4
ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
OSTRZEŻENIE
•
Podczas montażu komponentów należy zawsze postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w instrukcji obsługi.
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części SHIMANO. Poluzowanie lub uszkodzenie takich części, jak śruby i nakrętki może spowodować
spadnięcie z roweru oraz poważne obrażenia.
Ponadto jeśli regulacje nie zostaną wykonane prawidłowo, mogą wystąpić problemy i może dojść do upadku z roweru, co może spowodować
poważne obrażenia.
•
Przed wykonaniem czynności konserwacyjnych, np. wymiany części, należy założyć okulary ochronne lub gogle.
•
Po uważnym przeczytaniu niniejszego podręcznika sprzedawcy należy zachować go na przyszłość.
Należy również przekazać użytkownikom następujące informacje:
•
Przed użyciem sprawdzić koła, aby upewnić się, że nie ma wygiętych lub luźnych szprych oraz wgnieceń, rys czy pęknięć na powierzchni obręczy.
Wprzypadku wystąpienia któregoś z wymienionych problemów nie wolno używać koła. Koło może odpaść, powodując upadek rowerzysty.
Wprzypadku kół z włókna węglowego należy również upewnić się, że nie ma śladów rozwarstwienia włókien węglowych ani pęknięć.
•
Przed użyciem należy napompować opony do ciśnienia wskazanego na oponie lub obręczy. Jeśli na oponach lub na obręczy oznaczono ciśnienie
maksymalne, nie należy przekraczać niższej wartości.
•
Jeżeli mechanizm zaciskowy QR nie będzie używany prawidłowo, koło może odpaść od roweru, prowadząc do poważnych obrażeń. Przed użyciem
dokładnie przeczytać instrukcje serwisowe mechanizmu zaciskowego QR.
•
Jeśli koła będą używane w trudnych warunkach, np. na nieutwardzonych nawierzchniach, mogą zostać skrzywione lub uszkodzone, co może
spowodować wypadek.
•
Przed rozpoczęciem jazdy na rowerze należy sprawdzić, czy koła są prawidłowo zamocowane. Jeżeli koła są w jakikolwiek sposób poluzowane, mogą
odpaść od roweru, co może doprowadzić do poważnych obrażeń.
< Koło pod oponę dętkową / koło pod oponę bezdętkową >
•
Zagłębienie po przeciwnej stronie otworu na zawór jest wskaźnikiem zużycia obręczy. Jeśli zagłębienie jest niewidoczne, należy wymienić obręcz.
Kontynuowanie używania zużytej obręczy może spowodować przewrócenie roweru i wypadek.
< Koło pod oponę bezdętkową >
•
Opony należy zakładać i zdejmować ręcznie.
W razie trudności można użyć łyżki z tworzywa sztucznego do kół pod oponę bezdętkową. W takich przypadkach należy sprawdzić, czy na
powierzchni obręczy nie ma wgięć, zarysowań lub pęknięć, ponieważ mogą one spowodować uszkodzenie uszczelnienia powietrznego między oponą
a obręczą i uchodzenie powietrza z opony. W przypadku obręczy z włókna węglowego należy sprawdzić, czy nie występują pęknięcia, rozwarstwienie
włókien węglowych itp. Na końcu sprawdzić, czy z opony nie uchodzi powietrze.
•
WH-RS700-TL: ciśnienie maksymalne = 8 bar / 116 psi / 800 kpa
Wyższe ciśnienie może być przyczyną nagłego przebicia opony i (lub) nagłego ujścia powietrza z opony, co może spowodować poważne obrażenia.
< Koło pod szytkę >
•
Przed jazdą należy sprawdzić, czy opony są prawidłowo przyklejone do obręczy. Zsunięcie się obręczy podczas jazdy może doprowadzić do upadku i
poważnych obrażeń rowerzysty.
•
Jeśli powierzchnie hamujące obręczy z włókna węglowego ulegną nadmiernemu zużyciu oraz jeśli obręcze ulegną odkształceniu, należy zaprzestać
jazdy na rowerze. Dalsza jazda na rowerze w takim stanie może spowodować upadek, a w konsekwencji poważne obrażenia ciała.
Montaż na rowerze i konserwacja:
•
Nie stosować w połączeniu z widelcami amortyzowanymi z dolnym łącznikiem. W przypadku widelców tego typu w momencie użycia hamulców
odstęp między osią piasty a okładzinami hamulcowymi może ulegać zmianom wskutek działania amortyzatorów i okładziny hamulcowe mogą
dotknąć szprych.