99
Jeżeli system z zainstalowanym zasilaczem nie funkcjonuje prawidłowo, należy najpierw sprawdzić poniższe możliwe
przyczyny błędów:
A. Proszę sprawdzić, czy kabel zasilania nie jest poluzowany oraz czy jest prawidłowo podłączony do zasilacza oraz
do gniazdka. Zalecamy używanie odrębnego gniazdka tylko dla zasilacza komputera.
B. Proszę upewnić się, czy wszystkie łącza zostały prawidłowo ze sobą połączone i ewentualnie skorygować błędy,
np. w przypadku nieumyślnej zamiany kierunków kabla.
C. Proszę sprawdzić połączenie włącznika/wyłącznika obudowy z płytą główną. W razie potrzeby warto mieć pod
ręką podręcznik użytkownika płyty głównej! Proszę włączyć zasilacz przez ustawienie przełącznika na pozycji „I”
oraz przyciśnięcie włącznika/wyłącznika na obudowie. Jeżeli zasilacz w dalszym ciągu nie został włączony, proszę
przejść do analizy następnych punktów.
D. Proszę sprawdzić, czy w systemie nie występują ewentualne zwarcia lub sprzęt nie jest uszkodzony. W tym
celu należy wyłączyć komputer i odłączyć wszystkie urządzenia, które nie są konieczne przy starcie komputera.
Następnie proszę ponownie włączyć komputer. Proszę powtórzyć ten proces i przed każdym ponownym uruchomi
eniem podłączać jedno z urządzeń, aż domniemane uszkodzenie zostanie znalezione.
Jeżeli zasilacz nie reaguje z powodu zwarcia, proszę odczekać przynajmniej 5 minut zanim zostanie on ponownie
włączony, gdyż urządzenie jest wyposażone w zabezpieczenie przeciążeniowe.
W przypadku kontroli napięć zasilacza przez Bios na płycie głównej lub przez system operacyjny czasami może
dochodzić do błędnego przedstawienia zmierzonych wartości. Jest to spowodowane niedokładnym pomiarem płyty
głównej, który niekoniecznie odpowiada rzeczywistym wartościom.
Napięcia kabla zasilacza można również zmierzyć samemu za pomocą miernika uniwersalnego (miernika napięcia).
Taki pomiar jest bardziej dokładny. Jeżeli przewody w dalszym ciągu wykazują napięcie spoza przedziału tolerancji,
prosimy o kontakt z naszym Działem Obsługi Klienta.
W systemie została zamontowana nowa, bardziej wydajna karta graczna. Komputer nie może zostać ponownie
uruchomiony lub zawiesza się przy najmniejszym obciążeniu. Zasilacz jest zbyt słaby dla nowej karty gracznej.
Przed zakupem proszę sprawdzić wymagania sprzętowe w naszym konguratorze Watt na stronie www.be-quiet.net.
Tu znajdą Państwo właściwy zasilacz be quiet! z naszego asortymentu.
Ważna wskazówka:
W przypadku błędów funkcjonalności zasilacza proszę przeczytać niniejszą instrukcję obsługi w całości i upewnić
się, iż wymienione w niej ewentualne problemy mogą zostać wykluczone. Jeżeli problemy nie zostały rozwiązane tą
drogą, prosimy o niezwłoczny kontakt z naszym Działem Obsługi Klienta.
Wszystkie nadchodzące do nas przesyłki zwrotne są kontrolowane przez nasz Dział Serwisu RMA. Jeżeli okaże się,
iż przysłany zasilacz działa poprawnie, zostanie on z powrotem przesłany do Klienta, a za powstałe koszty zostanie
naliczona opłata kontrolna.
Proces serwisu wymiany na miejscu u Klienta w pierwszym roku od kupna wygląda następująco:
Najpierw należy skontaktować się z linią serwisową be quiet! w celu wyjaśnienia pytań oraz szczegółów technicz-
nych. Następnie zostanie udzielona zgoda na wymianę urządzenia.
W każdym przypadku potrzebujemy od Państwa:
Konieczna jest kopia dokumentu zakupu, numer seryjny zasilacza, a także dokładny opis błędu. Prosimy o przysłanie
do nas tych dokumentów faksem, pocztą lub pocztą internetową. Następnie proszę odesłać zasilacz zapakowany w
oryginalny karton wraz z kompletem akcesoriów jakie znajdywały się w pudełku. Serwis po otrzymaniu uszkodzonej
jednostki, wyśle do Państwa w ciągu 48 godzin nowy zasilacz pod wskazany adres. Gwarancja nie obejmuje ingeren-
cji w zasilacz tj. otworzenie obudowy i/lub zerwanie plomby gwarancyjnej przez użytkownika.