Shimano WH-R9270-C60-HR-TU Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi

Niniejsza instrukcja jest również odpowiednia dla

Zestaw kół
(dla hamulca tarczowego)
WAŻNA INFORMACJA
Aby uzyskać informacje dotyczące montażu, regulacji i wymiany produktów,
które nie zostały opisane w tym podręczniku użytkownika, należy skontaktować
się z punktem sprzedaży lub dystrybutorem. Podręcznik sprzedawcy dla
doświadczonych i zawodowych mechaników rowerowych jest dostępny na naszej
stronie internetowej (https://si.shimano.com).
Ze względów bezpieczeństwa należy dokładnie zapoznać się
z niniejszym „podręcznikiem użytkownika” przed użyciem
produktu, przestrzegać go podczas jego użytkowania i
przechowywać w dostępnym miejscu.
Poniższe instrukcje muszą być zawsze przestrzegane w celu zapobieżenia
obrażeniom oraz uszkodzeniom wyposażenia i otoczenia. Instrukcje zostały
sklasyfikowane zgodnie ze stopniem niebezpieczeństwa lub wielkością możliwych
uszkodzeń, które mogą wynikać z nieprawidłowego użytkowania produktu.
NIEBEZPIECZEŃSTWO
Niezastosowanie się do podanych
instrukcji skutkuje śmiercią albo
poważnymi obrażeniami.
OSTRZEŻENIE
Niezastosowanie się do podanych
instrukcji może skutkować śmiercią albo
poważnymi obrażeniami.
PRZESTROGA
Niezastosowanie się do podanych
instrukcji może skutkować obrażeniami
albo uszkodzeniami wyposażenia i
otoczenia.
Istotne informacje dotyczące bezpieczeństwa
OSTRZEŻENIE
Nie demontować ani nie modyfikować produktu. W przeciwnym razie może to
spowodować nieprawidłowe działanie produktu, co może doprowadzić do
nagłego upadku, a w konsekwencji poważnych obrażeń.
Przed rozpoczęciem jazdy na rowerze należy sprawdzić, czy koła są
prawidłowo zamocowane. Używanie dźwigni zwalniającej osi w sposób
nieprawidłowy może doprowadzić do odpadnięcia koła itp., co w
konsekwencji może spowodować upadek i poważne obrażenia.
Używać odpowiedniego ciśnienia powietrza podanego na oponie i obręczy. Jeżeli
ciśnienia maksymalne wskazane na oponach lub obręczach różnią się, nie należy
przekraczać ciśnienia maksymalnego jego dolnej wartości.
Przed jazdą na rowerze, sprawdzić koła, aby upewnić się, że nie ma wygiętych lub
luźnych szprych oraz wgnieceń, rys czy pęknięć na powierzchni obręczy. W
przypadku znalezienia choćby jednego z wymienionych powyżej problemów, nie
używać koła. Koło może pęknąć, powodując upadek rowerzysty. Sprawdzić, czy
nie wystąpiło rozwarstwienie włókien węglowych lub czy nie pojawiły się
pęknięcia.
Nie używać zestawu kół szosowych na nieutwardzonych nawierzchniach. Zestaw
kół szosowych został zaprojektowany do używania na utwardzonych
nawierzchniach. Jeśli koła będą używane na nieutwardzonych nawierzchniach,
mogą ulec skrzywieniu lub uszkodzeniu, co może spowodować wypadek.
Nie używać hamulców obręczowych. Te koła są przeznaczone do stosowania
wyłącznie z hamulcami tarczowymi. Używanie tych kół z hamulcami obręczowymi
może uszkodzić obręcze i doprowadzić do wypadku, którego wynikiem mogą być
poważne obrażenia lub śmierć.
Należy upewnić się, że dźwignia zwalniająca osi nie zakłóca działania tarczy
hamulcowej nawet w jej krańcowym ustawieniu. Dźwignia zwalniająca osi może
zakłócać działanie tarczy hamulcowej, jeśli znajduje się po jej stronie, co stanowi
zagrożenie. Jeżeli dźwignia zwalniająca osi zakłóca działanie tarczy hamulcowej,
należy natychmiast przestać jej używać i skontaktować się z punktem sprzedaży
lub dystrybutorem.
Dźwignia
zwalniająca osi
Tarcza
hamulcowa
Aby zdobyć informacje na temat osi E-THRU, należy zapoznać się z podręcznikiem
użytkownika osi E-THRU.
F12 (oś przednia 12 mm), R12 (oś tylna 12 mm), koło (oś przelotowa)
To koło może być używane wyłącznie wraz ze specjalnym przednim widelcem /
specjalną przednią ramą i osią przelotową. Jeżeli będzie używane z innym
przednim widelcem / inną przednią ramą lub osią przelotową, może to
spowodować odłączenie się koła od roweru podczas jazdy i w konsekwencji
poważne obrażenia ciała.
koło pod szytkę
Przed rozpoczęciem jazdy na rowerze należy sprawdzić, czy opony są prawidłowo
przyklejone do obręczy. Zsunięcie się obręczy podczas jazdy może doprowadzić
do upadku i poważnych obrażeń rowerzysty.
PRZESTROGA
Wyższa obręcz jest bardziej podatna na działanie wiatru i powoduje niestabilną
jazdę.
Okres docierania
Hamulce tarczowe muszą przejść okres docierania, a wraz z upływem tego okresu
siła hamowania stopniowo rośnie. Pamiętać o wzroście siły hamowania w
przypadku używania hamulców w okresie docierania. Taka sama sytuacja
zaistnieje po wymianie klocków hamulcowych lub tarczy hamulcowej.
Uwaga
W celu użycia dołączonego klucza do nypli, należy skontaktować się z punktem
sprzedaży lub dystrybutorem, aby uzyskać pomoc.
Dostępne są specjalne klucze do nypli jako akcesoria dodatkowe.
Nie należy smarować wewnętrznych części piasty. Spowoduje to wyciek smaru.
W przypadku odchyleń szprych oraz po przejechaniu pierwszego 1000 km, zaleca
się wyregulować naciąg szprych w punkcie sprzedaży.
Nie używać detergentów lub innych środków chemicznych podczas owijania koła,
ponieważ naklejka na obręczy może się odkleić.
Należy również pamiętać o przeczytaniu instrukcji hamulców tarczowych.
Gwarancja nie obejmuje naturalnego zużycia ani pogorszenia działania
wynikających z normalnego użytkowania i starzenia się.
Regularne kontrole przed rozpoczęciem jazdy na
rowerze
Przed rozpoczęciem jazdy na rowerze należy sprawdzić poniższe elementy. W
przypadku występowania problemów należy skontaktować się z punktem sprzedaży
lub dystrybutorem.
Czy prawidłowo zamontowano oponę koła pod szytkę?
Czy są jakieś pęknięte lub poluzowane szprychy?
Czy na powierzchni obręczy są jakieś wgniecenia, uszkodzenia lub pęknięcia?
Czy koła są prawidłowo zamocowane?
Czy są jakiekolwiek oznaki wycieku płynu hamulcowego?
Czy grubość klocków hamulcowych wynosi co najmniej 0,5 mm?
Czy tarcza hamulcowa jest pęknięta lub odkształcona?
Czy podczas obracania się kół jest wyczuwalny opór?
Czy koła generują jakieś nietypowe dźwięki?
Nazwy części
Linka hamulca /
przewód hamulcowy
Linka hamulca /
przewód hamulcowy
Tarcza hamulcowa
Zacisk
Klocek hamulcowy
Zacisk
Tarcza hamulcowa
Otwór na
zawór
Szprycha
Powierzchnia obręczyPiasta tylnaPiasta przednia
Dźwignia zwalniająca osi
E-THRU / oś przelotowa
UM-0AS0A-003
Podręcznik użytkownika
Uwaga: w przypadku wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
  • Page 1 1

Shimano WH-R9270-C60-HR-TU Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
Niniejsza instrukcja jest również odpowiednia dla