ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
12
ABY ZAPEWNIĆ
BEZPIECZEŃSTWO
OSTRZEŻENIE
Przed zamontowaniem części należy uważnie
przeczytać niniejszy podręcznik sprzedawcy.
Poluzowane, zużyte lub uszkodzone części mogą
doprowadzić do wywrócenia roweru, co może
spowodować poważne obrażenia. Zdecydowanie
zalecamy stosowanie wyłącznie oryginalnych części
zamiennych SHIMANO.
Przed zamontowaniem części należy uważnie
przeczytać niniejszy podręcznik sprzedawcy.
Jeśli regulacje nie zostaną prawidłowo wykonane,
łańcuch może spadać. Może to doprowadzić do
upadku z roweru i poważnych obrażeń.
UWAGA
Jeżeli zmiana przełożenia nie jest płynna, oczyścić
przerzutkę i nasmarować wszystkie części ruchome.
Jeżeli luz w ogniwach jest na tyle duży, że regulacja nie
jest możliwa, należy wymienić przerzutkę.
Przed użyciem nasmarować linkę oraz wnętrze
pancerza, aby zapewnić swobodne ślizganie się linki.
W celu zapewnienia płynnej pracy stosować
odpowiedni pancerz i ślizgi.
Okresowo należy czyścić przerzutkę oraz smarować
wszystkie części ruchome i kółka.
Jeżeli nie można wyregulować zmiany przełożeń,
sprawdzić, czy rama i tylne widełki roweru są
równoległe do osi. Sprawdzić również, czy linka jest
nasmarowana oraz czy pancerz nie jest zbyt długi lub
zbyt krótki.
Jeżeli w wyniku poluzowania słychać nietypowy
dźwięk w kółku, należy wymienić kółko.
Duży opór linki na ramie z wewnętrznym
prowadzeniem linek może osłabić działanie przerzutki
SIS.
Jeżeli podczas działania dźwigni odczuwalny jest opór,
to przerzutka SIS nie działa normalnie albo istnieje
inny problem; należy upewnić się, że nie ma problemu
z działaniem linki lub zginaniem się pancerza.
MTB/Trekking
Zębatki należy co jakiś czas myć neutralnym środkiem
czyszczącym. Ponadto czyszczenie łańcucha
neutralnym środkiem czyszczącym i smarowanie może
być skutecznym sposobem zwiększenia trwałości
zębatek i łańcucha.
Należy zawsze upewnić się, czy łożysko zestawu
zębatek ma to samo oznaczenie grupy. Nigdy nie
używać kombinacji z łożyskiem zębatki mających różne
oznaczenie grupy.
1 Oznaczenia grupy
Należy zastosować pancerz nieco dłuższy i odstający,
nawet w przypadku, gdy kierownica jest skręcona
maksymalnie. Ponadto należy sprawdzić, czy dźwignia
przerzutki nie dotyka ramy, gdy kierownica jest
maksymalnie skręcona.
Do smarowania linki przerzutki stosuje się smar
specjalny. Nie należy stosować smaru wysokiej jakości
ani innych środków smarnych. Może to spowodować
pogorszenie wydajności zmiany przełożeń.
SZOSA
Koniec pancerza z końcówką aluminiową powinien
znajdować się po stronie przerzutki.
1 Strona przerzutki
(A) Końcówka aluminiowa
(B) Końcówka aluminiowa (4 mm)
(C) Końcówka plastikowa