PXM PX015 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi
INSTRUKCJA
OBS£UGI
Club 6p
PX015
R
SPIS TREŒCI
1. Opis ogólny........................................................................................................
2. Warunki bezpieczeñstwa...................................................................................
3. Po³¹czenie sterownika i œciemniaczy................................................................
4. Opis p³yty czo³owej sterownika..........................................................................
5. Tryb wysy³ania danych na liniê DMX.................................................................
6. Tryb pracy sterownika
8. Odtwarzanie scen i chaserów............................................................................
9. Wygl¹d tylnego panelu......................................................................................
10. Specyfikacja techniczna....................................................................................
11. Deklaracja zgodnoœci........................................................................................
6
7. Programowanie
7
.1. Tryb standardowy...............................................................................
.1. Programowanie scen.........................................................................
7.2. Programowanie chaserów..................................................................
7.3. Programowanie X-fade......................................................................
6.2. Tryb programowalny...........................................................................
1
1
2
3
4
4
5
5
5
6
6
7
7
8
Producent zastrzega sobie mo¿noœæ wprowadzania zmian w funkcjonowaniu i obs³udze
sterownika, maj¹cych na celu ulepszenie wyrobu.
PXM s.c.
ul. Przemys³owa 12
30-701 Kraków
tel.: (0 12) 626 46 92
fax: (0 12) 626 46 94
Internet: www.pxm.pl
Club 6p to 6-kana³owy programowalny sterownik œwiate³, posiadaj¹cy indywidualn¹ regulacjê
jasnoœci ka¿dego kana³u, regulacjê sumy oraz klawisze FLASH, za³¹czaj¹ce wybrany kana³ na
pe³n¹ jasnoœæ. Wbudowana pamiêæ pozwala na zaprogramowanie 6 scen lub 6 chaserów.
Sterownik posiada równie¿ regulacjê prêdkoœci odtwarzania chaserów. Wewnêtrzny mikrofon
umo¿liwia synchronizacjê odtwarzania chaserów z rytmem muzyki.
Club 6p wykonany jest w stabilnej, lekko pochylonej obudowie typu "desktop" o niewielkich
rozmiarach.
1. OPIS OGÓLNY
1
Sterownik PX015 Club 6p jest zasilany napiêciem bezpiecznym 9 - 12 V, jednak podczas jego
instalacji i u¿ytkowania nale¿y bezwzglêdnie przestrzegaæ poni¿szych regu³ bezpieczeñstwa:
1. Urz¹dzenie mo¿e byæ pod³¹czone wy³¹cznie do zasilania 9 - 12 V AC/DC o obci¹¿alnoœci
zgodnej z danymi technicznymi.
2. Nale¿y chroniæ wszystkie przewody przed uszkodzeniami mechanicznymi i termicznymi.
3. W przypadku uszkodzenia któregokolwiek z przewodów nale¿y zast¹piæ go przewodem o
takich samych danych technicznych i atestach.
4. Do pod³¹czenia sygna³u DMX stosowaæ wy³¹cznie przewód ekranowany.
5. Wszelkie naprawy, jak i pod³¹czenia wyjœæ czy sygna³u DMX mog¹ byæ wykonywane
wy³¹cznie przy od³¹czonym zasilaniu.
6. Nale¿y bezwzglêdnie chroniæ PX015 przed kontaktem z wod¹ i innymi p³ynami.
7. Unikaæ gwa³townych wstrz¹sów, a w szczególnoœci upadków.
8. Nie w³¹czaæ urz¹dzeniach w pomieszczeniach o wilgotnoœci powy¿ej 90%.
9. Urz¹dzenia nie nale¿y u¿ywaæ w pomieszczeniach o temperaturze ni¿szej ni¿ +2 C lub
wy¿szej ni¿ +40 C.
10. Do czyszczenia u¿ywaæ wy³¹cznie lekko wilgotnej œciereczki.
o
o
2. WARUNKI BEZPIECZEÑSTWA
2
24
3
1
Adres startowy = 19
Adres startowy = 13
Adres startowy = 7
Adres startowy = 1
1. Do ³¹czenia stosowaæ przewód mikrofonowy (dwie ¿y³y w ekranie).
2. Urz¹dzenia nale¿y zawsze ³¹czyæ szeregowo, tzn.:
3. W celu rozga³êzienia linii DMX nale¿y zastosowaæ DMX SPLITTER (PX094).
4. W przypadku wiêkszej liczby urz¹dzeñ lub du¿ych odleg³oœci zastosowaæ DMX REPEATER
(PX097). Jest to wzmacniacz sygna³u DMX.
5. W ostatnim urz¹dzeniu koniecznie zainstalowaæ terminator, czyli opornik 110 Ohm.
6.
najlepiej
wyjœcie pulpitu z wejœciem pierwszego œciemniacza,
wyjœcie pierwszego œciemniacza z wejœciem drugiego,
wyjœcie drugiego œciemniacza z wejœciem trzeciego,
etc.
W sterowanych œciemniaczach ustawiæ odpowiednie adresy DMX, pamiêtaj¹c ¿e, Club 6p
obs³uguje 24 kana³y. Poni¿ej przedstawiono przyk³adowe ustawienie adresów dla 4
œciemniaczy 6-kana³owych DMX.
3. PO£¥CZENIE STEROWNIKA I ŒCIEMNIACZY
Sterownik CLUB 6p wysy³a sygna³ w standardzie DMX-512. Sygna³em tym sterowane s¹
œciemniacze mocy obs³uguj¹ce urz¹dzenia koñcowe (reflektory). Poprawne dzia³anie ca³ego
zestawu wymaga przede wszystkim w³aœciwego ustawienia adresów DMX w sterowanych
œciemniaczach oraz ich prawid³owego po³¹czenie kablem sygna³owym.
Poni¿ej podano najistotniejsze informacje potrzebne do prawid³owego po³¹czenia pulpitu ze
œciemniaczami:
OSTATNIE
URZ¥DZENIE
REZYSTOR
1
2
3110 Ohm
PUSH
1
2
3
EKRAN
DMX -
DMX +
1. masa
2. DMX (-)
3. DMX (+)
PUSH
23456789
ON DIP
1
23456789
ON DIP
1
23456789
ON DIP
1
23456789
ON DIP
1
4. OPIS P£YTY CZO£OWEJ
3
11
Pole 6 suwaków Zestaw 6 suwaków s³u¿¹cych do regulacji jasnoœci pojedynczych
kana³ów lub zapamiêtanych scen.
11
Klawisze funkcyjne Klawisze sterowania programowaniem pulpitu i szybkoœci¹
odtwarzania chaserów.
Suwak MASTER Suwak reguluj¹cy jasnoœæ wszystkich wyjœæ.
Klawisz MEMORY Klawisz wyboru trybu pracy pulpitu.
Kontrolki wyjœæ Zestaw wskaŸników LED pokazuj¹cych stan wyjœæ poszczególnych
kana³ów.
Klawisze steruj¹ce Klawisze wyboru programowanych scen lub chaserów.
Chaser Select
Flash
Memory
123456
PX015
123456Chaser Scene
Club 6p
90
% 100
80
70
60
50
40
30
20
10
0
100 %
90
80
70
60
50
40
30
20
10
0
Master
Music Speed
K1 K2 K3 K4 K5 K6
K7 K8
K9 K10
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
5. TRYB WYSY£ANIA DANYCH NA LINIÊ DMX
6. TRYBY PRACY STEROWNIKA
Sterownik CLUB 6p posiada 3 tryby wysy³ania danych na liniê DMX. W ka¿dym z tych trybów
sterownik wysy³a dane na 24 pierwsze kana³y DMX.
TRYB A - 6 pierwszych kana³ów odpowiada suwakom z uwzglêdnieniem sumy, pozosta³ych 18
jest zawsze zerowe.
TRYB B - sterownik wysy³a 4 identyczne pakiety po 6 kana³ów ka¿dy. Wartoœæ kana³ów
odpowiada suwakom z uwzglêdnieniem sumy.
TRYB C - 6 pierwszych odpowiada suwakom z uwzglêdnieniem sumy, nastêpnych 6 suwakom
bez uwzglêdnienia sumy, a pozosta³ych 12 jest zawsze zerowe.
Wybór trybu wysy³ania danych:
1. Wy³¹cz sterownik.
2. Naciœnij i przytrzymaj klawisz K1.
3. W³¹cz sterownik
4. Po oko³o 3 sekundach zwolnij klawisz K1.
5. Zaprogramowa³eœ tryb A.
4
Club 6p umo¿liwia dwa rodzaje pracy: standardowy i programowalny. Naciskaj¹c klawisz
MEMORY mo¿esz wybraæ jeden z nich.
Programowanie trybu B lub C odbywa siê odpowiednio klawiszami K2 i K3. Zmiana trybu odbywa
siê na sta³e, to znaczy, ¿e wy³¹czenie zasilania i ponowne za³¹czenie bez przytrzymywania
klawisza K1, K2 lub K3 powoduje pracê we wczeœniej wybranym trybie.
Po za³¹czeniu zasilania, tryb wysy³ania danych sygnalizowany jest krótkim zaœwieceniem diody
LED w odpowiednim klawiszu K1, K2 lub K3.
K1 K1
K1 3s
6.1. TRYB STANDARDOWY
Po za³¹czeniu zasilania sterownik ustawia siê w tryb standardowy. Wartoœæ na wyjœciu danego
kana³u jest zale¿na od ustawienia odpowiadaj¹cego mu suwaka i suwaka MASTER. Naciœniêcie
klawisza FLASH powoduje wysterowanie odpowiedniego kana³u na 100% bez wzglêdu na
po³o¿enie pozosta³ych suwaków.
Memory
LED nad klawiszem MEMORY nie
œwieci.
LEDy 1- 6 pokazuj¹ stan suwaków 1 - 6.
Klawisze K7 - K10 s¹ nieczynne.
5
1. Naciœnij klawisz SCENE. Zapali siê odpowiadaj¹cy mu LED.
2. Wybierz jeden z klawiszy K1 - K6. Zapali siê umieszczony nad nim LED, a na LEDach 1 - 6
pojawi siê zapamiêtana tam scena.
3. Suwakami dokonaj korekty ustawieñ. Na wyjœciu pojawia siê nowa wartoœæ suwaka, o ile
zosta³ on ruszony o wiêcej ni¿ 10%.
4. Ponownie naciœnij klawisza SCENE w celu zapamiêtania ustawieñ. Je¿eli chcesz
zrezygnowaæ z zapamiêtywania naciœnij klawisz CHASER.
7. PROGRAMOWANIE
7.1. PROGRAMOWANIE SCEN
7.2. PROGRAMOWANIE CHASERÓW
1. Naciœnij klawisz CHASER. Zapali siê odpowiadaj¹cy mu LED.
2. Naciœnij jeden z klawiszy K1- K6. Zapali siê umieszczony nad nim LED, a na LEDach 1- 6
pojawi siê zapamiêtany tam chaser.
3. Suwakami mo¿esz dokonaæ korekty ustawieñ. Na wyjœciu pojawi siê nowa wartoœæ suwaka, o
ile zosta³ on ruszony o wiêcej ni¿ 10%.
4. Mo¿esz równie¿ zmieniæ chaser na inny naciskaj¹c jeden z klawiszy K1 - K6. Ka¿demu z nich
przyporz¹dkowany jest inny chaser.
5. Ponownie naciœnij klawisza CHASER w celu zapamiêtania ustawieñ. Je¿eli chcesz
zrezygnowaæ z zapamiêtywania naciœnij klawisz SCENE.
6.2. TRYB PROGRAMOWALNY
Tryb programowalny za³¹czysz klawiszem MEMORY.
Tak d³ugo, jak d³ugo sterownik jest w tym trybie, œwieci siê umieszczony nad klawiszem
MEMORY LED.
Memory Memory
Scene
K8
SceneScene
K8K8
Scene
K8 K1-6
>10%
3s
K6 K6
K6
8. ODTWARZANIE SCEN I CHASERÓW
Odtwarzanie scen i chaserów mo¿liwe jest
wy³¹cznie w trybie programowalnym. Aby
uruchomiæ scenê lub chaser, nale¿y wysun¹æ
przypisany mu suwak. JasnoϾ tej sceny lub
chasera jest zale¿na od po³o¿enia ruszanego
suwaka i suwaka sumy.
7.3. PROGRAMOWANIE X-Fade (urz¹dzenia o num. ser. od 040301)
Sterownik posiada mo¿liwoœæ skokowej lub p³ynnej zmiany kroków podczas odtwarzania
chasera.
Aby za³¹czyæ lub wy³¹czyæ p³ynn¹ zmianê kroków nale¿y:
1. Wy³¹czyæ sterownik.
2. Trzymaj¹c przyciœniêty klawisz K6 za³¹czyæ sterownik.
3. Po oko³o 3 sekundach zwolniæ klawisz K6.
Aktualnie zaprogramowany sposób
odtwarzania jest sygnalizowany diod¹
LED znajduj¹c¹ siê nad klawiszem nr 6
przez oko³o 1 sekundê po za³¹czeniu
sterownika:
- dioda wy³¹czona - odtwarzanie
skokowe
- dioda za³¹czona - odtwarzanie p³ynne
K6
K6
Memory
K1-6
Chaser
K8
Chaser
Chaser
K7K7
Chaser
K7 K1-6
K1-6
>10%
6
7
10. PARAMETRY TECHNICZNE
24 (4 x 6)
6 scen lub chaserów
wbudowany mikrofon
gniazdo 3-pin XLR
9 V AC (zasilacz w komplecie)
6VA
1kg
183 mm (19")
165 mm
60 mm
- kana³y DMX
- iloϾ programowanych konfiguracji (sceny
lub chasery)
- wejœcie audio:
- wyjœcia:
- DMX 512
- zasilanie
- pobór mocy
- ciê¿ar
- wymiary:
- szerokoϾ
- wysokoϾ
- g³êbokoœæ
9. WYGL¥D PANELU TYLNEGO Zasilanie sterownika
(zasilacz zewnêtrzny jest dostarczany
w komplecie ze sterownikiem).
Wyjœcie DMX
DMX OUT
MAINS
9V AC / 12V DC
POWER
SERIAL No.
PRODUCT No.
PX015
PUSH
www.proxima.eu
Równoczesne naciœniêcie klawiszy K9 i
K10 powoduje prze³¹czenie pomiêdzy
synchronizacj¹ rytmem muzyki
(zaœwiecony LED MUSIC), a zegarem
wewnêtrznym.
Music
Music Speed
Speed
K9
K9 K10
K10
Szybkoœæ chasera ustawiana jest klawiszami K9 i K10 w zakresie 16 stopni. Ka¿de naciœniêcie
jednego z tych klawiszy odpowiednio zwiêksza lub zmniejsza prêdkoœæ o 1 stopieñ. Aktualnie
ustawion¹ szybkoœæ pokazuje zawsze LED SPEED.
Naciœniêcie klawisza FLASH powoduje uruchomienie przypisanej mu sceny lub chasera z pe³n¹
jasnoœci¹ (bez wzglêdu na ustawienie odpowiadaj¹cego mu suwaka i suwaka sumy). Trwa to tak
d³ugo, jak d³ugo naciœniêty jest klawisz FLASH.
PXM s.c.
ul. Przemys³owa 12
30-701 Kraków
Club 6p
PX015
PN-EN 55103-1
PN-EN 55103-2
Pod³¹czenie sygna³u DMX musi byæ wykonane
przewodem ekranowanym, po³¹czonym z pinem
GND
mgr in¿. Marek ¯upnik.
Nazwa producenta:
Adres producenta:
Nazwa towaru:
Kod towaru:
deklarujemy, ¿e nasz wyrób:
jest zgodny z nastêpuj¹cymi normami:
:
EMC:
Dodatkowe informacje
Kraków, 01.06.2006
DEKLARACJA ZGODNOŒCI
z dyrektyw¹ nr 89/336/EWG
8
Konsole teatralne i estradowE Cyfrowe œciemniacze mocy SYSTEM dmx Sterowniki ARCHITEKTONICZNE OŒWIETLENIE LEDKonsole teatralne i estradowE Cyfrowe œciemniacze mocy SYSTEM dmx Sterowniki ARCHITEKTONICZNE OŒWIETLENIE LED
tel: 012 626 46 92
fax: 012 626 46 94
http://www.pxm.pl
ul. Przemys³owa 12
30-701 Kraków
  • Page 1 1
  • Page 2 2
  • Page 3 3
  • Page 4 4
  • Page 5 5
  • Page 6 6
  • Page 7 7
  • Page 8 8
  • Page 9 9
  • Page 10 10

PXM PX015 Instrukcja obsługi

Typ
Instrukcja obsługi