Sony VGN-AR41MR Annex

Typ
Annex
GUARANTEE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5
End User Software License
Agreement. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 34
Sony Support services . . . . . . . . . . . . . 51
GARANTIA . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 8
Contrato de utilização
de software. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 36
Serviços de apoio Sony. . . . . . . . . . . . . 55
TAKUU . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .11
Loppukäyttäjän
käyttöoikeussopimus . . . . . . . . . . . . . . 38
Sonyn tukipalvelut . . . . . . . . . . . . . . . .59
GARANT . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .14
Programvarulicensavtal
för slutanvändare
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40
Sonys supporttjänster. . . . . . . . . . . . . . 63
ΕΓΓΥΗΣΗ
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .17
Σύμαση άδειας ρήσης λγισμικύ
απ τν τελικ ρήστη
. . . . . . . . . . . . . . 42
Υπηρεσίες υπστήριης Sony
. . . . . . . . . 67
ZÁRUKA
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .21
Licenční smlouva na software
s koncovým uživatelem
. . . . . . . . . . . . . . 44
Poskytování odborné pomoci
společností Sony
. . . . . . . . . . . . . . . . . . 72
GARANTİ
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24
Son Kullanıcı Yazılım Lisans
Sözleşmesi
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46
Sony Destek hizmetleri
. . . . . . . . . . . . 76
GWARANCJA. . . . . . . . . . . . . . . . . . .27
Umowa Licencyjna Użytkownika
Oprogramowania . . . . . . . . . . . . . . . .47
Usługi pomocy technicznej firmy Sony .80
GARANŢIE . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .31
Acord de licenţă a aplicaţiilor software
cu utilizatorul final . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .49
Servicii de asistenţă Sony. . . . . . . . . . . . . . .84
EN
PT
FI
SV
EΛ
CS
TR
PL
RO
3-211-480-11.fm Page 3 Friday, March 9, 2007 2:05 PM
27
GWARANCJA
Szanowny Kliencie!
Dziękujemy za zakupienie produktu firmy Sony. Mamy nadzieję, że będziesz z niego zadowolony.
W mało prawdopodobnym przypadku, gdy produkt wymaga naprawy serwisowej, skontaktuj się z pomocą
techniczną VAIO-Link (http://support.vaio.sony.eu), ze sprzedawcą lub zakładem należącym do sieci
autoryzowanych serwisów (ASN, Authorized Service Network) w Europejskim Obszarze Gospodarczym
(EOG) lub innych krajach wymienionych w niniejszej gwarancji lub broszurach dołączonych do produktu.
Aby uniknąć zbędnych problemów, przed zgłoszeniem się do serwisu zalecamy dokładne zapoznanie się
z dokumentacją.
Gwarancja
Niniejsza gwarancja obejmuje produkt firmy Sony, jeśli tak podano na broszurach dołączonych do tego
produktu, pod warunkiem że został on zakupiony w kraju objętym gwarancją. Na mocy niniejszej gwarancji
firma Sony gwarantuje, że produkt jest wolny od wad materiałowych i produkcyjnych w dniu pierwszego
zakupu i że będzie wolny od tych wad przez okres nie krótszy niż JEDEN ROK od tego dnia. Dokładne
informacje na temat okresu obowiązywania gwarancji znajdują się na stronie 30 tego dokumentu. Można je
również znaleźć w witrynie http://support.vaio.sony.eu. Oddział firmy Sony, który udziela niniejszej
gwarancji i będzie ją honorować, jest wymieniony w tym dokumencie lub broszurach dołączonych do
produktu w części dotyczącej kraju, w którym ma być wykonana naprawa gwarancyjna.
Jeśli w okresie obowiązywania gwarancji okaże się, że produkt ma wady (w dniu pierwszego zakupu)
materiałowe lub produkcyjne, firma Sony lub zakład należący do sieci autoryzowanych serwisów działający
w kraju, w którym ma być wykonana naprawa gwarancyjna, bez pobierania opłat za części lub robociznę
naprawi albo (według uznania firmy Sony) wymieni produkt lub wadliwe części zgodnie z poniższymi
warunkami i ograniczeniami. Firma Sony i zakłady należące do sieci autoryzowanych serwisów mogą
wymieniać wadliwe produkty lub części na nowe lub zregenerowane produkty lub części. Wszystkie
produkty lub części otrzymane w wyniku wymiany stają się własnością firmy Sony.
Warunki
1 Usługi gwarancyjne będą świadczone tylko po okazaniu oryginalnej faktury lub rachunku (z da
zakupu, nazwą modelu i nazwą sprzedawcy) wraz z uszkodzonym produktem, który jest na gwarancji.
Firma Sony i zakłady należące do sieci autoryzowanych serwisów mogą odmówić bezpłatnego
naprawienia produktu, jeśli te dokumenty nie zostaną okazane lub jeśli będą niepełne albo nieczytelne.
Niniejsza gwarancja nie obowiązuje, jeśli zmieniono, usunięto lub zamazano nazwę modelu albo numer
seryjny produktu lub jeśli te informacje są nieczytelne.
2 Aby uniknąć uszkodzenia lub utraty/usunięcia danych z nośników wymiennych lub innych akcesoriów,
dane takie należy usunąć przed przekazaniem produktu do serwisu.
3 Niniejsza gwarancja nie obejmuje kosztów transportu ani zagrożeń związanych z transportem produktu
do/z firmy Sony lub zakładu należącego do sieci autoryzowanych serwisów.
4 Niniejsza gwarancja nie obejmuje:
przeglądów i napraw lub wymiany części związanych ze zwykłym zużyciem roboczym podzespołów;
materiałów eksploatacyjnych (elementów, które mogą wymagać okresowej wymiany podczas całego
okresu użytkowania produktu, na przykład baterii);
zniszczenia lub uszkodzeń spowodowanych użytkowaniem i obsługą produktu niezgodnie z jego
typowym przeznaczeniem do celów osobistych i domowych oraz obchodzenia się z nim w taki sposób;
uszkodzeń lub zmian produktu w wyniku nieprawidłowego użytkowania, w tym:
obchodzenia się z produktem w sposób powodujący uszkodzenia fizyczne, kosmetyczne lub
uszkodzenia powierzchni ani zmian w produkcie lub uszkodzeń wyświetlaczy ciekłokrystalicznych;
zainstalowania lub użytkowania produktu niezgodnie z jego typowym przeznaczeniem lub niezgodnie
ze wskazówkami firmy Sony dotyczącymi instalowania i użytkowania;
konserwacji produktu w sposób niezgodny ze wskazówkami firmy Sony dotyczącymi właściwej
konserwacji;
PL
3-211-480-11.fm Page 27 Friday, March 9, 2007 2:05 PM
28
instalowania lub użytkowania produktu w sposób niezgodny z przepisami/normami technicznymi lub
przepisami/normami bezpieczeństwa w kraju, w którym produkt ten jest zainstalowany lub
użytkowany;
zainfekowania wirusami lub użytkowania produktu wraz z oprogramowaniem, które nie zostało z nim
dostarczone, lub z nieprawidłowo zainstalowanym oprogramowaniem;
stanów lub wad systemów, z którymi produkt współpracuje lub z którymi jest zintegrowany, oprócz
innych produktów firmy Sony, które są przeznaczone do współpracy z produktem będącym
przedmiotem niniejszej gwarancji;
użytkowania produktu z akcesoriami, urządzeniami peryferyjnymi i innymi produktami typu,
w warunkach i zgodnymi z normami, które są inne niż zalecane przez firmę Sony;
naprawiania lub usiłowania naprawiania przez osoby, które nie są pracownikami firmy Sony lub
zakładów należących do sieci autoryzowanych serwisów;
wprowadzania zmian lub adaptowania bez pisemnej zgody firmy Sony, w tym:
uaktualniania produktu powodującego zmianę jego parametrów technicznych lub funkcji opisanych
w instrukcji obsługi lub
zmian w produkcie w celu dostosowania go do krajowych albo lokalnych norm technicznych lub norm
bezpieczeństwa w krajach innych niż te, do sprzedaży w których produkt jest przeznaczony i z myślą
o których został wyprodukowany;
zaniedbania;
wypadków, pożarów, działania cieczy, środków chemicznych i innych substancji, zalania, drgań,
nadmiernego ciepła, nieprawidłowej wentylacji, skoków napięcia, zbyt wysokiego lub niewłaściwego
prądu lub napięcia zasilania, promieniowania, wyładowań elektrostatycznych, w tym błyskawic,
a także innych sił i czynników zewnętrznych.
5 Niniejsza gwarancja obejmuje tylko podzespoły produktu. Nie obejmuje oprogramowania (firmy Sony
lub innych producentów), które jest/ma być objęte umową licencyjną użytkownika lub oddzielną
gwarancją/kartami gwarancyjnymi lub wyłączeniami gwarancji.
6 Informujemy, że użytkownik ponosi koszty testów diagnostycznych produktu, jeśli:
a) testy produktu wykonane przez firmę Sony lub autoryzowany serwis firmy Sony dowiodą, że
użytkownikowi nie przysługuje naprawa usterki w ramach gwarancji (niezależnie od przyczyny);
b) lub jeśli produkt działa prawidłowo i nie znaleziono usterki.
Informacje na temat wysokości opłaty za testy diagnostyczne można znaleźć w witrynie
http://support.vaio.sony.eu.
7 Zasady klasyfikacji wadliwych pikseli:
Dopuszczalna liczba wadliwych pikseli w ekranach LCD, która spełnia wymagania
normy ISO 13406-2 to 0,0005% całkowitej liczby pikseli. W witrynie VAIO-Link w części Hot News |
Latest Updates (http://support.vaio.sony.eu/hotnews/Data/pixels) znajduje się temat „Faulty Pixels
Policy”, w którym można znaleźć informacje na temat zasad klasyfikacji wadliwych pikseli dotyczących
danego modelu komputera VAIO.
3-211-480-11.fm Page 28 Friday, March 9, 2007 2:05 PM
29
Wyłączenia i ograniczenia
Oprócz przypadków wymienionych powyżej firma Sony nie udziela żadnych gwarancji (wyraźnych,
domniemanych, gwarantowanych ani innych) odnośnie produktu lub jakości, wydajności, dokładności,
niezawodności, przydatności do określonych celów itp. oprogramowania dołączonego do produktu lub
zainstalowanego na produkcie. Jeśli to wyłączenie nie jest dozwolone lub całkowicie dozwolone na mocy
obowiązującego prawa, firma Sony wyłącza lub ogranicza swoje gwarancje tylko do maksymalnego
zakresu dozwolonego przez obowiązujące prawo. Wszelkie gwarancje, których nie można całkowicie
wyłączyć, zostaną ograniczone (w zakresie dozwolonym przez obowiązujące prawo) do okresu
obowiązywania niniejszej gwarancji.
Jedynym obowiązkiem firmy Sony wynikającym z niniejszej gwarancji jest obowiązek naprawy lub wymiany
produktów zgodnie z warunkami tej gwarancji. Firma Sony nie odpowiada za jakiekolwiek straty lub szkody
związane z produktami, serwisem, niniejszą gwarancją ani za inne straty lub szkody, w tym straty
ekonomiczne lub niematerialne — cenę zapłaconą za produkt — utratę zysków, dochodów, danych,
zadowolenia lub możliwości użytkowania produktu lub produktów do niego dołączonych — bezpośrednie,
przypadkowe lub wynikowe. Te postanowienia mają zastosowanie w przypadku następujących strat lub
szkód:
nieprawidłowego działania produktu lub całkowitego uszkodzenia produktu albo produktów do niego
dołączonych w wyniku usterek lub niedostępności, gdy produkty te znajdują się w firmie Sony lub
w zakładzie należącym do sieci autoryzowanych serwisów, co powoduje przestoje, stratę czasu przez
użytkownika lub utrudnienia w działalności gospodarczej;
niedokładności produktu lub produktów do niego dołączonych;
uszkodzenia lub utraty oprogramowania albo wymiennych nośników danych;
zainfekowania wirusami i innych przyczyn.
Dotyczy to strat i szkód opisanych we wszelkich przepisach prawa, w tym zaniedbań i innych czynów
niedozwolonych, złamania warunków umowy, gwarancji wyraźnej lub domniemanej oraz odpowiedzialności
bezpośredniej (nawet jeśli firma Sony lub zakład należący do sieci autoryzowanych serwisów zostali
powiadomieni o możliwości wystąpienia takich szkód).
Jeśli obowiązujące prawo zabrania stosowania tych wyłączeń odpowiedzialności lub ogranicza ich
stosowanie, firma Sony wyłącza lub ogranicza swoją odpowiedzialność tylko do maksymalnego zakresu
dozwolonego przez to prawo. W niektórych krajach, na przykład, zabronione jest wyłączenie lub
ograniczenie szkód wynikających zaniedbania, rażącego zaniedbania, świadomego naruszenia prawa,
oszustwa i podobnych czynów. Odpowiedzialność firmy Sony na mocy niniejszej gwarancji w żadnym
wypadku nie przekroczy ceny zapłaconej za produkt, ale jeśli obowiązujące prawo dopuszcza tylko wyższe
ograniczenia odpowiedzialności, to obowiązują te wyższe ograniczenia.
3-211-480-11.fm Page 29 Friday, March 9, 2007 2:05 PM
30
Zastrzeżone prawa klienta
Klienci mają prawa (ustawowe) wynikające z obowiązującego prawa krajowego dotyczące sprzedaży
produktów konsumenckich. Niniejsza gwarancja nie ma wpływu na uprawnienia ustawowe klienta, których
nie można także wyłączyć ani ograniczyć, a także takich ustawowych uprawnień przeciw osobom, od
których produkt został zakupiony. Klient może dochodzić swoich praw według własnego uznania.
Sony Vaio of Europe,
a division of Sony Service Centre (Europe) N.V.
The Corporate Village
Da Vincilaan 7 - D1
B-1935 Zaventem — Belgia
Okres obowiązywania gwarancji firmy na nowe i regenerowane (sprzedawane) produkty VAIO
Notebooki i komputery stacjonarne VAIO
Austria 2 lata gwarancji
Belgia 1 rok gwarancji
Czechy 2 lata gwarancji
Dania 1 rok gwarancji
Finlandia 1 rok gwarancji
Francja 1 rok gwarancji
Grecja 1 rok gwarancji
Hiszpania 1 rok gwarancji
Holandia 1 rok gwarancji
Irlandia 1 rok gwarancji
Luksemburg 1 rok gwarancji
Niemcy 2 lata gwarancji
Norwegia 1 rok gwarancji
Polska 1 rok gwarancji
Portugalia 2 lata gwarancji
Rumunia 1 rok gwarancji
Szwajcaria 1 rok gwarancji
Szwecja 1 rok gwarancji
Turcja 2 lata gwarancji
Ukraina 1 rok gwarancji
Włochy 1 rok gwarancji
Wielka Brytania 1 rok gwarancji
3-211-480-11.fm Page 30 Friday, March 9, 2007 2:05 PM
47
Umowa Licencyjna Użytkownika Oprogramowania
Niniejsza umowa licencyjna użytkownika oprogramowania („UMOWA”) jest prawną umową
między użytkownikiem a firmą Sony Corporation (dalej zwaną „SONY”), korporacją działającą zgodnie z
przepisami prawa japońskiego, producentem systemu komputerowego SONY („SPRZĘT FIRMY SONY”
lub „URZĄDZENIE FIRMY SONY”) oraz każdą z firm udzielających firmie Sony licencji na
OPROGRAMOWANIE SONY („LICENCJODAWCY ZEWNĘTRZNI” lub „FIRMY UDZIELAJĄCE
LICENCJI”). Przed zainstalowaniem lub użyciem oprogramowania firmy Sony oraz oprogramowania innych
firm rozprowadzanego razem z tą umową („OPROGRAMOWANIE FIRMY SONY”) należy dokładnie
zapoznać się z treścią tej umowy. Zainstalowanie lub użycie OPROGRAMOWANIA FIRMY SONY oznacza
zobowiązanie się do przestrzegania warunków niniejszej umowy. OPROGRAMOWANIA FIRMY SONY
można używać tylko wraz ze SPRZĘTEM FIRMY SONY. OPROGRAMOWANIE FIRMY SONY jest
licencjonowane, a nie sprzedawane.
Niezależnie od powyższych postanowień oprogramowanie rozprowadzane z inną umową licencyjną
użytkownika oprogramowania („UMOWA LICENCYJNA INNEJ FIRMY”), w tym między innymi system
operacyjny Windows
®
firmy Microsoft Corporation, jest objęte umową licencyjną innej firmy.
Jeśli użytkownik nie zgadza się z warunkami niniejszej umowy, ma obowiązek zwrócić
OPROGRAMOWANIE FIRMY SONY wraz ze SPRZĘTEM FIRMY SONY w miejscu, w którym dokonał
zakupu.
1 Licencja. Firma SONY udziela użytkownikowi licencji na niniejsze OPROGRAMOWANIE FIRMY SONY
oraz jego dokumentację. Niniejsza umowa umożliwia korzystanie z OPROGRAMOWANIA FIRMY
SONY do celów prywatnych z jednym URZĄDZENIEM FIRMY SONY poza siecią i wykonanie tylko
jednej kopii OPROGRAMOWANIA FIRMY SONY w formie odczytywalnej komputerowo wyłącznie
w celu utworzenia kopii zapasowej.
2 Ograniczenia. OPROGRAMOWANIE FIRMY SONY zawiera materiały chronione prawem autorskim
oraz inne materiały chronione prawem. Aby chronić te treści, poza przypadkami dozwolonymi przez
obowiązujące prawo, użytkownik nie może dekompilować, dokonywać zmian kodu źródłowego ani
ograniczyć, a także takich ustawowych uprawnień przeciw osobom, od których produkt został
zakupiony. Klient może dochodzić swoich praw według własnego uznania. ani dezasemblować
OPROGRAMOWANIA FIRMY SONY w całości ani w częściach. Oprócz przypadków, w których
OPROGRAMOWANIE FIRMY SONY jest przekazywane razem ze SPRZĘTEM FIRMY SONY
i wcześniej została sporządzona umowa, na mocy której nabywca zobowiązuje się do przestrzegania
warunków niniejszej umowy, użytkownik nie może sprzedawać ani wypożyczać OPROGRAMOWANIA
FIRMY SONY ani jego kopii stronom trzecim.
3 Ograniczona gwarancja. Firma SONY gwarantuje, że nośnik, na którym zostało zapisane
OPROGRAMOWANIE FIRMY SONY, będzie wolny od wad fizycznych przez okres dziewięćdziesięciu
(90) dni od daty zakupu potwierdzonej kopią rachunku. W danym okresie obowiązywania gwarancji
firma SONY bezpłatnie wymieni taki nośnik, który okaże się wadliwy; pod warunkiem że nośnik ten
zostanie zwrócony w odpowiednim opakowaniu w miejscu zakupu wraz z nazwiskiem, adresem
i dowodem zakupu zawierającym datę zakupu. Firma SONY nie ma obowiązku wymieniania nośników
uszkodzonych przypadkowo, w wyniku niewłaściwego obchodzenia się lub użytkowania niezgodnie
z przeznaczeniem.
Powyższa ograniczona gwarancja zastępuje wszystkie inne dokumenty, warunki i gwarancje, wyraźne
i domniemane, gwarantowane lub innego typu; FIRMA SONY I JEJ LICENCJODAWCY ZEWNĘTRZNI
WYRAŹNIE WYŁĄCZAJĄ WSZYSTKIE INNE GWARANCJE ORAZ WSZYSTKIE WARUNKI, W TYM
MIĘDZY INNYMI DOMNIEMANYCH GWARANCJI I/LUB WARUNKÓW ZADOWALAJĄCEJ JAKOŚCI
I PRZYDATNOŚCI DO OKREŚLONEGO CELU. Warunki niniejszej ograniczonej gwarancji nie mają
PL
3-211-480-11.fm Page 47 Friday, March 9, 2007 2:05 PM
48
wpływu na ustawowe prawa użytkownika ostatecznego ani nie naruszają tych praw, a także nie
ograniczają ani nie wykluczają odpowiedzialności za śmierć lub obrażenia spowodowane zaniedbaniem
firmy SONY.
4 Ograniczenie odpowiedzialności. FIRMA SONY ANI JEJ LICENCJODAWCY ZEWNĘTRZNI NIE
ODPOWIADAJĄ ZA ŻADNE SZKODY POŚREDNIE, SPECJALNE, PRZYPADKOWE, MORALNE ANI
WYNIKOWE, ZA ZŁAMANIE JAKICHKOLWIEK GWRANCJI WYRAŹNYCH LUB DOMNIEMANYCH,
ZŁAMANIE WARUNKÓW UMOWY, ZANIEDBANIE ANI ŻADNE INNE SZKODY PRZEWIDZIANE
PRZEZ PRAWO ZWĄZANE Z OPROGRAMOWANIEM FIRMY SONY LUB SPRZĘTU FIRMY SONY
ANI NIE PONOSI Z TEGO TYTUŁU ODPOWIEDZIALNOŚCI BEZPOŚREDNIEJ. DO TAKICH SZKÓD
NALEŻĄ MIĘDZY INNYMI: UTRATA ZYSKÓW, DOCHODÓW, DANYCH, MOŻLIWOŚCI KORZYSTANIA
Z PRODUKTU LUB DOŁACZONEGO DO NIEGO SPRZĘTU, PRZESTOJE ORAZ UTRATA CZASU
PRZEZ NABYWCĘ, NAWET JEŚLI FIRMA SONY LUB JEJ LICENCJODAWCY ZEWNĘTRZNI
ZOSTALI POWIADOMIENI O MOŻLIWOŚCI WYSTĄPIENIA TAKICH SZKÓD. W KAŻDYM WYPADKU
PEŁNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ FIRMY SONY I JEJ LICENCJODAWCÓW ZEWNĘTRZNYCH’ NA
MOCY KTÓREGOKOLWIEK Z POSTANOWIEŃ NINIEJSZEJ UMOWY BĘDZIE OGRANICZONA DO
RZECZYWISTEJ KWOTY ZAPŁACONEJ ZA OPROGRAMOWANIE. NIEKTÓRE PRZEPISY PRAWA
NIE ZEZWALAJĄ NA WYŁĄCZENIE LUB OGRANICZENIE OKREŚLONYCH TYPÓW SZKÓD,
DLATEGO POWYŻSZE WYŁĄCZENIE LUB OGRANICZENIE MOŻE NIE DOTYCZYĆ UŻYTKOWNIKA.
5 Wygaśnięcie lub rozwiązanie umowy. Niniejsza umowa obowiązuje aż do wygaśnięcia lub rozwiązania.
Użytkownik może rozwiązać umowę w dowolnej chwili, niszcząc OPROGRAMOWANIE FIRMY SONY,
a także dokumentację i wszystkie egzemplarze oprogramowania. Niniejsza umowa wygasa natychmiast
bez powiadomienia ze strony firmy SONY, jeśli użytkownik nie wypełni któregokolwiek z jej warunków.
Po wygaśnięciu umowy należy zniszczyć OPROGRAMOWANIE FIRMY SONY, a także dokumentację i
wszystkie egzemplarze oprogramowania.
6 Obowiązujące prawo. Niniejsza umowa podlega prawu japońskiemu i według tego prawa będzie
interpretowana.
Wszelkie pytania dotyczące niniejszej umowy lub ograniczonej gwarancji należy kierować do pomocy
technicznej VAIO-Link.
3-211-480-11.fm Page 48 Friday, March 9, 2007 2:05 PM
80
Usługi pomocy technicznej firmy Sony
Firma Sony oferuje kilka opcji pomocy technicznej dla Twojego komputera, w tym:
e-Support;
obsługę klienta VAIO-Link.
Aby móc korzystać z opisanych tutaj funkcji online, trzeba połączyć się z Internetem.
e-support
Czym jest e-Support?
Czy mimo przeszukania naszych podręczników użytkownika i witryny internetowej nadal nie masz odpowiedzi na
pytanie lub nie możesz rozwiązać problemu?
Rozwiązaniem jest właśnie e-Support!
Nasz internetowy portal e-Support to interaktywna witryna, za pośrednictwem której można przesyłać wszelkie
pytania dotyczące komputerów VAIO i otrzymywać odpowiedzi od specjalnego zespołu pomocy technicznej.
Każdemu pytaniu jest przypisywany unikatowy ‘numer sprawy’, dzięki czemu komunikacja między użytkownikiem
a zespołem e-Support przebiega sprawnie i bezproblemowo.
Kto może korzystać z pomocy e-Support?
Wszyscy zarejestrowani użytkownicy komputerów VAIO mają nieograniczony dostęp do pomocy e-Support
VAIO-Link.
Jak uzyskać dostęp do portalu pomocy e-Support VAIO-Link?
Po zarejestrowaniu komputera VAIO użytkownik automatycznie otrzymuje wiadomość z łączem do działu pomocy
e-Support, identyfikator, a kilka godzin później informacje podstawowe na temat korzystania z portalu. Wystarczy
aktywować konto, klikając łącze w wiadomości e-mail. Teraz możesz już zgłosić pierwszy problem!
Portal pomocy e-Support VAIO-Link można otworzyć z dowolnego komputera z aktywnym połączeniem
internetowym. W witrynie e-Support jest dostępny pełny plik pomocy. Zawiera on informacje pomocne
w korzystaniu z usługi e-Support.
Czy mogę wysyłać pytania w moim języku?
Ponieważ użytkownik kontaktuje się z zespołem e-Support za pośrednictwem portalu i jest łączony bezpośrednio
z naszą centralną bazą danych, pracownicy działu pomocy e-Support odpowiadają tylko na pytania w języku
angielskim, francuskim lub niemieckim.
Czy mogę wysyłać pytania o każdej porze?
Tak. Pytania można wysyłać przez całą dobę, ale trzeba pamiętać, że zespół e-Support zajmuje się nimi tylko od
poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 18.
Czy korzystanie z pomocy e-Support jest płatne?
Nie. Jest to usługa całkowicie bezpłatna, którą oferujemy wszystkim zarejestrowanym użytkownikom komputerów
VAIO!
Skąd wiem, że zespół e-Support zajął się moim pytaniem/moją sprawą?
Jak tylko zespół e-Support zajmie się sprawą, użytkownik otrzyma wiadomość e-mail z informacją o aktualizacji
stanu sprawy.
Obsługa klienta VAIO-Link
Czym jest VAIO-Link?
VAIO-Link jest programem obsługi, opracowanym przez firmę Sony w celu zapewnienia użytkownikom
komputerów VAIO bezpośredniego dostępu do szerokiej gamy opcji pomocy technicznej i obsługi klienta. Te opcje
mają na celu pomóc użytkownikowi w maksymalnym wykorzystaniu możliwości produktów VAIO i zapewnić mu jak
najlepszą obsługę.
Serwis
Firma Sony produkuje komputery PC i urządzenia peryferyjne do tych komputerów z materiałów wysokiej jakości,
z dużą dbałością o wykonanie oraz projektuje te urządzenia z myślą o tym, aby były przyjazne w obsłudze. Mimo
że celem firmy Sony jest zapewnienie zadowolenia wszystkich klientów z zakupionych produktów, wiemy, że ze
względu na skomplikowaną technologię klienci czasami mogą mieć trudności, które z kolei mogą wymagać
pomocy technicznej i wsparcia firmy Sony. Dlatego firma Sony utworzyła program obsługi VAIO-Link. Program jest
realizowany w specjalnym centrum obsługi oraz centrum serwisowym. W centrach tych pracuje wysoko
wykwalifikowany personel. Pracownicy są tak wyszkoleni, aby jak najlepiej obsłużyć klienta.
PL
3-211-480-11.fm Page 80 Friday, March 9, 2007 2:05 PM
81
Kto może korzystać z programu VAIO-Link?
Z usług VAIO-Link mogą korzystać wszyscy zarejestrowani użytkownicy, których komputery VAIO są objęte
gwarancją.
Poza okresem gwarancyjnym za obsługę telefoniczną związaną z produktami VAIO są pobierane wysokie opłaty.
Numery mogą zmieniać się bez powiadomienia.
Rejestrowanie produktu VAIO
Rejestracja jest dla nas bardzo ważna, ponieważ dzięki niej możemy zapewnić użytkownikom najlepszą możliwą
obsługę. Umożliwia nam ona przechowywanie danych o konfiguracji komputera użytkownika oraz wszystkich
informacji o kontaktach klienta z nami w okresie obowiązywania gwarancji. Dzięki temu możemy również
automatycznie udostępniać użytkownikowi informacje lub aktualizacje oprogramowania. Krótko mówiąc, pozwala
nam to na personalizowanie usług z myślą o konkretnym użytkowniku.
Użytkownik może zarejestrować się, korzystając z narzędzia VAIO Online Registration, które jest zainstalowane
na komputerze.
Aby użyć tego narzędzia, trzeba mieć połączenie internetowe.
Dostęp do usług VAIO-Link
Klienci mogą łatwo uzyskać dostęp do usług VAIO-Link w następujący sposób:
http://support.vaio.sony.eu: stworzyliśmy bardzo zaawansowaną internetową witrynę pomocy. Są tam
dostępne narzędzia, za pomocą których użytkownik może samodzielnie wykonać odpowiednie czynności
umożliwiające rozwiązanie problemu. Można w niej także wyszukiwać rozwiązania, aktualizacje itp. Nie możesz
znaleźć rozwiązania? Dzięki pomocy e-Support możesz utworzyć sprawę, kontrolować jej stan, aktualizow
informacje i rozwiązać problem. Witryna zawiera bazę wiedzy z tysiącami odpowiedzi na wszystkie rodzaje
pytań, a także część, z której można pobierać pliki. W witrynie można także monitorować stany napraw, jeśli
produkt VAIO wymaga interwencji serwisu.
Telefon: w większości krajów, w których obecnie są sprzedawane nasze produkty, można dzwonić pod
specjalne numery telefonów.
Nasza witryna internetowa działa 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
Telefoniczna usługa VAIO-Link jest dostępna w godzinach:
od 8 do 18 (czasu lokalnego), od poniedziałku do piątku;
usługa VAIO-Link jest niedostępna w weekendy, 25 grudnia i 1 stycznia.
Krajowe numery telefonów znajdują się poniżej. Szczegółowe informacje na temat tych numerów i ewentualnych
zmian znajdują się w części z informacjami o rejestracji i w naszej witrynie internetowej.
Numery będą okresowo aktualizowane bez powiadomienia.
Kraj Język Numer telefonu Zadzwoń pod ten numer, jeśli komputer VAIO…
Austria Niemiecki 0179 56 73 33 … jest na gwarancji.
0900 270 31505 ... nie jest już na gwarancji.
... został zakupiony poza Unią Europejską.
Belgia Niderlandzki 02 7173218 … jest na gwarancji.
0900 51 503 ... nie jest już na gwarancji.
... został zakupiony poza Unią Europejską.
Francuski 02 7173219 jest na gwarancji.
0900 51 501 ... nie jest już na gwarancji.
... został zakupiony poza Unią Europejską.
Cypr Angielski 800 91150 jest na gwarancji.
... nie jest już na gwarancji.
... został zakupiony poza Unią Europejską.
Czechy Czeski +420 2 9676 0422 … jest na gwarancji.
... nie jest już na gwarancji.
... został zakupiony poza Unią Europejską.
Dania Angielski 070 112105 … jest na gwarancji.
... nie jest już na gwarancji.
... został zakupiony poza Unią Europejską.
Finlandia Fiński
Angielski
0969-379450 … jest na gwarancji.
... nie jest już na gwarancji.
... został zakupiony poza Unią Europejską.
3-211-480-11.fm Page 81 Friday, March 9, 2007 2:05 PM
82
Francja Francuski 08 25 33 33 00 … jest na gwarancji.
08 92 39 02 53 ... nie jest już na gwarancji.
... został zakupiony poza Unią Europejską.
Federacja Rosyjska Rosyjski 495 258 76 69 … jest na gwarancji.
... nie jest już na gwarancji.
... został zakupiony poza Unią Europejską.
Grecja Grecki 00800 4412 1496 … jest na gwarancji.
... nie jest już na gwarancji.
... został zakupiony poza Unią Europejską.
Hiszpania Hiszpański 914 534 087 … jest na gwarancji.
803 111 933 ... nie jest już na gwarancji.
... został zakupiony poza Unią Europejską.
Holandia Niderlandzki 020 346 93 03 … jest na gwarancji.
0900 04 00 278 ... nie jest już na gwarancji.
... został zakupiony poza Unią Europejską.
Irlandia Angielski 01 407 3040 … jest na gwarancji.
1530 501 002 ... nie jest już na gwarancji.
... został zakupiony poza Unią Europejską.
Luksemburg Francuski 342 08 08 538 jest na gwarancji.
342 08 08 380 ... nie jest już na gwarancji.
... został zakupiony poza Unią Europejską.
Niemcy Niemiecki 0180 577 67 76 jest na gwarancji.
09001 101 986 ... nie jest już na gwarancji.
... został zakupiony poza Unią Europejską.
Norwegia Angielski 23162592 … jest na gwarancji.
... nie jest już na gwarancji.
... został zakupiony poza Unią Europejską.
Portugalia Portugalski 808 201 174 … jest na gwarancji.
707 200 672 ... nie jest już na gwarancji.
... został zakupiony poza Unią Europejską.
Szwajcaria Niemiecki 01800 93 00 … jest na gwarancji.
0900 000 033 ... nie jest już na gwarancji.
... został zakupiony poza Unią Europejską.
Francuski 01800 97 00 … jest na gwarancji.
0900 000 034 ... nie jest już na gwarancji.
... został zakupiony poza Unią Europejską.
Szwecja Szwedzki 08 58 769 220 … jest na gwarancji.
... nie jest już na gwarancji.
... został zakupiony poza Unią Europejską.
Turcja Turecki 444 82 46 … jest na gwarancji.
444 04 70 ... nie jest już na gwarancji.
... został zakupiony poza Unią Europejską.
Ukraina Rosyjski (44) 390 8246 … jest na gwarancji.
... nie jest już na gwarancji.
... został zakupiony poza Unią Europejską.
Wielka Brytania Angielski 0870 240 24 08 … jest na gwarancji.
0905 031 00 06 ... nie jest już na gwarancji.
... został zakupiony poza Unią Europejską.
Włochy Włoski 848 801 541 … jest na gwarancji.
... nie jest już na gwarancji.
... został zakupiony poza Unią Europejską.
3-211-480-11.fm Page 82 Friday, March 9, 2007 2:05 PM
83
Serwis sprzętu VAIO
Aby uzyskać więcej informacji na temat tej usługi, odwiedź witrynę internetową VAIO-Link
(http://support.vaio.sony.eu). Większość problemów można rozwiązać przez Internet lub przez telefon. Jednak
czasami rozwiązanie problemu może wymagać interwencji serwisu lub naprawy.
Nasi analitycy z działu pomocy technicznej ustalają, czy naprawa jest konieczna. Przed skontaktowaniem się
telefonicznie z działem VAIO-Link należy wykonać poniższe czynności. Pozwoli nam to także na zapewnienie
lepszej obsługi.
Należy przygotować numer seryjny urządzenia VAIO lub numer sprawy.
Jeśli użytkownik wcześniej się nie rejestrował, prosimy o cierpliwość, ponieważ najpierw musimy zarejestrować
dane użytkownika w bazie danych klientów.
Należy opisać problem w sposób rozsądny i jasny.
Należy poinformować o zmianach wprowadzonych w systemie komputerowym i/lub aplikacjach
zainstalowanych na komputerze oraz/albo urządzeniach peryferyjnych podłączonych do komputera.
Należy podać inne wymagane dane.
Jeśli nasz analityk z działu pomocy technicznej potwierdzi konieczność naprawy, należy zapamiętać poniższe
ważne informacje przed przekazaniem nam komputera VAIO:
Ponieważ użytkownik odpowiada za tworzenie kopii zapasowych danych, musi utworzyć kopię zapasową
wszystkich plików z dysku twardego (na przykład na dysku wymiennym), ponieważ firma Sony nie może
zagwarantować, że podczas naprawy zostanie zachowana integralność programów lub danych.
Do przesyłki z urządzeniem podstawowym nie należy dołączać żadnych akcesoriów, chyba że taka była prośba
analityka z działu pomocy technicznej.
W przypadku urządzeń, których nie obejmuje gwarancja, a klient nie zdecyduje się na naprawę, będzie
pobierana zryczałtowana opłata za usługę.
Aby kurier mógł odebrać i dostarczyć przesyłkę, a nasz zespół zaplecza technicznego mógł się nią zająć,
należy obowiązkowo podać adres, numer telefonu i dane osoby, z którą można kontaktować się
w godzinach pracy.
3-211-480-11.fm Page 83 Friday, March 9, 2007 2:05 PM
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10
  • Page 11 11
  • Page 12 12
  • Page 13 13
  • Page 14 14
  • Page 15 15
  • Page 16 16
  • Page 17 17
  • Page 18 18
  • Page 19 19
  • Page 20 20
  • Page 21 21
  • Page 22 22
  • Page 23 23
  • Page 24 24
  • Page 25 25
  • Page 26 26
  • Page 27 27
  • Page 28 28
  • Page 29 29
  • Page 30 30
  • Page 31 31
  • Page 32 32
  • Page 33 33
  • Page 34 34
  • Page 35 35
  • Page 36 36
  • Page 37 37
  • Page 38 38
  • Page 39 39
  • Page 40 40
  • Page 41 41
  • Page 42 42
  • Page 43 43
  • Page 44 44
  • Page 45 45
  • Page 46 46
  • Page 47 47
  • Page 48 48
  • Page 49 49
  • Page 50 50
  • Page 51 51
  • Page 52 52
  • Page 53 53
  • Page 54 54
  • Page 55 55
  • Page 56 56
  • Page 57 57
  • Page 58 58
  • Page 59 59
  • Page 60 60
  • Page 61 61
  • Page 62 62
  • Page 63 63
  • Page 64 64
  • Page 65 65
  • Page 66 66
  • Page 67 67
  • Page 68 68
  • Page 69 69
  • Page 70 70
  • Page 71 71
  • Page 72 72
  • Page 73 73
  • Page 74 74
  • Page 75 75
  • Page 76 76
  • Page 77 77
  • Page 78 78
  • Page 79 79
  • Page 80 80
  • Page 81 81
  • Page 82 82
  • Page 83 83
  • Page 84 84
  • Page 85 85
  • Page 86 86
  • Page 87 87
  • Page 88 88

Sony VGN-AR41MR Annex

Typ
Annex