Panel sterowania - Panel podłączeniowy
Sterowanie podbiciem (GAIN): stosowane jest do ustawienia poziomu czułości wzmacniacza do jednostki
sterującej, której używasz. Zakres regulacji : 250mV do 5V.
Regulacja podbicia
1. Ustaw regulacje podbicia (Gain) w pozycji minimum
(kierunek przeciwny do kierunku obrotu wskazówek zegara).
2. Ustaw głośność jednostki sterującej na mniej więcej 3/4 maksymalnej wartości.
3. Powoli zwiększaj podbicie do chwili pojawienia się zakłoceń.
4. Reguluj podbicie, zmniejszając napięcie tak by wyeliminować zakłócenia sygnału.
5. Wzmacniacz został skalibrowany z jednostką sterującą.
Regulacja podbicia basu:
Pozwala regulować poziom podbicia basu od 0 dB do 12 dB przy 40 Hz.
Regulacja ltra niskich częstotliwości:
Pozwala wybrać częstotliwość graniczną ltra niskich częstotliwości. Zakres regulacji: od 30Hz do 50Hz.
Regulacja ltra dolno-przepustowego (LPF): Częstotliwość może być regulowana w zakresie od 40Hz do 200Hz
Złącze RCA (LINE IN): Gniazda wejściowe RCA służą do podłączania urządzeń źródłowych wyposażonych
w wyjścia RCA / liniowe lub wyjścia aktywne (głośnikowe). Minimalna wartość sygnału wyjściowego
jednostki sterującej to 250mV. Zawsze używaj wysokiej jakości ekranowanych przewodów sygnałowych by
wyeliminować zakłócenia.
Regulator subwoofera EBC (External Bass Control): regulator na 6 metrowym przewodzie pozwala na
sterowanie subwooferem z dowolnego miejsca w samochodzie.
Włącznik / Kontrolka stanu – Kontrolka zapala się po włączeniu wzmacniacza. W przypadku zwarcia lub
przegrzania kontrolka przybiera kolor pomarańczowy. Należy wtedy wzmacniacz wyłączyć i włączyć go
ponownie..
Złącza głośnikowe (SPEAKER): podłącz do nich przewody głośnikowe. Kontroluj prawidłowość połączeń w
całym systemie. Nieprawidłowe podłączenie przewodów spowoduje niewłaściwą pracę głośnika i utratę
jakości dźwięku.
Złącze (GND): do prawidłowego podłączenia masy użyj krótkiego przewodu o identycznym przekroju jak
przewód zasilający. Usuń lakier w miejscu podłączenia masy do elementu karoserii samochodu aby uzyskać
optymalne przewodzenie. Właściwie wykonane uziemienie wpływa znacząco na wydajność wzmacniacza.
Złącze zasilania (+12V): jest główne źródło zasilania wzmacniacza i musi być bezpośrednio podłączone do
dodatniej klemy akumulatora. Zwróć uwagę na prawidłowe ułożenie przewodu zasilającego w samochodzie.
Unikaj układania przewodu wraz z kablami sygnałowymi, antenowymi lub w pobliżu innego sprzętu
elektronicznego. Ważne jest również korzystanie z wysokiej jakości przewodów o odpowiednim przekroju. Do
zasialania wzmacniacza MTX RT500D zaleca się uzywanie przewodów o przekroju 21mm².
Terminal wzbudzenia wzmacniacza (Remote - REM): wzmacniacz może zostać uruchomiony przez ten terminal
po zasileniu napięciem 12V. Napięcie 12V dostarczne jest z gniazda „remote” bądź z przewodu sterowania
anteną elektryczną jednostki sterującej.
Bezpieczniki (FUSE): spalony bezpiecznik zastąp nowym o tej samej wartości. Nigdy nie używaj bezpiecznika o
większym natężeniu.