Uwaga
Zamocować przewody do ramy, tak aby podczas pedałowania nie zostały one wciągnięte •
przez oponę ani inne części.
Nie zdejmować opasek kablowych zamocowanych do przewodów. Zapobiegają one •
przemieszczaniu się przewodów wewnątrz ramy.
Do demontażu przewodu zawsze stosować narzędzie specjalne TL-EW01.•
Uważać, aby do zacisku nie dostała się woda.•
Klej na taśmie mocującej osłony przewodu nie jest zbyt mocny, dlatego nie ma ryzyka •
oderwania lakieru od ramy podczas odrywania taśmy, np. podczas wymiany przewodu.
Oderwaną taśmę należy zastąpić nową.
Przed użyciem należy przeczytać te instrukcje wraz z instrukcjami serwisowymi •
SM-EW79A.
n Zakładanie osłon termokurczliwych
Za pomocą suszarki przemysłowej
obkurczyć osłony od środka w stronę
końców, starając się usunąć z nich tak dużo
powietrza, jak to możliwe.
Sprawdzić, czy stopiony klej wydostaje się
z obu końców osłon termokurczliwych.
W przypadku używania suszarki •
przemysłowej należy się upewnić, czy
gorące powietrze nie powoduje uszkodzeń.
Uwaga
Nie podgrzewać osłon bardziej, niż to konieczne.•
Osłony termokurczliwe stanowią ważny element zapewniający wodoszczelność, •
zapobiegający rozłączaniu złącz i wzmacniający otwory obudów, należy zatem
wykorzystywać wyłącznie oryginalne osłony.
Ponieważ osłony zawierają klej, nie należy ponownie używać przewodów •
elektrycznych, na których zastosowano proces obkurczania. W razie
konieczności wymiany elementów należy użyć nowych przewodów.
n Podłączanie przewodu i łącznika B
Podczas łączenia złączy włożyć je do osłony termokurczliwej. Umieścić osłonę
termokurczliwą przy opasce
kablowej po stronie łącznika, tak
aby złącza znalazły się pośrodku
osłony.
n Podłączanie do przerzutek
Podłączyć złącza przewodów elektrycznych do zacisków przerzutek.
Włożyć złącza tak, aby trójkątne oznaczenia ( s ) na złączach i na zaciskach
przerzutki były ustawione zgodnie wobec siebie.
Ponieważ złącza i zaciski są wodoodporne, nie łączą się one ze sobą od razu.
Dociskać złącza do siebie, aż będzie słyszalne kliknięcie.
n Montaż przelotki
Założyć przelotkę na przewody
w odpowiedniej pozycji, włożyć tylną część
przelotki do otworu w ramie i nacisnąć
przednią część przelotki w celu jej założenia
na miejsce.
Techniczna instrukcja serwisowa
EW-7972
* Instrukcje serwisowe w innych językach są dostępne na stronie:
http://techdocs.shimano.com
Uwaga: w razie wprowadzenia ulepszeń dane techniczne mogą ulec zmianie bez powiadomienia. (Polish)
SI-7E00A-002-03
n Komponenty
n Sposób prowadzenia
Nazwy i rozmieszczenie wszystkich części
Łącznik A
Koszyk na bidon
Przerzutka przednia
Lewa dźwignia
Prawa dźwignia
Wspornik akumulatora
Łącznik B
Przerzutka tylna
OSTRZEŻENIE
• Podczas używania przełącznika zmiany biegów silnik napędzający przerzutkę przednią
działa bez zatrzymywania w pozycji dźwigni zmiany biegów. Zawsze przed
przystąpieniem do montażu i regulacji odłączyć akumulator - w przeciwnym razie może
dojść do zablokowania palców.
UWAGA
Podczas używania przełącznika zmiany biegów silnik napędzający przerzutkę
przednią działa bez zatrzymywania w pozycji dźwigni zmiany biegów. Zawsze
przed przystąpieniem do montażu i regulacji odłączyć akumulator - w przeciwnym
razie może dojść do zablokowania palców.
W przypadku używania suszarki przemysłowej należy się upewnić, czy gorące powietrze •
nie powoduje uszkodzeń.
Łącznik B
W przypadku tylnej przerzutki
W przypadku przedniej przerzutki
<Demontaż złączy>
Zamknięty Otwarty
Na łączniku
UWAGA
Łącznik B•
Złącza: 4 wtyki (przednia przerzutka/tylna przerzutka/łącznik/przewód wewnętrzny)•
Wspornik akumulatora (krótki)•
Długość przewodu łącznika (1100 mm) •
Złącze
Złącze
Klucz imbusowy 2,5 mm
Zamontować wspornik akumulatora. Za pomocą śrub M4 prowizorycznie
zamontować wspornik na specjalnych lutowanych podkładkach.
Mowntaż wspornika akumulatora
Na końcu wspornika akumulatora pozostawić odstęp 108 mm lub większy. Sprawdzić,
czy akumulator może być wkładany i wyjmowany przy zamontowanym koszyku na
bidon. Przykręcić wspornik akumulatora za pomocą klucza imbusowego 2,5 mm.
Przeprowadzić przewód łącznika przez otwór
w rurze dolnej i poprowadzić go wewnątrz
ramy, jak pokazano na rysunku.
<Instalacja i demontaż akumulatora>
Otworzyć zatrzask i zainstalować akumulator, tak aby znalazł się w rowku we
wsporniku akumulatora. Zamknąć zatrzask, aż zaskoczy na miejsce.
Otworzyć zatrzask, delikatnie pociągnąć akumulator i nacisnąć przycisk w celu
całkowitego wyjęcia akumulatora.
Odstęp
Najpierw przeprowadzić przewód
łącznika przez otwór w ramie.
Podłączanie przewodów elektrycznych
Łącznik B
Przewód
łącznika
Osłona termokurczliwa
Przewód
łącznika
Prowizorycznie zamocować przewody elektryczne do ramy za pomocą taśmy.
Podczas prowadzenia przewodu •
elektrycznego do przerzutki tylnej
przymocować go od dołu widełek,
aby nie dochodziło do kontaktu
przewodu z łańcuchem.
Zwinąć nadmiar przewodu •
elektrycznego w łączniku (B) w celu
dostosowania długości. Można
w ten sposób zwinąć do 120 mm
nadmiarowego przewodu.
Prowadzenie przewodów elektrycznych
Po przeprowadzeniu przewodu
elektrycznego zamocować łącznik (B)
do dolnej części korpusu osi suportu
za pomocą śruby (długość 10,5 mm
albo 15 mm).
Następnie zamocować osłonę przewodu do ramy. W celu zapewnienia
pewnego zamocowania osłony przewodu należy przed jej
zamontowaniem wyczyścić ramę alkoholem albo innym środkiem
czyszczącym w celu usunięcia z ramy pozostałości tłuszczu lub innych
substancji. Umieścić osłonę przewodu na przewodzie elektrycznym
i zamocować osłonę przewodu do ramy.
Przewód łącznika
Moment dokręcenia: 1,2 - 1,5 Nm
Moment dokręcenia: 1,5 - 2,0 Nm
Akcesoria
Osłona przewodu (czarna): •
długa = widełki x 1
krótka = akumulator / tylna przerzutka / przednia przerzutka x 3
Śruba M5: dł. = 10,5 mm x 1, dł. = 15 mm x 1•
Śruba M4 x 2 • TL-EW01 x 1•
Osłony termokurczliwe x 1 • Przelotki x 2 •
SI-7E00A-002
Śruby M4
Lutowane podkładki