Obsługa i działanie systemów nawigacyjnych
Uwaga! Nie wolno obsługiwać urządzenia podczas prowadzenia pojazdu.
Nawet najmniejsze i najkrótsze odwrócenie uwagi od drogi lub ruchu
ulicznego — nawet przy najniższej prędkości — może prowadzić do
olbrzymich konsekwencji.
Cel podróży najlepiej jest wprowadzić przed rozpoczęciem podróży, a
system nawigacji włączyć przed rozpoczęciem jazdy.
Jeśli trasa lub ustawienia wymagają zmiany podczas jazdy, należy się
najpierw zatrzymać.
Wyszukiwanie minimalnej liczy satelitów nawigacyjnych po włączeniu
urządzenia może zająć chwilę. W zależności od środowiska, może to
potrwać dłużej lub krócej. Najszybciej jest oczywiście pod otwartym niebem.
W miastach z wąskimi uliczkami i wysokimi budynkami, proces moż e
potrwać dłużej, ponieważ „pole widzenia do góry” jest tam bardzo wąskie,
co powoduje odbicia sygnałów satelitów. W lesie, pod koronami drzew
również moż e zająć to więcej czasu. W tunelach, budynkach itp. system nie
działa w ogóle! Znajdując się pod gołym niebem, urządzenie uzyska
połączenie z satelitami jak najszybciej to możliwe.
Dane kartograficzne są aktualne w czasie produkcji systemu
nawigacyjnego. Mimo to może się zdarzyć, że nie będą w nich ujęte długo
znane ulice, trasy, numery domów czy skrzyżowania. Nie jest to żaden błąd,
ale wynik zmian ulic. Urządzenie wykorzystuje mapę Open Street Map
(OSM). Według nas to najużyteczniejsza mapa dla rowerzystów. OSM to
projekt społecznościowy oparty na sieci, nie nastawiony na korzyści
finansowe, powstały w celu utworzenia darmowej mapy świata. Podoba
nam się ten pomysł i wspieramy go.
Aktualizacje i rozszerzenia
Szczegółową instrukcję obsługi można pobrać z naszego portalu:
www.tahuna.com
W celu otrzymywania aktualizacji oprogramowania i map, można pobrać
nasze darmowe Narzędzie Tahuna, dostępne również na stronie
www.tahuna.com.