Odpowiedzialność za wady fizyczne i gwarancja ŠKODA
na nowe samochody
Odpowiedzialność za wady fizyczne
Partner handlowy ŠKODA ponosi odpowiedzialność za wady fizyczne sprzeda-
wanego nowego samochodu ŠKODA, oryginalnych części ŠKODA i oryginal-
nych akcesoriów ŠKODA zgodnie z przepisami ustawowymi oraz umową
sprzedaży.
Gwarancja ŠKODA na nowe samochody
Oprócz odpowiedzialności za wady fizyczne spółka ŠKODA AUTO udziela gwa-
rancji ŠKODA dla nowych samochodów (nazywanej w dalszej części „Gwaran-
cją ŠKODA“) na warunkach określonych poniżej.
W ramach gwarancji ŠKODA spółka ŠKODA AUTO zapewnia niżej wymienione
świadczenia.
▶
Bezpłatna naprawa szkód będących następstwem usterek, występujących w
samochodzie w okresie dwóch lat od rozpoczęcia okresu gwarancyjnego
ŠKODA.
▶
Bezpłatna naprawa szkód wynikających z wad lakieru, występujących w sa-
mochodzie w okresie trzech lat od rozpoczęcia okresu gwarancyjnego
ŠKODA.
▶
Bezpłatna naprawa przerdzewień nadwozia występujących w samochodzie w
okresie dwunastu lat od rozpoczęcia okresu gwarancyjnego. Gwarancją
ŠKODA objęte są wyłącznie przerdzewienia blach nadwozia od wewnątrz na
zewnątrz.
Początek okresu gwarancyjnego to dzień, w którym partner handlowy ŠKODA
przekazuje przy zakupie nowy samochód pierwszemu nabywcy
1)
. Partner
ŠKODA musi wstawić tę datę do systemów producenta samochodu oznaczo-
nych numerem identyfikacyjnym pojazdu.
Naprawa pojazdu może być wykonana przez wymianę lub naprawę uszkodzo-
nych części. Wymienione części stają się własnością partnera serwisowego
ŠKODA.
Nie ma podstaw do dalszych roszczeń wynikających z gwarancji ŠKODA. W
szczególności nie mogą być wysuwane roszczenia o dostarczenie części za-
miennych, prawo do odstąpienia, udostępnienie samochodu zastępczego w
okresie naprawy oraz odszkodowanie.
Z gwarancji ŠKODA można skorzystać u każdego, dowolnego partnera serwi-
sowego ŠKODA.
Warunkiem skorzystania ze świadczenia objętego gwarancją ŠKODA jest ter-
minowe i prawidłowe wykonywanie wszystkich prac serwisowych zgodnie z
zaleceniami spółki ŠKODA AUTO. Prawidłowe wykonanie prac serwisowych
zgodnie z zaleceniami spółki ŠKODA AUTO musi być udokumentowane w
przypadku dochodzenia roszczeń z tytułu gwarancji ŠKODA. W przypadku nie-
wykonania prac serwisowych lub w przypadku prac serwisowych wykonanych
niezgodnie z zaleceniami spółki ŠKODA AUTO, roszczenia gwarancyjne nie ule-
gają wygaśnięciu pod warunkiem i w takim zakresie, w jakim zostanie wykaza-
ne, że niewykonanie prac serwisowych lub ich wykonanie bez uwzględnienia
zaleceń spółki ŠKODA AUTO nie jest przyczyną usterki.
Z gwarancji ŠKODA są wyłączone części podlegające naturalnemu zużyciu, np.
opony, świece zapłonowe, pióra wycieraczek, klocki hamulcowe i tarcze ha-
mulcowe, sprzęgło, żarówki, pierścienie synchronizujące, akumulatory itp.
Gwarancja ŠKODA nie obejmuje również wad niefabrycznych nadbudówek, in-
stalacji i przebudów oraz spowodowanych przez nie uszkodzeń pojazdu. Po-
wyższe obowiązuje również dla akcesoriów, które nie zostały zamontowane
i/lub dostarczone fabrycznie.
Dochodzenie roszczeń gwarancyjnych nie jest ponadto możliwe, jeśli uszko-
dzenia powstały w wyniku niżej wymienionych okoliczności.
▶
Niedozwolone użytkowanie, nieprawidłowa obsługa (np. użytkowanie w wy-
ścigach samochodowych lub przeładowanie), nieprawidłowa pielęgnacja i
konserwacja lub niedozwolone modyfikacje pojazdu.
▶
Nieprzestrzeganie przepisów zawartych w instrukcji obsługi lub innych in-
strukcjach dostarczonych przez producenta.
▶
Działania lub wpływy zewnętrzne (np. wypadek, grad, powódź itp.).
1)
Z uwagi na wymogi ogólnie wiążących przepisów prawa krajowego zamiast
daty przekazania samochodu może być podana data pierwszej rejestracji.
6
Odpowiedzialność za wady fizyczne i gwarancja ŠKODA na nowe samochody