Obsługa i działanie systemów nawigacyjnych
Uwaga! Nie wolno obsługiwać urządzenia podczas prowadzenia pojazdu.
Nawet najmniejsze i najkrótsze odwrócenie uwagi od drogi lub ruchu
ulicznego — nawet przy najniższej prędkości — może prowadzić do
olbrzymich konsekwencji.
Cel podróży najlepiej jest wprowadzić przed rozpoczęciem
podróży, a
system nawigacji włączyć przed rozpoczęciem jazdy
.
Jeśli trasa lub ustawienia wymagają zmiany podczas jazdy, należy się
najpierw zatrzymać.
Wyszukiwanie minimalnej liczy satelitów nawigacyjnych po włączeniu
urządzenia może zająć chwilę. W zależności od środowiska, może to
potrwać dłużej lub krócej. Najszybciej jest oczywiście pod otwartym
niebem. W miastach z wąskimi uliczkami i wysokimi budynkami, proces
może potrwać dłużej, ponieważ „pole widzenia do góry” jest tam bardzo
wąskie, co powoduje odbicia sygnałów satelitów. W lesie, pod koronami
drzew również może zająć to więcej czasu. W tunelach, budynkach itp.
system nie działa w ogóle! Znajdując się pod gołym niebem, urządzenie
uzyska połączenie z satelitami jak najszybciej to możliwe.
Dane kartograficzne są aktualne w czasie produkcji systemu
nawigacyjnego. Mimo to może się zdarzyć, że nie będą w nich ujęte długo
znane ulice, trasy, numery domów czy skrzyżowania. Nie jest to żaden
błąd, ale wynik zmian ulic. Urządzenie wykorzystuje mapę Open Street
Map (OSM). Według nas to najużyteczniejsza mapa dla rowerzystów.
OSM to projekt społecznościowy oparty na sieci, nie nastawiony na
korzyści finansowe, powstały w celu utworzenia darmowej mapy świata.
Podoba nam się ten pomysł i wspieramy go.
Aktualizacje i rozszerzenia
Szczegółową instrukcję obsługi można pobrać z naszego portalu:
www.teasi.eu
W celu otrzymywania aktualizacji oprogramowania i map, można pobrać
nasze darmowe Narzędzie TEASI, dostępne również na stronie
www.teasi.eu.