Samsung SCX-4720FN Instrukcja obsługi

Kategoria
Kopiarki
Typ
Instrukcja obsługi
i
Podręcznik użytkownika — informacje
Niniejsza Instrukcja obsługi laserowego urządzenia wielofunkcyjnego
zawiera informacje
konieczne do skonfigurowania urządzenia i zainstalowania dostarczonego oprogramowania.
Znajdują się w niej także szczegółowe instrukcje dotyczące korzystania z urządzenia jako drukarki,
skanera, kopiarki i faksu oraz informacje dotyczące konserwacji i rozwiązywania problemów
zurządzeniem. Instrukcja obsługi opisuje sposób korzystania z dysku USB flash w celu skanowania
i zapisywania dokumentów oraz drukowania dokumentów zapisanych na dysku USB flash.
Podręcznik zawiera także podstawowy opis aplikacji wielofunkcyjnej Samsung SmarThru.
SmarThru umożliwia skanowanie i edycję obrazów oraz skanowanie w celu wykonania kopii.
SmarThru pozwala również na uzyskanie dostępu do zeskanowanych obrazów, które można
wysłać pocztą e-mail z komputera.
Ten podręcznik dostarczono tylko w celach informacyjnych. Wszystkie informacje zawarte
w niniejszym podręczniku mogą ulec zmianie bez uprzedzenia. Samsung Electronics nie
ponosi odpowiedzialności za zmiany, bezpośrednie lub pośrednie, wynikające z korzystania
z niniejszego podręcznika lub związane z jego używaniem.
© 2005 Samsung Electronics Co., Ltd. Wszelkie prawa zastrzeżone.
SCX-4720FN to nazwa modelu urządzenia produkowanego przez firmę
Samsung Electronics Co., Ltd.
Nazwa SAMSUNG oraz logo Samsung to znaki towarowe firmy Samsung Electronics Co., Ltd.
Centronics to znak towarowy firmy Centronics Data Computer Corporation.
IBM i IBM PC to znaki towarowe firmy International Business Machines Corporation.
Nazwy PCL i PCL 6 to znaki towarowe firmy Hewlett-Packard.
Microsoft, Windows, Windows 98, Windows Me, Windows 2000, Windows NT 4.0
oraz Windows XP są zastrzeżonymi znakami towarowymi firmy Microsoft Corporation.
Wszystkie inne marki lub nazwy produktów to znaki towarowe odpowiednich firm lub organizacji.
ii
Contact SAMSUNG WORLD
WIDE
If you have any comments or questions regarding Samsung products, contact
the SAMSUNG customer care center.
Country Customer Care Center Web Site
CANADA 1-800-SAMSUNG (7267864) www.samsung.com/ca
MEXICO 01-800-SAMSUNG
(7267864)
www.samsung.com/mx
U.S.A 1-800-SAMSUNG (7267864) www.samsung.com
ARGENTINE 0800-333-3733 www.samsung.com/ar
BRAZIL 0800-124-421 www.samsung.com/br
CHILE 800-726-7864 (SAMSUNG) www.samsung.com/cl
COSTA RICA 0-800-507-7267 www.samsung.com/latin
ECUADOR 1-800-10-7267 www.samsung.com/latin
EL SALVADOR 800-6225 www.samsung.com/latin
GUATEMALA 1-800-299-0013 www.samsung.com/latin
JAMAICA 1-800-234-7267 www.samsung.com/latin
PANAMA 800-7267 www.samsung.com/latin
PUERTO RICO 1-800-682-3180 www.samsung.com/latin
REP.
DOMINICA
1-800-751-2676 www.samsung.com/latin
TRINIDAD &
TOBAGO
1-800-7267-864 www.samsung.com/latin
VENEZUELA 1-800-100-5303 www.samsung.com/latin
BELGIUM 02 201 2418 www.samsung.com/be
CZECH
REPUBLIC
844 000 844 www.samsung.com/cz
DENMARK 38 322 887 www.samsung.com/dk
FINLAND 09 693 79 554 www.samsung.com/fi
FRANCE 08 25 08 65 65
(€ 0,15/min)
www.samsung.com/fr
GERMANY 01805 - 121213
(€ 0,12/min)
www.samsung.de
iii
HUNGARY 06 40 985 985 www.samsung.com/hu
ITALIA 199 153 153 www.samsung.com/it
LUXEMBURG 02 261 03 710 www.samsung.lu
NETHERLANDS 0900 20 200 88
(€ 0,10/min)
www.samsung.com/nl
NORWAY 231 627 22 www.samsung.com/no
POLAND 0 801 801 881 www.samsung.com/pl
PORTUGAL 80 8 200 128 www.samsung.com/pt
SLOVAKIA 0850 123 989 www.samsung.com/sk
SPAIN 902 10 11 30 www.samsung.com/es
SWEDEN 08 585 367 87 www.samsung.com/se
U.K 0870 242 0303 www.samsung.com/uk
RUSSIA 8-800-200-0400 www.samsung.ru
UKRAINE 8-800-502-0000 www.samsung.com/ur
AUSTRALIA 1300 362 603 www.samsung.com/au
CHINA 800-810-5858
010- 6475 1880
www.samsung.com.cn
HONG KONG 2862 6001 www.samsung.com/hk
INDIA 3030 8282
1600 1100 11
www.samsung.com/in
INDONESIA 0800-112-8888 www.samsung.com/id
JAPAN 0120-327-527 www.samsung.com/jp
MALAYSIA 1800-88-9999 www.samsung.com/my
PHILIPPINES 1800-10-SAMSUNG
(7267864)
www.samsung.com/ph
SINGAPORE 1800-SAMSUNG (7267864) www.samsung.com/sg
THAILAND 1800-29-3232
02-689-3232
www.samsung.com/th
TAIWAN 0800-329-999 www.samsung.com/tw
VIETNAM 1 800 588 889 www.samsung.com/vn
SOUTH AFRICA 0860 7267864 (SAMSUNG) www.samsung.com/za
U.A.E 800SAMSUNG (7267864) www.samsung.com/mea
Country Customer Care Center Web Site
iv
SPIS TREŚCI
1. WPROWADZENIE
Funkcje specjalne ...................................................................................................... 1.2
Rozmieszczenie komponentów ................................................................................. 1.4
Widok z przodu .................................................................................................. 1.4
Widok z tyłu ........................................................................................................ 1.5
Funkcje panelu sterowania ................................................................................ 1.6
2. WPROWADZENIE
Rozpakowywanie ...................................................................................................... 2.2
Wybór miejsca ustawienia ................................................................................. 2.4
Instalowanie kasety z tonerem .................................................................................. 2.5
Wkładanie papieru ..................................................................................................... 2.7
Podłączanie przewodów .......................................................................................... 2.11
Włączanie urządzenia ............................................................................................. 2.14
Zmiana języka interfejsu .......................................................................................... 2.15
Ustawianie identyfikatora urządzenia ...................................................................... 2.16
Wprowadzanie znaków za pomocą klawiatury numerycznej ........................... 2.17
Ustawianie daty i godziny ........................................................................................ 2.19
Zmiana trybu zegara ........................................................................................ 2.20
Ustawianie rozmiaru i rodzaju papieru .................................................................... 2.20
Ustawianie dźwięku ................................................................................................. 2.21
Głośnik, Dzwonek, Dźwięk klawiszy oraz Dźwięk alarmu ................................ 2.21
Głośność głośnika ............................................................................................ 2.22
Tryby oszczędzania ................................................................................................. 2.23
Tryb oszczędzania toneru ................................................................................ 2.23
Tryb oszczędzania impulsów ........................................................................... 2.23
Tryb oszczędzania energii ............................................................................... 2.24
Tryb oszczędzania lampy skanującej .............................................................. 2.25
Informacje o oprogramowaniu Samsung ................................................................. 2.26
Informacje o sterowniku drukarki ..................................................................... 2.27
Instalowanie oprogramowania Samsung w systemie Windows .............................. 2.28
Wymagania systemowe ................................................................................... 2.28
Instalowanie oprogramowania dla drukarki lokalnej ........................................ 2.29
Instalowanie oprogramowania dla drukarki sieciowej ...................................... 2.34
Naprawa oprogramowania ...................................................................................... 2.41
Usuwanie oprogramowania ..................................................................................... 2.43
Odinstalowanie sterownika urządzenia wielofunkcyjnego ............................... 2.43
Odinstalowywanie oprogramowania SmarThru ............................................... 2.44
Odinstalowanie sterownika skanowania sieciowego ....................................... 2.44
Korzystanie z programu do ustawiania opcji drukarki ............................................. 2.45
v
3. OBCHODZENIE SIĘ Z PAPIEREM
Wybór materiałów drukarskich .................................................................................. 3.2
Rodzaj papieru, źródła wprowadzania oraz pojemności .................................... 3.2
Wskazówki dotyczące stosowania papieru i materiałów specjalnych ................ 3.3
Wkładanie papieru ..................................................................................................... 3.4
Do zasobnika standardowego ............................................................................ 3.4
Do zasobnika uniwersalnego ............................................................................. 3.6
Korzystanie z trybu podawania ręcznego .......................................................... 3.8
Wybór lokalizacji wydruków ..................................................................................... 3.10
Drukowanie do przedniego zasobnika odbiorczego
(wydruk skierowany w dół) ............................................................................... 3.10
Drukowanie do tylnej szczeliny odbiorczej (wydruk skierowany w górę) ......... 3.11
4. ZADANIA DRUKOWANIA
Drukowanie dokumentu w systemie Windows .......................................................... 4.2
Anulowanie zadania drukowania ....................................................................... 4.3
Ustawienia drukarki ................................................................................................... 4.4
Zakładka Layout ................................................................................................. 4.5
Zakładka Papier ................................................................................................. 4.6
Zakładka Grafika ................................................................................................ 4.8
Zakładka Dodatki ............................................................................................. 4.10
Zakładka Informacje ......................................................................................... 4.11
Zakładka Drukarka ........................................................................................... 4.11
Korzystanie z ustawień Ulubione ..................................................................... 4.12
Korzystanie z pomocy ...................................................................................... 4.12
Drukowanie wielu stron na jednym arkuszu papieru ............................................... 4.13
Drukowanie plakatów .............................................................................................. 4.14
Dopasowywanie dokumentu do wybranego rozmiaru strony .................................. 4.16
Drukowanie dokumentu zmniejszonego lub powiększonego .................................. 4.17
Stosowanie znaków wodnych ................................................................................. 4.18
Stosowanie istniejących znaków wodnych ...................................................... 4.18
Tworzenie znaków wodnych ............................................................................ 4.19
Edycja znaków wodnych .................................................................................. 4.20
Usuwanie znaków wodnych ............................................................................. 4.20
Stosowanie nakładek .............................................................................................. 4.21
Co to jest nakładka? ........................................................................................ 4.21
Tworzenie nowej nakładki na stronie ............................................................... 4.21
Korzystanie z nakładki na stronie .................................................................... 4.23
Usuwanie nakładek stron ................................................................................. 4.24
5. KOPIOWANIE
Wkładanie papieru do kopiowania ............................................................................. 5.2
Wybieranie zasobnika papieru .................................................................................. 5.2
Przygotowywanie dokumentu .................................................................................... 5.3
Kopiowanie dokumentów z płyty szklanej ................................................................. 5.4
Kopiowanie z automatycznego podajnika dokumentów ............................................ 5.5
Ustawianie opcji kopiowania ..................................................................................... 5.7
Zaciemnienie ...................................................................................................... 5.7
Rodzaj oryginału ................................................................................................ 5.7
Mniejsza/większa kopia ..................................................................................... 5.8
Liczba kopii ........................................................................................................ 5.9
vi
Korzystanie ze specjalnych funkcji kopiowania ......................................................... 5.9
Kopiowanie z duplikatem ................................................................................. 5.10
Kopiowanie z sortowaniem .............................................................................. 5.10
Kopiowanie z automatycznym dopasowaniem ................................................ 5.11
Kopiowanie 2 stron na 1 .................................................................................. 5.11
Kopiowanie 2 na 1 lub 4 na 1 ........................................................................... 5.12
Kopiowanie w trybie Plakat .............................................................................. 5.13
Zmienianie ustawień domyślnych ............................................................................ 5.14
Ustawianie opcji Limit czasu ................................................................................... 5.15
6. SKANOWANIE
Podstawy skanowania ............................................................................................... 6.2
Skanowanie z panelu sterowania do aplikacji ........................................................... 6.3
Skanowanie z wykorzystaniem oprogramowania SmarThru firmy Samsung ............ 6.4
Korzystanie z pliku pomocy elektronicznej ........................................................ 6.6
Skanowanie przy użyciu sterownika WIA .................................................................. 6.7
Skanowanie na dysk USB flash ................................................................................ 6.8
Skanowanie z wykorzystaniem funkcji skanowania sieciowego ................................ 6.9
Skanowanie sieciowe – informacje .................................................................... 6.9
Ustawianie opcji skanowania sieciowego .......................................................... 6.9
Skanowanie z wykorzystaniem funkcji skanowania sieciowego ........................ 6.9
Ustawianie limitu czasu skanowania sieciowego ............................................. 6.11
Korzystanie ze sterownika skanowania sieciowego ................................................ 6.12
Dodawane skanera .......................................................................................... 6.12
Usuwanie skanera ........................................................................................... 6.14
Ustawianie właściwości .................................................................................... 6.14
Skanowanie z wykorzystaniem sterownika skanowania sieciowego ............... 6.17
Ikony skanera ................................................................................................... 6.17
7. WYSYłANIE FAKSU
Zmiana opcji konfiguracji faksu ................................................................................. 7.2
Dostępne opcje konfiguracji faksu ............................................................................. 7.3
Wkładanie dokumentu ............................................................................................... 7.6
Wybieranie zasobnika papieru .................................................................................. 7.9
Dostosowanie rozdzielczości dokumentu .................................................................. 7.9
Automatyczne wysyłanie faksu ............................................................................... 7.11
Ręczne wysyłanie faksu .......................................................................................... 7.12
Ponowne wybieranie ostatniego numeru ................................................................ 7.12
Potwierdzenie transmisji .......................................................................................... 7.13
Automatyczne wybieranie ponowne ........................................................................ 7.13
Informacje o trybach odbierania .............................................................................. 7.14
Wkładanie papieru w celu odebrania faksów .......................................................... 7.15
Automatyczne odbieranie w trybie faksu ................................................................. 7.15
Odbieranie ręczne w trybie Tel. ............................................................................... 7.15
Automatyczne odbieranie w trybie Odp./Faks ......................................................... 7.16
Odbieranie ręczne przy użyciu telefonu zewnętrznego ........................................... 7.16
Odbieranie faksów za pomocą trybu DRPD ............................................................ 7.17
Odbieranie faksów w pamięci .................................................................................. 7.18
Wybieranie jednoprzyciskowe ................................................................................. 7.19
Zapisywanie numeru dla wybierania jednoprzyciskowego .............................. 7.19
Wysyłanie faksu za pomocą numeru jednoprzyciskowego .............................. 7.20
vii
Szybkie wybieranie .................................................................................................. 7.21
Zapisywanie numeru dla szybkiego wybierania ............................................... 7.21
Wysyłanie faksu za pomocą numeru szybkiego wybierania ............................ 7.22
Wybieranie grupowe ................................................................................................ 7.23
Ustawianie numeru wybierania grupowego ..................................................... 7.23
Edycja numerów wybierania grupowego ......................................................... 7.24
Wysyłanie faksu za pomocą wybierania grupowego
(transmisja wieloadresowa) ............................................................................. 7.25
Wyszukiwanie numeru w pamięci ........................................................................... 7.26
Wyszukiwanie sekwencyjne w pamięci ............................................................ 7.26
Wyszukiwanie według określonej pierwszej litery ............................................ 7.26
Drukowanie listy pozycji w książce telefonicznej ..................................................... 7.27
Wysyłanie faksów rozsyłanych ................................................................................ 7.28
Wysyłanie opóźnionego faksu ................................................................................. 7.29
Wysyłanie faksu priorytetowego .............................................................................. 7.31
Dodawanie dokumentów do zaplanowanego faksu ................................................ 7.32
Anulowanie faksu zaplanowanego .......................................................................... 7.33
Używanie trybu bezpiecznego odbierania ............................................................... 7.34
Raporty drukowania ................................................................................................ 7.35
Używanie zaawansowanych funkcji faksu ............................................................... 7.37
Zmiana opcji ustawień ..................................................................................... 7.37
Zaawansowane opcje konfiguracji faksu ......................................................... 7.38
8. OBSłUGA
Czyszczenie pamięci ................................................................................................. 8.2
Czyszczenie urządzenia ............................................................................................ 8.3
Czyszczenie na zewnątrz .................................................................................. 8.3
Czyszczenie części wewnętrznej urządzenia .................................................... 8.3
Czyszczenie modułu skanera ............................................................................ 8.5
Konserwacja kasety z tonerem ................................................................................. 8.6
Rozprowadzanie toneru ..................................................................................... 8.7
Wymienianie kasety z tonerem .......................................................................... 8.8
Konfigurowanie opcji powiadamiania o poziomie toneru ................................. 8.10
Czyszczenie bębna .......................................................................................... 8.11
Ignorowanie komunikatu o pustym tonerze ..................................................... 8.12
Materiały eksploatacyjne i części zamienne ............................................................ 8.13
Wymienianie podkładki gumowej automatycznego podajnika dokumentów ........... 8.14
Ustawianie powiadamiania e-mail ........................................................................... 8.16
Konfiguracja zakładki Ustawienia urządzenia .................................................. 8.16
Ustawianie zakładki Informacje kontaktowe .................................................... 8.19
9. ROZWIąZYWANIE PROBLEMÓW
Usuwanie zacięcia dokumentów ............................................................................... 9.2
Złe podawanie papieru ....................................................................................... 9.2
Złe wysuwanie papieru ...................................................................................... 9.3
Zacięcie dokumentu na wałku ............................................................................ 9.4
Usuwanie zakleszczeń papieru ................................................................................. 9.5
W zasobniku 1 ................................................................................................... 9.5
W opcjonalnym zasobniku 2 .............................................................................. 9.6
W obszarze utrwalacza lub w okolicach kasety z tonerem ................................ 9.7
W obszarze odbioru papieru .............................................................................. 9.9
W zasobniku uniwersalnym ............................................................................. 9.10
Wskazówki, dzięki którym można uniknąć zakleszczeń papieru ..................... 9.11
viii
Objaśnienia komunikatów o błędach na wyświetlaczu LCD .................................... 9.12
Rozwiązywanie innych problemów .......................................................................... 9.16
Problemy z podawaniem papieru ..................................................................... 9.16
Problemy drukowania ...................................................................................... 9.17
Problemy z jakością druku ............................................................................... 9.19
Problemy z kopiowaniem ................................................................................. 9.24
Problemy skanowania ...................................................................................... 9.25
Problemy z faksem .......................................................................................... 9.26
Problemy ze skanowaniem sieciowym ............................................................ 9.27
Typowe problemy w środowisku Linux ............................................................ 9.28
10. KORZYSTANIE Z DYSKU USB FLASH
Dyski USB flash – informacje .................................................................................. 10.2
Instalowanie dysku USB flash ................................................................................. 10.2
Skanowanie na dysk USB flash .............................................................................. 10.3
Skanowanie z ustawieniami domyślnymi ......................................................... 10.3
Skanowanie z własnymi ustawieniami ............................................................. 10.4
Zarządzanie dyskiem USB flash ............................................................................. 10.6
Zmiana ustawień domyślnych .......................................................................... 10.6
Usuwanie pliku obrazu ..................................................................................... 10.7
Formatowanie dysku USB flash ....................................................................... 10.8
Wyświetlanie stanu pamięci USB .................................................................... 10.9
Drukowanie z dysku USB flash ............................................................................. 10.10
Wykonywanie kopii zapasowych danych .............................................................. 10.11
A. KORZYSTANIE Z URZąDZENIA WSYSTEMIE LINUX
Wprowadzenie ........................................................................................................... A.2
Instalowanie sterownika urządzenia wielofunkcyjnego ............................................. A.3
Wymagania systemowe ..................................................................................... A.3
Instalowanie sterownika urządzenia wielofunkcyjnego ...................................... A.4
Odinstalowanie sterownika urządzenia wielofunkcyjnego ................................. A.6
Korzystanie z konfiguratora urządzenia wielofunkcyjnego ........................................ A.7
Otwieranie konfiguratora urządzenia wielofunkcyjnego ..................................... A.7
Konfigurowanie drukarek ................................................................................... A.8
Scanners Configuration (Konfigurowanie skanerów) ......................................... A.9
MFP Ports Configuration (Konfigurowanie portów urządzenia
wielofunkcyjnego) ............................................................................................ A.10
Konfigurowanie właściwości drukarki ...................................................................... A.11
Drukowanie dokumentu ........................................................................................... A.12
Drukowanie z poziomu aplikacji ....................................................................... A.12
Drukowanie plików ........................................................................................... A.13
Skanowanie dokumentu .......................................................................................... A.14
Korzystanie z edytora obrazów ........................................................................ A.17
B. KORZYSTANIE ZURZąDZENIA W SIECI
Udostępnianie urządzenia w sieci komputerowej ...................................................... B.2
Konfiguracja urządzenia udostępnionego lokalnie .................................................... B.3
W systemie Windows 98/Me .............................................................................. B.3
Windows NT 4.0/2000/XP .................................................................................. B.4
Konfiguracja urządzenia podłączonego do sieci ....................................................... B.5
Konfiguracja parametrów sieciowych w panelu sterowania ............................... B.5
ix
C. INSTALOWANIE OPCJONALNYCH
ELEMENTÓW URZąDZENIA
Instalowanie modułu pamięci DIMM .......................................................................... C.2
Usuwanie modułu DIMM .................................................................................... C.4
Instalacja opcjonalnego zasobnika ............................................................................ C.5
Ustawianie zasobnika 2 we właściwościach drukarki ........................................ C.7
D. DANE TECHNICZNE
Specyfikacje ogólne .................................................................................................. D.2
Specyfikacja skanera i kopiarki ................................................................................. D.3
Dane techniczne drukarki .......................................................................................... D.4
Specyfikacja faksu ..................................................................................................... D.5
Specyfikacje papieru ................................................................................................. D.6
Przegląd ............................................................................................................. D.6
Obsługiwane rozmiary papieru .......................................................................... D.7
Porady dotyczące stosowania papieru .............................................................. D.8
Specyfikacje papieru .......................................................................................... D.9
Pojemność zasobników odbiorczych papieru .................................................... D.9
Warunki przechowywania papieru ..................................................................... D.9
x
Ważne środki ostrożności i informacje dotyczące bezpieczeństwa
Aby zmniejszyć ryzyko pożaru, porażenia elektrycznego lub obrażeń ciała podczas użytkowania
tego urządzenia, należy stosować wymienione niżej środki ostrożności.
1. Wszystkie instrukcje należy przeczytać i zrozumieć.
2. Podczas korzystania z urządzeń elektrycznych należy kierować się zdrowym rozsądkiem.
3. Należy przestrzegać wszystkich ostrzeżeń i instrukcji umieszczonych na urządzeniu
i w dokumentacji mu towarzyszącej.
4. Jeśli instrukcja obsługi jest sprzeczna z informacjami dotyczącymi bezpieczeństwa, należy
zastosować się do informacji dotyczących bezpieczeństwa. Sprzeczność może wynikać
z niezrozumienia instrukcji obsługi. Jeśli sprzeczności nie da się rozstrzygnąć samodzielnie,
w celu uzyskania pomocy należy skontaktować się z przedstawicielem handlowym lub serwisem.
5. Przed czyszczeniem należy odłączyć urządzenie od gniazda sieciowego i/lub gniazda
telefonicznego. Nie wolno używać płynnych środków czyszczących ani aerozoli. Do czyszczenia
powinno się używać wyłącznie wilgotnej szmatki.
6. Nie wolno ustawiać urządzenia na niestabilnym wózku, stojaku czy stole. Może wtedy spaść,
powodując poważne szkody.
7. Urządzenia nie wolno nigdy ustawiać na grzejnikach, nagrzewnicach, klimatyzatorach
czy przewodach wentylacyjnych lub w ich pobliżu.
8. Nie należy dopuszczać, aby jakiekolwiek przedmioty były ustawiane na przewodzie zasilającym.
Nie wolno ustawiać urządzenia w miejscu, gdzie przewód będzie narażony na zniszczenie
przez osoby przechodzące po nim.
9. Nie należy powodować przeciążenia gniazdek sieciowych czy przedłużaczy. Może to pogorszyć
warunki pracy i spowodować pożar lub porażenie prądem.
10. Nie należy pozwalać zwierzętom na gryzienie przewodu zasilającego, telefonicznego
lub przewodu łączącego z komputerem PC.
11. Nie wolno wciskać żadnych przedmiotów przez otwory w obudowie. Mogą się one zetknąć
z punktami o wysokim napięciu, powodując zagrożenie pożarem lub porażeniem elektrycznym.
Nie wolno rozlewać żadnej cieczy na urządzenie ani wlewać jej do wnętrza urządzenia.
12. Urządzenie może być wyposażone w ciężką pokrywę dociskającą dokument w celu uzyskania
optymalnych wyników skanowania i/lub przesyłania faksów (zazwyczaj urządzenie z płaskim
łożem). W tym przypadku, po ułożeniu dokumentu na płycie szklanej, należy powoli opuścić
pokrywę, aż do oporu.
13. Aby zmniejszyć ryzyko porażenia prądem, nie należy demontować urządzenia. W razie
konieczności naprawy powinien ją przeprowadzać wykwalifikowany personel serwisowy.
Otwieranie i demontaż pokryw może narazić użytkownika na niebezpieczne napięcie
lub spowodować inne zagrożenia. Niewłaściwy ponowny montaż może spowodować porażenie
prądem podczas późniejszej eksploatacji urządzenia.
14. W następujących okolicznościach należy odłączyć urządzenie od gniazda telefonicznego,
komputera i sieci zasilającej i przekazać je wykwalifikowanemu personelowi serwisowemu:
Gdy dowolna część przewodu zasilającego, wtyczki lub kabla połączeniowego jest uszkodzona
lub poszarpana.
•Jeśli rozlano ciecz na urządzenie.
•Jeśli urządzenie stało na deszczu lub w wodzie.
•Jeśli mimo przestrzegania instrukcji urządzenie nie działa poprawnie.
•Jeśli urządzenie zostało upuszczone lub obudowa jest uszkodzona.
•Jeśli urządzenie nagle zaczyna działać w nietypowy sposób.
xi
15. Należy wykonywać tylko regulacje opisane w instrukcji obsługi. Niewłaściwe ustawienie innych
elementów regulacyjnych może spowodować uszkodzenie i wymagać znacznego nakładu
pracy podczas serwisu.
16. Należy unikać korzystania z urządzenia podczas burzy z piorunami. Istnieje ryzyko porażenia
prądem spowodowanego piorunem. O ile to możliwe, podczas burzy powinno się odłączać
przewód zasilający urządzenia i przewód telefoniczny.
17. ZACHOWAJ TE INSTRUKCJE.
18. Używaj tylko przewodu telefonicznego nr 26 AWG lub większego.
Oświadczenie o bezpieczeństwie lasera
Niniejsza drukarka otrzymała w Stanach Zjednoczonych certyfikat potwierdzający spełnianie
warunków DHHS 21 CFR, rozdział 1, podrozdział J, dla urządzeń laserowych klasy I (1), a w innych
krajach ma certyfikat jako urządzenie laserowe klasy I zgodne z normą IEC 825.
Produkty laserowe klasy I są uważane za bezpieczne. System laserowy oraz drukarka są
skonstruowane w taki sposób, aby podczas normalnej eksploatacji, obsługi lub zalecanych
warunków serwisowych nigdy nie dochodziło do kontaktu użytkowników z promieniowaniem
laserowym powyżej klasy I.
OSTRZEŻENIE
Nigdy nie uruchamiaj ani nie naprawiaj drukarki, kiedy pokrywa zespołu lasera/skanera jest zdjęta.
Odbita wiązka, choć niewidoczna, może uszkodzić wzrok.
xii
Środki bezpieczeństwa dotyczące ozonu
Urządzenie wytwarza ozon podczas normalnej eksploatacji. Wytwarzany
ozon nie zagraża zdrowiu operatora. Mimo to zaleca się eksploatację
w miejscu o dobrym przepływie powietrza.
Aby uzyskać więcej informacji dotyczących ozonu, skontaktuj się z najbliższym
przedstawicielem firmy Samsung.
Oszczędzanie energii
Drukarka została wykonana zgodnie z zaawansowaną technologią oszczędzania energii,
umożliwiającą zmniejszenie poboru mocy, gdy urządzenie nie jest używane.
Jeżeli przez dłuższy czas do drukarki nie są przesyłane żadne dane, pobór mocy zostanie
automatycznie obniżony.
Symbol ENERGY STAR nie oznacza, że dany produkt lub usługa są reklamowane przez EPA.
Recykling
Zaleca się utylizację lub usuwanie materiału, z którego zostało wykonane
opakowanie tego wyrobu, zgodnie z przepisami o ochronie środowiska.
Prawidłowe usuwanie produktu (zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny)
Oznaczenie umieszczone na produkcie lub w odnoszących się do niego
tekstach wskazuje, że produktu po upływie okresu użytkowania nie należy
usuwać z innymi odpadami pochodzącymi z gospodarstw domowych.
Aby uniknąć szkodliwego wpływu na środowisko naturalne i zdrowie ludzi
wskutek niekontrolowanego usuwania odpadów, prosimy o oddzielenie produktu
od innego typu odpadów oraz odpowiedzialny recykling w celu promowania
ponownego użycia zasobów materialnych jako stałej praktyki.
W celu uzyskania informacji na temat miejsca i sposobu bezpiecznego dla środowiska recyklingu
tego produktu użytkownicy w gospodarstwach domowych powinni skontaktować się z punktem
sprzedaży detalicznej, w którym dokonali zakupu produktu, lub z organem władz lokalnych.
Użytkownicy w firmach powinni skontaktować się ze swoim dostawcą i sprawdzić warunki umowy
zakupu. Produktu nie należy usuwać razem z innymi odpadami komercyjnymi.
xiii
Emisja fal radiowych
Informacje dla użytkownika o przepisach FCC
Niniejsze urządzenie zostało sprawdzone i potwierdzono jego zgodność z wymaganiami dotyczącymi
urządzeń cyfrowych klasy B, zgodnie z częścią 15 przepisów FCC. Stosowanie tych reguł ma
zapewniać odpowiednią ochronę przed szkodliwymi zakłóceniami w instalacjach domowych.
Niniejsze urządzenie wytwarza, stosuje i może emitować promieniowanie w zakresie częstotliwości
radiowych. Jeżeli nie będzie zainstalowane i użytkowane zgodnie z instrukcją, może powodować
szkodliwe zakłócenia w komunikacji radiowej. Nie można jednak zagwarantować, że zakłócenia
nie wystąpią w danej instalacji. Jeżeli urządzenie będzie powodowało szkodliwe zakłócenia,
które można wykryć, wyłączając i włączając urządzenie, zaleca się wyeliminowanie takich zakłóceń
przez podjęcie następujących działań:
•Zmianę położenia anteny odbiornika.
•Zwiększenie odstępu pomiędzy urządzeniem a odbiornikiem.
•Podłączenie urządzenia do gniazda sieciowego znajdującego się w innym obwodzie
niż gniazdo, do którego jest podłączony odbiornik.
•Skonsultuj się ze sprzedawcą lub doświadczonym technikiem RTV w celu uzyskania pomocy.
U
WAGA
:
Zmiany lub modyfikacje, które nie zostaną wyraźnie zatwierdzone przez producenta
odpowiedzialnego za zgodność urządzenia z normami, mogą spowodować unieważnienie
prawa użytkownika do korzystania z urządzenia.
Kanadyjskie przepisy dotyczące zakłóceń radiowych
Niniejsze urządzenie cyfrowe nie powoduje większej emisji zakłóceń radiowych niż przewidziana
dla urządzeń cyfrowych klasy B, zgodnie ze standardem przewidzianym dla urządzeń wywołujących
zakłócenia, określonym w dokumencie „Urządzenia cyfrowe”, ICES-003 Kanadyjskiego Urzędu ds.
Przemysłu i Nauki.
Cet appareil numérique respecte les limites de bruits radioélectriques applicables aux appareils
numériques de Classe B prescrites dans la norme sur le matériel brouilleur: „Appareils Numériques”,
ICES-003 édictée par l’Industrie et Sciences Canada.
Oznaczenia na faksie
Zgodnie z ustawą o ochronie praw klientów sieci telefonicznych (Telephone Consumer Protection Act)
z roku 1991 każda wiadomość przesłana przez jakąkolwiek osobę drogą telefoniczną lub faksem
przy wykorzystaniu komputera lub innego urządzenia elektronicznego musi zawierać następujące
informacje umieszczone na górnym lub dolnym marginesie każdej przesłanej strony lub na pierwszej
stronie transmisji:
(1) datę i godzinę transmisji,
(2) dane identyfikacyjne przedsiębiorstwa lub osoby fizycznej wysyłającej wiadomość oraz
(3) numer telefonu urządzenia przesyłającego wiadomość, przedsiębiorstwa lub osoby fizycznej.
xiv
Firma telekomunikacyjna ma prawo do wprowadzania zmian w jej urządzeniach telekomunikacyjnych,
sprzęcie, działaniach lub procedurach w przypadku gdy postępowanie takie jest uzasadnione
w ramach działalności firmy i nie jest niezgodne z zasadami i przepisami zawartymi w części 68 FCC.
W przypadku gdy zasadne jest twierdzenie, że zmiany takie mogą spowodować niezgodność
jakichkolwiek urządzeń telekomunikacyjnych klienta z urządzeniami telekomunikacyjnymi firmy
telekomunikacyjnej, lub jeśli urządzenia klienta wymagają w takim przypadku modyfikacji lub zmiany
albo w inny sposób mają znaczący wpływ na użytkowanie i działanie takich urządzeń, klient będzie
poinformowany na piśmie z odpowiednim wyprzedzeniem, tak aby miał on możliwość utrzymania
ciągłości usług.
Numer REN (Ringer Equivalence Number)
Numer REN (Ringer Equivalence Number) oraz numer rejestracyjny FCC dla tego urządzenia
można znaleźć na etykiecie umieszczonej na spodniej lub tylnej części urządzenia. W pewnych
przypadkach może istnieć potrzeba przedstawienia tych numerów firmie telekomunikacyjnej.
Numer REN jest miarą obciążenia prądem elektrycznym na linii telefonicznej, przydatną do określania,
czy linia jest „przeciążona”. Instalowanie urządzeń kilku typów na tej samej linii telefonicznej może
spowodować problemy przy nawiązywaniu i w szczególności odbieraniu połączeń telefonicznych.
Suma wszystkich numerów REN urządzeń zainstalowanych na linii telefonicznej powinna być
mniejsza niż pięć. Pozwoli to na bezproblemowe korzystanie z usług świadczonych przez firmę
telekomunikacyjną. W niektórych przypadkach korzystanie z pięciu urządzeń na jednej linii
telefonicznej może nie być możliwe. Jeśli którekolwiek z urządzeń telefonicznych nie działa właściwie,
należy je natychmiast odłączyć od linii telefonicznej, ponieważ może ono uszkodzić linię telefoniczną.
OSTRZEŻENIE:
Przepisy FCC określają, że zmiany lub modyfikacje w takich urządzeniach, które nie zostały
wyraźnie zaakceptowane przez ich producenta, mogą pozbawić użytkownika prawa do użytkowania
takich urządzeń. W przypadku gdy terminal telekomunikacyjny powoduje szkodę w sieci telefonicznej,
firma telekomunikacyjna powinna poinformować klienta o możliwości zaprzestania świadczenia
usług telekomunikacyjnych. Jednakże w przypadkach gdy zawiadomienie takie jest niemożliwe
ze względów praktycznych, firma ta może tymczasowo zaprzestać świadczenia usług
pod warunkiem, że:
a) bezzwłocznie zawiadomi o tym klienta;
b) da klientowi możliwość usunięcia problemu z urządzeniami;
c) poinformuje klienta o jego prawie do wniesienia zażalenia do Federalnej Komisji Komunikacji,
zgodnie z procedurami określonymi w zasadach i przepisach FCC punkt E części 68.
Należy również wiedzieć, że:
•Urządzenie nie jest przeznaczone do połączenia do systemu cyfrowego PBX.
•Jeśli użytkownik zamierza korzystać z modemu komputerowego lub modemu faksowego
na tej samej linii telefonicznej, na której jest zainstalowane urządzenie, transmisja i odbiór
we wszystkich zainstalowanych urządzeniach mogą być zakłócone. Zaleca się, aby żadne inne
urządzenia, z wyjątkiem zwykłego telefonu, nie były podłączone do tej samej linii telefonicznej.
•Jeśli w danej okolicy często występują wyładowania atmosferyczne lub wahania napięcia,
zalecamy zainstalowanie zabezpieczeń przeciwprzepięciowych linii zasilania i linii telefonicznej.
Zabezpieczenia przeciwprzepięciowe można zakupić u dystrybutora lub w specjalistycznych
sklepach ze sprzętem telefonicznym i elektronicznym.
xv
Podczas programowania numerów awaryjnych i/lub wykonywania połączeń testowych
z numerami alarmowymi należy, korzystając z numeru innego niż alarmowy, poinformować
dyspozytora usług awaryjnych o tym zamiarze. Dyspozytor udzieli dalszych instrukcji
co do sposobu przeprowadzenia testu numeru awaryjnego.
•Urządzenia tego nie wolno wykorzystywać do usług płatnych ani tzw. linii „party lines”.
•Urządzenie ma połączenie magnetyczne dla aparatu słuchowego.
•Urządzenie to można bezpiecznie podłączyć do sieci telefonicznej za pomocą standardowego
gniazda USOC RJ-11C.
Oświadczenie o zgodności (państwa europejskie)
Zatwierdzenia i certyfikaty
Znak CE naniesiony na ten wyrób oznacza, że firma Samsung Electronics Co., Ltd.
deklaruje zgodność urządzenia z obowiązującą dyrektywą Rady nr 93/68/EWG
oraz innymi wymienionymi niżej dyrektywami z dnia:
1 stycznia 1995 r.
: dyrektywa Rady 73/23/EWG – wstępne ustalenia dotyczące przepisów
Krajów Członkowskich związanych z urządzeniami niskonapięciowymi.
1 stycznia 1996 r.
: dyrektywa Rady 89/336/EWG (92/31/EWG) – wstępne ustalenia dotyczące
przepisów Krajów Członkowskich o zgodności elektromagnetycznej.
9 marca 1999 r.
: dyrektywa Rady 1999/5/WE o urządzeniach radiowych i terminalach
telekomunikacyjnych oraz o wspólnym przestrzeganiu zgodności.
Pełną treść deklaracji definiującej odpowiednie dyrektywy oraz odnośne
normy można uzyskać
od przedstawiciela firmy
Samsung Electronics
Co., Ltd.
Certyfikat EC
Certyfikat zgodności z dyrektywą 1999/5/WE o urządzeniach radiowych i terminalach
telekomunikacyjnych (FAX)
Zgodnie z przepisami dyrektywy 1999/5/WE, niniejszy wyrób Samsung otrzymał własny certyfikat
firmy Samsung, dopuszczający do użycia jako pojedyncze urządzenie końcowe, podłączone
do publicznej komutowanej sieci telefonicznej (PSTN) na terenie całej Europy. Produkt przeznaczony
jest do pracy z krajowymi sieciami PSTN oraz zgodnymi centralami PBX krajów europejskich.
W przypadku problemów należy najpierw skontaktować się z Europejskim Laboratorium
Jakościowym Samsung Electronics Co., Ltd.
Przetestowano zgodność tego produktu ze standardami TBR21. Aby ułatwić używanie
i zastosowanie urządzeń końcowych zgodnych z tym standardem, Europejski Instytut
Standardów Telekomunikacyjnych (ETSI) wydał dokument pomocniczy (EG 201 121),
zawierający uwagi i dodatkowe wymagania zapewniające zgodność terminali TBR21 z siecią.
Produkt ten zaprojektowano według wszystkich odpowiednich uwag pomocniczych zawartych
w tym dokumencie – jest on z nimi w pełni zgodny.
xvi
Wymiana wtyczki (dotyczy tylko Wielkiej Brytanii)
W
A
ż
NE
Przewód sieciowy tego urządzenia jest wyposażony w znormalizowaną wtyczkę (BS 1363) 13 A
z wkładem topikowym 13 A. W razie wymiany lub sprawdzania wkładu topikowego należy założyć
właściwy wkład 13 A. Następnie założyć z powrotem pokrywę bezpieczników. W razie zagubienia
pokrywy nie używać wtyczki bez założonej nowej pokrywy.
Należy skontaktować się z osobami, od których urządzenie zostało zakupione.
Wtyczka 13 A jest powszechnie stosowana na terenie Wielkiej Brytanii i powinna być odpowiednia.
Jednak w niektórych budynkach (głównie starszych) nie ma typowych gniazd 13 A. Należy wtedy
nabyć odpowiedni adapter. Nie należy usuwać zintegrowanej wtyczki.
O
STRZE
ż
ENIE
W przypadku odcięcia zintegrowanej wtyczki należy ją natychmiast wyrzucić.
Ponowne podłączanie wtyczki jest zabronione, w przeciwnym razie po włożeniu
jej do gniazdka można ulec porażeniu prądem.
W
A
ż
NE
OSTRZE
ż
ENIE
:
Urządzenie musi być uziemione.
Przewody kabla zasilającego mają następujące oznaczenia barwne:
Zielono-żółty: uziemienie
Niebieski: przewód zerowy
•Brązowy: faza
Jeśli przewody kabla zasilającego są innego koloru niż barwne oznakowania na wtyczce:
Należy podłączyć zielono-żółty przewód do wtyku oznaczonego literą „E” lub symbolem uziemienia
bądź kolorem zielono-żółtym lub zielonym.
Niebieski przewód podłączyć do wtyku oznaczonego literą „N” lub kolorem czarnym.
Brązowy przewód podłączyć do wtyku oznaczonego literą „L” lub kolorem czerwonym.
We wtyczce, adapterze lub na tablicy rozdzielczej musi być założona wkładka topikowa 13 A.
xvii
xviii
N
OTATKI
1
WPROWADZENIE
Dziękujemy za zakup tego wielofunkcyjnego produktu firmy
Samsung. Umożliwia on drukowanie, kopiowanie, skanowanie
i faksowanie.
Niniejszy rozdział obejmuje:
Funkcje specjalne
Rozmieszczenie komponentów
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88
  • Page 89 89
  • Page 90 90
  • Page 91 91
  • Page 92 92
  • Page 93 93
  • Page 94 94
  • Page 95 95
  • Page 96 96
  • Page 97 97
  • Page 98 98
  • Page 99 99
  • Page 100 100
  • Page 101 101
  • Page 102 102
  • Page 103 103
  • Page 104 104
  • Page 105 105
  • Page 106 106
  • Page 107 107
  • Page 108 108
  • Page 109 109
  • Page 110 110
  • Page 111 111
  • Page 112 112
  • Page 113 113
  • Page 114 114
  • Page 115 115
  • Page 116 116
  • Page 117 117
  • Page 118 118
  • Page 119 119
  • Page 120 120
  • Page 121 121
  • Page 122 122
  • Page 123 123
  • Page 124 124
  • Page 125 125
  • Page 126 126
  • Page 127 127
  • Page 128 128
  • Page 129 129
  • Page 130 130
  • Page 131 131
  • Page 132 132
  • Page 133 133
  • Page 134 134
  • Page 135 135
  • Page 136 136
  • Page 137 137
  • Page 138 138
  • Page 139 139
  • Page 140 140
  • Page 141 141
  • Page 142 142
  • Page 143 143
  • Page 144 144
  • Page 145 145
  • Page 146 146
  • Page 147 147
  • Page 148 148
  • Page 149 149
  • Page 150 150
  • Page 151 151
  • Page 152 152
  • Page 153 153
  • Page 154 154
  • Page 155 155
  • Page 156 156
  • Page 157 157
  • Page 158 158
  • Page 159 159
  • Page 160 160
  • Page 161 161
  • Page 162 162
  • Page 163 163
  • Page 164 164
  • Page 165 165
  • Page 166 166
  • Page 167 167
  • Page 168 168
  • Page 169 169
  • Page 170 170
  • Page 171 171
  • Page 172 172
  • Page 173 173
  • Page 174 174
  • Page 175 175
  • Page 176 176
  • Page 177 177
  • Page 178 178
  • Page 179 179
  • Page 180 180
  • Page 181 181
  • Page 182 182
  • Page 183 183
  • Page 184 184
  • Page 185 185
  • Page 186 186
  • Page 187 187
  • Page 188 188
  • Page 189 189
  • Page 190 190
  • Page 191 191
  • Page 192 192
  • Page 193 193
  • Page 194 194
  • Page 195 195
  • Page 196 196
  • Page 197 197
  • Page 198 198
  • Page 199 199
  • Page 200 200
  • Page 201 201
  • Page 202 202
  • Page 203 203
  • Page 204 204
  • Page 205 205
  • Page 206 206
  • Page 207 207
  • Page 208 208
  • Page 209 209
  • Page 210 210
  • Page 211 211
  • Page 212 212
  • Page 213 213
  • Page 214 214
  • Page 215 215
  • Page 216 216
  • Page 217 217
  • Page 218 218
  • Page 219 219
  • Page 220 220
  • Page 221 221
  • Page 222 222
  • Page 223 223
  • Page 224 224
  • Page 225 225
  • Page 226 226
  • Page 227 227
  • Page 228 228
  • Page 229 229
  • Page 230 230
  • Page 231 231
  • Page 232 232
  • Page 233 233
  • Page 234 234
  • Page 235 235
  • Page 236 236
  • Page 237 237
  • Page 238 238
  • Page 239 239
  • Page 240 240
  • Page 241 241
  • Page 242 242
  • Page 243 243
  • Page 244 244
  • Page 245 245
  • Page 246 246
  • Page 247 247
  • Page 248 248
  • Page 249 249
  • Page 250 250
  • Page 251 251
  • Page 252 252
  • Page 253 253
  • Page 254 254
  • Page 255 255
  • Page 256 256
  • Page 257 257
  • Page 258 258
  • Page 259 259
  • Page 260 260
  • Page 261 261
  • Page 262 262
  • Page 263 263
  • Page 264 264
  • Page 265 265
  • Page 266 266
  • Page 267 267
  • Page 268 268
  • Page 269 269
  • Page 270 270
  • Page 271 271
  • Page 272 272
  • Page 273 273
  • Page 274 274
  • Page 275 275
  • Page 276 276
  • Page 277 277
  • Page 278 278
  • Page 279 279
  • Page 280 280
  • Page 281 281
  • Page 282 282
  • Page 283 283
  • Page 284 284
  • Page 285 285
  • Page 286 286
  • Page 287 287
  • Page 288 288
  • Page 289 289
  • Page 290 290
  • Page 291 291
  • Page 292 292
  • Page 293 293
  • Page 294 294
  • Page 295 295
  • Page 296 296
  • Page 297 297
  • Page 298 298
  • Page 299 299
  • Page 300 300
  • Page 301 301
  • Page 302 302

Samsung SCX-4720FN Instrukcja obsługi

Kategoria
Kopiarki
Typ
Instrukcja obsługi