Rozwiązywanie problemów | 13
Rozwiązywanie problemów
W razie braku współpracy aplikacji DDM z monitorem na pasku powiadomień
wyświetlona zostanie poniższa ikona aplikacji DDM.
Kliknięcie tej ikony spowoduje wyświetlenie bardziej szczegółowego komunikatu o
błędzie aplikacji DDM.
Należy pamiętać, że aplikacja DDM jest obsługiwana tylko przez monitory firmy Dell. W
przypadku używania monitorów innych producentów aplikacja DDM nie będzie działać.
Jeśli aplikacja DDM nie wykryje obsługiwanego monitora firmy Dell i/lub nie będzie
się z nim komunikować, należy wykonać poniższe czynności w celu rozwiązania tego
problemu:
1. Upewnij się, że kabel wideo jest prawidłowo podłączony do monitora i
komputera PC — złącza powinny być dobrze dopasowane do gniazd.
2. Sprawdź w menu OSD monitora, czy włączony został kanał DDC/CI.
3. Upewnij się, że korzystasz z poprawnego i najnowszego sterownika karty
graficznej zapewnianego przez jej producenta (Intel, AMD, NVidia itp.). Sterownik
karty graficznej jest częstą przyczyną awarii aplikacji DDM.
4. Odłącz wszystkie stacje dokujące, przedłużacze lub konwertery od monitora
i gniazda karty graficznej. Niektóre tanie przedłużacze, koncentratory lub
konwertery mogą nie obsługiwać prawidłowo DDC/CI, przyczyniając się tym
samym do awarii aplikacji DDM. Zaktualizuj sterownik tego typu urządzenia do
najnowszej wersji.
5. Uruchom ponownie system.
Aplikacja DDM może nie działać w przypadku poniższych monitorów:
• Modele monitorów Dell sprzed roku 2013 oraz monitory Dell serii D. Więcej
informacji można znaleźć w witrynach pomocy technicznej dla produktów firmy
Dell.
• Monitory do gier, korzystające z technologii G-sync opartej na Nvidia.