HP DesignJet T2300 Multifunction Printer series instrukcja

Typ
instrukcja
DESIGNJET T2300 eMFP
Instrukcja rozwiązywania problemów z jakością
obrazu
© 2010 Hewlett-Packard Development
Company, L.P.
Wydanie pierwsze
Informacje prawne
Informacje zawarte w niniejszym
dokumencie mogą ulec zmianie bez
uprzedzenia.
Jedyna gwarancja, jakiej udziela się na
produkty i usługi firmy HP, znajduje się w
dołączonych do nich warunkach gwarancji.
Żaden zapis w niniejszym dokumencie nie
może być interpretowany jako gwarancja
dodatkowa. Firma HP nie ponosi
odpowiedzialności za ewentualne błędy
techniczne czy redakcyjne występujące w
niniejszym dokumencie.
Wszystkie obrazy wykorzystane w
niniejszym dokumencie są powielane za
pozwoleniem właściciela praw autorskich.
Wzór 7 schematu diagnostycznego pochodzi
ze standardu ISO/IEC 15775:1999 i został
powielony za pozwoleniem
Międzynarodowej Organizacji
Normalizacyjnej (ISO). Standard można
otrzymać od każdej organizacji należącej do
ISO oraz uzyskać w witrynie internetowej
sekretariatu ISO pod adresem
http://www.iso.org/. Organizacja ISO
zachowuje prawa autorskie.
Certyfikacja Hi-Speed USB
Gotowość na IPv6
Znaki towarowe
Adobe®, Acrobat®, Adobe Photoshop® i
Adobe® PostScript® są znakami
towarowymi firmy Adobe Systems
Incorporated.
Corel® jest znakiem towarowym lub
zarejestrowanym znakiem towarowym firmy
Corel Corporation lub Corel Corporation
Limited.
Microsoft® i Windows® to zarejestrowane w
USA znaki towarowe firmy Microsoft
Corporation.
Spis treści
1 Wstęp ............................................................................................................................................................... 1
Rozwiązywanie najczęstszych problemów ........................................................................................... 1
2 Rozwiązywanie problemów z jakością druku ............................................................................................... 3
Ogólne rady .......................................................................................................................................... 4
Poziome linie na obrazie (pasmowanie) ............................................................................................... 4
Linie są za grube, za cienkie lub ich brakuje ........................................................................................ 5
Linie są schodkowe lub postrzępione ................................................................................................... 5
Drukowanie podwójnych linii lub nieprawidłowych kolorów .................................................................. 6
Poprzerywane linie ............................................................................................................................... 7
Nieostre linie ......................................................................................................................................... 7
Długość linii jest niedokładna ............................................................................................................... 8
Cały obraz jest nieostry lub ziarnisty .................................................................................................... 8
Papier się marszczy ............................................................................................................................. 9
Wydruk jest roztarty lub porysowany .................................................................................................... 9
Ślady atramentu na papierze ............................................................................................................. 10
Dotknięcie wydruku powoduje ścieranie atramentu ........................................................................... 11
Krawędzie obiektów są schodkowe lub nieostre ................................................................................ 11
Krawędzie obiektów są ciemniejsze niż oczekiwano ......................................................................... 11
Poziome linie na końcu wydruku na arkuszu ..................................................................................... 11
Pionowe linie w różnych kolorach ...................................................................................................... 12
Białe punkty na wydruku .................................................................................................................... 12
Kolory są niedokładne ........................................................................................................................ 12
Kolory blakną ...................................................................................................................................... 13
Obraz jest niekompletny (przycięty u dołu) ........................................................................................ 13
Obraz jest obcięty ............................................................................................................................
... 14
Brakuje niektórych obiektów na wydruku obrazu ............................................................................... 15
Plik PDF jest obcięty lub brakuje obiektów ......................................................................................... 15
Wydruk diagnostyki obrazu ................................................................................................................ 15
Jeśli problem nadal występuje ........................................................................................................... 17
3 Rozwiązywanie problemów z jakością skanowania .................................................................................. 18
Losowe pionowe linie ......................................................................................................................... 19
Zmarszczenia lub zagięcia ................................................................................................................. 19
Nieciągłe linie ..................................................................................................................................... 20
Ziarno w jednolitych obszarach podczas skanowania papieru zwykłego ........................................... 21
Drobne różnice kolorów między sąsiadującymi modułami CIS .......................................................... 22
PLWW iii
Jasne pionowe linie na styku modułów CIS ....................................................................................... 23
Zmienna szerokość linii lub brakujące linie ........................................................................................ 24
Niedokładnie odwzorowane kolory ..................................................................................................... 24
Kolorowa obwódka ............................................................................................................................. 25
Odcinanie w obszarach ciemnych lub jasnych ................................................................................... 26
Odblask na obrazie podczas skanowania błyszczących oryginałów .................................................. 27
Pionowe pasy czerwone i zielone na białym lub czarnym tle ............................................................. 28
Efekt stop/start ................................................................................................................................... 28
Wibracje ............................................................................................................................................. 29
Regularne poziome pasy .................................................................................................................... 29
Utrata ostrości, rozmazanie i blaknące kolory .................................................................................... 30
Nieprawidłowe przesuwanie papieru, przekrzywienie podczas skanowania lub poziome
marszczenie ....................................................................................................................................... 32
Czarny pionowy pas szerokości 20 cm .............................................................................................. 32
Skaner uszkadza niektóre oryginały ................................................................................................... 33
Całkowicie niewłaściwe kolory ........................................................................................................... 33
Zniekształcenia pionowe .................................................................................................................... 34
Kopiowanie obiektów (efekt zjawy) .................................................................................................... 34
Obcinanie lub nieprawidłowe skalowanie podczas pomniejszania kopii i wydruków ......................... 35
Nieprawidłowe wykrywanie krawędzi, szczególnie podczas skanowania papieru kreślarskiego ....... 36
Kopiowany lub skanowany obraz jest mocno przekrzywiony ............................................................. 36
4 Konserwacja skanera ................................................................................................................................... 37
Czyszczenie płyty szklanej skanera ................................................................................................... 37
Kalibracja skanera .............................................................................................................................. 39
5 Schemat diagnostyczny skanera ................................................................................................................ 41
Przygotuj urządzenie i papier do wydrukowania arkusza diagnostycznego ....................................... 41
Wizualne sprawdzenie poprawności drukowanego arkusza diagnostycznego .................................. 41
Zeskanuj lub skopiuj schemat diagnostyczny .................................................................................... 45
Kalibracja monitora ............................................................................................................................. 46
Zachowywanie schematu diagnostycznego do użytku w przyszłości ................................................ 46
Indeks ................................................................................................................................................................. 47
iv
PLWW
1Wstęp
W tej instrukcji opisano typowe problemy z jakością druku i skanowania, na jakie można natrafić podczas
eksploatacji produktu HP Designjet. Z instrukcją należy się zapoznać w przypadku stwierdzenia wad
lub niezadowalających wyników podczas użytkowania produktu.
Instrukcja pomoże w samodzielnym usunięciu większości błędów. Jeśli problemu nie uda się rozwiązać,
w instrukcji można znaleźć zalecenia dotyczące dostarczenia odpowiednich informacji działowi pomocy
technicznej HP w celu jak najszybszego usunięcia błędu.
Niekiedy może się zdarzyć, że artefakty na obrazie lub inne niepożądane efekty zostaną uznane przez
użytkownika za wadę produktu, podczas gdy w rzeczywistości mogą być spowodowane przez
niewłaściwe ustawienia drukowania lub skanowania bądź fundamentalne ograniczenia technologiczne
właściwe dla danego rodzaju produktu. Z pomocą tej instrukcji można łatwo zidentyfikować
takie
sytuacje, aby nie marnować czasu na szukanie problemu.
Rozwiązywanie najczęstszych problemów
Kreator rozwiązywania najczęstszych problemów może pomóc przy najczęściej występujących
problemach z danym produktem. Na przykład po wybraniu opcji Printing (Drukowanie) obsługiwane są
następujące problemy:
Poziome linie na obrazie (pasmowanie)
Cały obraz jest zamazany lub ziarnisty
Linie są za grube, za cienkie lub ich nie ma
Kolory są niedokładne
PLWW Rozwiązywanie najczęstszych problemów 1
Wstęp
Aby uruchomić kreator:
Z poziomu wbudowanego serwera internetowego: przejdź do karty Support (Pomoc
techniczna) i wybierz opcję Troubleshooting (Rozwiązywanie problemów), a następnie opcję
Most common issues resolution (Rozwiązywanie najczęstszych problemów).
W programie HP Utility w systemie Windows: przejdź do karty Support (Pomoc techniczna) i
wybierz opcję Most common issues resolution (Rozwiązywanie najczęstszych problemów).
W programie HP Utility w systemie Mac OS: wybierz opcję Most common issues resolution
(Rozwiązywanie najczęstszych problemów) z grupy Support (Pomoc techniczna).
W oknie dialogowym Print w systemie Mac OS: przejdź do panelu Services (Usługi), wybierz
opcję Device Maintenance (Konserwacja urządzenia), a następnie wybierz opcję Most common
issues resolution (Rozwiązywanie najczęstszych problemów).
Można też dalej czytać ten rozdział, szczególnie w przypadku wystąpienia innych problemów.
2Rozdział 1 Wstęp PLWW
Wstęp
2Rozwiązywanie problemów z jakością
druku
Ogólne rady
Poziome linie na obrazie (pasmowanie)
Linie są za grube, za cienkie lub ich brakuje
Linie są schodkowe lub postrzępione
Drukowanie podwójnych linii lub nieprawidłowych kolorów
Poprzerywane linie
Nieostre linie
Długość linii jest niedokładna
Cały obraz jest nieostry lub ziarnisty
Papier się marszczy
Wydruk jest roztarty lub porysowany
Ślady atramentu na papierze
Dotknięcie wydruku powoduje ścieranie atramentu
Krawędzie obiektów są schodkowe lub nieostre
Krawędzie obiektów są ciemniejsze niż oczekiwano
Poziome linie na końcu wydruku na arkuszu
Pionowe linie w różnych kolorach
Białe punkty na wydruku
Kolory są niedokładne
Kolory blakną
Obraz jest niekompletny (przycięty u dołu)
Obraz jest obcięty
Brakuje niektórych obiektów na wydruku obrazu
Plik PDF jest obcięty lub brakuje obiektów
Wydruk diagnostyki obrazu
Jeśli problem nadal występuje
PLWW 3
Probl. z jakością druku
Ogólne rady
W przypadku wystąpienia dowolnego problemu z jakością druku:
Aby drukarka działała najwydajniej, należy stosować oryginalne akcesoria i materiały
eksploatacyjne. Ich niezawodność i wydajność została gruntownie sprawdzona w celu
zapewnienia bezproblemowego działania drukarki i najwyższej jakości wydruków. Szczegółowe
informacje o zalecanych papierach zawiera dokument Korzystanie z urządzenia.
Upewnij się, że rodzaju papieru wybrany na panelu przednim jest taki sam, jak papieru
załadowanego do drukarki. Jednocześnie sprawdź, jaki rodzaj papieru został skalibrowany.
Ponadto upewnij się, że rodzaj papieru wybrany w oprogramowaniu jest taki sam, jak papieru
załadowanego do drukarki.
OSTROŻNIE: Wybranie nieprawidłowego rodzaju papieru może spowodować niską jakość
druku i niepoprawne odwzorowanie kolorów, a nawet może doprowadzić do uszkodzenia głowic
drukujących.
Upewnij się, że używane są najbardziej odpowiednie ustawienia jakości druku do wykonywanych
wydruków (zobacz dokument Korzystanie z urządzenia). Prawdopodobną przyczyną spadku
jakości druku jest przesunięcie suwaka jakości druku w kierunku końca skali z etykietą Speed
(Szybkość) lub ustawienie niestandardowego poziomu jakości na wartość Fast (Szybkość).
Upewnij się, że warunki środowiskowe (temperatura, wilgotność) należą do zalecanego zakresu.
Zobacz dokument Korzystanie z urządzenia.
Sprawdź, czy nie upłynął termin ważności wkładów atramentowych i głowic drukujących: zobacz
dokument Korzystanie z urządzenia.
Poziome linie na obrazie (pasmowanie)
Jeżeli na wydrukowanym obrazie występują wadliwe kolorowe poziome linie, tak jak na ilustracji (kolor
może być inny):
1. Sprawdź, czy rodzaj załadowanego papieru odpowiada rodzajowi wybranemu na panelu przednim
i w oprogramowaniu.
2. Upewnij się, że używane są odpowiednie ustawienia jakości druku do wykonywanych wydruków
(zobacz dokument Korzystanie z urządzenia). W niektórych przypadkach można rozwiązać
problemy z jakością druku, wybierając po prostu wyższy poziom jakości druku. Na przykład jeśli
suwak Print Quality (Jakość druku) ustawiono w pozycji Speed (Szybkość), spróbuj ustawić go w
pozycji Quality (Jakość). Jeśli zmiana ustawień jakości druku spowodowała rozwiązanie
problemu, można w tym punkcie ponownie wydrukować zadanie.
4Rozdział 2 Rozwiązywanie problemów z jakością druku PLWW
Probl. z jakością druku
3. Drukowanie strony diagnostyki obrazu. Zobacz Wydruk diagnostyki obrazu na stronie 15.
4. Jeśli głowice drukujące działają poprawnie, przejdź do panelu przedniego i naciśnij kolejno
przyciski
oraz , aby wyświetlić stan kalibracji przesuwania papieru. Jeśli stan ma wartość
DEFAULT (Domyślnie), spróbuj przeprowadzić kalibrację przesuwania papieru: zobacz
dokument Korzystanie z urządzenia.
Jeśli pomimo wykonania wszystkich powyższych czynności problem będzie nadal występował, należy
skontaktować się z punktem obsługi klienta w celu uzyskania dalszej pomocy.
Linie są za grube, za cienkie lub ich brakuje
1. Sprawdź, czy rodzaj załadowanego papieru odpowiada rodzajowi wybranemu na panelu przednim
i w oprogramowaniu.
2. Upewnij się, że używane są odpowiednie ustawienia jakości druku do wykonywanych wydruków
(zobacz dokument Korzystanie z urządzenia). Wybierz opcje niestandardowej jakości druku w
oknie dialogowym Print (Drukowanie) i spróbuj włączyć opcję Maximum detail (Maksymalny
poziom szczegółowości), jeśli jest dostępna. Jeśli problem został rozwiązany, można w tym
punkcie ponownie wydrukować zadanie.
3. Jeśli rozdzielczość obrazu jest większa niż rozdzielczość drukowania, może dojść do spadku
jakości linii. Jeśli używasz sterownika PCL lub HP-GL/2 i HP RTL dla systemu Windows, w oknie
dialogowym sterownika możesz skorzystać z opcji Max. Application Resolution (Maksymalna
rozdzielczość aplikacji), która znajduje się na karcie Advanced (Zaawansowane), w obszarze
Document Options (Opcje dokumentu) > Printer Features (Funkcje drukarki). Jeśli zmiana tej
opcji spowodowała rozwi
ązanie problemu, można w tym punkcie ponownie wydrukować zadanie.
4. Jeśli linie są zbyt cienkie lub ich brakuje, zrób wydruk diagnostyki obrazu. Zobacz
Wydruk
diagnostyki obrazu na stronie 15.
5. Jeśli problem nadal występuje, przejdź do panelu przedniego i naciśnij kolejno przyciski
oraz
, aby zobaczyć stan wyrównania głowic drukujących. Jeśli stan ma wartość PENDING
(Oczekująca), należy wyrównać głowice drukujące. Zobacz dokument Korzystanie z urządzenia.
Jeśli wyrównanie spowodowało rozwiązanie problemu, można ponownie wydrukować zadanie.
6.
Przejdź do panelu przedniego i naciśnij kolejno przyciski
oraz , aby wyświetlić stan
kalibracji przesuwania papieru. Jeśli stan ma wartość DEFAULT (Domyślnie), należy
przeprowadzić kalibrację przesuwania papieru: zobacz dokument Korzystanie z urządzenia.
Jeśli pomimo wykonania wszystkich powyższych czynności problem będzie nadal występował, należy
skontaktować się z punktem obsługi klienta w celu uzyskania dalszej pomocy.
Linie są schodkowe lub postrzępione
Jeśli na wydrukowanym obrazie wystąpiły schodkowe lub postrzępione linie:
PLWW Linie są za grube, za cienkie lub ich brakuje 5
Probl. z jakością druku
1. Problem może tkwić w obrazie. Spróbuj poprawić obraz za pomocą aplikacji, której użyto do jego
edycji.
2. Sprawdź, czy korzystasz z odpowiednich ustawień jakości druku. Zobacz dokument Korzystanie
z urządzenia.
3. Wybierz opcje niestandardowej jakości druku w oknie dialogowym Print (Drukowanie) i włącz
opcję Maximum detail (Maksymalny poziom szczegółowości), jeśli jest dostępna.
Drukowanie podwójnych linii lub nieprawidłowych
kolorów
Ten problem może miećżne widoczne symptomy:
Kolorowe linie są drukowane jako podwójne, o różnych kolorach.
Krawędzie kolorowych bloków mają nieprawidłowe kolory.
6Rozdział 2 Rozwiązywanie problemów z jakością druku PLWW
Probl. z jakością druku
Aby skorygować ten rodzaj problemów:
1. Zamocuj ponownie głowice drukujące, wyjmując je, a następnie wkładając ponownie. Zobacz
dokument Korzystanie z urządzenia.
2. Wyrównaj głowice drukujące. Zobacz dokument Korzystanie z urządzenia.
Poprzerywane linie
Jeżeli linie są przerwane w następujący sposób:
1. Sprawdź, czy korzystasz z odpowiednich ustawień jakości druku. Zobacz dokument Korzystanie
z urządzenia.
2. Zamocuj ponownie głowice drukujące, wyjmując je, a następnie wkładając ponownie. Zobacz
dokument Korzystanie z urządzenia.
3. Wyrównaj głowice drukujące. Zobacz dokument Korzystanie z urządzenia.
Nieostre linie
Wilgotność może powodować wsiąkanie atramentu w papier, a w rezultacie linie są zamazane i
niewyraźne. Spróbuj wykonać następujące czynności:
1. Upewnij się, że warunki otoczenia (temperatura, wilgotność) są odpowiednie do drukowania
wysokiej jakości obrazów. Zobacz dokument Korzystanie z urządzenia.
2. Sprawdź, czy rodzaj papieru wybrany na panelu przednim jest identyczny z rodzajem papieru,
którego używasz.
3. Spróbuj zmienić papier na mający większą gramaturę, taki jak HP Heavyweight Coated Paper lub
HP Super Heavyweight Plus Matte Paper.
4. Wybierz rodzaj papieru nieco cieńszy od załadowanego. To spowoduje, że drukarka będzie
zużywała mniej atramentu. Oto przykładowa lista rodzajów papieru, od najlżejszego do
najcięższego: Plain Paper (papier zwykły), Coated Paper (papier powlekany), Heavyweight Coated
PLWW Poprzerywane linie 7
Probl. z jakością druku
Paper (papier powlekany o dużej gramaturze), Super Heavyweight Plus Matte Paper (papier o
bardzo dużej gramaturze, matowy).
5. Jeśli używasz papieru błyszczącego, spróbuj zmienić jego rodzaj.
6. Wyrównaj głowice drukujące. Zobacz dokument Korzystanie z urządzenia.
Długość linii jest niedokładna
Jeśli zmierzona została długość wydrukowanych linii i okazało się, że nie jest ona wystarczająco
dokładna w stosunku do potrzeb, można poprawić dokładność długości linii na jeden z następujących
sposobów.
1. Wydrukować na folii HP Matte Film, dla której określona jest dokładność długości linii drukarki.
Zobacz dokument Korzystanie z urządzenia.
Folia poliestrowa jest co najmniej 10 razy bardziej stabilna wymiarowo niż papier. Użycie folii, która
jest cieńsza lub grubsza niż folia HP Matte Film, spowoduje zmniejszenie dokładności długości
linii.
2. Przesuń suwak Print Quality (Jakość druku) w pozycję Quality (Jakość).
3. Utrzymaj stałą temperaturę pomieszczenia w granicach 10-30°C (50-86°F).
4. Załaduj rolę folii i odczekaj pięć minut przed drukowaniem.
5. Jeśli wyniki nadal nie są satysfakcjonujące, spróbuj skalibrować przesuwanie papieru. Zobacz
dokument Korzystanie z urządzenia.
Cały obraz jest nieostry lub ziarnisty
1. Sprawdź, czy rodzaj załadowanego papieru odpowiada rodzajowi wybranemu na panelu przednim
i w oprogramowaniu.
2. Sprawdź, czy drukujesz na odpowiedniej stronie papieru.
3. Upewnij się, że używane są odpowiednie ustawienia jakości druku (zobacz dokument Korzystanie
z urządzenia). W niektórych przypadkach można rozwiązać problemy z jakością druku, wybierając
po prostu wyższy poziom jakości druku. Na przykład jeśli suwak Print Quality (Jakość druku)
ustawiono w pozycji Speed (Szybkość), spróbuj ustawić go w pozycji Quality (Jakość). Jeśli
zmiana ustawień jakości druku spowodowała rozwiązanie problemu, można w tym punkcie
ponownie wydrukować zadanie.
8Rozdział 2 Rozwiązywanie problemów z jakością druku PLWW
Probl. z jakością druku
4.
Przejdź do panelu przedniego i naciśnij kolejno przyciski
oraz , aby zobaczyć stan
wyrównania głowic drukujących. Jeśli stan ma wartość PENDING (Oczekująca), należy wyrównać
głowice drukujące. Zobacz dokument Korzystanie z urządzenia. Jeśli wyrównanie spowodowało
rozwiązanie problemu, można ponownie wydrukować zadanie.
5.
Przejdź do panelu przedniego i naciśnij kolejno przyciski
oraz , aby wyświetlić stan
kalibracji przesuwania papieru. Jeśli stan ma wartość DEFAULT (Domyślnie), należy
przeprowadzić kalibrację przesuwania papieru: zobacz dokument Korzystanie z urządzenia.
Jeśli pomimo wykonania wszystkich powyższych czynności problem będzie nadal występował, należy
skontaktować się z punktem obsługi klienta w celu uzyskania dalszej pomocy.
Papier się marszczy
Jeśli papier nie leży płasko podczas opuszczania drukarki i występują na nim płytkie fale,
prawdopodobnie na wydruku wystąpią defekty w postaci pionowych smug. Może się to zdarzać podczas
używania cienkiego papieru, który wchłania atrament.
1. Sprawdź, czy rodzaj załadowanego papieru odpowiada rodzajowi wybranemu na panelu przednim
i w oprogramowaniu.
2. Spróbuj zmienić papier na grubszy, taki jak HP Heavyweight Coated Paper (papier powlekany o
dużej gramaturze) lub HP Super Heavyweight Plus Matte Paper (papier o bardzo dużej
gramaturze, matowy).
3. Wybierz rodzaj papieru nieco cieńszy od załadowanego. To spowoduje, że drukarka będzie
zużywała mniej atramentu. Oto przykładowa lista rodzajów papieru, od najlżejszego do
najcięższego: Plain Paper (papier zwykły), Coated Paper (papier powlekany), Heavyweight Coated
Paper (papier powlekany o dużej gramaturze), Super Heavyweight Plus Matte Paper (papier o
bardzo dużej gramaturze, matowy).
Wydruk jest roztarty lub porysowany
Pigment czarnego atramentu może rozcierać się lub rysować po dotknięciu palcem, piórem lub innym
obiektem. Jest to szczególnie widoczne na papierze powlekanym.
Papier błyszczący jest wyjątkowo wrażliwy na kontakt z koszem lub innymi przedmiotami, z którym
zetknie się zaraz po wydrukowaniu. Ta wrażliwość jest zależna od ilości użytego atramentu oraz
warunków środowiskowych w czasie drukowania.
PLWW Papier się marszczy 9
Probl. z jakością druku
Aby zmniejszyć ryzyko roztarcia lub porysowania wydruków:
Postępuj ostrożnie z wydrukami.
Unikaj układania wydruków jeden na drugim.
Przechwytuj wydruki zaraz po odcięciu od roli i nie pozwalaj, aby wpadały do kosza. Alternatywnie
pozostaw arkusz papieru w koszu, dzięki czemu świeżo wydrukowane arkusze nie będą mieć
bezpośredniego kontaktu z koszem.
Ślady atramentu na papierze
Ten problem może mieć kilka różnych przyczyn.
Poziome rozmazania na wierzchu papieru powlekanego
Jeśli na papierze zwykłym lub powlekanym zostanie umieszczona duża ilość atramentu, papier szybko
absorbuje atrament i rozszerza się. Podczas drukowania przesuwające się nad papierem głowice
drukujące stykają się z papierem i rozmazują drukowany obraz. Ten problem normalnie występuje tylko
w przypadku arkuszy papieru (nie występuje w przypadku papieru rolowego).
Zawsze po zauważeniu tego problemu należy natychmiast anulować zadanie drukowania. Naciśnij
przycisk
oraz anuluj zadanie w aplikacji na komputerze. Przemoczony papier może uszkodzić
głowice drukujące.
Aby uniknąć problemu, spróbuj zastosować następujące wskazówki:
1. Sprawdź, czy rodzaj załadowanego papieru odpowiada rodzajowi wybranemu na panelu przednim
i w oprogramowaniu.
2. Używaj zalecanego rodzaju papieru (zobacz dokument Korzystanie z urządzenia) i właściwych
ustawień drukowania.
3. Jeśli używasz papieru w arkuszach, spróbuj obrócić papier o 90 stopni. Orientacja włókien papieru
może mieć wpływ na wydajność.
4. Spróbuj zmienić papier na grubszy, taki jak HP Heavyweight Coated Paper lub HP Super
Heavyweight Plus Matte Paper.
5. Wybierz rodzaj papieru nieco cieńszy od załadowanego. To spowoduje, że drukarka będzie
zużywała mniej atramentu. Oto przykładowa lista rodzajów papieru, od najlżejszego do
najcięższego: Plain Paper (papier zwykły), Coated Paper (papier powlekany), Heavyweight Coated
Paper (papier powlekany o dużej gramaturze), Super Heavyweight Plus Matte Paper (papier o
bardzo dużej gramaturze, matowy).
6. Spróbuj zwiększyć marginesy, przemieszczają
c obraz na środek strony w używanej aplikacji.
10 Rozdział 2 Rozwiązywanie problemów z jakością druku PLWW
Probl. z jakością druku
Ślady atramentu na odwrotnej stronie papieru
Taka sytuacja może wystąpić po wykonaniu wielu wydruków bez obramowania, szczególnie w
przypadku niestandardowych rozmiarów papieru. Atrament znajdujący się na płycie dociskowej może
przenosić się na spodnią stronę papieru.
Płytę dociskową czyść miękką ściereczką. Każde żebro czyść osobno, nie dotykając pianki pomiędzy
żebrami.
Dotknięcie wydruku powoduje ścieranie atramentu
Ten problem może być spowodowany drukowaniem przy użyciu atramentu czarnego matowego na
błyszczącym papierze. Atrament czarny matowy nie będzie używany do drukowania, jeśli dostępna
będzie informacja, że stosowany papier nie może go wchłonąć. Aby zapobiec używaniu atramentu
czarnego matowego, należy wybrać typ papieru Photo Glossy Paper (Papier fotograficzny błyszczący)
w kategorii Photo Paper (Papier fotograficzny).
Krawędzie obiektów są schodkowe lub nieostre
Jeśli krawędzie obiektów lub linie są słabo zdefiniowane lub zbyt mało intensywne, a w oknie
dialogowym sterownika suwak jakości druku ustawiono już w pozycji Quality (Jakość), wybierz
niestandardowe opcje jakości druku i spróbuj ustawić poziom jakości na wartość Normal (Normalna).
Zobacz dokument Korzystanie z urządzenia.
Krawędzie obiektów są ciemniejsze niż oczekiwano
Jeśli krawędzie obiektów są ciemniejsze, niż oczekiwano, a w oknie dialogowym sterownika suwak
jakości druku ustawiono już w pozycji Quality (Jakość), wybierz niestandardowe opcje jakości druku i
spróbuj ustawić poziom jakości na wartość Normal (Normalna). Zobacz dokument Korzystanie z
urządzenia.
Poziome linie na końcu wydruku na arkuszu
Ten typ defektu wpływa tylko na koniec wydruku o szerokości ok. 30 mm przy końcowej krawędzi
papieru. W tej części wydruku może być widocznych kilka bardzo cienkich poziomych linii.
PLWW Dotknięcie wydruku powoduje ścieranie atramentu 11
Probl. z jakością druku
Aby uniknąć tego problemu:
1. Drukowanie strony diagnostyki obrazu. Zobacz
Wydruk diagnostyki obrazu na stronie 15.
2. Rozważ możliwość drukowania na papierze rolowym.
3. Rozważ zwiększenie marginesów wokół obrazu.
Pionowe linie w różnych kolorach
Jeśli na wydruku znajdują się pionowe pasma w różnych kolorach:
1. Spróbuj użyć grubszego papieru, wybierając jeden z zalecanych rodzajów papieru, taki jak HP
Heavyweight Coated Paper lub HP Super Heavyweight Paper. Zobacz dokument Korzystanie z
urządzenia.
2. Spróbuj ustawić wyższą jakość druku (zobacz dokument Korzystanie z urządzenia). Na przykład
jeśli suwak Print Quality (Jakość druku) ustawiono w pozycji Speed (Szybkość), spróbuj ustawić
go w pozycji Quality (Jakość).
Białe punkty na wydruku
Na wydruku mogą być widoczne białe punkty. Przyczyną są prawdopodobnie włókna papieru, kurz lub
utrata materiału, którym jest powleczony papier. Aby uniknąć tego problemu:
1. Przed drukowaniem spróbuj ręcznie wyczyścić papier za pomocą pędzelka, aby usunąć
wypadające włókna i inne cząstki.
2. Zawsze zamykaj pokrywę drukarki.
3. Chroń role i arkusze papieru, przechowując je w pokrowcach lub pojemnikach.
Kolory są niedokładne
Jeśli kolory na wydruku nie odpowiadają oczekiwaniom, spróbuj wykonać następujące czynności:
1. Sprawdź, czy rodzaj załadowanego papieru odpowiada rodzajowi wybranemu na panelu przednim
i w oprogramowaniu. Jednocześnie sprawdź stan kalibracji kolorów. Jeśli stan ma wartość
PENDING (Oczekiwanie) lub OBSOLETE (Nieaktualne), należy przeprowadzić kalibrację kolorów:
zobacz dokument Korzystanie z urządzenia. Jeśli wprowadzone zmiany spowodowały rozwiązanie
problemu, można ponownie wydrukować zadanie.
2. Sprawdź, czy drukujesz na odpowiedniej stronie papieru.
3. Upewnij się, że używane są odpowiednie ustawienia jakości druku (zobacz dokument Korzystanie
z urządzenia). Jeśli wybrano opcję Speed (Szybkość) lub Fast (Szybka), kolory mogą być niezbyt
12 Rozdział 2 Rozwiązywanie problemów z jakością druku PLWW
Probl. z jakością druku
dokładne. Jeśli zmiana ustawień jakości druku spowodowała rozwiązanie problemu, można w tym
punkcie ponownie wydrukować zadanie.
4. Jeśli używasz funkcji zarządzania kolorami aplikacji, sprawdź, czy używany profil kolorów
odpowiada wybranemu rodzajowi papieru i ustawieniom jakości druku. Jeżeli nie masz pewności,
jakich ustawień kolorów używać, zobacz dokument Korzystanie z urządzenia.
5. Jeśli problem stanowi różnica między kolorami na wydruku i na monitorze, postępuj zgodnie z
instrukcjami w sekcji How to calibrate your monitor (Jak skalibrować monitor) w programie HP Color
Center. Jeśli problem został rozwiązany, można w tym punkcie ponownie wydrukować zadanie.
6. Drukowanie strony diagnostyki obrazu. Zobacz
Wydruk diagnostyki obrazu na stronie 15.
7. Spróbuj użyć opcji dopasowania kolorów, aby uzyskać żądane kolory. Zobacz dokument
Korzystanie z urządzenia.
Jeśli pomimo wykonania wszystkich powyższych czynności problem będzie nadal występował, należy
skontaktować się z punktem obsługi klienta w celu uzyskania dalszej pomocy.
Wierne oddanie kolorów w obrazach EPS lub PDF w aplikacjach układu
strony
Aplikacje układu strony, takie jak programy Adobe InDesign i QuarkXPress, nie obsługują zarządzania
kolorami plików EPS, PDF i w skali szarości.
Jeśli musisz używać plików tego rodzaju, to postaraj się, aby obrazy EPS, PDF lub w skali szarości
korzystały z tej samej przestrzeni kolorów, której zamierzasz użyćźniej w programie Adobe InDesign
lub QuarkXPress. Na przykład jeśli ostatecznym celem jest wydruk zadania na maszynie drukarskiej
zgodnej ze standardem SWOP, należy przekonwertować obraz do standardu SWOP podczas jego
tworzenia.
Kolory blakną
Przy drukowaniu na szybko schnącym papierze fotograficznym, wydruki będą szybko blaknąć. Jeśli
wydruki mają być zachowane na dłużej, niż dwa lata, należy je zalaminować, aby utrzymały się przez
dłuższy czas.
Wydruki na pęczniejącym papierze powlekanym blakną znacznie wolniej. Laminowanie przedłuży
jednak użyteczność wydruków (w zależności od rodzaju laminowania) w przypadku wszystkich
rodzajów papieru. Aby uzyskać więcej informacji, należy skontaktować się z dostawcą laminatu.
Obraz jest niekompletny (przycięty u dołu)
Czy wciśnięto przycisk Cancel (Anuluj) przed otrzymaniem wszystkich danych przez drukarkę? W
takim przypadku zakończono transmisję danych i należy ponownie wydrukować stronę.
Ustawienie I/O timeout (Limit czasu WE/WY) może być zbyt krótkie. To ustawienie określa, jak
długo drukarka czeka na przesłanie z kolejnych danych z komputera, zanim uzna, że zadanie
zostało zakończone. Używając panelu przedniego, zwiększ ustawienie I/O timeout (Limit czasu
WE/WY) i ponownie wyślij wydruk. Naciśnij kolejno przyciski
i , a następnie wybierz kolejno
opcje Setup (Instalacja) > Connectivity (Połączenia) > Advanced (Zaawansowane) > I/O
timeout (Limit czasu WE/WY).
Między komputerem a urządzeniem mógł wystąpić problem z łącznością. Sprawdź kabel USB lub
kabel sieciowy.
PLWW Kolory blakną 13
Probl. z jakością druku
Sprawdź, czy ustawienia oprogramowania są poprawne ze względu na bieżący format strony (np.
drukowanie wielkoformatowe).
Jeśli używasz oprogramowania sieciowego, sprawdź, czy nie wystąpiło przekroczenie czasu
oczekiwania.
Obraz jest obcięty
Obcinanie zazwyczaj jest oznaką niezgodności między rzeczywistym polem zadruku załadowanego
papieru, a polem zadruku interpretowanym przez oprogramowanie. Problem tego typu często można
zidentyfikować przed drukowaniem, wyświetlając podgląd wydruku (zobacz dokument Korzystanie z
urządzenia).
Sprawdź rzeczywiste pole zadruku dla załadowanego rodzaju papieru.
pole zadruku = format papieru — marginesy
Sprawdź, jak oprogramowanie interpretuje pole zadruku (ten obszar może mieć w oprogramowaniu
inną nazwę). Na przykład przyjęte w niektórych aplikacjach standardowe pola zadruku są większe
od używanych w tej drukarce.
Jeśli zdefiniowano niestandardowy rozmiar strony z bardzo wąskimi marginesami, drukarka może
użyć własnych minimalnych marginesów, co spowoduje niewielkie obcięcie obrazu. Można
rozważyć użycie większego rozmiaru papieru lub funkcji drukowania bez obramowania (zobacz
dokument Korzystanie z urządzenia).
Jeśli obraz zawiera własne marginesy, właś
ciwy wydruk będzie można uzyskać, używając opcji
Clip Contents by Margins (Przycinaj zawartość według marginesów) (zobacz dokument
Korzystanie z urządzenia).
Jeśli próbujesz drukować bardzo długi obraz na roli, sprawdź, czy oprogramowanie może
drukować obrazy na takim formacie.
Możesz obrócić stronę z orientacji pionowej do poziomej, jeśli format papieru nie jest dostatecznie
szeroki.
W razie potrzeby zmniejsz rozmiar obrazu lub dokumentu w aplikacji, tak aby mieścił się między
marginesami.
Możliwe jest inne wyjaśnienie obcięcia obrazu. Niektóre aplikacje, takie jak Adobe Photoshop, Adobe
Illustrator i CorelDRAW, używają wewnętrznego 16-bitowego układu współrzędnych, co oznacza, że
nie są w stanie obsłużyć obrazów zawierających więcej niż 32 768 pikseli.
UWAGA: Obraz o długości 32 768 pikseli na wydruku będzie miał długość 1,39 m(54,61 cala) po
wybraniu w sterowniku opcji Best (Najlepsza) lub Quality (Jakość), a 2,78 m(109,23 cala) po wybraniu
w sterowniku opcji Fast (Robocza), Normal (Normalna) lub Speed (Szybka).
Drukowanie większego obrazu z tych aplikacji może zakończyć się obcięciem dołu obrazu. Aby
wydrukować cały obraz, wypróbuj te rozwiązania:
Spróbuj skorzystać ze sterownika drukarki PostScript do wydrukowania zadania.
Okno dialogowe sterownika HP-GL/2 i HP RTL dla systemu Windows zawiera opcję o nazwie Max.
application resolution (Maksymalna rozdzielczość aplikacji), która umożliwia wykonanie
poprawnego wydruku w takiej sytuacji. Zazwyczaj nie ma potrzeby zmiany ustawienia
domyślnego Auto. Taka opcja znajduje się jednak na karcie Advanced (Zaawansowane) w
obszarze Document Options (Opcje dokumentu) > Printer Features (Funkcje drukarki).
Zapisz plik w innym formacie, np. TIFF lub EPS, i otwórz go za pomocą innej aplikacji.
Użyj procesora obrazów rastrowych (RIP), aby wydrukować plik.
14 Rozdział 2 Rozwiązywanie problemów z jakością druku PLWW
Probl. z jakością druku
Brakuje niektórych obiektów na wydruku obrazu
Wydruk obrazu wysokiej jakości i w dużym formacie wymaga przetworzenia wielkiej ilości danych, co
w pewnych określonych warunkach może być problemem, prowadzącym do zagubienia niektórych
obiektów wydruku. Zaproponowane dalej rozwiązania mogą pomóc w wyeliminowaniu problemu.
Spróbuj skorzystać ze sterownika drukarki PostScript do wydrukowania zadania.
Wybierz mniejszy rozmiar strony i przeskaluj do żądanego rozmiaru strony w sterowniku drukarki
lub na przednim panelu.
Zapisz plik w innym formacie, np. TIFF lub EPS, i otwórz go za pomocą innej aplikacji.
Użyj procesora obrazów rastrowych (RIP), aby wydrukować plik.
Zmniejsz rozdzielczość map bitowych w aplikacji.
Wybierz niższą jakość druku, aby zmniejszyć rozdzielczość drukowanego obrazu.
UWAGA: W systemie Mac OS nie wszystkie z tych opcji są dostępne.
Wymienione opcje są zalecane jedynie do usuwania problemów i mogą negatywnie wpływać na jakość
ostatecznego wydruku lub czas potrzebny na wygenerowanie zadania drukowania. Z tego względu
należy przywrócić poprzednie wartości, jeśli nie uda się w ten sposób rozwiązać problemu.
Plik PDF jest obcięty lub brakuje obiektów
Podczas drukowania za pomocą sterownika HP-GL/2 i HP RTL w wysokiej rozdzielczości dużych plików
PDF z wcześniejszych wersji programu Adobe Acrobat lub Adobe Reader może się zdarzyć obcinanie
obrazu lub gubienie niektórych obiektów. W celu uniknięcia takich problemów należy uaktualnić
oprogramowanie Adobe Acrobat lub Adobe Reader do najnowszych wersji. W wersjach od 7 w górę te
problemy powinny być rozwiązane.
Wydruk diagnostyki obrazu
Wydruk diagnostyki obrazu składa się z wzorów przeznaczonych do uwydatnienia problemów z głowicą
drukującą. Pomaga w sprawdzaniu wydajności głowic drukujących, które są aktualnie zainstalowane w
drukarce, oraz wykrywaniu zatkania głowic i innych problemów.
Aby wydrukować strony diagnostyki obrazu:
1. Użyj papieru tego samego rodzaju, który był używany wtedy, kiedy wykryto problem.
2. Upewnij się, że ustawiony rodzaj papieru jest taki sam, jak papieru załadowanego do drukarki.
3. Na panelu przednim drukarki naciśnij przyciski
i , a następnie wybierz kolejno opcje Image
Quality Maintenance (Konserwacja jakości obrazu) > Print diagnostic image (Drukuj obraz
diagnostyczny).
Drukowanie wydruku diagnostyki obrazu trwa około dwóch minut.
Wydruk jest podzielony na dwie części służące do testowania wydajności głowic drukujących.
Część 1 (górna) składa się w prostokątów w czystych kolorach, po jednym dla każdej głowicy
drukującej. Ta część przedstawia jakość druku w każdym kolorze.
Część 2 (dolna) składa się z małych kresek, po jednej dla każdej dyszy każdej głowicy drukującej.
Ta część stanowi uzupełnienie części pierwszej i umożliwia dokładniejsze określenie stopnia
uszkodzenia dysz każdej głowicy drukującej.
PLWW Brakuje niektórych obiektów na wydruku obrazu 15
Probl. z jakością druku
Przyjrzyj się dokładnie wydrukowi. Nazwy kolorów są umieszczone nad prostokątami i wewnątrz
wzorców z kresek.
Najpierw spójrz na górną część wydruku (część 1). Każdy kolorowy prostokąt powinien
charakteryzować się jednolitym kolorem bez poziomych linii.
Następnie spójrz na dolną część wydruku (część 2). Dla każdego kolorowego wzorca sprawdź, czy jest
widoczna maksymalna liczba kresek.
Jeśli w części 1 zobaczysz poziome linie, a w części 2 będzie brakować kresek w tym samym kolorze,
będzie to oznaczać, że głowica drukująca w tym kolorze wymaga czyszczenia. Jeśli jednak prostokąty
będą jednolite, nie należy przejmować się brakiem kilku kresek w części 2; jest to akceptowalne,
ponieważ drukarka może skompensować kilka zatkanych dysz.
Oto przykład wydruku wykonanego dla głowicy drukującej w kolorze szarym, która jest w dobrym stanie:
Oto przykład wydruku wykonanego dla tej samej głowicy drukującej, która jest w złym stanie:
16 Rozdział 2 Rozwiązywanie problemów z jakością druku PLWW
Probl. z jakością druku
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51

HP DesignJet T2300 Multifunction Printer series instrukcja

Typ
instrukcja