18
STARTIUM 330E / 480E / 680E / 980E
Tłumaczenie oryginalnej instrukcji
PL
TEST ALTERNATORA
Jeżeli akumulator pojazdu jest regularnie uszkodzony, może to być problem związany z alternatorem.
Urządzenia STARTIUM posiadają funkcję «testowania alternatora» (str.4, nr.12). Pozwala ona na wyświetlenie nośności
ładowania alternatora poprzez wskazywanie na przemian napięcia i procentu naładowania.
Aby korzystać z tej funkcji, pojazd musi być uruchomiony. Należy postępować zgodnie z zaleceniami dotyczącymi
podłączania (str.6), a następnie wybrać funkcję «Test akumulatora» na interfejsie.
Wskazany procent informuje o stanie alternatora:
Pomiędzy 0 i 100% Błąd niedociążenia, akumulator nie jest odpowiednio naładowany.
Na 100% Prawidłowy alternator.
Pomiędzy 100% a 200% Błąd przeciążenia.
ZABEZPIECZENIA
Urządzenia te zostały zaprojektowane z maksymalną ilością zabezpieczeń:
• Zaciski są w całości izolowane.
• Bezpiecznik chroniący przed odwróceniem polaryzacji i zwarciem. Wymiana wymaga ręcznej interwencji.
STARTIUM 330E STARTIUM 480E / 680E STARTIUM 980E
FUSE
100A
FUSE
200A
FUSE
250A
• Zabezpieczenie termiczne zapewnia termostat (czas chłodzenia około 15 minut). W przypadku przegrzania zapala się
wskaźnik usterki, a na wyświetlaczu pojawia się komunikat «th».
• W przypadku awarii urządzenia, dodatkowe zabezpieczenie termiczne odcina zasilanie prądu bez żadnej informacji dla
użytkownika. Umieścić urządzenie w wentylowanym pomieszczeniu i odczekać 15 minut.
• W przypadku awarii gniazdka, urządzenie ustawia się w trybie ochrony, jedynie zapala się kontrolka błędu i na
wyświetlaczu pojawia się komunikat «dEF». Jeśli awaria jest zbyt poważna, bezpiecznik wewnętrzny zabezpiecza
urządzenie. Ten bezpiecznik musi zostać wymieniony przez technika działu SAV - serwisu posprzedażowego.
BŁĘDY, PRZYCZYNY, ROZWIĄZANIA
Błędy Przyczyny Rozwiązania
Zapala się kontrolka error Problem z zasilaczem. Sprawdzić zasilacz.
Zapala się kontrolka błędu i dzwoni buzzer
Zwarcie na zaciskach lub odwrócenie
polaryzacji.
Sprawdzić, czy bezpieczniki nie są spalone.
Nie doprowadzać do zwarcia zacisków.
Odwracać polaryzacji.
Akumulator, który chcą Panstwo naładować jest
uszkodzony.
Przy pomocy woltomierza sprawdzić napięcie
na zaciskach. Jeśli to napięcie natychmiast
wzrośnie powyżej 2,5V na ogniwo, akumulator
może być zasiarczony lub uszkodzony.
Błąd napięcia (12-24V)
Sprawdzić czy akumulator jest odpowiednio
podłączony na 12 lub 24V.
Akumulator nie występuje lub <1V. Komunikat:
"BAt HS"
Podłączyć akumulator.
Wybrać TIMER, jeżeli napięcie akumulatora
<1V.
W następstwie intensywnego użytkowania,
urządzenie włączyło ochronę termiczną.
Komunikat: "th"
Odczekać 15 minut w celu schłodzenia
urządzenia.
Nie zapala się żadna kontrolka
Poważna awaria zasilania Należy sprawdzić państwa zasilanie.
Przegrzanie generatora, załącza się
zabezpieczenie termiczne "th"
Przewietrzyć pomieszczenie.
Przycisk on / off nie jest wciśnięty. Włączyć przycisk ON / OFF.
W trybie rozruchu silnika, gdy wyświetlacz
wskazuje 0%. Rozruch silnika jest niemożliwy.
Akumulator jest zasiarczony, rozruch jest
uniemożliwiony w celu ochrony elektroniki
wewnętrzej pojazdu.
Należy naładować akumulator przed
uruchomieniem START ENGINE - rozruchu
silnika.
Akumulator wrze.
Wybór napięcia 12 lub 24V nie jest poprawny.
Sprawdzić napięcie akumulatora i podłączyć go
prawidłowo.
Akumulator posiada elementy zwarte.
Akumulator jest nieodzyskiwalny, musi zostać
wymieniony.
Iskrzenie na zaciskach
Odwrócenie polaryzacji
Podłączyć zaciski we właściwym kierunku (+ /
+ - / -)
Tryb timer jest aktywny Patrz podłączanie i odłączanie