HP Samsung SCX-4321 Laser Multifunction Printer series Instrukcja obsługi

Kategoria
Wielofunkcyjne
Typ
Instrukcja obsługi

Niniejsza instrukcja jest również odpowiednia dla

i
Ten podręcznik dostarczono tylko w celach informacyjnych. Wszelkie informacje zawarte w niniejszym podręczniku mogą ulec zmianie bez uprzedzenia.
Samsung Electronics nie ponosi odpowiedzialności za zmiany, bezpośrednie lub pośrednie, wynikające z korzystania z niniejszego podręcznika lub związane
z jego używaniem.
© 2005 Samsung Electronics
Co., Ltd.
Wszelkie prawa zastrzeżone.
SCX-4321 oraz SCX-4521F są nazwami modeli urządzeń firmy Samsung Electronics Co., Ltd.
SAMSUNG oraz logo Samsung są znakami towarowymi firmy Samsung Electronics Co., Ltd.
Apple, AppleTalk, TrueType, Laser Writer oraz Macintosh są znakami towarowymi firmy Apple Computer, Inc.
Microsoft, Windows, Windows Vista, Windows 7 i Windows 2008 Server R2 są znakami towarowymi lub zastrzeżonymi znakami towarowymi firmy Microsoft
Corporation.
•Pozostałe marki lub nazwy produktów są znakami towarowymi odpowiednich firm i organizacji.
Aby uzyskać informacje o licencji open source, patrz plik LICENSE.txt na dostarczonej płycie CD.
Podręczniku użytkownika – informacje
Niniejszy Podręcznik użytkownika
zawiera informacje konieczne do skonfigurowania urządzenia.
Znajdują się w nim także szczegółowe instrukcje dotyczące korzystania z urządzenia jako drukarki, skanera, kopiarki i faksu
oraz informacje dotyczące konserwacji i rozwiązywania problemów z urządzeniem.
Podręcznik użytkowania oprogramowania
stanowi drugą część tego podręcznika i zawiera informacje potrzebne do zainstalowania dostarczonego oprogramowania
iużywania jego funkcji.
ii
CONTACT SAMSUNG WORLDWIDE
If you have any comments or questions regarding Samsung products, contact
the Samsung customer care center.
COUNTRY/REG
ION
CUSTOMER CARE
CENTER
WEB SITE
ARGENTINE 0800-333-3733 www.samsung.com/ar
AUSTRALIA 1300 362 603 www.samsung.com/au
AUSTRIA 0810-SAMSUNG (7267864,
€ 0.07/min)
www.samsung.com/at
BELARUS 810-800-500-55-500 www.samsung/ua
www.
samsung
.com/ua_ru
BELGIUM 02 201 2418 www.samsung.com/be
(Dutch)
www.samsung.com/be_fr
(French)
BRAZIL 0800-124-421
4004-0000
www.samsung.com/br
CANADA 1-800-SAMSUNG
(726-7864)
www.samsung.com/ca
CHILE 800-SAMSUNG (726-7864) www.samsung.com/cl
CHINA 400-810-5858
010-6475 1880
www.samsung.com/cn
COLOMBIA 01-8000112112 www.samsung.com.co
COSTA RICA 0-800-507-7267 www.samsung.com/latin
CZECH
REPUBLIC
800-SAMSUNG
(800-726786)
www.samsung.com/cz
Samsung Zrt., česká organizační složka, Oasis Florenc,
Sokolovská394/17, 180 00, Praha 8
DENMARK 8-SAMSUNG (7267864) www.samsung.com/dk
ECUADOR 1-800-10-7267 www.samsung.com/latin
EL SALVADOR 800-6225 www.samsung.com/latin
ESTONIA 800-7267 www.samsung.com/ee
KAZAKHSTAN 8-10-800-500-55-500 www.samsung.com/kz_ru
KYRGYZSTAN 00-800-500-55-500
FINLAND 30-6227 515 www.samsung.com/fi
FRANCE 01 4863 0000 www.samsung.com/fr
GERMANY 01805 - SAMSUNG
(726-7864 € 0,14/min)
www.samsung.de
GUATEMALA 1-800-299-0013 www.samsung.com/latin
HONDURAS 800-7919267 www.samsung.com/latin
HONG KONG 3698-4698 www.samsung.com/hk
www.samsung.com/hk_en/
HUNGARY 06-80-SAMSUNG
(726-7864)
www.samsung.com/hu
INDIA 3030 8282
1800 110011
1800 3000 8282
www.samsung.com/in
INDONESIA 0800-112-8888 www.samsung.com/id
ITALIA 800-SAMSUNG (726-7864) www.samsung.com/it
JAMAICA 1-800-234-7267 www.samsung.com/latin
JAPAN 0120-327-527 www.samsung.com/jp
LATVIA 8000-7267 www.samsung.com/lv
LITHUANIA 8-800-77777 www.samsung.com/lt
LUXEMBURG 02 261 03 710 www.samsung.com/lu
MALAYSIA 1800-88-9999 www.samsung.com/my
MEXICO 01-800-SAMSUNG
(726-7864)
www.samsung.com/mx
MOLDOVA 00-800-500-55-500 www.samsung/ua
www.
samsung
.com/ua_ru
NETHERLANDS 0900-SAMSUNG
(0900-7267864) (€
0,10/min)
www.samsung.com/nl
NEW ZEALAND 0800 SAMSUNG (0800 726
786)
www.samsung.com/nz
NICARAGUA 00-1800-5077267 www.samsung.com/latin
NORWAY 3-SAMSUNG (7267864) www.samsung.com/no
PANAMA 800-7267 www.samsung.com/latin
PHILIPPINES
1800-10-SAMSUNG
(726-7864)
1-800-3-SAMSUNG
(726-7864)
1-800-8-SAMSUNG
(726-7864)
02-5805777
www.samsung.com/ph
POLAND 0 801 1SAMSUNG
(172678)
022-607-93-33
www.samsung.com/pl
PORTUGAL 80820-SAMSUNG
(726-7864)
www.samsung.com/pt
PUERTO RICO 1-800-682-3180 www.samsung.com/latin
REP. DOMINICA 1-800-751-2676 www.samsung.com/latin
EIRE 0818 717 100 www.samsung.com/ie
RUSSIA 8-800-555-55-55 www.samsung.ru
SINGAPORE 1800-SAMSUNG
(726-7864)
www.samsung.com/sg
SLOVAKIA 0800-SAMSUNG
(726-7864)
www.samsung.com/sk
COUNTRY/REG
ION
CUSTOMER CARE
CENTER
WEB SITE
iii
SOUTH AFRICA 0860 SAMSUNG
(726-7864)
www.samsung.com/za
SPAIN 902-1-SAMSUNG(902 172
678)
www.samsung.com/es
SWEDEN 0771 726 7864
(SAMSUNG)
www.samsung.com/se
SWITZERLAND 0848-SAMSUNG (7267864,
CHF 0.08/min)
www.samsung.com/ch
TADJIKISTAN 8-10-800-500-55-500
TAIWAN 0800-329-999 www.samsung.com/tw
THAILAND 1800-29-3232
02-689-3232
www.samsung.com/th
TRINIDAD &
TOBAGO
1-800-SAMSUNG
(726-7864)
www.samsung.com/latin
TURKEY 444 77 11 www.samsung.com/tr
U.A.E 800-SAMSUNG (726-7864)
8000-4726
www.samsung.com/ae
U.K 0845 SAMSUNG
(726-7864)
www.samsung.com/uk
U.S.A 1-800-SAMSUNG
(7267864)
www.samsung.com/us
UKRAINE 8-800-502-0000 www.samsung/ua
www.
samsung
.com/ua_ru
UZBEKISTAN 8-10-800-500-55-500 www.samsung.com/kz_ru
VENEZUELA 0-800-100-5303 www.samsung.com/latin
VIETNAM 1 800 588 889 www.samsung.com/vn
COUNTRY/REG
ION
CUSTOMER CARE
CENTER
WEB SITE
iv
SPIS TREŚCI
1. Wprowadzenie
Funkcje specjalne ........................................................................................................................................................... 1.1
Rozmieszczenie komponentów ...................................................................................................................................... 1.2
Widok z przodu ....................................................................................................................................................... 1.2
Widok z tyłu ............................................................................................................................................................. 1.2
Funkcje panelu sterowania ..................................................................................................................................... 1.3
2. Wprowadzenie
Rozpakowywanie ........................................................................................................................................................... 2.1
Wybór miejsca ustawienia ....................................................................................................................................... 2.2
Instalowanie kasety z tonerem ....................................................................................................................................... 2.2
Ładowanie papieru ......................................................................................................................................................... 2.3
Nawiązywanie połączeń ................................................................................................................................................. 2.4
Włączanie urządzenia .................................................................................................................................................... 2.6
Instalacja oprogramowania drukarki ............................................................................................................................... 2.7
Wymagania systemowe ................................................................................................................................................. 2.7
................................................................................................................................................................................ 2.8
Funkcje sterownika drukarki .................................................................................................................................... 2.8
Zmienianie języka i kraju interfejsu ................................................................................................................................ 2.9
Ustawienia języka ................................................................................................................................................... 2.9
Ustawienia kraju ...................................................................................................................................................... 2.9
Ustawianie identyfikatora urządzenia (tylko dla
SCX-4521F
) ..................................................................................... 2.9
Wprowadzanie znaków za pomocą klawiatury numerycznej .................................................................................. 2.9
Ustawianie daty i czasu (tylko dla
SCX-4521F
) ................................................................................... 2.11
Zmiana trybu zegara ............................................................................................................................................. 2.11
Ustawianie rozmiaru i rodzaju papieru ......................................................................................................................... 2.11
Ustawianie dźwięku (tylko dla
SCX-4521F
) .............................................................................................................. 2.12
Głośnik, Dzwonek, Dźwięk klawiszy oraz Dźwięk alarmu ..................................................................................... 2.12
Głośność głośnika ................................................................................................................................................. 2.12
Tryby oszczędzania ...................................................................................................................................................... 2.12
Tryb oszczędzania toneru ..................................................................................................................................... 2.12
Tryb oszczędzania energii .................................................................................................................................... 2.12
Ustawianie trybu wybierania
(tylko dla SCX-4521F) ...................................................................................................................... 2.13
3. Obchodzenie się z papierem
Wybór materiałów drukarskich ....................................................................................................................................... 3.1
Rodzaj papieru, źródła wprowadzania oraz pojemności ......................................................................................... 3.1
Wskazówki dotyczące stosowania papieru i materiałów specjalnych ..................................................................... 3.2
Ładowanie papieru ......................................................................................................................................................... 3.3
Korzystanie z tacy ................................................................................................................................................... 3.3
Używanie zasobnika ręcznego ................................................................................................................................ 3.3
Weryfikację miejsca odbioru wydruku ............................................................................................................................ 3.3
4. Kopiowanie
Ładowanie papieru do kopiowania ................................................................................................................................. 4.1
Przygotowywanie dokumentu ......................................................................................................................................... 4.1
Kopiowanie dokumentów z płyty szklanej ...................................................................................................................... 4.2
Kopiowanie z automatycznego podajnika dokumentów ................................................................................................. 4.2
Ustawianie opcji kopiowania .......................................................................................................................................... 4.3
Zaciemnienie ........................................................................................................................................................... 4.3
Rodzaj oryginału ..................................................................................................................................................... 4.3
Powiększanie/pomniejszanie kopii .......................................................................................................................... 4.3
Liczba kopii ............................................................................................................................................................. 4.3
Korzystanie ze specjalnych funkcji kopiowania .............................................................................................................. 4.4
Kopiowanie z duplikatem ........................................................................................................................................ 4.4
Kopiowanie z sortowaniem ..................................................................................................................................... 4.4
Kopiowanie z automatycznym dopasowaniem ....................................................................................................... 4.4
Kopiowanie kart identyfikacyjnych .......................................................................................................................... 4.5
v
Kopiowanie 2 na 1 lub 4 na 1 .................................................................................................................................. 4.5
Kopiowanie w trybie Plakat ..................................................................................................................................... 4.5
Zmianę ustawień domyślnych ........................................................................................................................................ 4.6
Ustawienie opcji Limit czasu .......................................................................................................................................... 4.6
Ustawianie opcji Ulubiona kopia ..................................................................................................................................... 4.6
5. Podstawowe drukowanie
Drukowanie dokumentu .................................................................................................................................................. 5.1
Anulowanie zadania drukowania .................................................................................................................................... 5.1
6. Skanowanie
Podstawy skanowania .................................................................................................................................................... 6.1
Skanowanie z panelu sterowania do aplikacji ................................................................................................................ 6.1
7. Wysyłanie faksu (tylko dla SCX-4521F)
Konfigurowanie systemu pracy faksu
Zmiana opcji konfiguracji faksu ...................................................................................................................................... 7.1
Dostępne opcje konfiguracji faksu .................................................................................................................................. 7.1
Wysyłanie faksu
Ładowanie dokumentu ................................................................................................................................................... 7.3
Dostosowanie rozdzielczości dokumentu ....................................................................................................................... 7.4
Automatyczne wysyłanie faksu ...................................................................................................................................... 7.4
Ręczne wysyłanie faksu ................................................................................................................................................. 7.5
Ponowne wybieranie ostatniego numeru ....................................................................................................................... 7.5
Potwierdzanie transmisji ................................................................................................................................................. 7.5
Automatyczne wybieranie ponowne ............................................................................................................................... 7.5
Odbieranie faksu
Informacje o trybach odbierania ..................................................................................................................................... 7.6
Ładowanie papieru w celu odebrania faksów ................................................................................................................. 7.6
Automatyczne odbieranie w trybie faksu ........................................................................................................................ 7.6
Odbieranie ręczne w trybie Tel ....................................................................................................................................... 7.6
Automatyczne odbieranie w trybie Odp/Faks ................................................................................................................. 7.6
Odbieranie ręczne przy użyciu telefonu zewnętrznego .................................................................................................. 7.7
Odbieranie faksów za pomocą trybu DRPD ................................................................................................................... 7.7
Odbieranie faksów w pamięci ......................................................................................................................................... 7.7
Automatyczne wybieranie
Szybkie wybieranie ......................................................................................................................................................... 7.8
Zapisywanie numeru dla szybkiego wybierania ...................................................................................................... 7.8
Wysyłanie faksu za pomocą numeru szybkiego wybierania ................................................................................... 7.8
Wybieranie grupowe ....................................................................................................................................................... 7.8
Ustawianie numeru wybierania grupowego ............................................................................................................ 7.8
Edycja numerów wybierania grupowego ................................................................................................................. 7.9
Wysyłanie faksu za pomocą wybierania grupowego (transmisja wieloadresowa) .................................................. 7.9
Wyszukiwanie numeru w pamięci .................................................................................................................................. 7.9
Wyszukiwanie sekwencyjne w pamięci ................................................................................................................... 7.9
Wyszukiwanie według określonej pierwszej litery ................................................................................................. 7.10
Drukowanie listy pozycji w książce telefonicznej .......................................................................................................... 7.10
Inne sposoby faksowania
Wysyłanie faksów rozsyłanych ..................................................................................................................................... 7.10
Wysyłanie opóźnionego faksu ...................................................................................................................................... 7.11
Wysyłanie faksu priorytetowego ................................................................................................................................... 7.11
Dodawanie dokumentów do zaplanowanego faksu ..................................................................................................... 7.12
Anulowanie faksu zaplanowanego ............................................................................................................................... 7.12
Dodatkowe funkcje
Używanie trybu bezpiecznego odbierania .................................................................................................................... 7.13
Raporty drukowania ..................................................................................................................................................... 7.13
Używanie zaawansowanych funkcji faksu .................................................................................................................... 7.14
Zmiana opcji ustawień ........................................................................................................................................... 7.14
vi
Zaawansowane opcje konfiguracji faksu ............................................................................................................... 7.14
8. Konserwacja
Czyszczenie pamięci ...................................................................................................................................................... 8.1
Konfigurowanie funkcji telefonicznego przeglądu urządzenia
(tylko dla
SCX-4521F
) ................................................ 8.2
Czyszczenie urządzenia ................................................................................................................................................. 8.2
Czyszczenie na zewnątrz ........................................................................................................................................ 8.2
Czyszczenie części wewnętrznej urządzenia ......................................................................................................... 8.2
Czyszczenie modułu skanera ................................................................................................................................. 8.3
Konserwacja kasety z tonerem ...................................................................................................................................... 8.3
Rozprowadzanie toneru .......................................................................................................................................... 8.4
Wymiana kasety z tonerem ..................................................................................................................................... 8.4
Konfigurowanie opcji Info. toner (tylko dla
SCX-4521F
) ...................................................................................... 8.4
Czyszczenie bębna ................................................................................................................................................. 8.5
Ignorowanie komunikatu o pustym tonerze
(tylko dla
SCX-4521F
) .......................................................................................................................................... 8.5
Materiały eksploatacyjne i części zamienne ................................................................................................................... 8.5
Wymianę podkładki gumowej automatycznego podajnika dokumentów ........................................................................ 8.6
9. Rozwiązywanie problemów
Usuwanie zacięcia dokumentów .................................................................................................................................... 9.1
Złe podawanie papieru ............................................................................................................................................ 9.1
Złe wysuwanie papieru ............................................................................................................................................ 9.2
Usuwanie zakleszczeń papieru ...................................................................................................................................... 9.2
W zasobniku ............................................................................................................................................................ 9.2
W zasobniku ręcznym ............................................................................................................................................. 9.2
W obszarze utrwalacza lub w okolicach kasety z tonerem ..................................................................................... 9.3
W obszarze odbioru papieru ................................................................................................................................... 9.3
Jak uniknąć zakleszczeń ......................................................................................................................................... 9.4
Czyszczenie komunikatów o błędach na wyświetlaczu LCD ......................................................................................... 9.4
Rozwiązywanie innych problemów ................................................................................................................................. 9.6
Problemy z podawaniem papieru .................................................................................................
........................... 9.6
Problemy z drukowaniem ........................................................................................................................................ 9.7
Problemy z jakością druku ...................................................................................................................................... 9.8
Problemy z kopiowaniem ...................................................................................................................................... 9.10
Problemy ze skanowaniem ................................................................................................................................... 9.11
Problemy z faksem (tylko dla
SCX-4521F
) ........................................................................................................ 9.11
Najczęściej występujące problemy podczas pracy w systemie Linux .......................................................................... 9.12
Typowe problemy w środowisku Macintosh ................................................................................................................. 9.13
Problemy w narzędziu konfiguracji drukarki .......................................................................................................... 9.13
10. Dane techniczne
Specyfikacje ogólne ..................................................................................................................................................... 10.1
Specyfikacja skanera i kopiarki .................................................................................................................................... 10.2
Dane techniczne drukarki ............................................................................................................................................. 10.2
Dane techniczne faksu (tylko dla
SCX-4521F
) ......................................................................................................... 10.3
Specyfikacje papieru .................................................................................................................................................... 10.3
Informacje ogólne .................................................................................................................................................. 10.3
Obsługiwane formaty papieru ............................................................................................................................... 10.4
Porady dotyczące stosowania papieru .................................................................................................................. 10.4
Specyfikacje papieru ............................................................................................................................................. 10.5
Pojemność odbiorników papieru ........................................................................................................................... 10.5
Warunki przechowywania papieru ........................................................................................................................ 10.5
Ważne środki ostrożności i informacje dotyczące
bezpieczeństwa
Aby zmniejszyć ryzyko pożaru, porażenia elektrycznego lub obrażeń ciała podczas
użytkowania tego urządzenia, należy stosować wymienione niżej środki ostrożności.
1. Wszystkie instrukcje należy przeczytać i zrozumieć.
2. Podczas korzystania z urządzeń elektrycznych należy kierować się
zdrowym rozsądkiem.
3. Należy przestrzegać wszystkich ostrzeżeń i instrukcji umieszczonych na
urządzeniu i w dokumentacji mu towarzyszącej.
4. Jeśli instrukcja obsługi jest sprzeczna z informacjami dotyczącymi
bezpieczeństwa, należy zastosować się do informacji dotyczących
bezpieczeństwa. Sprzeczność może wynikać z niezrozumienia instrukcji
obsługi. Jeśli sprzeczności nie da się rozstrzygnąć samodzielnie, w celu
uzyskania pomocy należy skontaktować się z przedstawicielem
handlowym lub serwisem.
5. Przed czyszczeniem należy odłączyć urządzenie od gniazda sieciowego i/
lub gniazda telefonicznego. Nie wolno używać płynnych środków
czyszczą
cych ani aerozoli. Do czyszczenia powinno się używać wyłącznie
wilgotnej szmatki.
6. Nie wolno ustawiać urządzenia na niestabilnymzku, stojaku czy stole.
Może wtedy spaść, powodując poważne szkody.
7. Urządzenia nie wolno nigdy ustawiać na grzejnikach, nagrzewnicach,
klimatyzatorach czy przewodach wentylacyjnych lub w ich pobliżu.
8. Nie należy dopuszczać, aby jakiekolwiek przedmioty były ustawiane na
przewodzie zasilającym. Nie wolno ustawiać urządzenia w miejscu, gdzie
przewód będzie narażony na zniszczenie przez osoby przechodzące po
nim.
9. Nie należy powodować przeciążenia gniazdek sieciowych czy
przedłużaczy. Może to pogorszyć warunki pracy i spowodować pożar lub
porażenie prądem.
10. Nie należy pozwalać zwierzętom na gryzienie przewodu zasilającego,
telefonicznego lub przewodu łączącego z komputerem PC.
11. Nie wolno wciskać żadnych przedmiotów przez otwory w obudowie. Mogą
si
ę one zetknąć z punktami o wysokim napięciu, powodując zagrożenie
pożarem lub porażeniem elektrycznym. Nie wolno rozlewać żadnej cieczy
na urządzenie ani wlewać jej do wnętrza urządzenia.
12. Urządzenie może być wyposażone w ciężką pokrywę dociskającą
dokument w celu uzyskania optymalnych wyników skanowania i/lub
przesyłania faksów (zazwyczaj urządzenie z płaskim łożem). W tym
przypadku, po ułożeniu dokumentu na płycie szklanej, należy powoli opuścić
pokrywę, aż do oporu.
13. Aby zmniejszyć ryzyko porażenia prądem, nie należy demontować
urządzenia. W razie konieczności naprawy powinien ją przeprowadzać
wykwalifikowany personel serwisowy. Otwieranie i demontaż pokryw
moż
e narazić użytkownika na niebezpieczne napięcie lub spowodować inne
zagrożenia. Niewłaściwy ponowny montaż może spowodować porażenie
prądem podczas późniejszej eksploatacji urządzenia.
14. W następujących okolicznościach należy odłączyć urządzenie od gniazda
telefonicznego, komputera i sieci zasilającej i przekazać je
wykwalifikowanemu personelowi serwisowemu:
Gdy dowolna część przewodu zasilającego, wtyczki lub kabla połączeniowego
jest uszkodzona lub poszarpana.
•Jeśli rozlano ciecz na urządzenie.
•Jeśli urządzenie stało na deszczu lub w wodzie.
•Jeśli mimo przestrzegania instrukcji urządzenie nie działa poprawnie.
•Jeśli urządzenie zostało upuszczone lub obudowa jest uszkodzona.
•Jeśli urządzenie nagle zaczyna działać w nietypowy sposób.
15. Należy wykonywać tylko regulacje opisane w instrukcji obsługi. Niewłaściwe
ustawienie innych elementów regulacyjnych może spowodować
uszkodzenie i wymagać znacznego nakładu pracy podczas serwisu.
16. Należy unikać korzystania z urządzenia podczas burzy z piorunami. Istnieje
ryzyko porażenia prądem spowodowanego piorunem. O ile to możliwe,
podczas burzy powinno się odłączać przewód zasilający urządzenia i
przewód telefoniczny.
17. ZACHOWAJ TE INSTRUKCJE.
18. Używaj tylko przewodu telefonicznego nr 26 AWG lub większego.
Oświadczenie o bezpieczeństwie lasera
Niniejsza drukarka otrzymała w Stanach Zjednoczonych certyfikat potwierdzający
spełnianie warunków DHHS 21 CFR, rozdział 1, podrozdział J, dla urządzeń laserowych
klasy I (1), a w innych krajach ma certyfikat jako urządzenie laserowe klasy I zgodne z
normą IEC 825.
Produkty laserowe klasy I są uważane za bezpieczne. System laserowy oraz drukarka
są skonstruowane w taki sposób, aby podczas normalnej eksploatacji, obsługi lub
zalecanych warunków serwisowych nigdy nie dochodziło do kontaktu użytkowników z
promieniowaniem laserowym powyżej klasy I.
OSTRZEŻENIE
Nigdy nie uruchamiaj ani nie naprawiaj drukarki, kiedy pokrywa zespołu lasera/skanera
jest zdjęta. Odbita wiązka, choć niewidoczna, może uszkodzić wzrok.
Środki bezpieczeństwa dotyczące ozonu
Urządzenie wytwarza ozon podczas normalnej eksploatacji.
Wytwarzany ozon nie zagraża zdrowiu operatora. Mimo to zaleca
się eksploatację w miejscu o dobrym przepływie powietrza.
Aby uzyskać więcej informacji dotyczących ozonu, skontaktuj się z
najbliższym przedstawicielem firmy Samsung.
Oszczędzanie energii
Drukarka została wykonana zgodnie z zaawansowaną technologią oszczędzania
energii, umożliwiającą zmniejszenie poboru mocy, gdy urządzenie nie jest używane.
Jeżeli przez dłuższy czas do drukarki nie są przesyłane żadne dane, pobór mocy
zostanie automatycznie obniżony.
Symbol ENERGY STAR nie oznacza, że dany produkt lub usługa są reklamowane
przez EPA.
Recykling
Zaleca się utylizację lub usuwanie materiału, z którego zostało
wykonane opakowanie tego wyrobu, zgodnie z przepisami o ochronie
środowiska.
Prawidłowe usuwanie produktu (zużyty sprzęt
elektryczny i elektroniczny)
Oznaczenie umieszczone na produkcie lub w odnoszących się do
niego tekstach wskazuje, że produktu po upływie okresu
użytkowania nie należy usuwać z innymi odpadami pochodzącymi z
gospodarstw domowych. Aby uniknąć szkodliwego wpływu na
środowisko naturalne i zdrowie ludzi wskutek niekontrolowanego
usuwania odpadów, prosimy o oddzielenie produktu od innego typu
odpadów oraz odpowiedzialny recykling w celu promowania
ponownego użycia zasobów materialnych jako stałej praktyki.
W celu uzyskania informacji na temat miejsca i sposobu bezpiecznego dla środowiska
recyklingu tego produktu użytkownicy w gospodarstwach domowych powinni
skontaktować się z punktem sprzedaży detalicznej, w którym dokonali zakupu produktu,
lub z organem władz lokalnych.
Użytkownicy w firmach powinni skontaktować się ze swoim dostawcą i sprawdzić
warunki umowy zakupu. Produktu nie należy usuwać razem z innymi odpadami
komercyjnymi.
Emisja fal radiowych
Informacje dla użytkownika o przepisach FCC
Niniejsze urządzenie zostało sprawdzone i potwierdzono jego zgodność z
wymaganiami dotyczącymi urządzeń cyfrowych klasy B, zgodnie z częścią 15
przepisów FCC. Stosowanie tych reguł ma zapewniać odpowiednią ochronę przed
szkodliwymi zakłóceniami w instalacjach domowych. Niniejsze urządzenie wytwarza,
stosuje i może emitować promieniowanie w zakresie częstotliwości radiowych. Jeżeli
nie będzie zainstalowane i użytkowane zgodnie z instrukcją, może powodować
szkodliwe zakłócenia w komunikacji radiowej. Nie można jednak zagwarantować, że
zakłócenia nie wystąpią w danej instalacji. Jeżeli urządzenie będzie powodowało
szkodliwe zakłócenia, które można wykryć, wyłączając i włączając urządzenie, zaleca
się wyeliminowanie takich zakłóceń
przez podjęcie następujących działań:
•Zmianę położenia anteny odbiornika.
•Zwiększenie odstępu pomiędzy urządzeniem a odbiornikiem.
•Podłączenie urządzenia do gniazda sieciowego znajdującego się w innym
obwodzie niż gniazdo, do którego jest podłączony odbiornik.
Skonsultuj się ze sprzedawcą lub doświadczonym technikiem RTV w celu
uzyskania pomocy.
U
WAGA
:
Zmiany lub modyfikacje, które nie zostaną wyraźnie zatwierdzone przez
producenta odpowiedzialnego za zgodność urządzenia z normami, mogą spowodować
unieważnienie prawa użytkownika do korzystania z urządzenia.
Kanadyjskie przepisy dotyczące zakłóceń radiowych
Niniejsze urządzenie cyfrowe nie powoduje większej emisji zakłóceń radiowych niż
przewidziana dla urządzeń cyfrowych klasy B, zgodnie ze standardem przewidzianym
dla urządzeń wywołujących zakłócenia, określonym w dokumencie „Urządzenia
cyfrowe”, ICES-003 Kanadyjskiego Urzędu ds. Przemysłu i Nauki.
Cet appareil numérique respecte les limites de bruits radioélectriques applicables aux
appareils numériques de Classe B prescrites dans la norme sur le matériel brouilleur:
„Appareils Numériques”, ICES-003 édictée par l’Industrie et Sciences Canada.
Oznaczenia na faksie
Zgodnie z ustawą o ochronie praw klientów sieci telefonicznych (Telephone Consumer
Protection Act) z roku 1991 każda wiadomość przesłana przez jakąkolwiek osobę drogą
telefoniczną lub faksem przy wykorzystaniu komputera lub innego urządzenia
elektronicznego musi zawierać następujące informacje umieszczone na górnym lub
dolnym marginesie każdej przesłanej strony lub na pierwszej stronie transmisji:
(1) datę i godzinę transmisji,
(2) dane identyfikacyjne przedsiębiorstwa lub osoby fizycznej wysyłającej wiadomość
oraz
(3) numer telefonu urządzenia przesyłającego wiadomość, przedsiębiorstwa lub osoby
fizycznej.
Firma telekomunikacyjna ma prawo do wprowadzania zmian w jej urządzeniach
telekomunikacyjnych, sprzęcie, działaniach lub procedurach w przypadku gdy postępowanie
takie jest uzasadnione w ramach działalności firmy i nie jest niezgodne z zasadami i
przepisami zawartymi w części 68 FCC. W przypadku gdy zasadne jest twierdzenie, że
zmiany takie mogą spowodować niezgodność jakichkolwiek urządzeń
telekomunikacyjnych klienta z urządzeniami telekomunikacyjnymi firmy
telekomunikacyjnej lub jeśli urządzenia klienta wymagaj
ą w takim przypadku
modyfikacji lub zmiany albo w inny sposób mają znaczący wpływ na użytkowanie i działanie
takich urządzeń, klient będzie poinformowany na piśmie z odpowiednim
wyprzedzeniem, tak aby miał on możliwość utrzymania ciągłości usług.
Numer REN (Ringer Equivalence Number)
Numer REN (Ringer Equivalence Number) oraz numer rejestracyjny FCC dla tego
urządzenia można znaleźć na etykiecie umieszczonej na spodniej lub tylnej części
urządzenia. W pewnych przypadkach może istnieć potrzeba przedstawienia tych
numerów firmie telekomunikacyjnej.
Numer REN jest miarą obciążenia prądem elektrycznym na linii telefonicznej, przydatną do
określania, czy linia jest „przeciążona”. Instalowanie urządzeń kilku typów na tej samej linii
telefonicznej może spowodować problemy przy nawiązywaniu i w szczególności
odbieraniu połączeń telefonicznych. Suma wszystkich numerów REN urządzeń
zainstalowanych na linii telefonicznej powinna być mniejsza niż pięć. Pozwoli to na
bezproblemowe korzystanie z usług świadczonych przez firmę telekomunikacyjną.
W niektórych przypadkach korzystanie z pięciu urządzeń na jednej linii telefonicznej
może nie być możliwe. Jeśli którekolwiek z urządzeń telefonicznych nie działa
właściwie, należy je natychmiast odłączy
ć od linii telefonicznej, ponieważ może ono
uszkodzić linię telefoniczną.
OSTRZEŻENIE:
Przepisy FCC określają, że zmiany lub modyfikacje w takich urządzeniach, które nie
zostały wyraźnie zaakceptowane przez ich producenta, mogą pozbawić użytkownika
prawa do użytkowania takich urządzeń. W przypadku gdy terminal telekomunikacyjny
powoduje szkodę w sieci telefonicznej, firma telekomunikacyjna powinna poinformować
klienta o możliwości zaprzestania świadczenia usług telekomunikacyjnych. Jednakże w
przypadkach gdy zawiadomienie takie jest niemożliwe ze względów praktycznych, firma
ta może tymczasowo zaprzestać świadczenia usług pod warunkiem, że:
a) bezzwłocznie zawiadomi o tym klienta;
b) da klientowi możliwość usunięcia problemu z urządzeniami;
c) poinformuje klienta o jego prawie do wniesienia zażalenia do Federalnej Komisji
Komunikacji, zgodnie z procedurami określonymi w zasadach i przepisach FCC punkt
E części 68.
Należy również wiedzieć, że:
•Urządzenie nie jest przeznaczone do połączenia do systemu cyfrowego PBX.
•Jeśli użytkownik zamierza korzystać z modemu komputerowego lub modemu
faksowego na tej samej linii telefonicznej, na której jest zainstalowane urządzenie,
transmisja i odbiór we wszystkich zainstalowanych urządzeniach mogą być
zakłócone. Zaleca się, aby żadne inne urządzenia, z wyjątkiem zwykłego telefonu,
nie były podłączone do tej samej linii telefonicznej.
•Jeśli w danej okolicy często występują wyładowania atmosferyczne lub wahania
napięcia, zalecamy zainstalowanie zabezpieczeń przeciwprzepięciowych linii zasilania i
linii telefonicznej. Zabezpieczenia przeciwprzepięciowe można zakupić u
dystrybutora lub w specjalistycznych sklepach ze sprzętem telefonicznym i
elektronicznym.
Podczas programowania numerów awaryjnych i/lub wykonywania połączeń
testowych z numerami alarmowymi należy, korzystając z numeru innego niż
alarmowy, poinformować dyspozytora usług awaryjnych o tym zamiarze. Dyspozytor
udzieli dalszych instrukcji co do sposobu przeprowadzenia testu numeru
awaryjnego.
•Urządzenia tego nie wolno wykorzystywać do usług płatnych ani tzw. linii „party
lines”.
•Urzą
dzenie ma połączenie magnetyczne dla aparatu słuchowego.
•Urządzenie to można bezpiecznie podłączyć do sieci telefonicznej za pomocą
standardowego gniazda USOC RJ-11C.
Oświadczenie o zgodności (państwa europejskie)
Zatwierdzenia i certyfikaty
Znak CE naniesiony na ten wyrób oznacza, że firma Samsung
Electronics Co., Ltd. deklaruje zgodność urządzenia z obowiązującą
dyrektywą Rady nr 93/68/EWG oraz innymi wymienionymi niżej
dyrektywami z dnia:
Deklarację zgodności można sprawdzić na stronie internetowej
www.samsung.com/printer, przejdź do Wsparcie > Centrum pobierania i wprowadź
nazwę drukarki, aby przejść do dokumentu EuDoC.
1 stycznia 1995 r.
:
dyrektywa Rady 73/23/EWG – wstępne ustalenia dotyczące
przepisów Krajów Członkowskich związanych z urządzeniami niskonapięciowymi.
1 stycznia 1996 r.
:
dyrektywa Rady 89/336/EWG (92/31/EWG) – wstępne ustalenia
dotyczące przepisów Krajów Członkowskich o zgodności elektromagnetycznej.
9 marca 1999 r.
:
dyrektywa Rady 1999/5/WE o urządzeniach radiowych i terminalach
telekomunikacyjnych oraz o wspólnym przestrzeganiu zgodności.
Pełną treść deklaracji definiującej odpowiednie dyrektywy oraz odnośne normy można
uzyskać od przedstawiciela firmy Samsung Electronics Co., Ltd.
Certyfikat EC
Certyfikat zgodności z dyrektywą 1999/5/WE o urządzeniach radiowych i
terminalach telekomunikacyjnych (FAX)
Zgodnie z przepisami dyrektywy 1999/5/WE, niniejszy wyrób Samsung otrzymał własny
certyfikat firmy Samsung, dopuszczający do użycia jako pojedyncze urządzenie
końcowe, podłączone do publicznej komutowanej sieci telefonicznej (PSTN) na terenie
całej Europy. Produkt przeznaczony jest do pracy z krajowymi sieciami PSTN oraz
zgodnymi centralami PBX krajów europejskich.
W przypadku problemów należy najpierw skontaktować się z Europejskim Laboratorium
Jakościowym Samsung Electronics Co., Ltd.
Przetestowano zgodność tego produktu ze standardami TBR21. Aby ułatwić używanie
i zastosowanie urządzeń końcowych zgodnych z tym standardem, Europejski Instytut
Standardów Telekomunikacyjnych (ETSI) wydał dokument pomocniczy (EG 201 121),
zawierający uwagi i dodatkowe wymagania zapewniające zgodność terminali TBR21 z
siecią. Produkt ten zaprojektowano według wszystkich odpowiednich uwag
pomocniczych zawartych w tym dokumencie – jest on z nimi w pełni zgodny.
Wymiana wtyczki (dotyczy tylko Wielkiej Brytanii)
W
AŻNE
Przewód sieciowy tego urządzenia jest wyposażony w znormalizowaną wtyczkę (BS
1363) 13 A z wkładem topikowym 13 A. W razie wymiany lub sprawdzania wkładu
topikowego należy założyć właściwy wkład 13 A. Następnie założyć z powrotem pokrywę
bezpieczników. W razie zagubienia pokrywy nie używać wtyczki bez założonej nowej
pokrywy.
Należy skontaktować się z osobami, od których urządzenie zostało zakupione.
Wtyczka 13 A jest powszechnie stosowana na terenie Wielkiej Brytanii i powinna być
odpowiednia. Jednak w niektórych budynkach (głównie starszych) nie ma typowych
gniazd 13 A. Należy wtedy nabyć odpowiedni adapter. Nie należy usuwać zintegrowanej
wtyczki.
O
STRZEŻENIE
W przypadku odcięcia zintegrowanej wtyczki należy ją natychmiast
wyrzucić.
Ponowne podłączanie wtyczki jest zabronione, w przeciwnym razie po
włożeniu jej do gniazdka można ulec porażeniu prądem.
W
AŻNE
OSTRZEŻENIE
:
Urządzenie musi być uziemione.
Przewody kabla zasilającego mają następujące oznaczenia barwne:
Zielono-żółty: uziemienie
Niebieski: przewód zerowy
•Brązowy: faza
Jeśli przewody kabla zasilającego są innego koloru niż barwne oznakowania na
wtyczce:
Należy podłączyć zielono-żółty przewód do wtyku oznaczonego literąE” lub symbolem
uziemienia bądź kolorem zielono-żółtym lub zielonym.
Niebieski przewód podłączyć do wtyku oznaczonego literą „N” lub kolorem czarnym.
Brązowy przewód podłączyć do wtyku oznaczonego literą „L” lub kolorem czerwonym.
We wtyczce, adapterze lub na tablicy rozdzielczej musi być założona wkładka topikowa
13 A.
Wprowadzenie
1.1
1 Wprowadzenie
Dziękujemy za zakup tego wielofunkcyjnego produktu firmy Samsung.
Urządzenie to umożliwia drukowanie, kopiowanie, skanowanie
i faksowanie (tylko SCX-4521F)!
Niniejszy rozdział obejmuje:
Funkcje specjalne
Rozmieszczenie komponentów
Funkcje specjalne
Urządzenie wyposażone jest w specjalne funkcje pozwalające
na poprawę jakości wydruków. Urządzenie zapewnia:
Druk o doskonałej jakości i z dużą szybkością
•Można drukować do
600 punktów na cal
(dpi).
•Do
20 str./min dla formatu A4
(
20 str./min dla formatu Letter
).
Wygodne podawanie papieru
Zasobnik ręczny umożliwia podawanie jednego arkusza
kopert,
etykiet, folii przezroczystych, materiałów niestandardowych,
pocztówek oraz papieru o dużej gramaturze.
Zasobnik standardowy na 150 arkuszy
obsługuje papier
o standardowym typie i rozmiarze. Ponadto zasobnik
standardowy obsługuje jeden arkusz materiałów specjalnych.
Taca wyjściowa na 50 arkuszy umożliwia wygodny dostęp.
Tworzenie profesjonalnych dokumentów
Drukowanie
znaków wodnych
. Drukowane dokumenty można
dostosować, nadrukowując na nich dodatkowe napisy, np. „Poufne”.
Aby uzyskać więcej informacji, zobacz
Podręcznik użytkowania
oprogramowania
.
Drukowanie
plakatów
. Tekst i obrazy każdej strony dokumentu
zostają powiększone i są drukowane na wielu stronach, które
po sklejeniu tworzą plakat. Aby uzyskać więcej informacji,
zobacz
Podręcznik użytkowania oprogramowania
.
Oszczędność czasu i pieniędzy
Pozwala korzystać z trybu
Toner Save
w celu ekonomicznego
użycia toneru. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz
Podręcznik użytkowania oprogramowania
i „Tryb oszczędzania
toneru” na stronie 2.12.
•Można także drukować wiele stron na jednym arkuszu papieru
w celu oszczędzania papieru.
•Można stosować uprzednio zadrukowane formularze lub papier
firmowy na zwykłym papierze.
Drukarka umożliwia
oszczędzanie energii elektrycznej
przez
znaczne zmniejszenie poboru mocy, gdy nie są drukowane
żadne dokumenty.
Drukarka spełnia wytyczne normy
Energy Star
dotyczące
wydajności energetycznej.
Drukowanie w różnych środowiskach
Drukowanie można wykonywać w wielu systemach operacyjnych,
takich jak Windows, Linux i Macintosh.
W drukarce zainstalowano interfejs
USB
oraz interfejs
równoległy
.
Wprowadzenie
1.2
Rozmieszczenie komponentów
Oto główne elementy urządzenia:
Widok z przodu
Prowadnice
dokumentów
Podajnik dokumentów
Pokrywa
dokumentów
Płyta szklana
Automatyczny
podajnik dokumentów
Panel operatora
(SCX-4521F:
zob. strona 1.3.
SCX-4321:
zob. strona 1.3)
Drzwiczki przednie
Taca wyjściowa
(strona do druku
skierowana w dół)
Taca podajnika
papieru
Rozszerzenie
wyjścia
papieru
Taca wyjściowa
na dokumenty
Kaseta z tonerem
Zasobnik ręczny
Powyższy rysunek przedstawia SCX-4521F.
Widok z tyłu
Gniazdo Line
(tylko dla SCX-4521F)
Powyższy rysunek przedstawia SCX-4521F.
Pokrywa tylna
Złącze przewodu
zasilającego AC
Gniazdo EXT.*
(tylko dla SCX-4521F)
Złącze USB
Złącze
równoległe
*
Jeśli w kraju użytkownika obowiązuje inny system podłączania telefonu, to gniazdo
może być zaślepione.
Włącznik
zasilania
Wprowadzenie
1.3
Funkcje panelu sterowania
SCX-4521F
Darkness
Dostosowuje jasność dokumentów w bieżącym zadaniu
kopiowania.
Original Type
Wybiera typ dokumentu dla bieżącego zadania kopiowania.
No.of Copies
Wybiera liczbę kopii.
Reduce/Enlarge
Zmniejszanie lub powiększanie kopii w stosunku do
oryginału.
Favorite Copy
Korzystanie z funkcji specjalnych kopiowania, takich jak
Duplikat, Łączenie, Automatyczne dopasowanie, Kopia
karty identyfikacyjnej 2/4 strony (wiele stron na jednym
arkuszu) i Plakat, po ich przypisaniu.
Wyświetla bieżący stan i monituje podczas wykonywania
operacji.
Używany jest do przewijania opcji dostępnych dla
wybranego elementu menu.
Enter
Potwierdza wybór na wyświetlaczu.
Menu
Wchodzi w tryb Menu i przechodzi przez dostępne
opcje menu.
Upper Level
Przejście do wyższego poziomu menu.
Start
Rozpoczyna zadanie.
Stop/Clear
Zatrzymuje działanie w dowolnej chwili.
W trybie gotowości kasuje/anuluje opcje kopiowania, takie
jak zaciemnienie, ustawienie typu dokumentu, rozmiar kopii
i liczba kopii.
Klawiatura
numeryczna
Wybiera numer lub wprowadza znaki alfanumeryczne.
Resolution
Dostosowuje rozdzielczość dokumentów w bieżącym
zadaniu faksu.
Broadcasting
Umożliwia wysłanie faksu do wielu miejsc docelowych.
Phone Book
Umożliwia przechowanie najczęściej wybieranych numerów
faksów jako jedno- lub dwucyfrowych numerów szybkiego
wybierania albo jako grup numerów w celu automatycznego
wybierania i edycji przechowywanych numerów. Pozwala
drukować numery z książki telefonicznej.
Redial/Pause
Wybiera ponownie ostatnio wybierany numer w trybie
gotowości lub wstawia pauzę w numerze faksu w trybie
edycji.
On Hook Dial
Włącza linię telefoniczną.
1
2
3
4
5
SCX-4321
Scan-to
Umożliwia dostęp do listy programów zainstalowanych
w komputerze, do których można zeskanować obraz. Należy
utworzyć listę skanowania przy użyciu oprogramowania firmy
Samsung (program do ustawiania opcji drukarki)
dostarczonego z urządzeniem. Aby uzyskać więcej informacji,
zobacz
Podręcznik użytkowania oprogramowania
.
Toner Save
Pozwala zmniejszyć zużycie toneru, dzięki wykorzystywaniu
mniejszej ilości toneru przy drukowaniu dokumentu.
6
7
Darkness
Dostosowuje jasność dokumentów w bieżącym zadaniu
kopiowania.
Original Type
Wybiera typ dokumentu dla bieżącego zadania kopiowania.
No.of Copies
Wybiera liczbę kopii.
Reduce/Enlarge
Zmniejszanie lub powiększanie kopii w stosunku
do oryginału.
Favorite Copy
Korzystanie z funkcji specjalnych kopiowania, takich jak
Duplikat, Łączenie, Automatyczne dopasowanie, Kopia karty
identyfikacyjnej 2/4 strony (wiele stron na jednym arkuszu)
i Plakat, po ich przypisaniu.
Wyświetla bieżący stan i monituje podczas wykonywania
operacji.
Używany jest do przewijania opcji dostępnych dla wybranego
elementu menu.
Enter
Potwierdza wybór na wyświetlaczu.
Menu
Wchodzi w tryb Menu i przechodzi przez dostępne opcje menu.
Upper Level
Przejście do wyższego poziomu menu.
Start
Rozpoczyna zadanie.
Stop/Clear
Zatrzymuje działanie w dowolnej chwili.
W trybie gotowości kasuje/anuluje opcje kopiowania, takie
jak zaciemnienie, ustawienie typu dokumentu, rozmiar kopii
i liczba kopii.
Scan-to
Umożliwia dostęp do listy programów zainstalowanych
w komputerze, do których można zeskanować obraz. Należy
utworzyć listę skanowania przy użyciu oprogramowania firmy
Samsung (program do ustawiania opcji drukarki),
dostarczonego z urządzeniem. Aby uzyskać więcej informacji,
zobacz
Podręcznik użytkowania oprogramowania
.
Toner Save
Pozwala zmniejszyć zużycie toneru, dzięki wykorzystywaniu
mniejszej ilości toneru przy drukowaniu dokumentu.
1
2
3
4
5
Wprowadzenie
2.1
2 Wprowadzenie
W niniejszym rozdziale podano instrukcje „krok po kroku”, dotyczące
konfigurowania tego urządzenia.
Niniejszy rozdział obejmuje:
Rozpakowywanie
Instalowanie kasety z tonerem
Ładowanie papieru
•Nawiązywanie połączeń
•Włączanie urządzenia
Instalacja oprogramowania drukarki
Zmienianie języka i kraju interfejsu
Ustawianie identyfikatora urządzenia (tylko dla SCX-4521F)
Ustawianie daty i czasu (tylko dla SCX-4521F)
Ustawianie rozmiaru i rodzaju papieru
Ustawianie dźwięku (tylko dla SCX-4521F)
Tryby oszczędzania
Ustawianie trybu wybierania (tylko dla SCX-4521F)
Rozpakowywanie
1
Wyjmij urządzenie i wszystkie akcesoria z opakowania. Należy
sprawdzić, czy w opakowaniu znajdują się następujące akcesoria:
Pierwsza kaseta z tonerem
Przewód zasilania AC
*
*Wygląd przewodu zasilania oraz przewodu telefonicznego może
się żnić w zależności od kraju.
Płyta CD-ROM
**
** Płyta CD-ROM zawiera sterowniki drukarki Samsung, sterowniki
skanera, program do ustawiania opcji drukarki, oprogramowanie
SmarThru, Podręcznik użytkownika oraz program Adobe Acrobat
Reader.
Skrócony podręcznik instalacji
Przewód telefoniczny*
(tylko dla SCX-4521F)
Przewód automatycznej
sekretarki
(tylko dla Wielkiej Brytanii)
Opakowanie papierowe
***
*** Okładka papierowa jest po to, aby chronić papier przed zabrudzeniem
przez kurz i wilgoć. Jeśli zajdzie potrzeba otworzenia urządzenia
(na przykład w celu wyczyszczenia go, usunięcia papieru
zakleszczonego w urządzeniu lub zainstalowania kasety z tonerem),
usuń z urządzenia papierowe opakowanie.
U
WAGI
:
•Dołączone elementy mogą siężnić w zależności od kraju
sprzedaży.
•Należy u
żywać kabla telefonicznego, który został dostarczony
zurządzeniem. W przypadku wymiany kabla na kabel innego
producenta, powinien to być kabel telefoniczny AWG #26 lub lepszy.
Przewód zasilający należy podłączać do uziemionego gniazdka.
Wprowadzenie
2.2
2
Zdejmij taśmę pakunkową z przodu, tyłu i boków urządzenia.
Wybór miejsca ustawienia
Wybierz równe, stabilne miejsce z odpowiednią ilością wolnej
przestrzeni, umożliwiającą przepływ powietrza. Pozostaw ilość
miejsca wystarczającą do otworzenia podajników i drzwiczek.
Miejsce powinno być dobrze wentylowane i powinno znajdować
się z dala od światła słonecznego, źródeł ciepła, zimna oraz wilgoci.
Nie należy umieszczać urządzenia w pobliżu krawędzi biurka lub stołu.
Wolna przestrzeń
Przód: 482,6 mm/19 cali (ilość miejsca wystarczająca
do otworzenia podajnika i drzwiczek)
Tył: 100 mm/3,9 cala (wystarczająca do wentylacji)
Prawa: 100 mm/3,9 cala (wystarczająca do wentylacji)
Taśma
Lewa: 100 mm/3,9 cala (wystarczająca do wentylacji)
Instalowanie kasety z tonerem
1
Otwórz przednie drzwiczki.
2
Wyjmij kasetę z tonerem z opakowania i usuń papier osłaniający
kasetę, pociągając za taśmę pakunkową.
Wprowadzenie
2.3
3
Delikatnie poruszaj kasetą 5 lub 6 razy z boku na bok,
aby równomiernie rozprowadzić w niej toner.
Dokładne wykonanie tej czynności umożliwi uzyskanie z kasety
maksymalnej liczby kopii.
W
SKAZÓWKA
: Jeśli toner zabrudzi ubranie, należy go zetrzeć suchą
szmatką i wyprać ubranie w zimnej wodzie. Użycie gorącej wody
spowoduje utrwalenie plamy na odzieży.
O
STROŻNIE
:
Aby uniknąć uszkodzenia, nie należy wystawiać kasety z tonerem na
działanie światła przez okres dłuższy niż 5 minut. Jeśli kaseta ma być
wystawiona na dłużej niż 5 minut, należy ją przykryć kartką papieru.
Nie dotykaj zielonego spodu kasety z tonerem. Aby uniknąć
dotykania tego miejsca, użyj uchwytów na kasecie.
4
Rozłóż uchwyt kasety z tonerem i uchwyć go. Włóż kasetę
z tonerem do urządzenia, aż zablokuje się na swoim miejscu.
U
WAGA
: Kasetę z tonerem należy wyjmować ostrożnie, aby nie
zarysować obudowy drukarki.
5
Zamknij przednie drzwiczki. Upewnij się, że drzwiczki są dobrze
zamknięte. Jeśli pokrywa nie jest dokładnie zamknięta, przy
drukowaniu mogą pojawić się błędy.
W
SKAZÓWKA
: Przy drukowaniu tekstów o 5% pokryciu orientacyjna
żywotność kasety z tonerem wynosi około 3000 stron (1000 stron
w przypadku kasety dostarczonej wraz z drukarką).
Ładowanie papieru
Zasobnik papieru może pomieścić maksymalnie 150 arkuszy zwykłego
papieru o gramaturze
75 g/m
2
.
1
Uchwyć zasobnik i pociągnij, aby go otworzyć. Dociśnij prowadnicę
papieru i wyciągnij ją, aby przedłużyć zasobnik papieru.
Wprowadzenie
2.4
2
Powachluj krawędziami stosu papieru, aby rozdzielić kartki.
Następnie wyrównaj stos papieru, uderzając nim o płaską
powierzchnię.
3
Załaduj papier
stroną przeznaczoną do druku do góry
.
Upewnij się, że wszystkie cztery rogi papieru w zasobniku są płaskie.
Uważaj, żeby nie przeładować zasobnika papieru. Przeładowanie
papieru może doprowadzić do jego zakleszczenia.
4
Dociśnij prowadnicę tylną, aby dostosować ją do długości papieru,
i dociśnij prowadnicę szerokości papieru, aby dosunąć ją do
krawędzi papieru.
U
WAGI
:
Nie dopychaj prowadnicy szerokości papieru, aby nie spowodować
wygięcia się materiału.
•Jeśli prowadnica szerokości papieru nie zostanie właściwie
ustawiona, papier może zacinać się w urządzeniu.
5
W razie potrzeby zamknij pokrywę papierową, aby zapobiec
dostaniu się kurzu do papieru znajdującego się w podajniku.
Nawiązywanie połączeń
1
Jeśli masz SCX-4321:
Pomiń ten krok i przejdź do kroku 2.
Jeśli masz SCX-4521F:
Włóż jeden koniec dostarczonego przewodu linii telefonicznej
do gniazda
LINE
urządzenia, a drugi koniec włóż do gniazda
ściennego.
Aby użyć urządzenia do odbierania zarówno faksów, jak i połączeń
głosowych, należy podłączyć do urządzenia telefon i/lub
automatyczną sekretarkę.
Do gniazda ściennego
Wprowadzenie
2.5
Podłącz przewód telefonu zewnętrznego lub automatycznej
sekretarki do
gniazda EXT.
.
Użytkownicy w Wielkiej Brytanii powinni podłączyć telefon
zewnętrzny do dostarczonego przewodu automatycznej sekretarki
i włożyć przewód automatycznej sekretarki do gniazda
EXT.
,
znajdującego się z tyłu urządzenia.
U
WAGI
:
•Należy używać przewodu automatycznej sekretarki i przewodu
telefonicznego, dostarczonych z urządzeniem.
Dotyczy Wielkiej Brytanii: jeśli do gniazda
EXT.
w urządzeniu
podłączony jest telefon lub automatyczna sekretarka pracująca
z przewodem trójżyłowym (przewód SHUNT, starszy sprzęt),
podłączony sprzęt nie będzie dzwonić podczas odbierania
połączenia przychodzącego, ponieważ urządzenie zostało
zaprojektowane do współpracy z najnowszą technologią.
Aby uniknąć tej niezgodności, należy używać telefonów lub
automatycznych sekretarek korzystających z przewodów
dwużyłowych (nowszy sprzęt).
Do telefonu zewnętrznego
lub automatycznej sekretarki
Przewód automatycznej
sekretarki
Dotyczy tylko użytkowników w Niemczech
Dotyczy tylko użytkowników we Francji
Wprowadzenie
2.6
2
Podłączyć kabel USB do gniazda USB urządzenia. Należy zakupić
kabel o długości do 3 m, zgodny ze standardem USB 1.1.
Aby podłączyć drukarkę za pomocą kabla równoległego, należy
kupić kabel równoległy zgodny ze standardem IEEE 1284 i podłączyć
go do złącza równoległego w urządzeniu.
Dociśnij metalowe zaciski, aby weszły w szczeliny wtyczki kabla.
U
WAGI
:
•Należy podłączyć tylko jeden z wymienionych powyżej kabli.
Nie należy w tym samym czasie używać przewodu równoległego i USB.
Do portu USB komputera
Do portu równoległego komputera
Włączanie urządzenia
1
Włóż jeden koniec dostarczonego przewodu elektrycznego
o trzech stykach do gniazdka AC w urządzeniu, a drugi
do prawidłowo uziemionego gniazda sieciowego.
2
Naciśnij włącznik zasilania, aby włączyć urządzenie. Na wyświetlaczu
pojawi się komunikat „Rozgrzewanie. Zaczekaj”, co oznacza,
żetrwa włączanie urządzenia.
Aby wyświetlić tekst na wyświetlaczu w innym języku, zobacz
„Zmienianie języka i kraju interfejsu” na stronie 2.9.
O
STROŻNIE
:
•Moduł utrwalacza, znajdujący się w tylnej części urządzenia, jest gorący,
gdy urządzenie jest włączone. Należy uważać, aby się nie oparzyć
przy manipulowaniu w tej części urządzenia.
Nie wolno rozmontowywać urządzenia, gdy jest włączone.
Może to spowodować porażenie prądem elektrycznym.
Do gniazdka zasilania
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114
  • Page 115 115
  • Page 116 116
  • Page 117 117
  • Page 118 118
  • Page 119 119

HP Samsung SCX-4321 Laser Multifunction Printer series Instrukcja obsługi

Kategoria
Wielofunkcyjne
Typ
Instrukcja obsługi
Niniejsza instrukcja jest również odpowiednia dla