W przypadku pojawienia się problemów z komputerem przed skontaktowaniem się z obsługą techniczną firmy Dell należy
wykonać czynności przedstawione w sekcji Rozwiązywanie problemów
i uruchomić program diagnostyczny Dell Diagnostics.
Uruchom program Dell Diagnostics z dysku twardego lub z opcjonalnego nośnika Drivers and Utilities (Sterowniki i programy
narzędziowe).
UWAGA: Nośnik Drivers and Utilities (Sterowniki i programy narzędziowe) jest opcjonalny i może nie być dołączany do
twojego komputera.
UWAGA: Program Dell Diagnostics działa tylko na komputerach firmy Dell.
Uruchamianie programu Dell Diagnostics z dysku twardego
Prze uruchomieniem programu Dell Diagnostics, otwórz ustawienia systemowe, aby zapoznać się z informacją nt. konfiguracji
komputera i upewnić, że funkcja, którą chcesz skontrolować jest wyświetlona w ustawieniach systemu i że jest ona
aktywowana. Więcej informacji nt. programu konfiguracji systemu zamieszczono w Przewodniku technologii Dell™
zainstalowanym w komputerze i dostępnym w witrynie support.dell.com.
Program Dell Diagnostics znajduje się na osobnej partycji narzędzi diagnostycznych na dysku twardym komputera.
UWAGA: Jeśli komputer jest podłączony (zadokowany) do urządzenia dokującego, należy go oddokować. Informacje na
ten temat można znaleźć w dokumentacji urządzenia dokującego.
UWAGA: Jeśli na ekranie komputera nie ma obrazu, skontaktuj się z Pomocą techniczną firmy Dell.
1. Upewnij się, że komputer jest podłączony do prawidłowo działającego gniazdka elektrycznego.
2. Przyciśnij i przytrzymaj klawisz <Fn> lub klawisz wyłączający dźwięk a następnie włącz komputer.
UWAGA: Alternatywnie można także wybrać funkcję Diagnostyka z menu rozruchu jednorazowego przy
rozruchu komputera i uruchomić partycję diagnostyki i program Dell Diagnostics.
Komputer uruchomi serię testów Pre-boot System Assessment (PSA), sprawdzających płytę systemową, klawiaturę,
ekran, pamięć, dysk twardy itd.
Podczas przeprowadzania testów odpowiadaj na wszystkie wyświetlane pytania.
Jeśli w trakcie wykonywania funkcji Pre-boot System Assessment zostanie wykryta awaria, zapisz kody
błędów, a następnie skontaktuj się z firmą Dell.
Po pomyślnym zakończeniu testów systemu Pre-boot System Assessment wyświetlony zostanie komunikat
«Booting Dell Diagnostic Utility Partition. Press any key to continue.» Naciśnij dowolny
klawisz, aby kontynuować.
UWAGA: Jeśli zostanie wyświetlony komunikat informujący, że nie znaleziono partycji narzędzi diagnostycznych,
uruchom program Dell Diagnostics z nośnika Drivers and Utilities (Sterowniki i programy narzędziowe). (patrz
Uruchamianie programu Dell Diagnostics z nośnika Drivers and Utilities (Sterowniki i programy narzędziowe)
).
3. Naciśnij dowolny klawisz, aby uruchomić program Dell Diagnostics z partycji narzędzi diagnostycznych na dysku
twardym.
4. Naciśnij <Tab> aby wybrać System test (Sprawdzanie systemu) i naciśnij <Enter>.
UWAGA: Zalecane jest wybranie opcji Test System (Sprawdzanie systemu) w celu pełnego sprawdzenia
komputera. Wybór opcji Test Memory (Sprawdzanie pamięci) uruchamia poszerzony test pamięci, który może
trwać 30 minut lub więcej. Po zakończeniu testu, należy zapisać jego wyniki i nacisnąć dowolny klawisz, aby
powrócić do poprzedniego menu.
5. W menu głównym (Main Menu) programu Dell Diagnostics kliknij lewym przyciskiem myszy lub naciśnij klawisz <Tab>,
a następnie klawisz <Enter>, aby wybrać test, który chcesz wykonać (zobacz Menu główne programu Dell Diagnostics
).