory na drążku sterowniczym do
montażu uchwytu drążka sterowniczego.
5
Przymocuj jeden z zespołów przegubu kulowego do uchwytu
drążka sterowniczego, używając dołączonej nakrętki
samozaciskowej M6.
6
Umieść drugi układ przegubu kulowego w odpowiednim
otworze czujnika (zazwyczaj jest to drugi otwór licząc od
końcówki) i przymocuj go za pomocą podkładki i nakrętki
samozaciskowej, używając gniazda 10 mm.
7
Dokręć zespoły przegubu kulowego, używając klucza 8 mm
u podstawy.
8
Przymocuj czujnik do powierzchni montażowej za pomocą
dołączonych śrub.
9
Po ustawieniu steru na śródokręciu i czujnika w położeniu
centralnym, zmierz odległość od zespołu przegubu kulowego
do miejsca, w którym zamierzasz przymocować uchwyt
drążka sterowniczego do drążka.
10
Jeżeli pręt gwintowany jest zbyt długi, należy go przyciąć do
właściwej długości (strona 25).
11
Nakręć na pręt gwintowany obydwie standardowe nakrętki
M6.
12
Wkręć pręt w przegub kulowy przymocowany do czujnika.
13
Umieść drugi koniec pręta w przegubie kulowym
przymocowanym do uchwytu drążka sterowniczego.
14
Przymocuj uchwyt drążka sterowniczego do drążka za
pomocą dołączonych wkrętów.
15
Dokręć nakrętki M6 na pręcie gwintowanym do przegubów
kulowych.
Przecinanie pręta gwintowanego
Jeśli dostarczony pręt gwintowany jest zbyt długi dla wybranego
miejsca montażu, należy go przyciąć.
1
Nakręć na pręt gwintowany jedną z dołączonych
standardowych nakrętek M6.
Nie używaj żadnej z dołączonych nakrętek
samozaciskowych M6.
2
Wymierz pręt gwintowany i oznacz go taśmą izolacyjną.
3
Za pomocą odpowiedniej piły przetnij pręt gwintowany
w oznaczonym miejscu.
4
Zdejmij nakrętkę z pręta gwintowanego, przekręcając ją
przez miejsce przecięcia w kierunku przeciwnym do ruchu
wskazówek zegara.
Nakrętka powinna wyprostować fragmenty gwintu
uszkodzone podczas przecinania pręta.
Podłączanie urządzenia do systemu autopilota
1
Poprowadź przewód od czujnika do pomarańczowego, 12-
stykowego złącza elektronicznego w układzie sterowania
pracą systemu autopilota.
Lokalizację tego złącza można ustalić przy pomocy instrukcji
instalacji dołączonej do systemu autopilota.
W razie konieczności można zamówić odpowiednie
przedłużacze.
2
Podłącz czujnik do systemu autopilota.
Konfigurowanie czujnika
Po podłączeniu do systemu autopilota Garmin czujnik jest
konfigurowany za pomocą układu sterowania autopilota.
UWAGA: Wystąpienie błędu podczas tych czynności oznacza,
że czujnik prawdopodobnie osiągnął granicę zakresu ruchu.
Sprawdź, czy czujnik został zainstalowany prawidłowo. Jeśli
problem występuje nadal, można go obejść, przesuwając ster
do najdalszego położenia, w którym błąd nie występuje.
1
Wejdź do trybu dealera, wykonując czynności opisane
w instrukcji instalacji autopilota.
2
Wybierz na ekranie kierunku opcję Menu > Setup > Dealer
Autopilot Configuration > Steering System Setup >
Rudder Sensor Setup.
3
Ustaw ster w taki sposób, aby skierować łódź całkowicie na
prawą burtę i wybierz opcję OK.
4
Po zakończeniu kalibracji położenia steru na prawą burtę
ustaw ster w taki sposób, aby skierować łódź całkowicie na
lewą burtę i wybierz opcję OK.
5
Po zakończeniu kalibracji położenia steru na lewą burtę
ustaw ster w położeniu centralnym, puść go i wybierz
polecenie Begin.
Autopilot przejmie kontrolę nad sterem.
6
Zaczekaj, aż autopilot zakończy kalibrację steru.
7
Wybierz opcję:
Jeżeli kalibracja zostanie zakończona pomyślnie, wybierz
opcję OK.
W przeciwnym wypadku powtórz kroki 2–6.
Załącznik
Dane techniczne
Dane techniczne Wielkość
Wymiary (wysokość x
szerokość x głębokość)
60,8 x 70 x 191,4 mm (2
15
/
64
× 2¾ ×
7
17
/
32
cala)
Masa 157 g (5,54 uncji)
Zakres temperatur -15–70°C (5–158°F)
Materiał Polioksometylen (POM), wodoodporny
według normy IEC 60529-IPX7
Długość przewodu 2 m (6½ stopy)
Maksymalna długość
przedłużaczy
15 m (49 stóp)
Maksymalnie trzy przedłużacze po 5 m
(16 stóp 4 cale)
Nominalne napięcie
wejściowe
4,5–5,5 V DC
Bezpieczny dystans dla
kompasu
1 m (3,2 stopy)
Rejestrowanie urządzenia
Pomóż nam jeszcze sprawniej udzielać Tobie pomocy i jak
najszybciej zarejestruj swoje urządzenie przez Internet.
Odwiedź stronę http://my.garmin.com.
Pamiętaj o konieczności zachowania oryginalnego dowodu
zakupu (względnie jego kserokopii) i umieszczenia go
w bezpiecznym miejscu.
Kontakt z działem pomocy technicznej firmy Garmin
Odwiedź stronę www.garmin.com/support i kliknij opcję
Pomoc techniczna, aby uzyskać informacje o pomocy
technicznej dostępnej w poszczególnych krajach.
Jeśli znajdujesz się w USA, zadzwoń pod numer (913) 397
8200 lub (800) 800 1020.
Jeśli znajdujesz się w Wielkiej Brytanii, zadzwoń pod numer
0808 2380000.
Jeśli znajdujesz się w Europie, zadzwoń pod numer +44 (0)
870 8501241.
25
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26

Garmin GRF™ 10 - Rudder Feedback Sensor Instrukcja instalacji

Typ
Instrukcja instalacji