ROZDZIAŁ 1 Pronar T683
1.11
elementów konstrukcyjnych maszyny, które bezpośrednio wpływają na bezpieczeństwo
podczas użytkowania.
1.5 TRANSPORT
Przyczepa jest przygotowana do sprzedaży w stanie kompletnie zmontowanym i nie wymaga
pakowania. Pakowaniu podlega jedynie dokumentacja techniczno - ruchowa maszyny
i ewentualnie elementy wyposażenia dodatkowego. Dostawa do użytkownika odbywa się
transportem samochodowym lub transportem samodzielnym (holowanie przyczepy przy
pomocy ciągnika rolniczego).
1.5.1 TRANSPORT SAMOCHODOWY.
Załadunek oraz rozładunek przyczepy z samochodu należy przeprowadzić korzystając
z rampy przeładunkowej przy pomocy ciągnika rolniczego. Podczas pracy należy stosować
się do ogólnych zasad BHP przy pracach przeładunkowych. Osoby obsługujące sprzęt
przeładunkowy muszą mieć wymagane uprawnienia do używania tych urządzeń. Przyczepa
musi być poprawnie połączona z ciągnikiem zgodnie z wymaganiami zawartymi w niniejszej
instrukcji obsługi. Układ hamulcowy przyczepy musi być uruchomiony i sprawdzony przed
zjechaniem lub wjechaniem na rampę.
Przyczepa powinna być zamocowana pewnie na platformie środka transportu przy pomocy
pasów, łańcuchów, odciągów lub innych środków mocujących wyposażonych w mechanizm
napinający. Elementy mocujące należy zaczepiać do stałych elementów konstrukcyjnych
przyczepy (podłużnice, poprzeczki itp.). Należy stosować atestowane i sprawne technicznie
środki mocujące. Przetarcie pasów, popękane uchwyty mocujące, rozgięte lub skorodowane
haki lub inne uszkodzenia mogą dyskwalifikować dany środek do użycia. Należy zapoznać
się z informacjami zawartymi w instrukcji obsługi producenta stosowanego środka
mocującego. Pod koła przyczepy należy podłożyć kliny, belki drewniane lub inne elementy
bez ostrych krawędzi, zabezpieczając maszynę przed przetoczeniem. Blokady kół przyczepy
muszą być przybite do desek platformy ładunkowej samochodu lub zamocowane w inny
sposób uniemożliwiający ich przesuwanie się. Ilość elementów mocujących (liny, pasy,
łańcuchy, odciągi itp.) oraz siła potrzebna do ich napięcia zależna jest między innymi od
masy własnej przyczepy, konstrukcji samochodu przewożącego przyczepę, prędkości
przejazdu oraz innych uwarunkowań. Z tego względu nie jest możliwe szczegółowe