18
Zwraca się uwagę, że pierścień nakrętki
wału (38) musi być zwrócony do
zewnętrznego kołnierza (rys. G1).
• Dokręć nakrętkę wału (38), obracając ją w
lewo.
Sprawdzenie, czy ramię jest ustawione
równolegle do płyty stołu (rys. rys. A1, A2
i G2)
• Dokręć pokrętło zaciskowe cięcia
wzdłużnego (5), podczas gdy piła tarczowa
znajduje się w przedniej pozycji (rys. A2).
• Opuść piłę tarczową, by akurat dotknęła
płyty stołu (4) (rys. G2).
• Zwolnij dźwignie (9) i (10) (rys. A1).
• Tak obróć ramię, by piła tarczowa muskała
stół na całej szerokości.
• Powtórz opisanej wyżej operacje, podczas
gdy piła tarczowa znajduje się w tylnej
pozycji. W razie potrzeby wyreguluj tylną
śrubę.
Sprawdzenie, czy piła tarczowa jest
ustawiona prostopadle do powierzchni
stołu (rys. rys. A2 i G3 – G5)
• Ponownie ustaw ramię w środkowej
pozycji i dokręć pokrętło zaciskowe cięcia
wzdłużnego (15) (rys. A2).
• Przyłóż kątownik stalowy (42) do piły
tarczowej (rys. G3).
• Sposób regulacji jest następujący:
• Zdejmij płytkę wskaźnikową kąta cięcia
ukosowego (43). W tym celu wykręć
obydwie śruby (44) (rys. G4).
• Poluzuj widoczne teraz śruby z łbem
walcowym o gnieździe sześciokątnym (rys.
G5).
• Włóż klucz trzpieniowy w otwór sześciokątny
w wale silnika i postukaj go, aż piła tarczowa
przylgnie do kątownika.
• Dokręć śruby.
Szczególnie ważne jest mocne
dokręcenie środkowej śruby
z łbem walcowym o gnieździe
sześciokątnym.
• Ponownie załóż płytkę wskaźnikową (43)
(rys. G4).
Sprawdzenie, czy piła tarczowa przy cięciu
poprzecznym przemieszcza się prostopadle
do opory (rys. rys. G6 – G10)
• Zablokuj piłę tarczową przed oporą (rys.
G6).
• Tak przyłóż kątownik (42) do kawałka płyty
drewnianej i opory, by akurat dotykał piły
tarczowej (patrz rysunek).
• Poluzuj pokrętło zaciskowe cięcia
wzdłużnego. Sprawdź, czy piła tarczowa
przemieszcza się równolegle do kątownika,
pociągając ją do siebie.
• Sposób regulacji jest następujący:
• Zwolnij dźwignię zaciskową cięcia skośnego
(10) (rys. G7), podczas gdy dźwignia
zatrzaskowa cięcia skośnego (9) jest
zatrzaśnięta w pozycji 0°.
• Poluzuj nakrętki zabezpieczające (45) po
obydwu stronach ramienia (rys. rys. G7 i
G8).
• Poluzuj śrubę dwustronną (46) z prawej
strony ramienia i dokręć naprzeciwległą
śrubę dwustronną, by przestawić ramię w
lewo (rys. G9).
• Poluzuj śrubę dwustronną (47) z lewej
strony ramienia i dokręć naprzeciwległą
śrubę dwustronną, by przestawić ramię w
prawo (rys. G9).
• Małymi krokami dokręcaj daną śrubę
dwustronną i za każdym razem sprawdzaj
ustawienie, podczas gdy dźwignia
zatrzaskowa (9) i dźwignia zaciskowa (10)
są zaciągnięte.
Śrub dwustronnych nie dokręcaj za
mocno.
• Dokręć nakrętki zabezpieczające (48) (rys.
rys. G7 i G8).
• Tak ustaw wskaźnik (48) skali kąta cięcia
ukosowego (49), by pokazywał 0° (rys.
G10).
Sprawdzenie, czy piła tarczowa jest
ustawiona równolegle do opory (rys. rys.
G11 – G13)
• Odblokuj dźwignię zaciskową jarzma piły
(50) i naciśnij dźwignię zatrzaskową jarzma
piły (51) (rys. G11).
• Obróć silnik o 90° (patrz rysunek).
• Gdy silnik wykazuje pewien luz, dokręć
nakrętkę (52) (rys. G12).
• Przyłóż piłę tarczową do opory i sprawdź,
czy jest ustawiona równolegle do niej.
• Sposób regulacji jest następujący:
• Poluzuj obydwie śruby (53) usytuowane
diagonalnie pod jarzmem (rys. G13).
• Włóż klucz trzpieniowy w wał silnika.
• Wyreguluj ustawienie tarczy i dokręć śruby
(53).