14
POLSKI
Akumulatory ze wskaźnikami poziomu
naładowania (rys. B)
Niektóre akumulatory DEWALT są wyposażone we wskaźnik
poziomu naładowania, składający się z trzech diod LED, które
informują o pozostałym poziomie naładowania akumulatora.
Aby uaktywnić wskaźnik poziomu naładowania, wcisnąć i
przytrzymać przycisk wskaźnika poziomu naładowania 10.
Zestaw trzech zielonych diod LED zaświeci się, informując
o pozostałym poziomie naładowania akumulatora. Kiedy
poziom naładowania akumulatora spadnie poniżej poziomu
używalności, wszystkie diody zgasną, oznaczając konieczność
naładowania akumulatora.
UWAGA: Wskaźnik poziomu naładowania wskazuje jedynie
orientacyjny poziom naładowania akumulatora. Nie informuje
ona o przydatności narzędzia do użycia, a jego wskazania
ulegają zmianie w zależności od komponentów produktu,
temperatury i sposobu użytkowania.
Wyjąć i zamontować części (rys.A,C) DCS491
Aby odłączyć głowicę nożyc od silnika:
1. Poluzować trzy śruby z łbem zmniejszonym 12 przy
pomocy dołączonego klucza imbusowego 4 .
2. Odłączyć głowicę nożyc 2 , pociągając ją mocno naprzód.
UWAGA: Jeśli głowica nie daje się lekko wysunąć, konieczne
może być jej lekkie przekręcenie.
Aby wyjąć ostrza tnące z głowicy nożyc:
1. Wykręcić trzy śruby z łbem zmniejszonym 12 z obudowy
nożyc 13 . Uważać, aby nie zgubić tylnej tulei dystansowej
podczas wykręcania środkowej śruby z łbem zmniejszonym.
2. Wyjąć środkowe ostrze 17 z obudowy, lekko stukając w
ostrze do tyłu. Noże boczne 18 i przekładki boczne 14
wypadną teraz z obudowy.
Aby zdemontować zespół łożyska mimośrodowego z
wału, użyć odpowiedniego klucza do poluzowania nakrętki
mimośrodowej 15 , przekręcając ją przeciwnie do wskazówek
zegara.
Aby zamontować zespół łożyska mimośrodowego na
wale, pamiętać, aby najpierw założyć cienką podkładkę 16 na
wał. Nakręcić zespół łożyska mimośrodowego na wał i dokręcić
odpowiednim kluczem. Nasmarować łożysko 19 smarem do
łożysk wysokiej klasy.
Aby zamontować ostrza tnące w obudowie nożyc:
1. Włożyć noże boczne 18 i przekładki boczne 14 na miejsce
w obudowie nożyc 13 .
2. Przełożyć środkową śrubę z łbem zmniejszonym przez
nóż boczny i przekładkę boczną, umieszczając tylną tuleję
dystansową między śrubą a nożem.
3. Wkręcić śrubę z łbem zmniejszonym nieznacznie w gwint,
na tyle, aby utrzymywała ostrza na miejscu. NIE DOKRĘCAĆ.
4. Włożyć tuleję dystansową w otwór w środkowym ostrzu i
nasmarować.
5. Włożyć środkowe ostrze w obudowę nożyc, lekko stukając
w ostrze do przodu, korzystając z bolca do dopasowania
otworu w ostrzu środkowym do przednich otworów w
obudowie.
6. Włożyć i dokręcić przednią śrubę z łbem zmniejszonym,
dopilnowując, aby tuleja dystansowa w środkowym ostrzu
pozostała na miejscu.
7. Nałożyć smar do łożysk dobrej klasy na zespół ostrza wokół
środkowej śruby z łbem zmniejszonym/tulei dystansowej.
8. Włożyć tylną śrubę z łbem zmniejszonym do obudowy
nożyc, ale nie dokręcać jej do końca.
Aby zamontować zespół głowicy nożyc na silniku
napędowym:
1. Po poluzowaniu wszystkich śrub z łbem zmniejszonym
o około 3 lub 4 pełne obroty, założyć głowicę nożyc na
urządzenie. UWAGA: Konieczne może być delikatne
stukanie w głowicę nożyc w celu umieszczenia jej na
miejscu, jeśli nie daje się ona łatwo wsunąć w końcówkę
napędu.
2. Dokręcić ciasno śruby z łbem zmniejszonym, aby
zablokować zespół głowicy.
Wyjąć i zamontować części (rys.A, D–F)
DCS496
Aby odłączyć głowicę nożyc od silnika, poluzować dwie
śruby z łbem zmiejszonym z tyłu 20 za pomocą dołączonego
klucza imbusowego 4. Odłączyć głowicę nożyc 2 od korpusu,
pociągając ją mocno naprzód. Jeśli głowica nie daje się lekko
wysunąć, konieczne może być jej lekkie przekręcenie.
Aby odłączyć ostrza nożyc od głowicy nożyc, całkowicie
poluzować dwie śruby z łbem zmniejszonym 12 najbliżej
kołnierza (rys. E), po czym wyjąć głowicę nożyc z silnika.
Poluzować śrubę napinającą26 o 1/2 obrotu. Całkowicie
poluzować wszystkie trzy śruby z łbem zmniejszonym 12 i
odłączyć zespół głowicy. Odwrócić zespół i odłączyć górną
połowę głowicy, po czym odłączyć ostrza.
Aby wymienić ostrza, położyć dolną szczękę 28 na
dwóch bolcach20 (rys.F). Nałożyć cienką warstwę
smaru z opakowania (dołączonego) wokół bolca oraz na
górną powierzchnię ostrza. Założyć górną szczękę 27 na
bolec. Nałożyć resztę dołączonego do zestawu smaru na
mimośrodową nakrętkę 15 (rys. D) na wale zdawczym silnika
oraz w miejsce za górnym ruchomym ostrzem głowicy nożyc.
Założyć zamienną podkładkę 22 , stożkową stroną do góry,
na bolec na górze ruchomego ostrza. Założyć górną połowę
głowicy 23 z powrotem na dolną połowę 24 , dopilnowując,
aby dopasować bolec do otworu. Wkręcić na miejsce wszystkie
trzy śruby z łbem zmniejszonym 12 i nakrętki 25, ale NIE
dokręcać ich całkowicie.
Nasunąć głowicę nożyc z powrotem na silnik, dopilnowując,
aby mimośrodowa nakrętka 15 zaczepiła o ruchome ostrze.
Po umieszczeniu głowicy na silniku i dopasowaniu obu części,
dokręcić wszystkie trzy śruby i przeprowadzić procedurę
regulacji poniżej.
Aby zapewnić prawidłowe napięcie ostrza, dokręcić śrubę
napinającą 26 , obracając ją zgodnie ze wskazówkami zegara w
celu osadzenia ostrzy. Następnie poluzować śrubę napinającą,
obracając ją lekko przeciwnie do wskazówek zegara, aby
pozwolić na ruch ostrzy.
UWAGA: Śrubę napinającą należy wyregulować tak, aby
pasowała do grubości materiału.