Shimano SL-BSR1 Dealer's Manual

Typ
Dealer's Manual
DM-SL0003-00
SL-BSR1
(Polish)
Podręcznik sprzedawcy
2
WAŻNA INFORMACJA
Ten podręcznik sprzedawcy jest przeznaczony głównie dla zawodowych mechaników rowerowych.
Użytkownicy, którzy nie zostali profesjonalnie przeszkoleni do montażu rowerów, nie powinni samodzielnie zajmować się
montażem komponentów, używając tego podręcznika sprzedawcy.
Jeśli jakiekolwiek informacje umieszczone w tym podręczniku nie są zrozumiałe, nie należy kontynuować montażu. Aby uzyskać
pomoc, należy skontaktować się z punktem sprzedaży lub sprzedawcą roweru.
Należy przeczytać wszystkie instrukcje obsługi dołączone do produktu.
Nie wolno demontować ani modyfikować produktu w sposób inny, niż podano w informacjach znajdujących się w tym
podręczniku sprzedawcy.
Wszystkie podręczniki sprzedawcy i instrukcje obsługi można przeglądać w trybie online na naszej stronie internetowej
(http://si.shimano.com).
Należy przestrzegać odpowiednich przepisów i regulacji prawnych danego kraju lub regionu, w którym podmiot prowadzi
działalność jako sprzedawca.
Ze względów bezpieczeństwa należy dokładnie zapoznać się z niniejszym podręcznikiem sprzedawcy
przed użyciem produktu i przestrzegać go podczas jego użytkowania.
Poniższe instrukcje muszą być zawsze przestrzegane w celu zapobieżenia obrażeniom oraz uszkodzeniom wyposażenia
iotoczenia.
Instrukcje zostały sklasyfikowane zgodnie ze stopniem niebezpieczeństwa lub wielkością możliwych szkód, które mogą
wynikać z nieprawidłowego użytkowania produktu.
NIEBEZPIECZEŃSTWO
Niezastosowanie się do podanych instrukcji może skutkować śmiercią albo poważnymi obrażeniami.
OSTRZEŻENIE
Niezastosowanie się do podanych instrukcji może skutkować śmiercią albo poważnymi obrażeniami.
PRZESTROGA
Niezastosowanie się do podanych instrukcji może skutkować obrażeniami albo uszkodzeniami wyposażenia i otoczenia.
3
ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
OSTRZEŻENIE
Podczas montażu komponentów należy zawsze postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w instrukcji obsługi.
Zaleca się korzystanie wyłącznie z oryginalnych części Shimano. Jeśli takie części jak śruby i nakrętki poluzują się lub zostaną
uszkodzone, może to spowodować nagły upadek z roweru i poważne obrażenia. Ponadto w przypadku nieprawidłowego
wykonania regulacji mogą wystąpić problemy, które spowodują nagły upadek z roweru i poważne obrażenia.
Przed wykonaniem czynności konserwacyjnych, np. wymiany części, należy założyć okulary ochronne, które będą
chronić oczy.
Po uważnym przeczytaniu niniejszego podręcznika sprzedawcy należy zachować go na przyszłość.
UWAGA
Należy również upewnić się, że użytkownikom przekazano następujące informacje:
Podczas używania dźwigni przerzutki należy kręcić korbą mechanizmu korbowego.
Gwarancja nie obejmuje naturalnego zużycia lub pogorszenia działania wynikającego z normalnego użytkowania.
W celu uzyskania maksymalnych osiągów, zalecamy stosowanie smarów i produktów konserwacyjnych Shimano.
Montaż na rowerze i konserwacja:
W celu zapewnienia płynnej pracy stosować odpowiedni pancerz (OT-SP41) i ślizgi. (SM-SP17/SP18).
Należy stosować specjalną linkę (linkę PTFE lub linkę ze stali
nierdzewnej).
Przed użyciem nasmarować linkę oraz wnętrze pancerza, aby zapewnić swobodne ślizganie się linki. Do linki nie mogą
przylegać żadne zanieczyszczenia. Jeśli z linki zostanie wytarty smar, zalecamy użycie smaru SIS SP41 (Y04180000).
Dźwignię przerzutki można zamontować na kierownicy o średnicy 19,0 - 22,0 mm.
Rzeczywisty produkt może różnić się od pokazanego na rysunku, ponieważ ten podręcznik służy głównie do wyjaśnienia
procedur użytkowania tego produktu.
M1,2 mm
M 4,5 mm
4,5 mm
4
MONT
Przy mocowaniu elementów do ramy/kierownicy karbonowej należy sprawdzić zalecenia producenta ramy/części karbonowych
dotyczące momentu dokręcania. Pozwoli to uniknąć zbyt silnego dokręcenia, mogącego spowodować uszkodzenie materiału
karbonowego, lub niedokręcenia, które może prowadzić do niedostatecznego zamocowania elementów.
Uwaga:
Na ilustracji pokazano sposób montażu dźwigni przerzutki na giętej kierownicy. Zamontuj w ten sam sposób przednią dźwignię.
1.
Zamontuj zespół korpusu na kierownicy, a następnie za pomocą
klucza imbusowego 5 mm dokręć w lewo śrubę mocującą korpusu.
2.
Zamontuj sworzeń dźwigni na zespole korpusu.
3.
Zamontuj dźwignię na zespole korpusu.
Skieruj podkładkę
dźwigni w dół.
Prawa strona: grubość
(duża)
Lewa strona: grubość
(mała)
Uchwyt dźwigni
Moment dokręcania: 2,5 - 3,0 Nm
Moment dokręcania: 5,0 - 6,0 Nm
Klucz imbusowy 5 mm
Zespół korpusu
Śruba mocująca korpusu
Sworzeń
5
4.
Zamontuj podkładkę blokującą pancerza na lutowanym występie.
Klucz imbusowy
3 mm
Śruba mocująca podkładki
blokującej
Podkładka blokująca pancerza
(SM-CS50)
Sworzeń spawany (M5)
Moment dokręcania: 1,5 - 2,0 Nm
Taśma
Prowadnica pancerza
5.
Zamocuj pancerz wzdłuż kierownicy, nałóż prowadnicę na pancerz, a następnie prowizorycznie zamocuj pancerz do kierownicy,
używając taśmy lub podobnego materiału.
6.
Owiń kierownicę owijką.
6
Uwaga: w przypadku wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6

Shimano SL-BSR1 Dealer's Manual

Typ
Dealer's Manual