5
ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
OSTRZEŻENIE
• Podczas montażu produktu należy przestrzegać procedur zawartych w instrukcjach
serwisowych.
Używać wyłącznie oryginalnych części SHIMANO. W przypadku niewłaściwej regulacji
albo nieprawidłowego montażu elementu lub części zapasowej, może dojść do usterki
elementu bądź utraty panowania nad rowerem i wypadku.
•
Podczas przeprowadzania czynności konserwacyjnych takich jak wymiana
elementów należy mieć na sobie zatwierdzone okulary ochronne.
• Podczas montażu zespołu korpusu wolnobiegu nie nakładać smaru lub oleju poza
wyznaczonymi obszarami. Mogłoby to spowodować nieprawidłowe działanie zespołu
korpusu wolnobiegu.
• Nie należy myć zespołu korpusu wolnobiegu. Wewnętrzny smar mógłby wypłynąć i
spowodować nieprawidłowe działanie zespołu korpusu wolnobiegu.
Należy również przekazać użytkownikom następujące informacje:
• Przed rozpoczęciem jazdy na rowerze należy sprawdzić, czy koła są prawidłowo
zamocowane. Używanie dźwigni zwalniającej osi w sposób nieprawidłowy może
doprowadzić do odpadnięcia koła itp., co w konsekwencji może spowodować upadek i
poważne obrażenia.
• Przed jazdą na rowerze, sprawdzić koła, aby upewnić się, że nie ma wygiętych lub
luźnych szprych oraz wgnieceń, rys czy pęknięć na powierzchni obręczy. W przypadku
znalezienia choćby jednego z wymienionych powyżej problemów, nie używać koła. Koło
może pęknąć, powodując upadek rowerzysty. Sprawdzić, czy nie wystąpiło
rozwarstwienie włókien węglowych lub czy nie pojawiły się pęknięcia.
• Przed jazdą na rowerze należy dokładnie sprawdzić koła, aby upewnić się, że nie
wystąpiły pęknięcia w osiach, a w przypadku znalezienia śladów pęknięcia lub innych
nietypowych warunków NIE WOLNO korzystać z roweru. To koło nie jest przeznaczone
do downhillu i jazdy dowolnej (freeride). W zależności od warunków jazdy, w osi koła
może dojść do pęknięć. Może to prowadzić do nieprawidłowego działania osi koła,
którego wynikiem mogą być poważne obrażenia lub śmierć.
• Nie używać hamulców obręczowych. Te koła są przeznaczone do stosowania wyłącznie z
hamulcami tarczowymi. Używanie tych kół z hamulcami obręczowymi może uszkodzić
obręcze i doprowadzić do wypadku, którego wynikiem mogą być poważne obrażenia lub
śmierć.