4
ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
ABY ZAPEWNIĆ BEZPIECZEŃSTWO
OSTRZEŻENIE
•
Podczas montażu produktu należy przestrzegać procedur zawartych w instrukcji.
Zaleca się stosowanie oryginalnych części SHIMANO. Jeśli takie części jak śruby i nakrętki poluzują się lub zostaną uszkodzone, może to spowodować
nagły upadek z roweru i poważne obrażenia.
•
Podczas przeprowadzania czynności konserwacyjnych takich jak wymiana elementów należy mieć na sobie zatwierdzone okulary ochronne.
Należy również przekazać użytkownikom następujące informacje:
SAINT/ZEE
•
Jazda dowolna (freeride) lub zjazdowa (downhill) nieodłącznie wiąże się z ryzykiem. Występuje ryzyko związane z wypadkiem, który może
spowodować poważną kontuzję, a nawet śmierć. Bardzo zalecane jest używanie ochronnych kasków i ekwipunku oraz uważne sprawdzenie
roweru przed jazdą pod kątem bezpieczeństwa. Należy pamiętać, że jeździ się na własne ryzyko i należy dokładnie przemyśleć, czy posiadane
doświadczenie i umiejętności są wystarczające.
•
Rowerzyści muszą przyzwyczaić się do większej wydajności hamulca w kontrolowanym środowisku przed rozpoczęciem jazdy na rowerze opisanej
wyżej.
Układ hamulcowy przeznaczony jest do downhillu oraz do jazdy dowolnej, a jego wydajność jest znacznie większa niż w przypadku innych
hamulców. W przypadku niezapoznania się z poziomem wydajności tego hamulca może dojść do wypadku, który może spowodować poważne
kontuzje, a nawet śmierć. Ponadto ustawienia hamulców powodują, że są nieodpowiednie do jazdy w mieście. Jeśli nie da się uniknąć jazdy na
rowerze po ulicach, należy zachować szczególną ostrożność.
•
Ponieważ każdy rower może prowadzić się nieco inaczej w zależności od modelu, należy nauczyć się odpowiedniej techniki hamowania (w tym
wyczucia siły nacisku dźwigni hamulca i charakterystyki kierowania rowerem) oraz obsługi roweru. Niewłaściwe używanie układu hamulcowego
roweru może spowodować utratę kontroli lub upadek, które mogą prowadzić do poważnych obrażeń.
•
Przed użyciem hamulców należy upewnić się, że charakterystyka hamowania jest w pełni zrozumiała. Tarcze hamulcowe 203mm i 180mm zapewniają
większą siłę hamowania niż tarcze hamulcowe 160mm. W przypadku jazdy na rowerze bez odpowiedniego zapoznania się z charakterystyką hamulca,
użycie hamulców może doprowadzić do upadku, a w konsekwencji do wypadku, który może spowodować poważne obrażenia, a nawet śmierć.
•
Należy zachować szczególną ostrożność i uważać, aby nie zbliżać palców do obracającej się tarczy hamulcowej. Tarcza
hamulcowa jest na tyle ostra, że może spowodować poważne obrażenia, jeśli palce wejdą w otwory obracającej się
tarczy.
•
Nie dotykać zacisków ani tarczy hamulcowej podczas jazdy ani bezpośrednio po wymontowaniu z roweru. Zaciski i tarcza hamulcowa rozgrzewają się
w czasie pracy hamulców, dotknięcie jednego z elementów może spowodować oparzenie.
•
Należy uważać, aby nie dopuścić do dostania się oleju lub smaru na tarczę hamulcową i klocki hamulcowe. Jazda na rowerze z klockami hamulcowymi
i tarczą hamulcową zabrudzonymi olejem lub smarem może uniemożliwić ich działanie, a w konsekwencji doprowadzić do upadku lub kolizji i
poważnych obrażeń.
•
Należy sprawdzić grubość klocków hamulcowych i nie używać ich, jeśli spadnie ona do 0,5 mm lub mniej.
Niezastosowanie się do tej instrukcji może uniemożliwić działanie hamulców, a w konsekwencji spowodować poważne
obrażenia.
0,5mm
2mm
•
Nie używać tarczy hamulcowej, jeśli jest ona pęknięta lub odkształcona. Tarcza hamulcowa może pęknąć, powodując upadek, a w konsekwencji
poważne obrażenia.
•
Nie używać tarczy hamulcowej, jeśli jej grubość wynosi 1,5 mm lub mniej. Ponadto nie należy używać tarczy hamulcowej, jeśli widoczna jest jej
aluminiowa powierzchnia. Tarcza hamulcowa może pęknąć, powodując upadek, a w konsekwencji poważne obrażenia.
•
Nie naciskać ciągle hamulców. Niezastosowanie się do tej instrukcji może doprowadzić do nagłego zwiększenia skoku dźwigni hamulca i uniemożliwić
działanie hamulców, a w konsekwencji spowodować poważne obrażenia.
•
Nie używać hamulców w przypadku wystąpienia wycieków płynu. Niezastosowanie się do tej instrukcji może uniemożliwić działanie hamulców, a w
konsekwencji spowodować poważne obrażenia.
•
Nie używać przedniego hamulca za zbyt dużą siłą. Może to spowodować zablokowanie przedniego koła, a w rezultacie przewrócenie się roweru do
przodu i poważne obrażenia.