Sony CDX-G3000UV Skrócona instrukcja obsługi

Typ
Skrócona instrukcja obsługi
Pozycje 2, 4, 6 i8 zpolaryzacją ujemną mają przewody
wpaski.
1
Fioletowy
+ Prawy tylny głośnik
2 Prawy tylny głośnik
3
Szary
+ Prawy przedni głośnik
4 Prawy przedni głośnik
5
Biały
+ Lewy przedni głośnik
6
Lewy przedni głośnik
7
Zielony
+ Lewy tylny głośnik
8 Lewy tylny głośnik
Pozycje 1, 2, 3 i6 nie mają szpilek.
4 Żółty ciągłe zasilanie
5
Wniebiesko-białe
paski
sterowanie siłownikiem anteny /
wzmacniaczem mocy (REM OUT)
7 Czerwony włączone zasilanie
8 Czarny masa
SONY CDX-G3000UV (PL) 4-466-766-21(1)
SONY CDX-G3000UV (PL) 4-466-766-21(1)
SONY CDX-G3000UV (PL) 4-466-766-21(1)
SONY CDX-G3000UV (PL) 4-466-766-21(1)
Diagram połączeń ( )
Ostrzeżenie
Jeśli posiadany siłownik antenowy nie jest
wyposażony wprzekaźnik, podłączenie urządzenia za
pomocą dostarczonego przewodu zasilającego
grozi uszkodzeniem anteny.
Uwagi oprzewodach sterujących
Przewód REM OUT (wniebiesko-białe paski) dostarcza napięcie
stałe +12V po włączeniu urządzenia.
Jeśli używany jest wzmacniacz mocy (sprzedawany oddzielnie),
należy podłączyć przewód REM OUT (wniebiesko-białe paski) lub
przewód zasilania akcesoriów (czerwony) do złącza AMP REMOTE
IN wzmacniacza.
Jeśli wtylną/boczną szybę samochodu jest wbudowana antena
UKF/ŚR/DŁ, trzeba podłączyć przewód REM OUT (wniebiesko-białe
paski) lub przewód zasilania akcesoriów (czerwony) do zacisku
zasilania istniejącego wzmacniacza antenowego. Szczegóły można
uzyskać wpunkcie sprzedaży.
Urządzenie nie współpracuje zsiłownikiem antenowym bez
przekaźnika.
Podłączenie podtrzymujące zawartość pamięci
Jeśli jest podłączony żółty przewód wejścia zasilania, obwód pamięci
będzie zasilany stale, nawet po wyłączeniu zapłonu.
Uwagi opodłączaniu głośników
Wyłączyć urządzenie przed podłączaniem głośników.
Użyć głośników oimpedancji od 4 do 8omów iowystarczającej
mocy znamionowej. Inaczej głośniki mogą ulec uszkodzeniu.
Nie łączyć zacisków zestawu głośnikowego zkaroserią samochodu
ani nie łączyć zacisków prawych głośników zzaciskami lewych
głośników.
Nie łączyć przewodu masy urządzenia zzaciskiem (–) głośnika.
Nie próbować łączyć głośników równolegle.
Podłączać tylko pasywne głośniki. Podłączenie do zacisków
głośnikowych aktywnych głośników (zwbudowanymi
wzmacniaczami) grozi uszkodzeniem urządzenia.
Aby uniknąć awarii, nie używać fabrycznie zainstalowanych
wsamochodzie przewodów głośnikowych, jeśli dla ujemnego
bieguna (–) lewego iprawego głośnika jest wykorzystywany
wspólny przewód.
Nie łączyć między sobą wyprowadzeń głośnikowych urządzenia.
Ostrzeżenia
Urządzenie jest przystosowane tylko do zasilania
napięciem stałym 12V zbiegunem ujemnym na
masie.
Uważać, aby nie przyciąć żadnych przewodów
śrubami albo ruchomymi częściami, na przykład
szyną od fotela.
Aby uniknąć zwarcia, przed wykonywaniem
połączeń wyłączyć zapłon samochodu.
Zanim przewód zasilający zostanie podłączony
do złącza zasilania pomocniczego, należy go
podłączyć do urządzenia igłośników.
Poprowadzić wszystkie przewody masy do
wspólnego punktu masy.
Dla bezpieczeństwa zaizolować taśmą izolacyjną
wszystkie niepodłączone przewody.
Uwagi oprzewodzie zasilającym (żółtym)
Jeśli urządzenie jest podłączane wraz zinnym
sprzętem stereo, to znamionowy prąd
wykorzystywanego obwodu musi być wyższy niż
suma prądów bezpieczników wposzczególnych
urządzeniach.
Jeśli żaden obwód wsamochodzie nie ma
wystarczającego prądu znamionowego, urządzenie
należy podłączyć wprost do akumulatora.
Lista części ( )
Numery na ilustracji odpowiadają numerom
wopisie.
Przed wysyłką zfabryki na urządzenie jest zakładana
obejma ikołnierz ochronny . Przed
montowaniem urządzenia należy użyć kluczyków
odblokowujących izdjąć zurządzenia obejmę .
Szczegóły podano wpunkcie „Zdejmowanie
kołnierza ochronnego iobejmy ()” na odwrocie.
Nie wyrzucać kluczyków odblokowujących . Są
one potrzebne przy wymontowywaniu
urządzenia.
Ostrzeżenie
Aby uniknąć skaleczenia palca, ostrożnie obchodzić
się zobejmą .
Przykład połączeń ( )
Proste podłączanie subwoofera (-C)
Istnieje możliwość podłączenia subwoofera
bezpośrednio do przewodu tylnego głośnika, bez
używania wzmacniacza mocy.
Uwaga
Impedancja subwoofera powinna wynosić 4 – 8omów. Nie podłączać
głośnika do drugiego przewodu tylnego głośnika.
* Nie podłączać wten sposób głośnika.
Uwagi
Przed podłączeniem wzmacniacza należy bezwzględnie podłączyć
przewód uziemiający.
Sygnalizacja dźwiękowa działa tylko wówczas, gdy jest używany
wbudowany wzmacniacz.
Bezpiecznik (10 A)
do złącza zasilania
wsamochodzie
Szczegóły – patrz „Schemat podłączenia zasilania ()” na odwrocie.
do złącza głośnikowego
wsamochodzie
*
1
 zanteny
samochodowej
*
4
*
2
*
2
*
1
Niektóre pojazdy wyposażone są wantenę ze
złączem, które nie pasuje do gniazda. Należy
wówczas użyć przejściówki (sprzedawanej
oddzielnie)
*
2
Przewód zwtykami cinch (sprzedawany oddzielnie).
*
3
Może być wymagane użycie osobnego adaptera.
*
4
Impedancja głośników: 4 – 8 omów × 4
× 2
Sprzęt występujący na ilustracjach
(nie stanowi wyposażenia)
Przedni głośnik Tylny głośnikSubwoofer Wzmacniacz mocy
A
B
C
*
Wymagane jest przygotowanie przewodów do tylnych głośników.
CDX-G3000UV
4-466-766-PL(1)
©2013 Sony Corporation Printed in Czech Republic (EU)
Radioodtwarzacz
CD UKF/ŚR/DŁ
Instalacja/połączenia
PL
CDX-G3000UV_IG_PL.indd 1 16.12.2013 21:15
PLV6
SONY CDX-G3000UV (PL) 4-466-766-21(1)
SONY CDX-G3000UV (PL) 4-466-766-21(1)
SONY CDX-G3000UV (PL) 4-466-766-21(1)
SONY CDX-G3000UV (PL) 4-466-766-21(1)
Przykład montażu ( )
Instalacja wdesce rozdzielczej
Uwagi
Przed instalacją należy upewnić się, czy zaczepy po obu stronach
obejmy są odgięte do wewnątrz na głębokość co najmniej
2mm. Jeśli zaczepy będą ustawione na wprost lub wygięte na
zewnątrz, urządzenie nie zostanie właściwie zainstalowane imoże
wyskoczyć (-1).
Wrazie potrzeby należy odgiąć występy na zewnątrz, zapewniając
wten sposób dokładne dopasowanie (-2).
4 zaczepy na kołnierzu ochronnym muszą być właściwie
wprowadzone wotwory urządzenia (-3).
Zalecenia eksploatacyjne
Starannie wybrać miejsce instalacji, tak aby
urządzenie nie utrudniało normalnego kierowania
pojazdem.
Unikać instalacji urządzenia wmiejscach narażonych
na kurz, brud, nadmierną wibrację iwysoką tempe-
raturę – na przykład wbezpośrednim oświetleniu
słonecznym albo obok przewodów ogrzewania.
Aby instalacja była bezpieczna ipewna, używać tylko
dostarczonego zestawu elementów do montażu.
Kąt montażu
Zamontować urządzenie pod kątem mniejszym niż
45°.
Zdejmowanie kołnierza
ochronnego iobejmy ( )
Przed instalacją urządzenia należy zniego zdjąć
kołnierz ochronny iobejmę .
1 Zdejmij kołnierz ochronny .
Chwyć za oba brzegi kołnierza ochronnego
iwyciągnij kołnierz.
2 Zdejmij obejmę .
Wsuń oba kluczyki odblokowujące między
urządzenie aobejmę . Powinien rozlec się
lekki trzask.
Pociągnij obejmę do dołu, po czym pociągnij
urządzenie do góry, odłączając je od obejmy.
Jak zdjąć izałożyć panel czołowy
( )
Przed instalacją urządzenia należy zdjąć zniego
panel czołowy.
-A Zdejmowanie
Przed zdejmowaniem panelu czołowego należy
przytrzymać wciśnięty przycisk OFF. Następnie należy
nacisnąć przycisk zdejmowania panelu czołowego
ipociągnąć panel do siebie.
-B Zakładanie
Dopasować część panelu czołowego do części
radioodtwarzacza, jak pokazano na ilustracji, po czym
wcisnąć lewą stronę na miejsce, tak aby rozległ się
lekki trzask.
Ostrzeżenie dotyczące instalacji
wsamochodzie, którego stacyjka
nie ma położenia ACC
(akcesoriów)
Należy włączyć funkcję automatycznego wyłączania.
Szczegóły podano winstrukcji obsługi.
Urządzenie będzie się wówczas automatycznie,
całkowicie wyłączało po zadanym czasie, nie
powodując zużycia akumulatora.
Jeśli funkcja automatycznego wyłączania nie jest
włączona, przy każdym wyłączaniu zapłonu należy
nacisnąć przycisk OFF na urządzeniu itrzymać go
dotąd, aż zwyświetlacza znikną wskazania.
Wymiana bezpiecznika ( )
Wymieniając bezpiecznik, należy użyć zamiennika
oprądzie znamionowym identycznym zprądem
podanym na poprzednim bezpieczniku. Jeśli
bezpiecznik przepali się, należy go wymienić po
sprawdzeniu podłączenia zasilania. Jeśli nowo
wymieniony bezpiecznik również się przepali, może
to oznaczać wewnętrzne uszkodzenie. Należy się
wtedy skontaktować znajbliższą autoryzowaną stacją
serwisową Sony.
Schemat podłączenia zasilania
( )
Złącza pomocniczego zasilania mogą się różnić
zależnie od marki samochodu. Aby upewnić się, że
wyprowadzenia są właściwie dopasowane, należy
skontrolować schemat pomocniczego zasilania.
Istnieją trzy podstawowe typy (-1, -2, -3).
Konieczna może być zamiana pozycji czerwonego
iżółtego przewodu wprzewodzie zasilającym.
Po właściwym dopasowaniu wyprowadz
iprzełączeniu przewodów zasilających należy
podłączyć urządzenie do zasilania wsamochodzie.
Wprzypadku pytań iproblemów dotyczących
urządzenia, anie omówionych wtej instrukcji, prosimy
oporozumienie się ze sprzedawcą samochodu.
Deska
rozdzielcza
Występy
Haczykiem do wewnątrz.
Złącze zasilania pomocniczego
Bezpiecznik (10 A)
OFF
Przycisk zdejmowania
panelu czołowego
Zaczep
182 mm
53 mm
1 22
1 3 A B
1 32
Czerwony
Czerwony
Czerwony
Czerwony
Czerwony
Czerwony
Żółty Żółty Żółty Żółty Żółty Żółty
samochód bez położenia ACC
4 Żółty włączone zasilanie
7 Czerwony ciągłe zasilanie
4 Żółty ciągłe zasilanie
7 Czerwony włączone zasilanie
CDX-G3000UV_IG_PL.indd 2 16.12.2013 21:15
  • Page 1 1
  • Page 2 2

Sony CDX-G3000UV Skrócona instrukcja obsługi

Typ
Skrócona instrukcja obsługi