Zestaw kół MTB
(do osi E-THRU)
WAŻNA INFORMACJA
•
Aby uzyskać informacje dotyczące montażu, regulacji i wymiany produktów,
które nie zostały opisane w tym podręczniku użytkownika, należy skontaktować
się z punktem sprzedaży lub dystrybutorem. Podręcznik sprzedawcy dla
doświadczonych i zawodowych mechaników rowerowych jest dostępny na naszej
stronie internetowej (https://si.shimano.com).
Ze względów bezpieczeństwa należy dokładnie zapoznać się
z niniejszym „podręcznikiem użytkownika” przed użyciem
produktu, przestrzegać go podczas jego użytkowania i
przechowywać w dostępnym miejscu.
Poniższe instrukcje muszą być zawsze przestrzegane w celu zapobieżenia
obrażeniom oraz uszkodzeniom wyposażenia i otoczenia. Instrukcje zostały
sklasyfikowane zgodnie ze stopniem niebezpieczeństwa lub wielkością możliwych
uszkodzeń, które mogą wynikać z nieprawidłowego użytkowania produktu.
NIEBEZPIECZEŃSTWO
Niezastosowanie się do podanych
instrukcji skutkuje śmiercią albo
poważnymi obrażeniami.
OSTRZEŻENIE
Niezastosowanie się do podanych
instrukcji może skutkować śmiercią albo
poważnymi obrażeniami.
PRZESTROGA
Niezastosowanie się do podanych
instrukcji może skutkować obrażeniami
albo uszkodzeniami wyposażenia i
otoczenia.
Istotne informacje dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
•
Nie demontować ani nie modyfikować produktu. Może to doprowadzić do
nieprawidłowego działania produktu, a w konsekwencji do nagłego upadku i
poważnych obrażeń.
•
Przed rozpoczęciem jazdy na rowerze należy sprawdzić, czy koła są bezpiecznie
zamocowane. Nieprzestrzeganie tego zalecenia może spowodować upadek i
poważne obrażenia.
•
Używać odpowiedniego ciśnienia powietrza podanego na oponie i obręczy. Gdy
maksymalne ciśnienie powietrza jest podane na oponie i obręczy, nie należy
przekraczać jego dolnej wartości.
•
WH-MT601-TL: ciśnienie maksymalne = 3 bary / 44 psi / 300 kPa. Wyższe ciśnienie
od podanego może doprowadzić do nagłego przebicia opony i/lub spadnięcia
opony z koła, co może spowodować poważne obrażenia.
•
Przed rozpoczęciem jazdy na rowerze sprawdzić, czy na osi koła nie ma pęknięć;
nie używać roweru w przypadku wykrycia problemu. To koło nie jest
zaprojektowane do downhillu ani jazdy dowolnej. W zależności od warunków
jazdy na osi koła mogą pojawiać się pęknięcia. Może to spowodować złamanie się
osi, co w konsekwencji może doprowadzić do wypadku, poważnych obrażeń, a
nawet śmierci.
•
Przed rozpoczęciem jazdy na rowerze należy sprawdzić, czy w kołach nie ma
pękniętych lub poluzowanych szprych, wgnieceń, uszkodzeń albo pęknięć na
powierzchni obręczy. W razie wykrycia tych symptomów nie należy używać
roweru. Nieprzestrzeganie tego zalecenia może doprowadzić do uszkodzenia kół
i w konsekwencji do upadku. Należy sprawdzić także, czy nie występują takie
symptomy jak rozwarstwienie włókien węglowych i pęknięcia.
•
Nie używać kół z hamulcem obręczowym. Te koła są przeznaczone do stosowania
wyłącznie z hamulcami tarczowymi. Nie współdziałają z hamulcami obręczowymi.
•
Należy upewnić się, że dźwignia zwalniająca osi nie zakłóca
działania tarczy hamulcowej nawet w jej krańcowym
ustawieniu. Dźwignia zwalniająca osi może zakłócać
działanie tarczy hamulcowej, jeśli znajduje się po jej stronie,
co stanowi zagrożenie. Jeżeli dźwignia zwalniająca zakłóca
działanie tarczy hamulcowej, należy natychmiast przestać jej
używać i skontaktować się z punktem sprzedaży lub
dystrybutorem.
Dźwignia
zwalniająca osi
Tarcza hamulcowa
•
Sprawdzić metodę używania dźwigni zwalniającej osi. Używanie dźwigni
zwalniającej osi w sposób nieprawidłowy może doprowadzić do odpadnięcia koła
itp., co w konsekwencji może spowodować poważne obrażenia.
•
Te koła mogą być używane tylko w połączeniu ze specjalnym przednim widelcem
amortyzowanym lub osią E-THRU. Używanie ich podczas jazdy na rowerze w
połączeniu z innym przednim widelcem amortyzowanym lub osią przelotową
może doprowadzić do odpadnięcia koła i poważnych obrażeń.
•
Podczas mocowania przedniego koła do przedniego widelca amortyzowanego,
należy postępować zgodnie z instrukcjami zawartymi w instrukcji serwisowej
przedniego widelca amortyzowanego. Metoda mocowania i moment dokręcania
przedniego koła różnią się w zależności od typu używanego przedniego widelca
amortyzowanego. Nieprawidłowe używanie może doprowadzić do odpadnięcia
przedniego koła i w konsekwencji do poważnych obrażeń.
PRZESTROGA
•
Podczas używania środka naprawczego do opon, należy skontaktować się z
punktem sprzedaży lub dystrybutorem.
•
W przypadku stosowania opon, np. opon bezdętkowych, które trzeba używać z
uszczelniaczem, należy używać uszczelniacza zalecanego przez producenta opon.
Okres docierania
•
Należy uwzględnić okres docierania hamulców tarczowych. Tarcze hamulcowe
należy dotrzeć, a siła hamowania będzie się stopniowo zwiększać wraz z
postępem okresu docierania. Należy o tym pamiętać podczas używania hamulców
w okresie docierania. Taka sama sytuacja zaistnieje po wymianie klocków
hamulcowych lub tarczy hamulcowej.
Uwaga
•
W celu użycia dołączonego klucza do nypli, należy skontaktować się z punktem
sprzedaży lub sprzedawcą rowerów, aby uzyskać pomoc.
•
Dostępne są specjalne klucze do nypli jako akcesoria dodatkowe.
•
Nie należy smarować wewnętrznych części piasty. Spowoduje to wyciek smaru.
•
W przypadku odchyleń szprych oraz po przejechaniu pierwszego 1000 km, zaleca
się wyregulować naciąg szprych w punkcie sprzedaży.
•
Nie używać detergentów lub innych środków chemicznych podczas owijania koła,
ponieważ naklejka na obręczy może się odkleić.
•
Gwarancja nie obejmuje naturalnego zużycia ani pogorszenia działania
wynikających z normalnego użytkowania i starzenia się.
Regularne kontrole przed rozpoczęciem jazdy na
rowerze
Przed rozpoczęciem jazdy na rowerze należy sprawdzić następujące elementy. W
przypadku występowania problemów z podanymi elementami należy skontaktować
się z punktem sprzedaży lub dystrybutorem.
•
Czy na osi koła są jakieś pęknięcia?
•
Czy są jakieś pęknięte lub poluzowane szprychy?
•
Czy na powierzchni obręczy są jakieś wgniecenia, uszkodzenia lub pęknięcia?
•
Czy koła są prawidłowo zamocowane?
•
Czy podczas obracania się kół jest wyczuwalny opór?
•
Czy koła generują jakieś nietypowe dźwięki?
Nazwy części
Piasta przednia
F15 R12
Dźwignia zwalniająca osi
Dźwignia zwalniająca osi
Piasta tylna
UM-0LK0A-000
Podręcznik użytkownika
Uwaga: w przypadku wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)