ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
4
ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
OSTRZEŻENIE
•
Podczas montażu komponentów należy zawsze postępować zgodnie z instrukcjami podanymi w instrukcji obsługi.
Zalecamy stosowanie jedynie oryginalnych części Shimano. Jeśli takie części jak śruby i nakrętki poluzują się lub zostaną uszkodzone, może to
spowodować nagły upadek z roweru i poważne obrażenia.
Ponadto jeśli regulacje nie zostaną wykonane prawidłowo, mogą wystąpić problemy i może dojść do upadku z roweru, co może spowodować
poważne obrażenia.
•
Przed wykonaniem czynności konserwacyjnych, np. wymiany części, należy założyć okulary ochronne, które będą chronić oczy.
•
Po uważnym przeczytaniu niniejszego podręcznika sprzedawcy należy zachować go na przyszłość.
Należy również przekazać użytkownikom następujące informacje:
•
Przed rozpoczęciem jazdy na rowerze należy sprawdzić, czy koła są prawidłowo zamocowane. Jeżeli koła są w jakikolwiek sposób poluzowane,
mogą odpaść od roweru, co może doprowadzić do poważnych obrażeń.
•
To koło nie jest przeznaczone do jazdy zjazdowej (downhill) i dowolnej (freeride). Nie stosować do jazdy zjazdowej. Może dojść do skrzywienia lub
innego uszkodzenia koła, co może spowodować wypadek.
•
Jeżeli mechanizm zacisku piasty nie jest stosowany prawidłowo, koło może spaść z roweru, co może doprowadzić do poważnych obrażeń. Przed
użyciem dokładnie przeczytać instrukcję serwisową mechanizmu zacisku piasty.
•
Przed użyciem sprawdzić koła, aby upewnić się, że nie ma wygiętych lub luźnych szprych oraz wgnieceń, rys czy pęknięć na powierzchni obręczy. W
przypadku wystąpienia któregoś z wymienionych problemów nie wolno używać koła. Koło może odpaść, powodując upadek rowerzysty.
•
Zaciski hamulca tarczowego i tarcza hamulca rozgrzewają się w czasie pracy hamulca, dlatego nie należy ich dotykać w czasie jazdy ani bezpośrednio
po wymontowaniu z roweru. W przeciwnym razie może dojść do oparzenia. Przed podjęciem próby regulacji hamulca, sprawdzić czy jego elementy
dostatecznie ostygły.
•
Należy również pamiętać o dokładnym przeczytaniu instrukcji serwisowej dotyczącej hamulców tarczowych.
•
Przed użyciem należy napompować opony do ciśnienia wskazanego na oponie lub obręczy. Jeśli na oponach lub na obręczy oznaczono ciśnienie
maksymalne, nie należy przekraczać niższej wartości.
•
WH-M9000-TL: ciśnienie maksymalne = 2,8 bar/41 psi/280 kPa
WH-M9020-TL: ciśnienie maksymalne = 2,6 bar/38 psi/260 kPa
WH-M8000-TL: ciśnienie maksymalne = 3 bar/44 psi/300 kPa
WH-M8020-TL: ciśnienie maksymalne = 3 bar/44 psi/300 kPa
Wyższe ciśnienie może spowodować nagłe przebicie opony i/lub nagłe ujście powietrza z opony, co może spowodować poważne obrażenia.
< Koło F15 (oś przednia 15mm), koło R12 (oś tylna przelotowa 12mm) >
•
To koło nie jest przeznaczone do jazdy zjazdowej (downhill) i dowolnej (freeride). Zależnie od warunków jazdy, w osi piasty może dojść do pęknięcia,
które może prowadzić do uszkodzenia osi piasty. Może to prowadzić do wypadku, którego wynikiem mogą być poważne obrażenia lub śmierć. Przed
jazdą należy dokładnie sprawdzić piasty, aby upewnić się, że nie wystąpiły pęknięcia w osiach, a w przypadku znalezienia śladów pęknięcia lub innych
nietypowych warunków NIE WOLNO korzystać z roweru.
•
Tego koła można używać w połączeniu wyłącznie ze specjalnym przednim widelcem/ramą i osią stałą. Używanie tego modelu w połączeniu z
jakimkolwiek innym widelcem przednim/ramą lub osią stałą może spowodować odłączenie się koła od roweru podczas jazdy i w konsekwencji
poważne obrażenia.
•
Jeśli dźwignia zwalniająca osi znajduje się po tej samej stronie, co tarcza hamulcowa, istnieje
ryzyko, że mogą ze sobą kolidować. Nawet jeśli dźwignia zwalniająca osi zostanie dokręcona ręką
przy użyciu całej siły, należy się upewnić, że nie koliduje ona z tarczą hamulca. Jeśli dźwignia
koliduje z tarczą hamulcową, należy przerwać użytkowanie koła i skontaktować się ze sprzedawcą
lub punktem sprzedaży.
Dźwignia zwalniająca
osi
Tarcza hamulca
•
Jeżeli dźwignia zacisku piasty nie jest używana prawidłowo prawidłowo, koło może spaść z roweru, co może doprowadzić do poważnych obrażeń.
< Koło F15 (oś przelotowa) >
•
Sposób mocowania i moment dokręcania przedniego koła zależą od rodzaju przedniego amortyzatora. W przypadku montowania przedniego koła do
widelca przedniego, zawsze należy przestrzegać zaleceń podanych w Instrukcji serwisowej widelca przedniego. Jeżeli zalecenia nie będą
przestrzegane, przednie koło może wypaść z widelca przedniego, czego konsekwencją może być poważny wypadek.