HP COMPAQ 6000 PRO SMALL FORM FACTOR PC instrukcja

Typ
instrukcja

Niniejsza instrukcja jest również odpowiednia dla

Podręcznik programu Computer Setup (F10)
Komputery HP Compaq 6000 Pro Business
© Copyright 2009 Hewlett-Packard
Development Company, L.P. Informacje
zawarte w niniejszym dokumencie mogą
zostać zmienione bez uprzedzenia.
Microsoft, Windows i Windows Vista są
zastrzeżonymi znakami towarowymi lub
znakami towarowymi firmy Microsoft
Corporation w Stanach Zjednoczonych i/lub
innych krajach/regionach.
Jedyne warunki gwarancji na produkty
i usługi firmy HP są ujęte w odpowiednich
informacjach o gwarancji towarzyszących
tym produktom i usługom. Żadne inne
zobowiązania czy postanowienia nie mogą
zostać uznane za równoznaczne
z udzieleniem jakichkolwiek dodatkowych
gwarancji. Firma HP nie ponosi
odpowiedzialności za błędy techniczne lub
wydawnicze, jakie mogą wystąpić w tekście.
Niniejszy dokument zawiera prawnie
zastrzeżone informacje, które są chronione
prawami autorskimi. Żadna część tego
dokumentu nie może być kopiowana,
reprodukowana ani tłumaczona na inny
język bez uprzedniej pisemnej zgody firmy
Hewlett-Packard.
Podręcznik do programu Computer Setup
(F10)
Komputery HP Compaq 6000 Pro Business
Wydanie pierwsze (wrzesień 2009)
Numer katalogowy dokumentu: 576437-241
Informacje o podręczniku
Ten podręcznik zawiera instrukcje korzystania z programu Computer Setup. Jest to narzędzie służące
do ponownej konfiguracji komputera i modyfikowania jego ustawień domyślnych po zainstalowaniu
nowego sprzętu lub w celach konserwacyjnych.
OSTRZEŻENIE! Tak oznaczane są zalecenia, których nieprzestrzeganie może doprowadzić do
obrażeń ciała lub śmierci.
OSTROŻNIE: Tak oznaczane są zalecenia, których nieprzestrzeganie może doprowadzić do
uszkodzenia sprzętu lub utraty danych.
UWAGA: Tak oznaczane są ważne informacje uzupełniające.
PLWW iii
iv Informacje o podręczniku PLWW
Spis treści
Oprogramowanie narzędziowe Computer Setup (F10)
Oprogramowanie narzędziowe Computer Setup (F10) ........................................................................ 1
Korzystanie z oprogramowania Computer Setup (F10) ....................................................... 2
Program Computer Setup — opcja File (Plik) ...................................................................... 3
Program Computer Setup — opcja Storage (Urządzenia pamięci masowej) ...................... 4
Program Computer Setup — opcja Security (Zabezpieczenia) ........................................... 6
Program Computer Setup — opcja Power (Zasilanie) ....................................................... 10
Program Computer Setup — opcja Advanced (Zaawansowane) ...................................... 11
Odzyskiwanie ustawień konfiguracji ................................................................................................... 14
PLWW v
vi PLWW
Oprogramowanie narzędziowe Computer
Setup (F10)
Oprogramowanie narzędziowe Computer Setup (F10)
Za pomocą oprogramowania Computer Setup (F10) można:
Zmieniać domyślne ustawienia fabryczne komputera.
Ustawiać datę i godzinę systemową.
Ustawiać, przeglądać, sprawdzać i zmieniać ustawienia konfiguracyjne systemu (ustawienia
procesora, karty graficznej, pamięci, karty dźwiękowej, urządzeń pamięci masowej, urządzeń
komunikacyjnych i urządzeń wejściowych).
Zmień kolejność uruchamiania urządzeń rozruchowych, takich jak dyski twarde, napędy optyczne
i urządzenia flash USB.
Włączać/wyłączać funkcję szybkiego rozruchu (Quick Boot), podczas którego pomijane są niektóre
testy diagnostyczne (w przeciwieństwie do rozruchu pełnego — Full Boot). System można
skonfigurować następująco:
rozruch zawsze w trybie szybkim (ustawienie domyślne),
okresowy rozruch w trybie pełnym (co 1-30 dni),
rozruch zawsze w trybie pełnym.
Włączać/wyłączać wyświetlanie komunikatów autotestu POST. Jeżeli wybrana zostanie opcja
Disabled (Wyłączone), wyświetlanie większości komunikatów autotestu POST (np. informacji
o dostępnej ilości pamięci, nazwie produktu i wszelkich komunikatów innych niż komunikaty
o błędach) zostanie wstrzymane. Komunikaty o błędach podczas autotestu POST są wyświetlane
bez względu na wybrany tryb. Tryb wyświetlania komunikatów można przełączać ręcznie w trakcie
autotestu POST, naciskając dowolny klawisz (z wyjątkiem klawiszy funkcyjnych F1F12).
Określać etykietę właściciela (Ownership Tag) wyświetlaną w trakcie każdego uruchamiania/
ponownego uruchamiania systemu.
Wprowadzać etykietę zasobu (Asset Tag) lub numer identyfikacyjny przydzielony komputerowi
przez firmę.
Włączać hasł
o uruchomieniowe, stosowane zarówno przy ponownym uruchamianiu komputera,
jak i przy uruchamianiu po włączeniu zasilania.
Zabezpieczać hasłem konfiguracyjnym dostęp do programu Computer Setup (F10) i ustawień
opisanych w niniejszym rozdziale.
PLWW Oprogramowanie narzędziowe Computer Setup (F10) 1
Zabezpieczać zintegrowane funkcje I/O — wejścia/wyjścia (np. port szeregowy, USB, równoległy,
audio i karty interfejsu sieciowego NIC).
Włączać/wyłączać możliwość rozruchu systemu z nośników wymiennych.
Usuwać błędy konfiguracji systemu, wykrywane (lecz nieusuwane automatycznie) podczas
autotestu POST.
Skopiuj konfigurację systemu, zapisując ją na urządzeniu flash USB lub innym urządzeniu pamięci
masowej, emulującym dyskietkę, i odtwarzając na innym komputerze.
Wykonywać autotesty wybranego dysku twardego ATA (jeżeli funkcja ta jest obsługiwana przez
dysk).
Włączać/wyłączać blokadę DriveLock (jeżeli funkcja ta jest obsługiwana przez dysk).
Korzystanie z oprogramowania Computer Setup (F10)
Dostęp do programu Computer Setup można uzyskać tylko przez włączenie komputera lub ponowne
uruchomienie systemu. Aby uzyskać dostęp do menu oprogramowania Computer Setup:
1. Włącz lub uruchom ponownie komputer.
2. Zaraz po włączeniu komputera, gdy dioda zasilania monitora zaświeci się na zielono, naciśnij
klawisz F10, aby otworzyć program Computer Setup. W razie potrzeby możesz nacisnąć klawisz
Enter, aby pominąć ekran tytułowy.
UWAGA: Jeśli klawisz F10 nie zostanie naciśnięty w odpowiednim czasie, dostęp do programu
będzie możliwy dopiero po ponownym uruchomieniu komputera, a następnie ponownym
naciśnięciu klawisza F10, gdy dioda zasilania monitora zaświeci się na zielono.
3. Wybierz z listy odpowiedni język, a następnie naciśnij klawisz Enter.
4. Ekran menu Utility (Narzędzia) programu Computer Setup zawiera pięć pozycji: File (Plik), Storage
(Pamięć masowa), Security (Zabezpieczenia), Power (Zasilanie) i Advanced (Zaawansowane).
5. Wybierz odpowiednią pozycję za pomocą klawiszy ze strzałkami w lewo i w prawo. Za pomocą
klawiszy ze strzałkami w górę i w dół wybierz żądaną opcję, a następnie naciśnij klawisz Enter.
Aby wrócić do menu programu Computer Setup, naciśnij klawisz Esc.
6. Aby zastosować i zapisać zmiany, wybierz pozycje File (Plik) > Save Changes and Exit (Zapisz
zmiany i zakończ).
Jeżeli dokonane zmiany nie mają zostać wprowadzone, wybierz opcję Ignore Changes and
Exit (Ignoruj zmiany i zakończ).
Aby przywrócić ustawienia fabryczne lub poprzednio zapisane ustawienia domyślne (niektóre
modele), wybierz opcję Apply Defaults and Exit (Zastosuj wartości domyślne i zakończ).
Wybór tej opcji spowoduje przywrócenie pierwotnych ustawień fabrycznych systemu.
OSTROŻNIE: NIE WOLNO WYŁĄCZAĆ komputera podczas zapisywania przez system BIOS zmian
wprowadzonych w programie Computer Setup (F10), ponieważ może to spowodować uszkodzenie
układu CMOS. Komputer można bezpiecznie wyłączyć dopiero po zamknięciu ekranu programu F10
Setup.
2 Oprogramowanie narzędziowe Computer Setup (F10) PLWW
Tabela 1 Oprogramowanie narzędziowe Computer Setup (F10)
Nagłówek Tabela
File (Plik) Tabela 2 Program Computer Setup — opcja File (Plik)
na stronie 3
Storage (Urządzenia pamięci masowej) Tabela 3 Program Computer Setup — opcja Storage
(Urządzenia pamięci masowej) na stronie 4
(Security) Zabezpieczenia Tabela 4 Program Computer Setup — opcja Security
(Zabezpieczenia) na stronie 6
Zasilanie Tabela 5 Program Computer Setup — opcja Power (Zasilanie)
na stronie 10
Advanced (Zaawansowane) Tabela 6 Program Computer Setup — opcja Advanced
(Zaawansowane) — dla zaawansowanych użytkowników
na stronie 11
Program Computer Setup — opcja File (Plik)
UWAGA: Obsługa niektórych opcji programu Computer Setup może siężnić w zależności od
konfiguracji sprzętu.
Tabela 2 Program Computer Setup — opcja File (Plik)
Opcja Opis
System Information
(Informacje o systemie)
Wyświetla następujące informacje:
nazwa produktu,
numer SKU (niektóre modele),
typ/częstotliwość pracy/takt procesora,
Rozmiar pamięci podręcznej (L1/L2)
rozmiar/szybkość zainstalowanej pamięci i liczba kanałów — jeden lub dwa (w niektórych
przypadkach),
zintegrowany adres MAC dla zainstalowanych na płycie głównej włączonych kart interfejsu
sieciowego NIC (w niektórych przypadkach),
system BIOS (zawiera nazwę rodziny i wersję),
numer seryjny podstawy montażowej komputera,
numer ewidencyjny,
wersja oprogramowania układowego ME,
Tryb zarządzania
About (Informacje
o programie)
Wyświetla notę o prawach autorskich.
Set Time and Date
(Ustaw datę i godzinę)
Umożliwia ustawienie daty i godziny systemowej.
Flash System ROM
(Załaduj ponownie
pamięć ROM typu flash)
Umożliwia aktualizowanie systemu ROM za pomocą pliku obrazu systemu BIOS znajdującego się
w urządzeniu USB typu flash lub napędzie CD-ROM.
PLWW Oprogramowanie narzędziowe Computer Setup (F10) 3
Opcja Opis
Replicated Setup
(Zreplikowane
ustawienia)
Save to Removable Media (Zapisz na nośniku wymiennym)
Pozwala zapisać konfigurację systemu, w tym CMOS, na urządzeniu flash USB lub urządzeniu
pamięci masowej, emulującym dyskietkę.
Restore from Removable Media (Przywróć z nośnika wymiennego)
Pozwala odtworzyć konfigurację systemu, w tym CMOS, z urządzenia flash USB lub urządzenia
pamięci masowej, emulującego dyskietkę.
Default Setup
(Domyślne ustawienia
konfiguracji)
Save Current Settings as Default (Zapisz bieżące ustawienia jako domyślne)
Zapisuje bieżące ustawienia konfiguracji systemu jako domyślne.
Restore Factory Settings as Default (Przywróć ustawienia fabryczne jako domyślne)
Przywraca fabryczne ustawienia konfiguracji systemu jako domyślne.
Apply Defaults and
Exit (Zastosuj wartości
domyślne i zakończ)
Stosuje aktualnie wybrane ustawienia domyślne i czyści wszystkie ustanowione hasła.
Ignore Changes and
Exit (Ignoruj zmiany
i zakończ)
Kończy pracę programu Computer Setup bez zastosowania i bez zapisania wprowadzonych zmian.
Save Changes and
Exit (Zapisz zmiany
i zakończ)
Zapisuje zmiany konfiguracji systemu lub ustawień domyślnych i kończy pracę programu Computer
Setup.
Program Computer Setup — opcja Storage (Urządzenia pamięci masowej)
UWAGA: Obsługa niektórych opcji programu Computer Setup może siężnić w zależności od
konfiguracji sprzętu.
Tabela 3 Program Computer Setup — opcja Storage (Urządzenia pamięci masowej)
Opcja Opis
Device Configuration
(Konfiguracja urządzeń)
Wyświetla listę wszystkich zainstalowanych urządzeń pamięci masowej kontrolowanych przez
system BIOS.
Wybranie urządzenia spowoduje wyświetlenie szczegółowych informacji i opcji. Mogą być
wyświetlane następujące opcje:
Drive Emulation (Emulacja napędu)
Umożliwia wybranie typu emulacji napędu dla określonego urządzenia pamięci masowej.
Przykładowo: po wybraniu emulacji dysku twardego napęd zip może zostać urządzeniem
rozruchowym.
Emulation Type (Typ emulacji)
Napęd ATAPI Zip:
None (Brak) — traktowane jako Other (Inne)
Diskette (Dyskietka) — traktowane jako napęd dyskietek.
Dysk CD-ROM: Opcje emulacji nie są dostępne.
Tabela 2 Program Computer Setup — opcja File (Plik) (ciąg dalszy)
4 Oprogramowanie narzędziowe Computer Setup (F10) PLWW
Opcja Opis
Dysk ATAPI LS-120:
None (Brak) — traktowane jako Other (Inne)
Diskette (Dyskietka) — traktowane jako napęd dyskietek.
Hard Disk (Dysk twardy):
Brak (zapobiega dostępowi do danych systemu BIOS i wyłącza go jako urządzenie
rozruchowe)
Hard Disk (Dysk twardy) — traktowane jako dysk twardy.
Translation Mode (Tryb translacji) — tylko w przypadku dysków ATA
Umożliwia wybranie trybu translacji dla urządzenia. Pozwala to na zastosowanie ustawień BIOS
względem dysków i partycji formatowanych w innych systemach. Funkcja ta może okazać się
niezbędna dla użytkowników starszych wersji systemów UNIX (np. SCO UNIX w wersji 3.2). Możliwe
opcje: Automatic (Automatycznie), Bit-Shift (Z przesunięciem bitu), LBA Assisted (Wspomagane
LBA), User (Użytkownika) i Off (Wyłączone).
OSTROŻNIE: Zazwyczaj tryb translacji określony automatycznie przez system BIOS jest
prawidłowy i nie powinien być zmieniany. Jeśli wybrany tryb translacji nie jest zgodny z trybem
zastosowanym podczas partycjonowania i formatowania dysku, dostęp do danych nie będzie
możliwy.
Translation Parameters (Parametry translacji) — tylko w przypadku dysków ATA
UWAGA: Ta funkcja pojawia się tylko, gdy tryb translacji jest ustawiony na User (Użytkownika).
Umożliwia określenie parametrów (liczba cylindrów logicznych, głowic i sektorów na ścieżkę)
stosowanych do translacji dyskowych poleceń wejścia/wyjś
cia (z systemu operacyjnego lub
aplikacji) na postać akceptowaną przez dysk twardy. Liczba cylindrów logicznych nie może
przekroczyć 1024. Liczba głowic nie może przekroczyć 256. Liczba sektorów na ścieżkę nie może
przekroczyć 63. Pola te są dostępne i podlegają zmianie tylko wtedy, gdy tryb translacji napędu
zostanie ustawiony na User (Użytkownika).
SATA Default Values (Domyślne wartości SATA)
Umożliwia określenie domyślnych wartości trybu translacji używanego przez urządzenia ATA.
Storage Options (Opcje
urządzeń pamięci
masowej)
Removable Media Boot (Uruchamianie z nośników wymiennych)
Włącza/wyłącza możliwość uruchamiania systemu z nośników wymiennych.
Port eSATA
Umożliwia włączenie obsługi eSATA. Powoduje to włączenie obsługi eSATA dla jednego ze złączy
SATA.
Max eSATA Speed (Maks. prędkość interfejsu eSATA)
Umożliwia wybór wartości maksymalnej prędkości interfejsu eSATA 1,5 Gb/s lub 3,0 Gb/s.
Domyślnie, dla maksymalnej niezawodności, prędkość jest ograniczona do 1,5 Gb/s.
OSTROŻNIE: Przed włączeniem prędkości 3,0 Gb/s należy skonsultować się z producentem
napędu i kabli eSATA. Niektóre kombinacje napędów i kabli mogą nie działać dobrze przy prędkości
3,0 Gb/s.
SATA Emulation (Emulacja SATA)
Umożliwia wybranie sposobu dostę
pu przez system operacyjny do kontrolera i urządzeń SATA. Są
obsługiwane dwie opcje: IDE i AHCI.
Tabela 3 Program Computer Setup — opcja Storage (Urządzenia pamięci masowej) (ciąg dalszy)
PLWW Oprogramowanie narzędziowe Computer Setup (F10) 5
Opcja Opis
IDE – to jest ustawienie o najwyższej zgodności wstecz spośród tych opcji. Systemy operacyjne
zazwyczaj nie wymagają dodatkowego sterownika do obsługi trybu IDE.
AHCI (opcja domyślna) – umożliwia wykorzystywanie bardziej zaawansowanych funkcji kontrolera
SATA w systemach operacyjnych z załadowanymi sterownikami urządzeń AHCI.
UWAGA: Przed podjęciem próby rozruchu z woluminu AHCI musi zostać zainstalowany sterownik
sprzętowy AHCI. Próba rozruchu z woluminu AHCI bez zainstalowania niezbędnego sterownika
sprzętowego spowoduje awarię systemu (niebieski ekran).
Aby uzyskać więcej informacji dotyczących AHCI, odwiedź witrynę
http://www.hp.com/support.
Należy wybrać swój kraj i język, wybrać opcję Zobacz materiały dotyczące wsparcia i
rozwiązywania problemów, wprowadzić numer modelu komputera, a następnie nacisnąć klawisz
Enter. Dalsze strony są zazwyczaj dostępne jedynie w języku angielskim. W kategorii Resources
(Zasoby) kliknij pozycję Manuals (guides, supplements, addendums, etc) (Instrukcje, podręczniki
itp.). W polu Quick jump to manuals by category (Szybki wybór podręcznika wg kategorii) kliknij
pozycję White papers (Dokumentacja).
DPS Self-Test (Autotest
DPS)
Umożliwia wykonywanie autotestów systemu zabezpieczeń napędu (Drive Protection System —
DPS) na przystosowanych do tego dyskach twardych ATA.
UWAGA: Opcja ta jest wyświetlana tylko wtedy, gdy co najmniej jeden napęd w systemie został
przystosowany do przeprowadzania autotestów DPS.
Boot Order (Kolejność
uruchamiania)
Umożliwia:
Określanie kolejności, w jakiej podłączone urządzenia (jak urządzenie USB typu flash, dysk
twardy, dysk optyczny lub karta sieciowa) są sprawdzane na obecność rozruchowego obrazu
systemu operacyjnego. Każde z urządzeń na liście można osobno wykluczać lub zaliczać jako
rozruchowe źródło systemu operacyjnego.
Określanie kolejności podłączonych dysków twardych. Pierwszy dysk twardy w kolejności
będzie miał priorytet w sekwencji rozruchowej i zostanie rozpoznany jako napęd C (jeżeli
podłączone są jakiekolwiek urządzenia).
UWAGA: Oznaczenia literowe napędów w systemie MS-DOS mogą siężnić od oznaczeń
w innych systemach.
Tymczasowe zastępowanie kolejności rozruchu
Aby jednokrotnie przeprowadzić rozruch systemu przy użyciu urządzenia innego niż domyś
lne
określone w kolejności rozruchu, należy uruchomić ponownie komputer i nacisnąć klawisz F9, gdy
dioda monitora zaświeci się na zielono. Po ukończeniu autotestu POST na ekranie zostanie
wyświetlona lista urządzeń rozruchowych. Należy wtedy za pomocą klawiszy ze strzałkami wybrać
preferowane urządzenie rozruchowe, a następnie potwierdzić wybór, naciskając klawisz Enter.
Komputer zostanie tym razem uruchomiony z wybranego urządzenia niedomyślnego.
Program Computer Setup — opcja Security (Zabezpieczenia)
UWAGA: Obsługa niektórych opcji programu Computer Setup może siężnić w zależności od
konfiguracji sprzętu.
Tabela 4 Program Computer Setup — opcja Security (Zabezpieczenia)
Opcja Opis
Setup Password (Hasło
konfiguracyjne)
Umożliwia zdefiniowanie i włączenie hasła konfiguracyjnego (administracyjnego).
UWAGA: Jeżeli ustawione zostanie hasło konfiguracyjne, wymagane jest jego wprowadzanie przy
próbie: zmiany opcji programu Computer Setup, programowania pamięci ROM i zmiany niektórych
ustawień plug and play w systemie Windows.
Tabela 3 Program Computer Setup — opcja Storage (Urządzenia pamięci masowej) (ciąg dalszy)
6 Oprogramowanie narzędziowe Computer Setup (F10) PLWW
Opcja Opis
Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z Podręcznikiem zarządzania komputerami typu
desktop.
Power-On Password
(Hasło uruchomieniowe)
Umożliwia zdefiniowanie i włączenie hasła przy uruchamianiu. Żądanie hasła przy uruchamianiu jest
wyświetlane po sekwencji włączenia zasilania. Jeśli użytkownik nie wprowadzi poprawnego hasła
przy uruchamianiu, komputer nie uruchomi systemu operacyjnego.
UWAGA: Hasło nie jest wyświetlane w przypadku miękkiego restartu, na przykład po naciśnięciu
klawiszy Ctrl + Alt + Delete lub wybraniu opcji Uruchom ponownie w systemie Windows, chyba że
takie zachowanie zostanie włączone w sekcji Password Options (Opcje haseł) (patrz poniżej).
Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z Podręcznikiem zarządzania komputerami typu
desktop.
Password Options
(Opcje haseł)
(To ustawienie jest
wyświetlane tylko
w przypadku, gdy
ustawione jest hasło
uruchomieniowe lub
hasło konfiguracyjne).
Umożliwia:
Blokowanie starszych zasobów (ustawienie dostępne po ustawieniu hasła konfiguracyjnego).
Włączanie/wyłączanie trybu serwera sieciowego (ustawienie dostępne po ustawieniu hasła
uruchomieniowego).
Określanie, czy hasło jest wymagane w przypadku ponownego uruchamiania bez wyłączania
zasilania (Ctrl+Alt+Delete) (ustawienie dostępne po ustawieniu hasła uruchomieniowego).
Włącza/wyłącza tryb przeglądania konfiguracji (ustawienie dostępne po ustawieniu hasła
uruchomieniowego) (umożliwia przeglądanie ustawień opcji programu F10 Setup bez
podawania hasła uruchomieniowego, bez możliwości wprowadzania zmian).
Enable/disable Stringent Password (Włącz/wyłącz konieczność hasła) (pojawia się, gdy jest
ustawione hasło przy uruchamianiu); włączenie tej opcji powoduje obejście zworki hasła na
płycie głównej, co uniemożliwia wyłączenie hasła przy uruchamianiu.
Aby uzyskać wię
cej informacji, zapoznaj się z Podręcznikiem zarządzania komputerami typu
desktop.
Device Security
(Ochrona urządzeń)
Umożliwia włączanie/wyłączanie ukrywania wybranych urządzeń:
Porty szeregowe
Port równoległy
System audio
Kontrolery sieciowe (niektóre modele)
Wbudowane urządzenie zabezpieczające (niektóre modele)
SATA0
SATA1
SATA2
SATA3
USB Security
(Zabezpieczenia USB)
Umożliwia włączenie i wyłączanie portów USB indywidualnie i grupowo.
Slot Security
(Zabezpieczenia złącza)
Umożliwia wyłączenie załącz PCIe oraz PCI wraz z podłączonymi do nich urządzeniami.
Network Service Boot
(Uruchamianie z sieci)
Włącza/wyłącza możliwość uruchomiania komputera z systemu operacyjnego zainstalowanego na
serwerze sieciowym. (Funkcja ta jest dostępna tylko w modelach wyposażonych w kartę interfejsu
sieciowego (NIC). Kontroler sieciowy musi być kartą rozszerzenia PCI lub zintegrowany z płytą
główną.)
Tabela 4 Program Computer Setup — opcja Security (Zabezpieczenia) (ciąg dalszy)
PLWW Oprogramowanie narzędziowe Computer Setup (F10) 7
Opcja Opis
System IDs
(Identyfikatory
systemowe)
Umożliwia ustawianie następujących opcji:
Etykieta zasobu (18-bajtowy identyfikator), numer identyfikacyjny środka trwałego przydzielony
komputerowi przez firmę.
Etykieta właściciela (80-bajtowy identyfikator) wyświetlana podczas autotestu POST.
Numeru seryjnego podstawy montażowej lub uniwersalnego unikatowego identyfikatora
(UUID). Identyfikator UUID można aktualizować tylko, jeśli bieżący numer seryjny podstawy
montażowej jest błędny. (Zazwyczaj numery te są ustawiane fabrycznie i służą za unikatowe
identyfikatory systemu).
Układu klawiatury (np. angielska lub niemiecka) do wprowadzania systemowych danych
identyfikacyjnych.
DriveLock Security
(Blokada DriveLock)
Umożliwia przydzielanie i modyfikowanie hasła głównego lub hasła użytkownika dla dysków
twardych. Włączenie tej funkcji spowoduje, że podczas autotestu POST użytkownik będzie proszony
o podanie jednego z haseł DriveLock. Jeśli żadne z nich nie zostanie pomyślnie wprowadzone, dysk
twardy chroniony hasłem będzie niedostępny do momentu wprowadzenia poprawnego hasła
podczas kolejnego uruchomienia komputera.
UWAGA: Ta opcja pojawia się tylko wówczas, gdy przynajmniej jeden z dysków w systemie
obsługuje funkcję DriveLock. W celu zarządzania hasłami DriveLock może okazać się konieczne
ponowne uruchomienie komputera i wejście do programu F10 Setup.
Aby uzyskać więcej informacji, zapoznaj się z Podręcznikiem zarządzania komputerami typu
desktop.
System Security
(Zabezpieczenie
systemu) — niektóre
modele: te opcje są
niezależne od sprzętu
Data Execution Prevention (some models) (enable/disable) (Tryb Data Execution Prevention,
niektóre modele, włączenie/wyłączenie) – pomaga w zapobieganiu naruszaniu zabezpieczeń
systemu operacyjnego.
PAVP (Some models) (disabled/min)(niektóre modele) (wyłączenie/min) – opcja PAVP umożliwia
włączenie zabezpieczonej ścieżki audio-wideo (Protected Audio Video Path) w układzie chipset.
Może to umożliwić oglądanie niektórych zabezpieczonych zawartości o wysokiej rozdzielczości,
której odtwarzanie byłoby w przeciwnym przypadku zabronione.
Virtualization Technology (some models) (enable/disable) (Technika wirtualizacji, niektóre modele,
włączenie/wyłączenie) – steruje funkcjami wirtualizacji procesora. Zmiana tego ustawienia wymaga
wyłączenia komputera, a następnie włączenia go ponownie.
Virtualization Technology Directed I/O (some models) (enable/disable) (Kierowane urządzenia we/
wy techniki wirtualizacji, niektóre modele, włączenie/wyłączenie) – steruje funkcjami ponownego
mapowania DMA wirtualizacji w układzie chipset. Zmiana tego ustawienia wymaga wyłączenia
komputera, a następnie włączenia go ponownie.
Trusted Execution Technology (some models) (enable/disable) (Technika zaufanego wykonywania,
tylko niektóre modele, włączanie/wyłączanie) – steruje podległymi funkcjami procesora i układu
chipset wymaganymi do obsługi urządzenia wirtualnego. Zmiana tego ustawienia wymaga
wyłączenia komputera, a nast
ępnie włączenia go ponownie. Aby włączyć tę funkcję, należy włączyć
następujące funkcje:
obsługa wbudowanego urządzenia zabezpieczającego,
technika wirtualizacji,
kierowane urządzenia we/wy techniki wirtualizacji.
Embedded Security Device Support (some models) (enable/disable) (Obsługa wbudowanego
urządzenia zabezpieczającego, niektóre modele, włączanie/wyłączanie) – umożliwia uaktywnienie
lub dezaktywację wbudowanego urządzenia zabezpieczającego. Zmiana tego ustawienia wymaga
wyłączenia komputera, a następnie włączenia go ponownie.
Tabela 4 Program Computer Setup — opcja Security (Zabezpieczenia) (ciąg dalszy)
8 Oprogramowanie narzędziowe Computer Setup (F10) PLWW
Opcja Opis
UWAGA: Aby skonfigurować wbudowane urządzenie zabezpieczające, należy ustawić hasło
konfiguracyjne.
Reset to Factory Settings (some models) (Do not reset/Reset) (Resetowanie do ustawień
fabrycznych, niektóre modele, nie resetuj/resetuj) – przywrócenie domyślnych ustawień fabrycznych
spowoduje usunięcie wszystkich kluczy bezpieczeństwa. Zmiana tego ustawienia wymaga
wyłączenia komputera, a następnie włączenia go ponownie.
OSTROŻNIE: Wbudowane urządzenie zabezpieczające jest krytycznym składnikiem wielu
schematów zabezpieczeń. Usunięcie kluczy bezpieczeństwa uniemożliwi dostęp do danych
chronionych za pomocą wbudowanego urządzenia zabezpieczającego. Wybranie opcji resetowania
do ustawień fabrycznych może spowodować utratę wielu danych.
OS management of Embedded Security Device (some models) (enable/disable) (Zarządzanie
wbudowanym urządzeniem zabezpieczającym w systemie operacyjnym, niektóre modele,
włączenie/wyłączenie) – ta opcja umożliwia użytkownikowi ograniczenie sterowania wbudowanym
urządzeniem zabezpieczającym w systemie operacyjnym. Zmiana tego ustawienia wymaga
wyłączenia komputera, a następnie włączenia go ponownie. Opcja umoż
liwia ograniczenie
możliwości sterowania tym urządzeniem za pomocą systemu operacyjnego.
Reset of Embedded Security Device through OS (some models) (enable/disable) (Resetowanie
wbudowanego urządzenia zabezpieczającego w systemie operacyjnym, niektóre modele,
włączenie/wyłączenie) – opcja umożliwia użytkownikowi ograniczenie możliwości żądania w
systemie operacyjnym przywrócenia ustawień fabrycznych wbudowanego urządzenia
zabezpieczającego. Zmiana tego ustawienia wymaga wyłączenia komputera, a następnie
włączenia go ponownie.
UWAGA: Włączenie tej opcji wymaga ustawionego hasła konfiguracyjnego.
Master Boot Record
Security
(Zabezpieczenie
głównego rekordu
rozruchowego)
Umożliwia włączenie i wyłączenie zabezpieczenia głównego rekordu rozruchowego.
Save Master Boot Record (Zapisz główny rekord rozruchowy) – ta opcja pojawi się, jeśli
włączono zabezpieczenie głównego rekordu rozruchowego. Umożliwia ona zapisanie kopii
głównego rekordu rozruchowego na trwałym nośniku danych.
Restore Master Boot Record (Odtwórz główny rekord rozruchowy) – ta opcja pojawi się przy
kolejnym uruchomieniu po zapisaniu głównego rekordu rozruchowego. Umożliwia ona
odtworzenie na dysku twardym zapisanej kopii głównego rekordu rozruchowego.
Setup Security Level
(Poziom zabezpieczeń
programu Setup)
Daje możliwość zezwalania użytkownikom końcowym na ograniczony dostęp do określonych opcji
programu konfiguracyjnego i możliwość ich zmiany bez znajomości hasła konfiguracyjnego.
Ta funkcja umożliwia administratorowi elastyczność przy ochronie istotnych opcji konfiguracyjnych
przed zmianami, jednocześnie umożliwiając użytkownikowi przeglądanie ustawień systemu
i konfigurowanie mniej ważnych opcji. Administrator określa prawa dostępu do poszczególnych opcji
konfiguracyjnych kolejno, korzystając z menu opcji Setup Security Level. Do wszystkich opcji
konfiguracyjnych jest domyślnie przypisane hasło konfiguracyjne, co oznacza, że użytkownik musi
podać poprawne hasło konfiguracyjne podczas testu POST, aby móc zmienić dowolną z opcji.
Administrator może zmienić ustawienia poszczególnych elementów na None (brak), co oznacza, że
użytkownik może zmienić tę opcję, podając niewłaściwe hasło. Ustawienie None (brak) jest
zamieniane na ustawienie Power-On Password, jeśli has
ło uruchomieniowe jest włączone.
UWAGA: Aby użytkownik miał dostęp do programu konfiguracyjnego bez znajomości hasła
konfiguracyjnego, opcja Setup Browse Mode (Tryb przeglądania konfiguracji) musi być włączona.
Tabela 4 Program Computer Setup — opcja Security (Zabezpieczenia) (ciąg dalszy)
PLWW Oprogramowanie narzędziowe Computer Setup (F10) 9
Program Computer Setup — opcja Power (Zasilanie)
UWAGA: Obsługa niektórych opcji programu Computer Setup może siężnić w zależności od
konfiguracji sprzętu.
Tabela 5 Program Computer Setup — opcja Power (Zasilanie)
Opcja Opis
OS Power
Management
(Zarządzanie energią
w systemie
operacyjnym)
S5 Maximum Power Savings—Enable/Disable (Maksymalna oszczędność energii S5 –
włączenie/wyłączenie). Włączenie tej funkcji w możliwie maksymalny sposób zmniejsza
zasilanie systemu znajdującego się w stanie S5. W stanie S5 wyłączone jest zasilanie układu
budzenia, gniazd rozszerzeń i wszelkich funkcji zarządzania.
Runtime Power Management (Zarządzanie energią w czasie wykonywania) — Enable/Disable
(Włącz/Wyłącz). Umożliwia niektórym systemom operacyjnym zmniejszanie napięcia
i częstotliwości taktowania procesora w sytuacji, gdy aktualnie załadowane oprogramowanie
nie wymaga pełnych możliwości procesora.
Idle Power Savings (Oszczędzanie energii w trybie bezczynności) — Extended/Normal
(Rozszerzone/Normalne). Umożliwia niektórym systemom operacyjnym zmniejszanie zużycia
energii przez procesor będący w trybie bezczynności.
ACPI S3 Hard Disk Reset (Resetowanie dysku twardego po ACPI S3) — włączenie tego
ustawienia powoduje, że przed przekazaniem kontroli systemowi operacyjnemu po wznowieniu
pracy ze stanu S3 system BIOS upewnia się, że dyski twarde są gotowe do akceptowania
poleceń.
ACPI S3 PS2 Mouse Wakeup (Wznowienie za pomocą myszy PS2 po ACPI S3) — umoż
liwia
włączanie i wyłączanie opcji wznawiania pracy ze stanu S3 dzięki aktywności myszy.
Wznowienie po włożeniu urządzenia USB (niektóre modele) — umożliwia wyprowadzanie
systemu ze stanu wstrzymania przez włożenie urządzenia USB.
Unique Sleep State Blink Rates — Enable/Disable (Unikatowe prędkości migania diody
w stanie uśpienia komputera, włączenie/wyłączenie). Ta funkcja wizualnie informuje o stanie
uśpienia komputera. Każdemu z poszczególnych stanów uśpienia odpowiada unikatowy
wzorzec migania.
S0 = dioda LED świeci na zielono w sposób ciągły.
S3 = 3 mignięcia z prędkością 1 Hz (50% cyklu użytkowego) i przerwa przez 2 sekundy
(zielona dioda LED); powtarzanie cykli składających się z 3 mignięć i przerwy.
S4 = 4 mignięcia z prędkością 1 Hz (50% cyklu użytkowego) i przerwa przez 2 sekundy
(zielona dioda LED); powtarzanie cykli składających się z 4 mignięć i przerwy.
S5 = dioda LED jest wy
łączona.
UWAGA: W przypadku gdy ta funkcja jest wyłączona, dioda LED jest również wyłączona
podczas korzystania z funkcji S4 oraz S5. W czasie wykonywania funkcji S1 (funkcja
nieobsługiwana) i S3 na jedną sekundę przypada jedno mignięcie.
Hardware Power
Management
(Sprzętowe zarządzanie
energią)
Zarządzanie energią SATA umożliwia włączanie i wyłączanie magistrali SATA i/lub zarządzanie
energią urządzenia.
Thermal (Termiczne) Fan idle mode (Tryb bezczynności wentylatora) — ten wykres słupkowy kontroluje minimalną
dopuszczalną szybkość wentylatora.
UWAGA: To ustawienie zmienia jedynie minimalną szybkość wentylatora. Wentylatory są nadal
sterowane automatycznie.
10 Oprogramowanie narzędziowe Computer Setup (F10) PLWW
Program Computer Setup — opcja Advanced (Zaawansowane)
UWAGA: Obsługa niektórych opcji programu Computer Setup może siężnić w zależności od
konfiguracji sprzętu.
Tabela 6 Program Computer Setup — opcja Advanced (Zaawansowane) — dla zaawansowanych
użytkowników
Opcja Opis
Power-On Options
(Opcje uruchomieniowe)
Umożliwia ustawianie następujących opcji:
POST mode (Tryb POST) – QuickBoot (Szybki rozruch), Clear Memory (Czyszczenie pamięci),
FullBoot (Pełny rozruch) lub FullBoot Every x days (Pełny rozruch co x dni).
QuickBoot (Szybki rozruch) = bez czyszczenia pamięci ani wykonywania testu pamięci.
FullBoot (Pełny rozruch) = test pamięci (przeliczenie) przy twardym rozruchu.
Czyszczenie pamięci przy wszystkich rozruchach.
Clear Memory (Czyszczenie pamięci) = bez testu pamięci przy twardym rozruchu.
Czyszczenie pamięci przy wszystkich rozruchach.
FullBoot Every x Days (Pełny rozruch co x dni) = test pamięci przy pierwszym twardym
rozruchu od dnia x. Bez kolejnych testów pamięci po pierwszym twardym rozruchu od
dnia x. Czyszczenie pamięci przy wszystkich rozruchach.
Komunikatów autotestu POST (włączone/wyłączone).
F9 prompt (Monit F9) — hidden/displayed (ukryty/wyświetlany). Włączenie tej funkcji
spowoduje, że podczas autotestu POST wyświetlany będzie komunikat F9 = Boot Menu (F9
= Menu startowe). Jeśli funkcja zostanie wyłączona, komunikat nie będzie wyświetlany.
Naciśnięcie klawisza F9 jednak nadal będzie powodować wyświetlenie menu rozruchowego
(Shortcut Boot [Order]). Zobacz Storage (Urz
ądzenia pamięci masowej) > Boot Order
(Kolejność uruchamiania), aby uzyskać więcej informacji.
F10 prompt (hidden/displayed) (Monit F10 — ukryty/wyświetlany). Włączenie tej funkcji
spowoduje, że podczas autotestu POST wyświetlany będzie komunikat F10 = Setup (F10 =
Konfiguracja). Jeśli funkcja zostanie wyłączona, komunikat nie będzie wyświetlany. Po
naciśnięciu klawisza F10 nadal jednak będzie wyświetlany ekran programu Setup.
F11 prompt (Monit F11) — hidden/displayed (ukryty/wyświetlany). Ustawienie dla tej funkcji
wartości displayed (wyświetlany) spowoduje, że podczas autotestu POST wyświetlany będzie
komunikat F11 = Recovery (F11 = Przywracanie). Jeśli funkcja zostanie ukryta, komunikat nie
będzie wyświetlany. Naciśnięcie klawisza F11 jednak nadal będzie powodować próbę rozruchu
z partycji odzyskiwania. Informacje na ten temat można znaleźć w opisie opcji Factory
Recovery Boot Support (Obsługa rozruchu przywracania stanu fabrycznego).
F12 prompt (hidden/displayed) (Monit F12 — ukryty/wyświetlany). Włączenie tej funkcji
spowoduje, że podczas autotestu POST wyświetlany będzie komunikat F12 = Network
(F12 = Sieć). Jeśli funkcja zostanie wyłączona, komunikat nie będzie wyświetlany. Jednak
naciśnięcie klawisza F12 nadal jednak będzie wymuszać próbę rozruchu systemu z sieci.
Factory Recovery Boot Support Obsługa rozruchu przywracania stanu fabrycznego) (enable/
disable (włączona/wyłączona)). Włączenie tej funkcji spowoduje wyświetlanie dodatkowego
monitu, F11 = Recovery (F11 = Przywracanie) podczas autotestu POST w systemach z
partycją odzyskiwania zapisaną na startowym dysku twardym. Naciśnięcie klawisza F11
spowoduje uruchamiania systemu z partycji odzyskiwania. Monit F11 = Recovery (F11 =
Przywracanie) można ukryć używając opcji F11 prompt (hidden/displayed) (Monit F11 (ukryty/
wyświetlany)) opisanej powyżej.
Option ROM prompt (enable/disable) (Monit opcjonalnej pamięci ROM, włączony/wyłączony).
Włączenie funkcji spowoduje, że przed ładowaniem pamięci ROM opcji wyświetlany będzie
komunikat systemowy. Funkcja ta jest obsługiwana jedynie w niektórych modelach.
PLWW Oprogramowanie narzędziowe Computer Setup (F10) 11
Opcja Opis
Remote wakeup boot source (źródło uruchamiania dla zdalnej aktywacji) — serwer zdalny/
lokalny dysk twardy.
After Power Loss (po wystąpieniu przerwy w zasilaniu) — włączone/wyłączone/poprzedni stan.
Ustawienie tej opcji na:
Off (wyłączone) — powoduje, że komputer pozostaje wyłączony po przywróceniu
zasilania.
On (włączone) — powoduje, że komputer zostaje automatycznie włączony natychmiast
po przywróceniu zasilania.
Previous state (poprzedni stan) — powoduje, że komputer zostaje automatycznie
włączony natychmiast po przywróceniu zasilania, jeśli był włączony w momencie utraty
zasilania.
UWAGA: W przypadku wyłączenia komputera za pomocą wyłącznika na listwie zasilającej,
korzystanie z funkcji wstrzymania/uśpienia i zdalnego sterowania (Remote Management) nie będzie
możliwe.
POST Delay (Oźnienie autotestu POST) — None (Brak), 5, 10, 15 lub 20 sekund. Po
włączeniu tej funkcji autotest POST będzie oźniany o określoną liczbę sekund. Opóźnienie
takie jest czasami wymagane przy bardzo wolnym działaniu dysków twardych na niektórych
kartach PCI (dysk może działać tak wolno, że nie jest jeszcze gotowy do uruchomienia po
zakończeniu autotestu POST). Opóź
nienie autotestu POST daje też użytkownikowi więcej
czasu na naciśnięcie klawisza F10 w celu uzyskania dostępu do programu Computer (F10)
Setup.
Limit CPUID Maximum Value to 3 (Ogranicz maksymalną wartość CPUID do 3) — ogranicza
liczbę funkcji CPUID raportowanych przez mikroprocesor. Funkcję tę należy włączyć
w przypadku uruchamiania systemu Windows NT.
Bypass F1 Prompt (Pomiń monit F1) Ta funkcja umożliwia uruchamianie systemu bez monitu
o naciśniecie klawisza F1 po zmianie konfiguracji.
Execute Memory Test
(Wykonaj test pamięci)
— niektóre modele.
Uruchamia ponownie komputer i wykonuje test POST pamięci.
BIOS Power-On
(Uruchomienie systemu
BIOS)
Umożliwia skonfigurowanie komputera do automatycznego włączenia w określonym czasie.
Onboard Devices
(Urządzenia na płycie
głównej)
Umożliwia ustawianie zasobów dla urządzeń na płycie głównej lub ich wyłączanie (port szeregowy
lub równoległy).
PCI Devices
(Urządzenia PCI)
Wyświetla listę aktualnie zainstalowanych urządzeń PCI i ustawień dotyczących ich przerwań
(IRQ).
Umożliwia zmianę konfiguracji ustawień dla przerwań (IRQ) tych urządzeń lub całkowite ich
wyłączenie. Ustawienia te nie mają zastosowania w systemach operacyjnych typu ACPI.
PCI VGA
Configuration
(Konfiguracja PCI VGA)
Opcja ta jest wyświetlana tylko wtedy, gdy w systemie zainstalowano kilka kart graficznych PCI.
Umożliwia określenie, który kontroler VGA będzie kontrolerem rozruchowym lub podstawowym.
UWAGA: Aby ten wpis był widoczny, należy włączyć opcję Integrated Video (Zintegorowane
wideo) (Advanced [Zaawansowane] > Device Options [Opcje urządzeń]), zapisać zmiany i wyjść
z programu.
Tabela 6 Program Computer Setup — opcja Advanced (Zaawansowane) — dla zaawansowanych
użytkowników (ciąg dalszy)
12 Oprogramowanie narzędziowe Computer Setup (F10) PLWW
Opcja Opis
Bus Options (Opcje
magistrali)
W niektórych modelach funkcja ta umożliwia włączanie lub wyłączanie:
Generowania numeru PCI SERR.
Podglądania palety kolorów PCI VGA, czyli umieszczania bitu podglądania palety kolorów VGA
w przestrzeni konfiguracyjnej PCI. Funkcja ta ma zastosowanie tylko w przypadku
zainstalowania więcej niż jednego kontrolera grafiki.
Device Options (Opcje
urządzeń)
Umożliwia ustawianie następujących opcji:
Printer mode (Tryb drukarki) — Bi-Directional (dwukierunkowy), EPP i ECP, Output Only (tylko
wyjściowy).
Num Lock state at power-on (Stan klawisza num lock przy uruchamianiu systemu) wyłączone/
włączone
S5 Wake on LAN — włączone/wyłączone.
Aby wyłączyć funkcję Wake on LAN podczas stanu wyłączenia (S5), należy za pomocą
klawiszy ze strzałkami (w lewo i w prawo) wybrać kolejno pozycje Advanced
(Zaawansowane) > Device Options (Opcje urządzeń) i wybrać dla funkcji S5 Wake on
LAN ustawienie Disable (Wyłącz). Dzięki temu ustawiany jest najniższy możliwy poziom
zużycia energii przez komputer w stanie S5. Takie ustawienie nie wypływa na możliwość
wyprowadzenia komputera ze stanu wstrzymania lub hibernacji (za pomocą funkcji Wake
on LAN), jednak uniemożliwia dokonanie takiej operacji przez sieć. Nie wpływa również
na działanie połączenia z siecią, gdy komputer jest włączony.
Jeśli połą
czenie z siecią nie jest wymagane, należy całkowicie wyłączyć kontroler
sieciowy (NIC), wybierając za pomocą klawiszy strzałek w lewo/w prawo pozycje
Security (Zabezpieczenia) > Device Security (Zabezpieczenia urządzeń). Ustaw opcję
Network Controller (Kontroler sieciowy) na wartość Device Hidden (Urządzenie ukryte).
Uniemożliwia to użycie kontrolera sieciowego przez system operacyjny i zmniejsza ilość
energii pobieranej przez komputer w stanie S5.
Integrated Video (enable/disable) (Zintegrowana karta wideo (włącz/wyłącz)). Umożliwia
jednoczesne używanie zintegrowanej karty wideo i karty PCI lub PCIEx1 Up.
UWAGA: Po włączeniu zintegrowanego wideo i zapisaniu zmian, w opcji Advanced
(Zaawansowane) pojawia się nowy element menu, umożliwiający wybór podstawowego
kontrolera VGA urządzenia wideo.
Włożenie karty wideo PCI Express x16 automatycznie wyłącza zintegrowana kartę wideo. Po
zainstalowaniu karty wideo PCI Express x16 nie można włączyć zintegrowanej karty wideo.
Multi-Processor (enable/disable) (Wiele procesorów, włączone/wyłączone). Opcja może być
używana do wyłączenia obsł
ugi wielu procesorów w systemie operacyjnym.
Internal speaker (Głośnik wewnętrzny) (niektóre modele)(nie wpływa na działanie głośników
zewnętrznych).
NIC PXE Option ROM Download (Opcjonalna pamięć ROM kontrolera NIC — pobieranie
danych z serwera PXE) — włączone/wyłączone. System BIOS zawiera opcjonalną pamięć
ROM kontrolera NIC wbudowanego na płycie głównej, która umożliwia uruchamianie jednostki
poprzez sieć na serwerze PXE. Służy ona zwykle do pobierania obrazu firmowego na dysk
twardy. Opcjonalna pamięć ROM kontrolera NIC zajmuje obszar pamięci poniżej 1 MB, zwany
obszarem DCH (DOS Compatibility Hole). Obszar ten jest ograniczony. Opcja F10 umożliwia
użytkownikom wyłączanie pobierania zawartości opcjonalnej pamięci ROM wbudowanego
kontrolera NIC, co daje więcej miejsca obszaru DCH na dodatkowe karty PCI, które mogą
potrzebować opcjonalnej pamięci ROM. Domyślnie opcjonalna pamięć ROM kontrolera NIC
jest włączona.
Management Devices
(Urządzenia
zarządzające)
Menu Management Devices (Urządzenia zarządzające) jest wyświetlane w menu Advanced
(Zaawansowane) tylko w przypadku wykrycia przez system BIOS wielu opcji zarządzania.
Tabela 6 Program Computer Setup — opcja Advanced (Zaawansowane) — dla zaawansowanych
użytkowników (ciąg dalszy)
PLWW Oprogramowanie narzędziowe Computer Setup (F10) 13
Opcja Opis
Ta opcja jest przeznaczona do kart sieciowych obsługujących protokół ASF lub standard DASH.
Menu Management Devices (Urządzenia zarządzające) służy do wyboru sposobu wykonywania
operacji zarządzania systemu BIOS – poprzez rozwiązanie wbudowane lub poprzez jedną
z zainstalowanych kart sieciowych.
Management
Operations (Operacje
zarządzające)
Umożliwia ustawianie następujących opcji:
MEBx Setup Prompt (enable/disable) (Monit konfiguracji narzędzia MEBx, włączony/
wyłączony). Włączenie tej funkcji powoduje, że podczas autotestu POST jest wyświetlany
monit CTRL+P. Jeśli funkcja zostanie wyłączona, to monit nie będzie wyświetlany. Naciśnięcie
kombinacji klawiszy Ctrl+P nadal jednak umożliwia dostęp do programu narzędziowego, który
służy do konfigurowania ustawień zarządzania.
Funkcja CTRL+P aktywuje menu konfiguracji narzędzia MEBx. Jeżeli ustawiono hasło
konfiguracyjne, to użytkownik będzie musiał wprowadzić poprawne hasło, aby uzyskać dostęp
do konfiguracji narzędzia MEBx. Jeżeli hasło zostanie trzykrotnie wprowadzone nieprawidłowo,
to konfiguracja narzędzia MEBx nie zostanie uaktywniona.
SOL Character Echo (disable/enable) (Echo znaków SOL — wyłączenie/włączenie). Niektóre
zdalne konsole drukują zdalnie wprowadzone znaki, co może powodować, że znaki pojawiają
się dwa razy (jeden raz po zdalnym wprowadzeniu, a drugi raz jako echo z komputera
lokalnego). Opcja umożliwia administratorowi wyłączenie na ekranie komputera lokalnego
echa znaków wprowadzonych zdalnie w emulatorze terminala SOL.
SOL Terminal Emulation Mode (enable/disable) (Tryb emulacji terminala SOL, włączenie/
wyłączenie). Umożliwia wybranie trybu emulacji terminala SOL: VT100 lub ANSI. Tryb emulacji
terminala SOL włączany jest tylko podczas zdalnych operacji przekierowania AMT. Opcje
emulacji umożliwiają administratorowi wybranie trybu najlepiej działającego w jego konsoli.
SOL Keyboard (enable/disable) (Klawiatura SOL, włączenie/wyłączenie). Umożliwia
wyłączenie lub włączenie klawiatury klienckiej podczas sesji SOL. Niektóre zdalne
przekierowania mogą wywoływać na lokalnym komputerze klienckim rozruch obrazu
dostarczonego przez administratora. Ta opcja określa, czy system BIOS zachowa włączoną
klawiaturę lokalną do możliwej interakcji klienta lokalnego. Jeśli klawiatura lokalna jest
wyłączona, akceptowane będą tylko sygnały z klawiatury zdalnej.
Odzyskiwanie ustawień konfiguracji
Do zastosowania tej metody odzyskiwania wymagane jest uprzednie wykonanie polecenia Save to
Removable Media (Zapisz na nośniku wymiennym) w programie Computer Setup (F10), zanim jeszcze
zaistnieje konieczność przywrócenia systemu (Restore). Informacje na ten temat znajdują się w części
Save to Removable Media (Zapisz na nośniku wymiennym) na stronie 4 (w tabeli Program Computer
Setup — File).
UWAGA: Zalecane jest zapisanie konfiguracji systemu na urządzeniu flash USB lub urządzeniu
pamięci masowej, emulującym dyskietkę i zachowanie nośnika do wykorzystania w przyszłości.
Aby odtworzyć konfigurację , podłącz urządzenie flash USB lub inne urządzenie pamięci masowej,
emulujące dyskietkę, z zapisaną konfigurację i użyj opcji Restore from Removable Media (Odtwórz z
nośnika wymiennego) w programie Computer Setup (F10). (Zobacz część
Restore from Removable
Media (Przywróć z nośnika wymiennego) na stronie 4 w tabeli programu Computer Setup.)
Tabela 6 Program Computer Setup — opcja Advanced (Zaawansowane) — dla zaawansowanych
użytkowników (ciąg dalszy)
14 Oprogramowanie narzędziowe Computer Setup (F10) PLWW
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20

HP COMPAQ 6000 PRO SMALL FORM FACTOR PC instrukcja

Typ
instrukcja
Niniejsza instrukcja jest również odpowiednia dla