15
22
16
23
17
24
18
25
19
26
20
27
21
28
Środki ostrożności ��������������
Zalecane jest staranne zapoznanie się z treścią niniejszego rozdziału
przed uruchomieniem telefonu. Producent nie ponosi
odpowiedzialności za uszkodzenia wynikłe na skutek niewłaściwego
lub niezgodnego z niniejszą instrukcją użytkowania telefonu.
• ŚRODKI BEZPIECZEŃSTWA PODCZAS UŻYTKOWANIA
TELEFONU W SAMOCHODZIE:
Najnowsze badania wykazują, że używanie telefonu
komórkowego podczas jazdy, nawet z zestawemgłośno-
mówiącym(samochodowy zestaw głośno-mówiący, zestaw
słuchawkowy), wiąże się z ryzykiem wypadku. Zalecane jest
korzystanie z telefonu komórkowego wyłącznie w czasie postoju.
Kiedy jedziesz, nie używaj telefonu oraz słuchawek do sluchania
muzyki lub radia. Używanie słuchawek może być niebezpieczne
oraz zakazane w niektórych rejonach. Telefon emituje fale
elektromagnetyczne, które mogą zakłócać działanie
elektronicznych systemów samochodu takich jak ABS, poduszki
powietrzne.W związku z powyższym:
- nie należy kłaść telefonu na desce rozdzielczej oraz
w okolicach poduszek powietrznych,
- należy sprawdzić u sprzedawcy lub producenta samochodu czy
urządzenia elektroniczne samochodu są dobrze izolowane.
• WARUNKI UŻYTKOWANIA:
Od czasu do czasu dla optymalnego działania wyłącz telefon.
Wyłącz telefon przed wejściem na pokład samolotu.
Telefonu nie wolno włączać w szpitalu, za wyjątkiem miejsc do
tego wyznaczonych.
Podobnie jak inne urządzenia tego typu, telefony komórkowemogą
zakłócać działanie urządzeń elektrycznych, elektronicznych lub
radiowych znajdujących się w ich sąsiedztwie.
Telefonu nie wolno włączać w pobliżu gazu i substancji
łatwopalnych. Należy ściśle przestrzegać przepisów odnoszących
się do użytkowania telefonów na stacjach enzynowych, w
zakładach chemicznych oraz w miejscach, gdzie występuje ryzyko
eksplozji.
Nie wolno zbliżać włączonego telefonu do urządzeń medycznych
na Odległość mniejszą niż 15 cm(rozrusznik serca, aparat
słuchowy, pompa insulinowa itp.). Podczas rozmowy należy
trzymać telefon przy uchu, na którym nie ma aparatu słuchowego
lub po stronie, po której nie ma rozrusznika serca (w przypadku
używania tych urządzeń).
Aby uniknąć nadwerężenia słuchu, klawisz odpowiadający za
odebranie rozmowy należy nacisnąć przed przyłożeniem telefonu
do ucha. W przypadku trybu głośnomówiącego, telefon należy
trzymać z dala od ucha, gdyż zwiększona głośność może
spowodować uszkodzenie słuchu.
Nie należy pozwalać dzieciom używać telefonu i/lub bawić się nim
i akcesoriami bez nadzoru.
Jeśli wymieniamy obudowę telefonu, należy pamiętać, że jego
środek może zawierać elementy, które mogą spowodować reakcję
alergiczną.
Telefonu należy używać z dbałością w miejscach uchych, czystych,
wolnych od kurzu.
Telefon nie powinien być narażany na działanie niekorzystnych
warunków atmosferycznych (wilgoć, deszcz, kurz, morskie
powietrze, itp.). Zalecany przez producenta zakres temperatur
roboczych wynosi od -10°C do +55°C.
Powyżej 55°C działanie wyświetlacza może zostać zakłócone
chociaż jest to nieszkodliwe i przejściowe.
Numery alarmowe mogą nie działać w niektórych sieciach. Nigdy
nie polegaj na swym telefonie jeśli chodzi o numery alarmowe.
Telefonu nie wolno samodzielnie rozkręcać ani naprawiać.
Telefonu nie wolno upuszczać, rzucać nim lub wyginać.
Telefonu nie wolno malować farbami.
Używać jedynie baterii, ładowarek oraz akcesoriów zalecanych
przez firmę TCL Communication Ltd. ispółki stowarzyszone oraz te,
które są kompatybilne zmodelem telefonu. Firma TCL
Communication Ltd. oraz spółki stowarzyszone nie ponoszą
odpowiedzialności za szkody powstałe wwyniku korzystania
z innych baterii lub ładowarek.
Należy pamiętać o robieniu kopii zapasowych lub spisywaniu
wszystkich ważnych informacji przechowywanych w pamięci
telefonu.
Podczas grania w gry wideo u niektórych osób mogą wystąpić
objawy epilepsji lub zamroczenia spowodowane przez błyskające
światła. Objawy te mogą wystąpić nawet wtedy, gdy u danej osoby
nigdy wcześniej nie ystępowały. Jeśli ktoś w przeszłości doświadczał
już podobnych problemów lub objawy te występowały w jego
rodzinie, przed graniem na telefonie w gry wideo lub przed
używaniem efektów zawierających błyskające światło, powinien
skonsultować się z lekarzem.
• FALE ELEKTROMAGNETYCZNE:
Zanim telefon zostanie wprowadzony do sprzedaży, musi spełnić
międzynarodowe wytyczne (ICNIRP) lub europejską dyrektywę
1999/5/EC (R&TTE). Zasadniczym wymaganiem zawartym
w wytycznych i dyrektywie jest bezpieczeństwo dla zdrowia
użytkownika telefonu i innych osób.
URZĄDZENIE SPEŁNIA MIĘDZYNARODOWE WYMAGANIA
DOTYCZĄCE NARAŻENIA NA DZIAŁANIE FAL RADIOWYCH
Telefon komórkowy jest odbiornikiem/przekaźnikiem fal radiowych.
Został zaprojektowany w taki sposób, aby nie przekraczać wartości
granicznych narażenia na działanie fal radiowych (pól
elektromagnetycznych częstotliwości radiowych) określanych przez
wytyczne międzynarodowe. Wytyczne te zostały opracowane przez
niezależną instytucję naukową (ICNIRP) i określają podstawowy
margines bezpieczeństwa zapewniający bezpieczeństwo wszystkim
użytkownikom bez względu na wiek czy stan zdrowia.
Narażenie na wpływ fal radiowych wyrażane jednostką nazywaną
współczynnikiem pochłaniania promieniowania przez organizm
człowieka (Specific Absorption Rate – SAR). Wartość graniczna SAR
dla telefonów komórkowych wynosi 2,0 W/kg.
Badania nad określeniem poziomów SAR przeprowadzono przy
założeniu standardowego użytkowania telefonu emitującego fale
radiowe o maksymalnej mocy w całym zakresie pasm częstotliwości.
Najwyższa wartość SAR zgodna z wytycznymi ICNIRP dla tych
modeli telefonów wynosi:
1054X:
Maksymalna wartość SAR dla tego modelu telefonu
oraz warunki pomiaru�
SAR (głowa)
GSM 900 0.685 W/kg
SAR (przy ciele)
GSM 900 0.994 W/kg
1054D:
Maksymalna wartość SAR dla tego modelu telefonu
oraz warunki pomiaru�
SAR (głowa)
GSM 900 0.525 W/kg
SAR (przy ciele)
GSM 900 0.994 W/kg
Podczas użytkowania rzeczywiste wartości SAR dla tego urządzenia
są znacznie niższe od podanych, ponieważ ze względu na
zachowanie wydajności systemu i minimalizację zakłóceń sieci
pobór mocy telefonu komórkowego jest automatycznie zmniejszany,
jeśli do nawiązania połączenia nie jest konieczna pełna moc. Im
niższy pobór mocy urządzenia, tym niższa jest wartość SAR.
Przeprowadzono badania wartości SAR telefonu noszonego
w odległości 5 mm. od ciała. Aby urządzenie spełniało wymagania
dotyczące narażenia na działanie fal radiowych podczas noszenia go
przy ciele, należy je umieszczać minimalnie w tej odległości od ciała.
W przypadku korzystania z innych akcesoriów należy się upewnić,
że używany produkt nie zawiera metalu oraz że telefon zostanie
umieszczony minimum we wskazanej odległości od ciała.
Organizacje takie jak WHO (World Health Organization) oraz US
Food and Drug Administration stwierdziły, że najlepszą metodą
zmniejszenia narażenia jest korzystanie z zestawów słuchawkowych
w celu utrzymania telefonu z dala od głowy i ciała podczas rozmów,
a także skrócenie czasu spędzanego na przeprowadzaniu rozmów
telefonicznych.
Więcej informacji można znaleźć na stronie www.alcatel-mobile.
com.
Dodatkowe informacje dotyczące pól elektromagnetycznych oraz
zdrowia publicznego można uzyskać w witrynie: http://www.who.
int/peh-emf.
Telefon jest wyposażony w antenę wewnętrzną. Nie wolno jej
dotykać.
Ponieważ telefony komórkowe posiadają coraz więcej funkcji,
można ich z nich korzystać nie tylko trzymając telefon przy uchu. W
takich przypadkach należy stosować się do instrukcji dotyczących
zestawu słuchawkowego lub kabla USB. W przypadku korzystania z
innych akcesoriów, należy upewnić się, że używany produkt nie
zawiera metalu, a telefon będzie utrzymywany w odległości
minimum 5 mm. od ciała.
Telefon sam się wyłącza
• Upewnij się, że przycisk wyłączania nie został przypadkowo
naciśnięty.
• Sprawdź stan baterii.
• Jeśli telefon dalej nie działa, zresetuj go za pomocą przycisku
zasilania oraz przycisku #.
Nie można prawidłowo naładować telefonu
• Upewnij się, że używasz baterii oraz ładowarki alcatel
znajdujących się w zestawie.
• Oczyść styki baterii, jeśli są zabrudzone.
• Przed podłączeniem ładowarki upewnij się, że bateria została
włożona prawidłowo.
• Upewnij się, że bateria nie jest całkowicie wyczerpana. Jeśli
bateria jest rozładowana, wskaźnik ładowania może wyświetlić się
dopiero po około 20 minutach.
• Upewnij się, że ładowanie odbywa się w normalnych warunkach
(0°C – +40°C).
• W przypadku przebywania za granicą upewnij się, że natężenie
prądu jest odpowiednie.
Telefon nie łączy się z siecią lub wyświetla komunikat „Brak usług”
• Spróbuj połączyć się z innej lokalizacji.
• Sprawdź, czy w danym miejscu jest zasięg.
• Sprawdź u operatora, czy karta SIM jest ważna.
• Spróbuj ręcznie wyszukać dostępne sieci.
• Jeśli sieć jest przeciążona, spróbuj połączyć się później.
Telefon nie łączy się z Internetem
• Sprawdź, czy numer IMEI (wybierz *#06#) jest taki sam jak numer
nadrukowany na karcie gwarancyjnej i opakowaniu.
• Upewnij się, że na karcie SIM aktywowano usługę dostępu
Internetu.
• Sprawdź ustawienia połączenia z Internetem.
• Upewnij się, że telefon ma zasięg.
• Spróbuj połączyć się później lub z innej lokalizacji.
Jakość dźwięków połączeń nie jest optymalna
• Za pomocą przycisku głośności można regulować głośność
rozmowy.
• Sprawdź siłę sygnału .
• Upewnij się, że odbiornik, złącze lub głośnik telefonu są czyste.
Korzystanie z funkcji opisanych w niniejszej instrukcji nie jest
możliwe
• Sprawdź u operatora, czy Twoja subskrypcja obejmuje te usługi.
• Upewnij się, że dana funkcja nie wymaga użycia akcesoriów
alcatel.
Po zaznaczeniu numeru z książki numer ten nie jest wybierany
• Upewnij się, że zapamiętany numer jest prawidłowy.
• W przypadku połączenia międzynarodowego upewnij się, że
wprowadzono prawidłowy numer kierunkowy kraju.
Nie można dodać kontaktu do książki
• Upewnij się, że książka SIM nie jest pełna; usuń część wpisów
z karty SIM lub zapisz wpis w książce telefonu.
Osoby dzwoniące nie mogą zostawić wiadomości na poczcie
głosowej
• Aby sprawdzić dostępność usługi, należy skontaktować się
z operatorem sieci komórkowej.
Nie można połączyć się z pocztą głosową
• Upewnij się, że numer poczty głosowej operatora znajdujący się
na liście „Wiadomości/Serwer poczty głosowej” jest prawidłowy.
• Jeśli sieć jest zajęta, spróbuj ponownie później.
Na ekranie czuwania miga ikona
• Zapisałeś zbyt dużo wiadomości na karcie SIM; usuń część
z nich lub zarchiwizuj je w pamięci telefonu.
Karta SIM jest zablokowana kodem PIN
• Skontaktuj się z operatorem, aby otrzymać kod PUK (Personal
Unblocking Key – osobisty kod odblokowujący).
Nie można pobrać nowych plików
• Upewnij się, że ilość wolnej pamięci w telefonie jest wystarczająca.
• Wybierz kartę microSD jako lokalizację pobranych plików.
• Sprawdź status subskrypcji u operatora.
Podczas korzystania z urządzenia niektóre Twoje dane osobiste
mogą zostać udostępnione głównemu urządzeniu. Twoim
obowiązkiem jest ochrona danych osobistych, nieudostępnianie
ich żadnym nieautoryzowanym urządzeniom lub urządzeniom
stron trzecich podłączonym do Twojego urządzenia. W przypadku
produktów z funkcją Wi-Fi łącz się tylko z zaufanymi sieciami
Wi-Fi. Jeśli używasz swojego urządzenia jako hotspotu (jeśli to
możliwe), korzystaj z zabezpieczeń sieci. Powyższe środki
ostrożności pomogą chronić Twoje urządzenie przed
nieupoważnionym dostępem. Dane osobiste mogą być
przechowywane w Twoim urządzeniu w różnych miejscach, w
tym na karcie SIM, karcie pamięci i w pamięci wewnętrznej. Przed
zwrotem, wyrzuceniem lub poddaniem urządzenia recyklingowi
usuń wszystkie dane osobiste. Rozsądnie wybieraj aplikacje i
aktualizacje i pobieraj je tylko z zaufanych źródeł. Niektóre
aplikacje mogą mieć wpływ na działanie urządzenia i/lub mieć
dostęp do prywatnych informacji, w tym do danych konta,
rejestru połączeń, danych dotyczących lokalizacji i zasobów
sieciowych.
Uwaga: wszelkie dane udostępnione TCL Communication Ltd. są
przechowywane zgodnie z przepisami dotyczącymi ochrony
danych. W tym celu TCL Communication Ltd. wprowadza
i zapewnia odpowiednie środki techniczne i organizacyjne
umożliwiające ochronę wszystkich danych osobistych przed m.in.
nieupoważnionym lub bezprawnym przetwarzaniem i
przypadkową utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem. Środki te
będą zapewniać odpowiedni poziom bezpieczeństwa,
uwzględniając następujące kwestie:
(i) dostępne możliwości techniczne,
(ii) koszty wdrożenia tych środków,
(iii) ryzyko związane z przetwarzaniem danych osobistych,
(iv) wrażliwość przetwarzanych danych osobistych.
W każdym czasie możesz uzyskać dostęp do swoich danych
osobistych. przeglądać i edytować je, logując się na swoje konto
użytkownika, odwiedzając swój profil użytkownika lub
bezpośrednio kontaktując się z nami. W przypadku prośby o
edycję lub usunięcie przez nas Twoich danych osobistych
możemy poprosić Cię o podanie dowodu tożsamości, zanim
będziemy mogli podjąć działania.
Telefon nie jest wykrywany przez inne telefony poprzez
Bluetooth
• Sprawdź, czy Bluetooth jest włączony oraz czy telefon jest
widoczny dla pozostałych użytkowników.
• Upewnij się, że obydwa telefony znajdują się w zasięgu
wykrywania Bluetooth.
Jak przedłużyć trwałość baterii
• Upewnij się, że stosujesz się do zaleceń dotyczących czasu
ładowania (minimum 3 godziny).
• Przy częściowym naładowaniu baterii wskazanie poziomu
może nie odpowiadać rzeczywistości. Aby uzyskać dokładne
wskazanie, po odłączeniu ładowarki odczekaj przynajmniej
20 minut.
• Wyreguluj jasność wyświetlacza.
• Wyłącz Bluetooth, jeśli z niego nie korzystasz.
• LICENCJE
Logo microSD jest znakiem towarowym.
Znak słowny Bluetooth oraz logo są
własnością Bluetooth SIG, Inc., każde użycie
tego znaku przez TCL Communication Ltd.
oraz spółki stowarzyszone jest objęte
licencją. Wszystkie pozostałe znaki
towarowe i nazwy handlowe należą do
odpowiednich właścicieli.
alcatel 1054 Bluetooth ID deklaracji
B020196
Niniejszym podkreślamy, że zastrzeżenia
związane z naruszeniem praw własności
intelektualnej i przemysłowej przez
użytkownika końcowego obowiązują
wyłącznie w UE.
Jeśli Produkt zostanie wyeksportowany,
wywieziony lub wykorzystywany
przez odbiorcę końcowego lub
użytkownika końcowego poza UE,
wszelka odpowiedzialność producenta
i jego poddostawców, kwestie związane
z gwarancją oraz roszczenia
odszkodowawcze dotyczące Produktu (w
tym jakiekolwiek roszczenia wynikające z
naruszenia praw własności intelektualnej
i przemysłowej) nie będą traktowane jako
wiążące.
Zastrzeżenia prawne
Ze względu na różne wersje oprogramowania oraz różnice w usługach
oferowanych przez operatorów mogą wystąpić różnice pomiędzy
informacjami znajdującymi się w niniejszej instrukcji a działaniem
telefonu.
TCL Communication nie ponosi żadnej odpowiedzialności za takie
różnice (jeśli występują) ani za ich możliwe następstwa. W takim
przypadku wyłączną odpowiedzialność ponosi operator.
Rozwiązywanie problemów
Przed skontaktowaniem się z działem pomocy technicznej sprawdź,
czy stosowałeś się do następujących zaleceń:
• W celu zapewnienia optymalnego działania zaleca się pełne
naładowanie baterii ( ).
• Unikaj przechowywania dużych ilości danych w pamięci telefonu,
ponieważ może to mieć wpływ na jego działanie.
• Aby zresetować, przyciśnij i przytrzymaj przycisk # i przycisk
włączenia/wyłączenia, gdy telefon jest wyłączony. WSZYSTKIE
dane użytkownika: kontakty, zdjęcia, wiadomości i pliki zostaną
bezpowrotnie utracone. Zaleca się utworzeni kopii zapasowej
danych i profili telefonu za programu przed jego sformatowaniem.
Telefon nie włącza się
• Sprawdź styki baterii, wyjmij i ponownie włóż baterię, a następnie
włącz telefon.
• Sprawdź poziom naładowania baterii, ładuj przez minimum
20 minut.
• Jeśli telefon dalej nie działa, zresetuj go za pomocą przycisku
zasilania oraz przycisku #.
Telefon zawiesił się i nie odpowiada przez kilka minut
• Uruchom telefon ponownie, przytrzymując przycisk .
• Wyjmij i ponownie włóż baterię, a następnie włącz telefon.
• Jeśli telefon dalej nie działa, zresetuj go za pomocą przycisku
zasilania oraz przycisku #.
Warunki użytkowania baterii: nie wolno ingerować wewnątrz
baterii, gdyż zawarte w nich substancje chemiczne mogą
spowodować poparzenie. Baterii nie należy przewiercać,
powodować zwarcia, wrzucać do ognia ani do odpadów domowych,
a także przechowywać w temperaturze powyżej +60°C.
Baterie należy usuwać stosując się do lokalnych przepisów
o ochronie środowiska. Baterii należy używać tylko zgodnie z ich
przeznaczeniem. Nie wolno używać uszkodzonych baterii oraz
baterii, które nie są rekomendowane przez firmę TCL Communication
Ltd.
Symbol umieszczony na telefonie, baterii oraz akcesoriach
oznacza, że elementy muszą być oddawane do specjalnie
do tego wyznaczonych punktów kolektorskich po zużyciu
tj.:
- miejskie centra utylizacji odpadów wyposażone
w specjalne pojemniki przeznaczone dla odpadów tego
typu.
- punkty sprzedaży wyposażone w specjalne pojemniki.
Odpady będą poddane procesowi utylizacji, z zachowaniem
wszelkich procedur mających na celu ochronę środowiska,
a komponenty poddane zostaną ponownemu wykorzystaniu.
Wkrajach Unii Europejskiej:
Dostęp do punktów zajmujących się zbieraniem podobnych
odpadów jest bezpłatny.
Wszystkie produkty oznaczone powyższym symbolem muszą być
dostarczone do specjalnie przeznaczonego do tego celu punktów.
Wkrajach spoza Unii Europejskiej:
Elementy oznaczone powyższym symbolem nie są wyrzucane do
zwykłych koszy na odpadki, jeśli kraj lub region posiada wszelkie
niezbędne urządzenia do zbierania i utylizacji odpadów, mogą one
być zebrane to punktów kolektorskich, w których zostaną poddane
utylizacji.
PRZESTROGA: UŻYCIE NIEWŁAŚCIWEGO RODZAJU BATERII
GROZIWYBUCHEM. UTYLIZOWAĆ ZUŻYTE BATERIE ZGODNIE
Z INSTRUKCJĄ.
• ŁADOWARKA
Dopuszczalny zakres temperatur pracy ładowarki telefonu zawiera
się między 0°C a 40°C.
Ładowarka spełnia wszystkie wymagania dotyczące bezpieczeństwa
użytkowania urządzeń elektrycznych i elektronicznych. Jest zgodna
również z dyrektywą 2009/125/WE. Ładowarki należy używać
wyłącznie zgodnie z jej przeznaczeniem do ładowania baterii
telefonu.
Informacje ogólne ���������������
• Adres internetowy: www.alcatel-mobile.com
• Infolinia: zob. ulotka „Usługi TCL Communication” lub odwiedź
witrynę internetową firmy.
• Producent: TCL Communication Ltd.
• Adres: Flat/RM 1910-12A, Block 3, China HongKong City,
33 Canton Road, Tsimshatsui, Kowloon, Hong Kong
W witrynie internetowej znajduje się dział FAQ (Frequently Asked
Questions – najczęściej zadawane pytania). W przypadku wszelkich
wątpliwości możesz skontaktować się z firmą za pośrednictwem
poczty elektronicznej.
Elektroniczna wersja niniejszej instrukcji obsługi dostępna w języku
angielskim oraz innych językach znajduje się na serwerze:
www�alcatel-mobile�com
Ten telefon jest przekaźnikiem współpracującym z sieciami GSM o
zakresach 850/900/1800/1900 MHz.
Urządzenie to spełnia podstawowe wymagania oraz inne
postanowienia dyrektywy 1999/5/WE. Pełną kopię deklaracji
zgodności telefonu można znaleźć w witrynie internetowej:
www.alcatel-mobile.com
Zabezpieczenie przed kradzieżą
(1)
Telefon oznaczony jest numerem IMEI (numerem seryjnym telefonu)
umieszczonym na naklejce na opakowaniu oraz w pamięci telefonu.
Zaleca się, aby zanotować ten numer po pierwszym włączeniu
telefonu (wyświetlany po wpisaniu *#06#) i schować go
w bezpiecznym miejscu. W przypadku kradzieży telefonu numer ten
należy podać policji oraz operatorowi. Numer IMEI umożliwia
zablokowanie telefonu, co uniemożliwia osobie trzeciej korzystanie
z niego nawet po użyciu innej karty SIM.
(1)
Aby sprawdzić dostępność usługi, należy skontaktować się
z operatorem sieci komórkowej.
Dzieci, gdy chcą zagrać w gry wideo lub włączyć inne błyskające
efekty w telefonie, powinny to robić pod nadzorem rodziców.
W przypadku, jeśli wystąpią objawy konwulsji, drgania gałek
ocznych, skurczemięśni, utraty świadomości, nieświadome odruchy
czy dezorientacja, należy poradzić się lekarza. Aby ograniczyć
możliwości wystąpienia tych objawów, powinno się przestrzegać
następujących zaleceń:
- Nie należy grać lub używać błyskających efektów gdy jesteśmy
zmęczeni lub potrzebujemy snu;
- Należy co godzinę robić przynajmniej 15 minut przerwy;
- Nie należy grać w ciemnych pomieszczeniach lub przy
przygaszonym świetle;
- Podczas gry, ekran telefonu należy trzymać w najdalszej możliwej
odległości.
- Jeśli dłonie, nadgarstki lub ręce podczas gry zmęczą się lub zaczną
boleć, należy przerwać granie i odpocząć przez kilka godzin.
- Jeśli po kilku godzinach wciąż odczuwamy dolegliwości należy
poradzić się lekarza.
Kiedy grasz w gry możesz doświadczyć okresowych dolegliwości
w rękach, dłoniach, ramionach, lub innych częściach Twojego ciała.
Traktuj poważnie instrukcję aby uniknąć problemów związanych
z układem mięśniowo – szkieletowym.
• ZAPEWNIENIE OCHRONY DÓBR OSOBISTYCH:
Wykonywanie zdjęć oraz nagrywanie rozmówza pomocą
telefonumusi być zgodne z prawem i przepisami obowiązującymi
w danym kraju. Dotyczyć to może w szczególności
zakazuwykonywania zdjęć i nagrywania rozmóworazwykonywania i
rozpowszechniania reprodukcji, któremogłyby być interpretowane
jako naruszenie dóbr osobistych. Otrzymanie pozwolenia na
nagranie prywatnej lub niejawnej rozmowy oraz wykonanie zdjęcia
innej osobie pozostaje wyłączną odpowiedzialnością użytkownika
telefonu. Producent, dystrybutor, ani sprzedawca (w tym operator)
nie ponoszą żadnej odpowiedzialności za nieodpowiednie używanie
telefonu komórkowego.
• BATERIA:
Aby zagwarantować zgodność z przepisami dotyczącymi transportu
lotniczego, bateria w Twoim produkcie nie jest naładowana. Naładuj
ją przed użyciem.
Przed wyjęciem baterii z telefonu należy upewnić się, że telefon
został wyłączony.
Błąd karty SIM
• Sprawdź, czy karta SIM została prawidłowo włożona.
• Upewnij się, że układ scalony na karcie SIM nie jest uszkodzony
lub zarysowany.
• Upewnij się, że usługa karty SIM jest aktywna.
Nie można nawiązać połączeń wychodzących
• Upewnij się, że wybrałeś prawidłowy numer, i naciśnij
przycisk .
• W przypadku połączeń międzynarodowych, sprawdź krajowy
i lokalny numer kierunkowy.
• Upewnij się, że telefon jest połączony z siecią, oraz że sieć nie jest
przeciążona lub niedostępna.
• Sprawdź status subskrypcji u operatora (pozostałe środki,
ważność kart SIM itd.).
• Upewnij się, czy połączenia wychodzące nie zostały zablokowane.
• Upewnij się, że telefon nie znajduje się w trybie samolotowym.
Nie można odebrać połączenia przychodzącego
• Upewnij się, że telefon jest włączony i połączony z siecią
(sprawdź, czy sieć nie jest przeciążona lub niedostępna).
• Sprawdź status subskrypcji u operatora (pozostałe środki,
ważność kart SIM itd.).
• Upewnij się, czy połączenia przychodzące nie zostały
przekierowane.
• Upewnij się, czy dane połączenia nie zostały zablokowane.
• Upewnij się, że telefon nie znajduje się w trybie samolotowym.
Po odebraniu połączenia na wyświetlaczu nie pojawia się nazwisko
ani numer osoby dzwoniącej
• Sprawdź u operatora, czy posiadasz subskrypcję tej usługi.
• Sprawdź, czy numer telefonu i nazwisko osoby dzwoniącej nie są
zastrzeżone.
Nie można wyświetlić kontaktów
• Upewnij się, że karta SIM nie jest uszkodzona.
• Upewnij się, że karta SIM została prawidłowo włożona.
• Zaimportuj kontakty z karty SIM do pamięci telefonu.
alcatel jest znakiem towarowym
Alcatel-Lucent wykorzystywanym przez
TCL Communication Ltd.
© Copyright 2016 TCL Communication Ltd.
Wszelkie prawa zastrzeżone
TCL Communication Ltd. zastrzega sobie
prawo do zmiany tej dokumentacji lub danych
technicznych bez wcześniejszego
powiadomienia.